Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Chelsea - Arsenal?

Jeg har netop læst en nyhed på:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/engelsk_fodbold/PremierLeague/article1975652.ece

Chelsea og Arsenal risikerer at skulle ud i en ekstra afgørende kamp efter sidste spillerunde, hvis resultaterne af netop sidste spillerunde falder uheldigt ud.
Hvis vi og Everton spiller 0-0 og Arsenal vinder 2-1 over Newcastle, så har vi og Arsenal ikke kun pointlighed på 3.pladsen men også præcis den samme målscorer, og siden indbyrdes opgør intet gælder (hvor vi jo ellers er klart bedst), vil det betyde vi skulle ud i afgørende kamp.

Personligt håber og tror jeg på det er et dommedagsscenarie, der ikke bliver til virkelighed.
Men det er sgu lidt vildt hvis det sker.
12 år siden
3236 visninger

Kommentarer

Steen12 år siden
Jeg blev introduceret til den artikel her til morgen af min kammerat der er meget stor Gunners fan. Og jeg måtte skære igennem, at de ikke ville komme i nærheden af sølvtøj, heller ikke i år. De må ikke få den tredje plads, og de MÅ bare ikke få det sølvtøj! Det vil gå over mit lig, hvis det skal ske. Jeg ville HADE det... Og vi skal da slet ikke spille om tredjepladsen, imod Gunners. Prøv tænk hvis vi gik hen og tabte den?! Jamen for satan da...

Vi er simpelthen bare nødsaget til at slå Everton. Hvad har de også at spille for? Moyes er jo alligevel så godt som skredet, men okay - han vil nok gerne give dem den sidste oplevelse efter alle de mange år. Men nu har vi jo tværet United så mange gange i år, hvorfor så ikke lige udstille deres nye træner også ;)?
Duxii12 år siden
Chelsea taber ikke til Everton!

Derudover så kunne det faktisk være meget sjovt at møde Arsenal i en "playoff" kamp om 3.pladsen.
Atle9512 år siden
Alan Pardew har tidligere udtalt, at efter Newcastle var sikret på endnu en sæson i Premier League, at de resterende kampe ville være ligegyldige - hørte det i går på 6'eren. Jeg håber ikke at Newcastle sælger kampen før den er spillet.
Awekat12 år siden
Det her er simpelthen det mest tåbelige jeg nogensinde har hørt! Efter målscorer bør indbyrdes kampe ALTID veje tungest. Det er jo netop dét, der fortælle hvem der har været bedst indbyrdes af de 2 konkurrerende hold over sæsonen, og dermed fortjener 3. pladsen mest.
Jeg bliver så træt af FA. Der er jo ingen tvivl om at Arsenal nu vil stå klart bedst, da vi har 20 kampe mere i benene end Gunners.

Og for at gøre skidt værre, så har vi de sidste par år ikke haft de bedste erfaringer med Everton i slutningen af sæsonen.

p.s. jeg tror nærmest heller ikke på det. Det MÅ være en and
Dwise12 år siden
Jeg er ret overrasket over, at indbyrdes ikke tæller for noget. Men den skulle faktisk være god nok. Hvis de ender på samme måldifference og samme antal scoret mål, så skal de ud i en ekstra kamp.

Regel C.14 på side 93

http://www.premierleague.com/content/dam/premierleague/site-content/News/publications/handbooks/premier-league-handbook-2012-2013.pdf

Obi12 år siden
Troet også indbyrdes havde "første" ret. Men i Serie A var der for 10 år siden, samme point tal, 2 play off kampe..
Boucher12 år siden
Jeg synes også det er lidt vildt at det kan ende ud i en playoff kamp! Men jeg synes samtidigt at det er lidt fedt :) En kamp om hvem der skal ende på 3. pladsen og have direkte adgang til CL og hvem der skal ud kval, meeeen med det sagt så er kampen mod Everton en, der bare skal vindes og det gør de helt sikkert også!

Og skulle vi nu ikke bare fortsætte til CL efter at vi vinder EL i aften :)!
Duxii12 år siden
Er jeg den eneste der syntes at det er fucking fedt at tottenham er SÅ tæt på CHL for andet år i træk og vi IGEN er med til at tage det fra dem?
Michael8212 år siden
Duxii skrev:
Er jeg den eneste der syntes at det er fucking fedt at tottenham er SÅ tæt på CHL for andet år i træk og vi IGEN er med til at tage det fra dem?

Overhovedet ikke ;)
Obi12 år siden
Vi får point mod Everton, og holder vores position som Londons bedste hold..
tobylobi12 år siden
Vi er vel stadig verdens bedste hold ;)
Duxii12 år siden
tobylobi skrev:
Vi er vel stadig verdens bedste hold ;)

Næææh, det er Corinthians desværre :(
EmilMiddleton12 år siden
Vi er nummer to! :-)
tobylobi12 år siden
Tænkte på CL sidste sæson:) hvis man altså tænkte på kvalitet af hold.
Ftorres912 år siden
Er det for sjov?!
Ftorres912 år siden
For hvorfor sku´ vi være bekymrede?!
Obi12 år siden
Vi får da point mod Everton, det er jeg da helt sikkert på, så forstår ikke hvor FA gør al det unødvendig arbejde.
justblue12312 år siden
TREDJE PLADSEN! vi vinder det næste gang!

Næste kamp

Lørdag 20:00
Premier League Premier League
ChelseaChelsea vs. WolvesWolves

Forrige kamp

I dag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag2 : 2ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.