Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Billetter til Chelsea-kamp

Først ville jeg oprette en tråd til eget egoistiske formål, da jeg står og har brug for hjælp til køb af billetter til en forestående kamp. Jeg kom dog til at tænke på, om vi ikke kunne bruge en mere generel tråd til diskussion, hjælp, råd osv. i forbindelse med køb af billetter til diverse Chelsea-kampe.

Min tanke er, at vi heri kan hjælpe hinanden med diverse billetkøb i stedet for at oprette en ny tråd, hver gang folk har brug for hjælp hertil.

Hvis folk desuden falder over nogle gode pakketilbud eller billige billetter til en Chelsea kamp hjemme såvel som ude, kan det også postes her.

Jeg beklager, hvis der allerede findes en lignende tråd. Det har bare ikke været muligt for mig at finde en.
12 år siden
6374 visninger

Kommentarer

nikoskov12 år siden
Nu til mit eget egoistiske formål:

Jeg skriver til jer, da jeg står i den heldige situation, at jeg er på ferie i London i det tidsrum, hvor vores elskede hold skal spille deres anden ligakamp i sæsonen mod Aston Villa hjemme på Stamford Bridge. En kamp jeg MEGET gerne vil ind og se.

Jeg skal starte med at indrømme, at jeg er totalt grøn på det område, der hedder køb af billetter til Chelsea kamp. Jeg har dog allerede spurgt mig lidt frem og kan forstå, at man først og fremmest skal være True Blue Member, hvilket jeg straks er blevet :D
Herefter vil jeg gerne købe billetter til kampen og nu kommer mine spørgsmål. Jeg vil meget gerne have min kæreste med til kamp, men er det muligt for mig at købe billet til hende, selvom hun ikke er medlem. Når jeg bestiller 2 billetter, kan jeg kun vælge mit navn på begge, men det er måske bare fordi, at jeg er medlemmet, eller hvad?
Desuden vil jeg høre, om nogen har erfaring med, hvor man gerne vil stå. Min økonomiske formåen tvinger mig umiddelbart til at vælge en af de tribuner, som hedder Shed Lower eller Shed Upper. Hvad er at foretrække?

På forhånd tak!
Michael8212 år siden
Angående billetter, så kan jeg anbefale BlueViking herinde. Han har i hvert fald ret godt styr på det med billetterne :).

Angående om vi i forvejen har en tråd, ved jeg ikke, men ideen er god. Ejerskov kan måske gøre denne tråd sticky på et tidspunkt - forslaget videresendes :)
Blueviking12 år siden
Tak for tilliden Michael82. Jeg ser 10-15 kampe i en season, hvilket selvfoelgeligt er lettere naar man bor i London:) og har derigennem en del erfaring med at koebe billet. Ville gerne se alle kampene, men det bliver alt for dyrt.

@Nikoskov: Helt rigtigt at man skal vaere medlem for at kunne koebe billetter. Dog vil enkelte kampe gaa i general sale, hvor man ikke skal vaere medlem, men det er ganske faa paa en season og ikke noget jeg ville satse paa.

Mht. hvor paa stadion det er bedst at sidde er smag og behag. Seating plan: http://www.chelseafc.com/seating-plan . De billigste pladser er MH lower og Shed lower. Selv foretraekker jeg MH lower, da der er mest stemning og folk staar generelt det meste af kampen. Dog vil jeg sige, at hvis man ikke gider bidrage med stemning, boer man staa et andet sted f.eks. MH upper. Der bliver ogsaa sunget paa Shed End, men udeholdets tilskuere staar paa samme tribune og jeg foretraekker at hoere dem saa lidt som muligt:) . Mht. udsyn er West og East stand bedst, men man skal ikke forvente megen stemning (West upper ogsaa kaldet prawn coctail seats:)).

Jeg sender dig lige en PM saa kan du faa mine detaljer og linke til mit medlemskab. Saa kan du koebe to billetter.
Duxii12 år siden
Blueviking skrev:
Tak for tilliden Michael82. Jeg ser 10-15 kampe i en season, hvilket selvfoelgeligt er lettere naar man bor i London:) og har derigennem en del erfaring med at koebe billet. Ville gerne se alle kampene, men det bliver alt for dyrt.

Hvad koster et sæsonkort efterhånden?
Blueviking12 år siden
Det billigste er £750 for MH lower eller Shed lower. Det dyreste er £1250 til West upper. Dertil kommer saa diverse cup kampe og £50 hvis man vil have den nye troeje:(

Priserne er simpelthen for hoeje i UK, hvilket goer at unge, familier og folk med en alm. loen ikke laengere har raad til at tage til alle kampe. Fodbold er i mindre grad en sport for "the working class" og tilskuerne paa stadion er i hoejere grad turister og folk med mange penge.

