Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Ny Idé - Live Tidslinje

Hej Alle

Til start jeg har valgt at oprette en ny tråd til denne idé, da der skal forklares en del.

Her forleden faldt jeg over siden "Padlet.com", det er en live-tavle, man kan bruge den til diverse ting. Det er en side hvor man har en blank tavle, hvor man herpå kan smide "noter - vil jeg kalde dem" op. Og alle som har linket til siden, kan se noten eller selv smide en op. Mere er der faktisk ikke ved det.

Min idé er så at oprette en tavle til hver kamp, hvor det foregår som en live-tekst-streamer, som vi (alle) kan være med i! Der har allerede været to kampe, hvor det er prøvet af:
http://padlet.com/wall/Chelsea_Rubin_EL1
http://padlet.com/wall/Chelsea_Sunderland

Så kommer det til at foregå sådan:
Der sker noget relevant i kampen - Man skriver en note (som jeg har gjort det), (Kan godt se problemet i at mange skriver det samme f.eks. et scoret mål men...)
...Jeg skal sige god for noten, før alle kan se den, da det er min væg, så holder jeg (evt. flere, jeg kan tilføje) orden med live-tekst-streamingen. Så det kommer til at foregå ordentligt.
Det skal dog siges at, hvis man opdager noget sjovt eller andet (Info, Stats osv.) i kampen, må man selvfølgelig gerne skrive det som en note også.

Jeg synes det kunne være super fedt at have det, da alle så kan gå ind og se, hvad nyt der er i kampen. Samt når kampen er slut, så har vi en god "Chelseafc.dk" skrevet kronologisk gennemgang af kampen. Til evt. diskussion bagefter osv.

Det fede ved Padlet er, at man kan smide billeder og GIF's ind, som I kan se i eksemplet. Siden skulle gerne opdatere sig selv, men eller findes F5 knappen jo.

Jeg vil stå for det, hvis der er nok som vil være med til det. Jeg skal nok vælge moderatorerne, som skal hjælpe mig, hvis vi får det på benene.

Skriv hvad du synes, og tjek linket ud.

Nu gider jeg heller ikke at skrive mere... :)

--------------------------------------------------------UPDATE---------------------------------------------------------------
REGLER:
Du kan skrive en note hvis den:
Vedr. kampen, herfra kan det være alt fra GIF's til tweets, stats, ting der sker i kampen osv. Husk at skrive hvilket min. det du poster sker.
Den skal godkendes af mig før den popper op på skærmen.
Og prøv at sæt noten nogenlunde overskueligt.

Kfrandsen
13 år siden
2434 visninger

Kommentarer

Steen13 år siden
Hey Kfrandsen,

Umiddelbart så lyder live-streaming som en whiteboard-tavle, sku smart. Problemet er at det er eksternt fra denne side. Hvilket helt automatisk, vil gå i glemmebogen, uanset hvor smart det er.

Så hvis det skal blive til en succes og der er mange der skal kunne få noget ud af det, og det bliver kontinuerligt, så er vi ovre i at du skal snakke med Ejerskov om mulighederne, også skulle det være noget lignende der var integreret her på siden. Så allé besøgende ville kunne se/bruge det ud fra top menuen.

Det er i hvert fald hvad jeg tænker :) Ikke sikkert, ingen andre ikke vil :)

Steen
Ehazard1713 år siden
Men er det ikke ligesom chatten?
Kfrandsen13 år siden
Chatten bliver ikke gemt så vidt jeg ved.
Steen13 år siden
Kfrandsen: Chatten bliver ikke gemt, nej. Havde du forestillet dig noget lignende:

(Se top menu) Kampe
Også kan du løbende kampene igennem, dem som allerede er spillet har du en menu ude til højre der hedder "INFO". Der kan du se stat, og en kommentar om kampene. Er det lignende det du havde i tankerne?
Duxii13 år siden
Ideén er vel meget god, jeg tror bare ikke det er noget folk ville bruge på sigt, de første 2-3 gange er det nok meget sjovt.

