Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Chelsea - Hull

CHELSEA FC v HULL CITY

Kolde facts

Barclays Premier League
Runde 1
Stamford Bridge
Den 18/8 2013 kl. 17:00

Seneste 5 kampe træningskampe:
Chelsea: V-T-V-V-V
Hull: V-T-V-U-U

Seneste 5 indbyrdes opgør:
Chelsea: 3 sejre, 10 mål
2 uafgjorte
Hull: 0 sejre, 2 mål
____________________________________________________________________________________________________________

(Advarsel: En masse optakts snak. Spring over og gå til 'Opgøret', hvis det er for meget.)

Ventetiden er ovre
I morgen, søndag, sker det! Det vi alle har gået og ventet på. Uanset om ventetiden er foregået på en strand i udlandet, i et sommerhus herhjemme, indenfor husets egne fire vægge eller noget helt fjerde, tror jeg de fleste af os skal det samme i morgen - nemlig sidde på nåle i vores sofa eller lænestol og med spænding stirre ind i den store fladskærm med lyden skruet op! Sæsonen er så småt skudt i gang i dag med "mini-putterne" Liverpool, Arsenal, United osv, men det er først i morgen, at vi blå virkelig føler, at ventetiden er ovre. Her tager vores blå helte i mod Hull City hjemme på Stamford Bridge.

Hull City
Sidste sæson
For kort at starte med vores gæster er det som sagt oprykkerholdet Hull, der gæster Broen. Hull må betegnes som lidt af et elevatorhold, der flere gange har prøvet både oprykning og nedrykning til og fra Premier League.
Deres seneste sæson endte med en 2. plads i Championship på trods af kun at have scoret 61 mål og samtidig tabt 15 kampe. Ikke nogen imponerende statistik inden mødet med de tunge drenge i den bedste række. Det har betydet, at Hull har været tvunget til at gå på transfermarkedet for at forstærke truppen.

Transfers
Af nævneværdig transfers kan nævnes den spændende angriber Yannick Sagbo, der er kommet til efter flere sæsoner som profil hos danskerklubben Evian i Frankrig, Danny Graham, der er kommet til fra Sunderland, hvor han ikke har haft succes siden sit skifte fra Swansea, samt de to Tottenham drenge Tom Huddlestone og Jake Livermore.

Forventninger
På papiret virker Hull som en af de mest sandsynlige nedrykkere, og deres klart største mission bliver at klare sig fri af nedrykningsstregen. Som det ofte ses hos oprykker hold, skal overlevelsen ikke sikres gennem flot poleret spil, men derimod igennem god gammeldags engelsk fight.
Deres optakt er gået udmærket, senest med en flot sejr over sidste års overraskelse i den spanske liga, Real Betis, og klubbens fans ser uden tvivl frem til igen at befinde sig i det fine selskab.

Chelsea FC
Sidste sæson
Som vi alle er bekendte med sluttede Chelsea på en 3. plads i sidste sæsons Premier League. Man røg hurtigt ud af Champions League, men det resulterede til gengæld i en sejr i Europa League og klubbens første trofæ i denne turnering. Alt i alt en godkendt sæson, men samtidig en samlet præstation som klubben samt fans forventer at kunne gøre bedre i den kommende.

Return of The Special One
Siden sidste sæson er der sket store ting i Chelsea. Den karismatiske publikumsfavorit José Mourinho er hevet tilbage som manager efter et blandet ophold i Real Madrid og erstatter den midlertidige manager Rafa Benitez.
Hans seneste periode hos de blå bød på kæmpe succes og må betegnes som den bedste tid i klubbens historie, og derfor er forventninger skruet godt op i forbindelse med hans tilbagevenden.