Man kan godt frygte lidt for fodboldens fremtid i UK, da den yngre generation af fans bliver tabt og en tur paa stadion med far ikke laengere er en selvfoelge.

Ja man bliver helt sentimental:)
Michael8212 år siden
Blueviking skrev:
Det billigste er £750 for MH lower eller Shed lower. Det dyreste er £1250 til West upper. Dertil kommer saa diverse cup kampe og £50 hvis man vil have den nye troeje:(

Priserne er simpelthen for hoeje i UK, hvilket goer at unge, familier og folk med en alm. loen ikke laengere har raad til at tage til alle kampe. Fodbold er i mindre grad en sport for "the working class" og tilskuerne paa stadion er i hoejere grad turister og folk med mange penge.

Man kan godt frygte lidt for fodboldens fremtid i UK, da den yngre generation af fans bliver tabt og en tur paa stadion med far ikke laengere er en selvfoelge.

Ja det har jeg hørt før. De små klubber (som Bradford sidste år i cuppen) kan få folk med og har stemning, men hos de store klubber, er der ikke stemning på samme måde.

I min verden, hvis Chelsea udvidede stadion, og beholdte priserne (Eller lavede et billigt område til aktive fans fx (uden sæder - som Faxe tribunen på Brøndby stadion), så ville det skabe stemning, men også få "working class" ind...

Roman - hvorfor hyrer du mig ikke! :D
nikoskov12 år siden
Det er desværre nogle vanvittige priser, hvis man ønsker at se fodbold på stadion hver uge.

Jeg mindes en dokumentar, jeg så, om emnet engang. Den fortalte, hvordan familiefædre skar ned på dagligdagsforbrug som mad, tøj osv. for at finde penge til at gå på stadion. På den ene side smukt at se, hvordan de brænder for fodbolden, men på den anden side en sørgelig historie om, hvordan prisniveauet presser underklasse familier til at skære ned på nødvendige hverdagsting.
Ftorres912 år siden
Michael82: Jeg synes da at Chelseas fans kommer meget gdt med! F.eks. mod Tottenham var der vanvittigt god stemning, og til mange andre kampe kan man kun høre Chelseafansene!
Og synes det er lidt dumt, at bare fordi at du er Biffer skriver du heletiden at Brøndby har verdens bedste fans og chelsea kommer aldrig i nærheden! Kunne du måske prøve at være lidt positiv overfor Chelsefansene når de er ret okay? ikke får at kritiserer dig for meget!;)
Tweaker1212 år siden
Ftorres9 skrev:
Michael82: Jeg synes da at Chelseas fans kommer meget gdt med! F.eks. mod Tottenham var der vanvittigt god stemning, og til mange andre kampe kan man kun høre Chelseafansene!
Og synes det er lidt dumt, at bare fordi at du er Biffer skriver du heletiden at Brøndby har verdens bedste fans og chelsea kommer aldrig i nærheden! Kunne du måske prøve at være lidt positiv overfor Chelsefansene når de er ret okay? ikke får at kritiserer dig for meget!;)

Ftorres nu er det jo heller ikke fordi Michael skriver at der SLET ingen stemning er på Broen. Hvis du lægger mærke til hvad han skriver, så skriver han at stemningen ikke er på samme måde, og hvis du har set nogle af kampene og sammenligner stemningen så vil du forstå hvad han mener.

En anden ting er Brøndbys fans. Nu har jeg selv været på Brøndby stadion og oplevet den fantastiske stemning som der næsten altid er. Vi kan vidst hurtigt blive enige om at Brøndby har meget dedikerede fans, hvis ikke de mest dedikerede i hele Superligaen. Inden jeg bliver anklaget for at være Brøndby fan, så vil jeg bare skynde mig og sige at jeg er helt neutral på det område, jeg synes nemlig at Superligaen er så fantastisk kedelig, men stemningen den kan du altså ikke tage fra Brøndbys fans.
Michael8212 år siden
Ftorres9 skrev:

Ftorres9, hvor nævner jeg at BIF har verdens bedste fans? Jeg mindes faktisk aldrig at jeg i mit liv har nævnt det?
Jeg kan ærligtalt ikke se om du troller eller om du faktisk tror jeg skriver det :).