Under kampen er folk alligevel på chatten, og jeg ved ikke hvor mange som går ind efter for at læse hele kampen - og hvis folk gør så har vi jo allerede "kampe" i top menuen.

Men en meget god "app" til det

EDIT: Steen du er så fandens hurtig altid ;o)
(Sagde hun også igår høhøhø) ;o)
Ejerskov13 år siden
Hey Kfrandsen.

Rigtig fed idé og tak for dit konstruktive indslag her til Chelseafc.dk.

Jeg må dog sige, at jeg helst ikke vil implementere en ekstern funktion og jeg vil umiddelbart ikke bruge tid på at lave noget lignende her på siden. Desuden synes jeg chatten herinde fungerer fint og der er altid livlig aktivitet derinde når Chelsea spiller. Den eneste forskel er, så vidt jeg lige kan se, at man ikke kan poste gifs/videoer (men kun links), at beskederne ikke gemmes og at beskederne ikke modereres.
Kfrandsen13 år siden
Ejerskov, Steen og Duxii:

Tak for jeres input :)

Altså det var tænkt som et kronologisk "kampreferat", men som var skrevet af alle os herinde. Der findes utallige på engelsk og sikkert også nogle danske kampreferater, men ikke skrevet fra en dansk Chelsea fans synsvinkel. Chatten er jo en chat, så den kan ikke bruges på samme måde. Samt at hvis den kunne gemmes, ville det ikke være et kronologisk overblik, som man kunne se på efter.

PS:
Ved ikke om det er denne måde siden er sat op, men der følger en kode med til hver tavle, jeg kan ikke skrive den her, det ser underligt ud, den poster ikke tekst.

Kfrandsen
LukakuIsFuture13 år siden
Idéen lyder interessant :) jeg synes, at hvis det ikke er for svært og besværligt at programmere på siden, burde man give det en chance.
Kunne evt. lave en blanding mellem en chat og denne padlet, det kunne måske være fedt.
Kfrandsen13 år siden
Tak for dit input LukakulsFuture :)

Ja, hvis det kan lade sig gøre, kunne man gøre det til en af de bokse på forsiden, som brugere selv kan vælge.

PS: Hvis det kunne blive, kan det også åbnes op så alle kan skrive i det med det samme (og se det, med det samme), men det bliver svært at få det til at fungere.

Kfrandsen
Elholm8913 år siden
Mega fed idé. Hvis jeg da har forstået den rigtigt :)
Tror dog heller ikke den ville være så aktiv. Ikke sagt, at man ikke kan give det en chance. Blot min forestilling.
Tror også det er de første 2-3 kampe hvor det bruges, og så går det lidt hen i glemmebogen / interessen forsvinder.

Men igen, et fedt værktøj!
Steen13 år siden
Duxii: Hæhæhæ ;)

Kfrandsen, umiddelbart vil jeg mene du skal prøve at skitsere det lidt mere (pensle det ud i pap) hvad du havde forestillet dig. Også send det privat til Ejerskov. Han kigger ihvertfald altid på en idé og vurdere om det er interessant og-eller om det overhovedet kan lade sig gøre i det kodesprog han benytter sig af. Vi skal lige huske på - Ejerskov bruger sin sparsomme fritid på at fryde os :)

Men uden at du skal kalde mig for manden med leen, vil jeg sige, hvis det er eksternt fra denne side, så giver jeg det dødsstødet indenfor 3-4 kampe. Så falder interessan helt af sig selv :/
Kfrandsen13 år siden
Elholm89 og Steen: Tak for input, og støtten :)

Steen: Okay, jeg prøver at sende en "detaljeret" idé skitsering til Ejerskov. :) Så må vi se.

Tiden vil vise om det bliver en døgnflue...Forhåbentlig ikke :)

Kfrandsen
Kfrandsen13 år siden
Har ikke hørt tilbage fra Ejerskov endnu. Men han kigger på det tror jeg :) Håber jeg...