Jeg nævner Bradford (League 2 holdet, som kom i finalen i Mickey Mouse cuppen sidste år) og deres fans. De havde nemlig arbejderklassen med som fans.
Den elitære klasse som kommer til de rige klubbers kampe, skaber ikke den samme stemning, som en arbejderklasse vil gøre.
Dette er også en af grundende til at jeg dragede Brøndby ind i snakken, fordi det er en klub som har stået i modgang i omkring 6 - 8 år og alligevel har fansne blevet der trofast og sunget. Jo da, man har mistet nogen, men det er så de hardcore som er tilbage. Bare se deres sidste kamp imod Esbjerg. Der blev skrålet inde på det stadion.

Det er immervæk noget unikt når stadions går amok (samme måde som der skete d.19/5 2012 på Alianz Arena ;))
Duxii12 år siden
Blueviking skrev:

Shit over 6.000 DKK for det billigste, og 11.000DKK for det dyreste det er jo fuldstændig hjernedødt! - og hvis Cup kampe ikke engang er med? det jo for sindsygt!

Til sammenligning koster det billigste kort til Parken 950,00.- DKK som dækker alle hjemmekampe uden europæisk, og skal man have platin som dækker ALLE kampe inkl. CHL, 2.700 hvis du køber fra nyt eller 2.100 hvis du gentegner, med i det er der også 600,00.- gavekort til en FCK trøje.

Læste også et sted at Arsenals billigste sæson kort, kostede mere end det dyreste til Bayern's kampe, det jo grotesk!
Michael8212 år siden
Duxii:

http://www.theguardian.com/news/datablog/2013/jun/19/premier-league-ticket-prices-club-charge-the-most Arsenal HAR de højeste priser.

Men Arsenal betaler også af på et sidsygt stadion

Det er faktisk en af de få ting som man kan respektere City for... lave priser... og deres stadion er ikke meget større end vores.

Kan kun håbe på at vores priser sættes ned med tiden
SebastianMikkelsen12 år siden
Hej Blueviking, lyder til du er den rette at skrive til angående billetter. Mig og min familie vil rigtig gerne over og se Chelsea-Liverpool til december. Er det noget du kan gøre noget ved? Og ved du hvad prisen cirka er? :-)

Mvh. Sebastian
Blueviking12 år siden
Hej Sebastian

Jeg har lige sendt dig en PM:)
Eto12 år siden
Hej Blueviking
Vi er 2 voksne og 2 Chelsea drenge, der forsøger at finde frem til Chelsea-Arsenal billetter d. 22/3, da vi har hørt, at kampen på Tottenham d. 8/3 risikerer at blive rykket p.g.a. FA cuppen.

Kan du guide os lidt omkring hvorledes vi finder frem til billetter, da de synes at ligge på 3-4.000 hos forskellige udbydere, men det fremgår ikke rigtigt til hvilken del af stadion billetterne er.

På forhånd tak.
Blueviking12 år siden
Hej Eto

Jeg er ikke helt klar over hvad det er du soeger.

Kort sagt bliver billetterne sat til salg via Chelsea's hjemmeside:
http://www.chelseafc.com/tickets

Billetter kan ogsaa koebes igennem http://www.viagogo.co.uk/chelseafc

Du skal vaere medlem for at kunne koebe begge steder (nogle gange gaar billetsalget i "general sale" igennem Chelsea's hjemmeside, men det vil med sikkerhed ikke ske til Arsenal kampen).

Jeg kan ikke guide ift. til andre udsalgssteder da jeg kun koeber igennem Chelsea's hjemmeside og aldrig selv vil betale 3-4000 for en billet.

Forhaaebentligt er der nogen paa denne side der kan guide ift. til paalidelige udsalgssteder.

Venlig hilsen

Rasmus
Stefenrajah12 år siden
Nogen som måske kunne skaffe 3 billetter til Chelsea - Galatasaray kampen? skal nok betale ekstra :)
BlueFan12 år siden
Nogen der kan give et link hvor man kan bestille billetter til Chelsea -Arsenal? Skal være 100% sikkert sted! :-)
munk9012 år siden
Thomascook.com inden under sport der kan du købe billetter til Premier league og championen league :)
munk9012 år siden
http://www.thomascooksport.com der har jeg købt billetter før
Blueviking12 år siden
Hvis man er villig til at betale 3-4k for en billet, hvorfor saa ikke goere det med stil:) Det ser endda ud til der stadig er billetter til Chelsea - Tottenham.

Jeg har selv overvejet at proeve hospitality en gang bare for oplevelsen.

http://hospitality.chelseafc.com/fixtures/
BlueFan12 år siden
Hvad er der specielt ved Hopspitality? Og hvad er "Museum - Under the Bridge"?
Blueviking12 år siden
Du kan se her hvad det inkluderer http://hospitality.chelseafc.com/match-packages-compare/

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.