Men hvad siger folk? Skal vi prøve kampen i aften som en tester? Så kunne i alle få et indblik i hvordan det vil virke.

Skriv hvis i stemmer for.

Kfrandsen
Lampard12313 år siden
Jeg stemmer for ;)
LukakuIsFuture13 år siden
stemmer for :)
jeg synes at chattens udseende er meget uinteressant, det ville peppe det meget op med sådan en talve! :)
Ehazard1713 år siden
Stemmer for der jeg fandt ud man kan se målene:D
Ejerskov13 år siden
Lækkert med initiativ og aktivitet, men for nu må jeg desværre slå idéen ned. Det kræver for meget at have kørende og hvis det skal laves optimalt, skal der lægges mange timer i at få det op at køre, så desværre.
Tuxen13 år siden
Vi kan jo også bare køre en periode hvor vi prøver det af eksternt og ser om det bliver populært :)

så kan man altid kige på det senere
Awekat13 år siden
Det er helt fair, og 100% op til Ejerskov.
Pudsigt og sjovt tiltag, som dem der synes det er sjovt kan afprøve eksternt.

Personligt kan jeg slet ikke se behovet eller ideen med det. Er det tænkt som en hjælp til dem der ikke kan se kampen men som har internetadgang?
Kfrandsen13 år siden
Awekat:

Idéen er kort fortalt at vi skriver et kampreferat sammen, så vi kunne få et stærkere "fællesskab". Chatten, som nogle også skriver, er forældet og uinteressant. Dette er noget mere fangende.

Du kan evt. læse #7, der synes jeg, at jeg forklarer det rimelig godt...Og selvfølgelig er det en hjælp til dem, som ikke kan se kampen, men de kan evt. finde et illegalt link, hvor de kan se kampen.

Kfrandsen
Duxii13 år siden
Kfrandsen skrev:
Idéen er kort fortalt at vi skriver et kampreferat sammen, så vi kunne få et stærkere "fællesskab". Chatten, som nogle også skriver, er forældet og uinteressant. Dette er

Arrh, sku vi nu ikke liiiiige..., helt uintressant kan den ikke være, siden der er folk på den hver gang vi spiller.
Det behøver ikke være så fancy at skulle skrive sammen med andre Chelsea fan's, chatten fungere fint til formålet.

Det er fint du er hooked på din egen idé, men det lyder lidt som om du prøver at snakke den nuværende chat funktion ned fordi du gerne vil have folk over på din padlet.
Ligesom igår blev linket også smidt 5-6 gange under kampen igår i chatten.

Og jeg kan ikke se hvordan du vil få et stærkere "Fællesskab" ved at folk skriver med på padlet'en istedet for på chatten.
Kfrandsen13 år siden
Duxii:

Jeg prøver ikke at snakke den nuværende chat funktion ned, jeg genskriver det andre har skrevet om den.

Nu var det en test igår af det, så ville gerne have at folk ville prøve at skrive en note derinde. Derfor postede jeg linket i chatten. Men irriterer det da dig? Og linket blev ikke smidt 5-6 gange derinde, to af gangene var det tråden her på siden, jeg linkede til. Hvordan tæller du? Og igen..,.igen, der er ingen regler for chatten. :)

Vi kunne jo gøre det til en fast rutine at skrive sådan live-streaming af en kamp, som derved vil forbedrer fællesskabet.

Kfrandsen
Ejerskov13 år siden
Lad os bare lukke den her, drenge :)

Idéen er noteret og taget til efterretning. Idéen er god, men vil klart virke bedst hvis den blev inkooperet i designet, hvilket vil tage tid (som ikke haves i øjeblikket).

Det er naturligvis i orden at forsøge at køre det "ved siden af", men hvis det senere vurderes at funktionen skader, irriterer eller på anden måde påvirker chelseafc.dk, så vil det naturligvis ikke opfordres herfra :)
SebastianLunnDK13 år siden
Enig med Duxii. Kfrandsen, det lyder lidt som om du bare gerne vil have folk over på din padlet, så du kan blive mere populer på din padlet, og du skrev også i går aftes i chatten at det ville "hjælpe dig" hvis vi gik ind og skrev en note.

Jeg synes chatten er helt fin, og der er da mindst 5 på hver eneste kamp. Jeg oplever heller aldrig problemer med den, og med hensyn til udseende klager jeg heller ikke. Synes bare vi skal holde os til den.
Kfrandsen13 år siden
Tak for alt opmærksomheden drenge! :) (Venligt ment).

Nu prøver jeg det et par kampe, og dem, som vil være med, kan joine.

Kfrandsen
Awekat13 år siden
Okay. Held og lykke med den Kfrandsen :) (også venligt ment)

Jeg har bare lige et afklarende spørgsmål: Hvilke andre funktioner skal en chat have, før den ikke er uinteressant? Er en chat netop ikke blot en live-tekstudveksling? Det må vel være op til deltagerne at gøre indholdet interessant :)
God weekend
Kfrandsen13 år siden
Awekat:

Tak!

Det er vel op til hvad den enkelte synes. Men det er ikke alt indholdet, som nogle brugere skriver på chatten, som er lige godt. Jeg synes selv, den er uoverskuelig, man kunne evt.:
Fjerne tiden i venstre side, eller gøre den mindre
Give hver bruger, som er på chatten en farve; det hele er sort på hvidt
Menu til at formatere tekst
Mere mellemrum mellem linjer
Gøre chatten lidt større, sådan at linjen ikke hopper uden for margenen (venstre), når man skriver lange linjer

Kfrandsen
AnnemarieA13 år siden
Kfrandsen

Der er jeg ikke enig..

For mig er tiden vigtig, da det ellers er svært at følge med.
Hvis der skal være 12 forskellige farver - eller bare tre forskellige for den sags skyld, så ville det bliver for irriterende for øjnene at kigge på i længden.
Formatere tekst? Hvorfor? Det er en chat, ikke en tråd
Mere mellemrum mellem linjerne? Behøves ikke for mit vedkommende.
Gøre chatten større? Dén kunne jeg sagtens være med på.

Jeg synes som sådan idéen, er god nok. Men måske skulle du bare selv lave den så? Der er vel ikke nogen grund til, at vi alle skal være med til at skrive på den. Når jeg i forvejen sidder inde på chatten, så vil jeg personligt ikke skrive både dér OG skrive på padlet'en også. Det er dobbelt arbejde..
Kfrandsen13 år siden
Dejligt med forskellige meninger ikke? Tak for dit input.

Mennesket kan sagtens opfatte flere forskellige farver samtidig uden og blive ør i hovedet. En idé ville f.eks. være at bruge analoge rolige farver, da det passer godt til hjemmesider.
Formatere tekst, igen for at kunne kende forskel.
Mere mellemrum mellem linjerne. Okay, men det behøves for mit :)

I skal heller ikke være med til at skrive på den. Jeg tvinger jer ikke . Det er et valg. Og chatten og padlet'en skal ikke fungere på samme måde. Læs evt. #7.

Kfrandsen
Awekat13 år siden
Kfrandsen:
Jeg synes det er rigtig fint, at folk vil bidrage til denne side. Thumbs up for det.
Du har taget imod kritikken på en rigtig fin måde, hvilket jeg synes er en kvalitet ikke alle besidder.

Angående chatten vil jeg bruge et godt gammelt udtryk: "If it ain't broke, don't fix it".
Men der er selvfølgelig ikke nogen som siger, at man ikke kan have "både-og".
Kfrandsen13 år siden
Awekat:

Tak for de fine ord :)

"If it ain't broke, don't fix it"
Hehe ja, det vil nogen mene... :)

...."A stitch in time saves nine" :) Hehe

Eller some Benjamin Franklin sagde det..."An ounce of prevention is worth a pound of cure"

Kfrandsen

Næste kamp

I dag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.