Transfers
Chelsea har været forholdsvis rolige på transfermarkedet i forhold til, hvad man kunne forvente for en klub af dens størrelse. Førnævnte Mourinho må betegnes som den største tilføjelse, men alligevel skal man ikke glemme, at klubben har købt ind i form af den spændende tyske landsholdswinger André Schürrle, samt årets talent i den hollandske liga, Marco van Ginkel. Ingen af de to forventes at gå direkte ind i startopstillingen med det samme, men de er stærke tilføjelser til truppens bredde.
Truppen har dog udover de to fået tilført flere stærke spillere, uden at Abramovich har behøvet at hive den store tegnebog op af lommen. Det drejer sig selvfølgelig om de to belgiske landsholds spillere Lukaku og Kevin De Bruyne, der begge kommer tilbage efter særdeles vellykkede lejeophold i henholdsvis West Bromwich og Werder Bremen.

Forventninger
Forventningerne til Chelsea er i denne sæson kæmpe store. Profiler som David Luiz, Eden Hazard og Oscar ser ud til at blive bedre og bedre, og de nye tilføjelser har set meget lovende ud i pre-season.
Truppen er utrolig bred og krydret med en god portion rutine med den gamle garde i form af Cech, Cole, Terry og Lampard samt unge talenter som Hazard, Oscar, Mata, Lukaku, De Bruyne, og jeg kunne blive ved.
Derfor forventes det, at klubben kan spille sig i top 2 i Premier League, samt ende blandt de bedste i turneringen om pokalen med de store øre.

Opgøret
Morgendagens kamp er et opgør mellem et forventeligt tophold, der tager mod en bundprop. Hull vil uden tvivl stå meget dybt hele opgøret i gennem og satse på at blive farlige i forbindelse med dødbolde og kontra. Det forventes samtidig, at de vil komme med en masse fysik for at prøve at overrumple Chelsea små teknikere.
Chelsea vil omvendt kontrollere spillet, og det er op til de offensive kræfter at finde nøglen, der åbner Hulls defensiv.
Mourinho har op til kampen meddelt, at vi ikke skal forvente at se David Luiz, Moses og Azpi, da de døjer med skader, og samtidig har Mata været småskadet og ikke spillet meget med holdet i optakten.
Som sagt er truppen dog bred, og jeg forventer bestemt en sikker sejr til vores kære blå.
Et bud på kampens resultat er en sikker 3-0-sejr. Målscorerne hedder Lukaku, Oscar og Ivanovich.

Hvor er det fantastisk, at vi endelig skal i gang. Super kamp til jer alle sammen!
KTBFFH!
12 år siden
2842 visninger

Kommentarer

nikoskov12 år siden
Med Mourinhos udtalelser og skaderne in mente, forventer jeg, at vi stiller op således.
Ftorres912 år siden
Dette er mit bud på en startellever! Både Lamps, Mata og Luiz døjer med skader, og det er let nok at finde afløser for Luiz og Mata men med Lamps er jeg liiidt usikker! Jeg tror at Mou bliver nødt til at satse på den unge Van Ginkel, eftersom jeg ikke synes at Obi spiller godt nok til en startplads! KDB kan kun bruges som offensiv og ikke defensiv midtbane, så jeg kan ikke se andre end Van Ginkel starte inde!
nikoskov12 år siden
Jeg var ikke klar over, at Lamps var skadet. Jeg tror også, at han bliver erstattet af van Ginkel. Azpi er dog også skadet, så han starter ikke inde. Desuden tror jeg bestemt heller ikke på Torres som højrekant.
SebastianLunnDK12 år siden
Ville tro det blev noget i denne her stil, taget alle skaderne i betragtning. Håber på at Van Ginkel starter, men kunne også godt se en Mikel starte inde. På højre kanten tror jeg enten det bliver De Bruyne eller Moses, men det kommer meget an på vores taktiske oplæg til kampen.
Elholm8912 år siden
Taget skader/små-problemer i betragtning, er de største spørgsmål nok følgende:

1. Hvem skal starte ved siden af Ramires? (Van Ginkel, Essien, Mikel eller De Bruyne)
2. Hvem skal spille højre wing? (De Bruyne, Schürrle eller Moses)

Jeg tror selv at Essien og De Bruyne vil tage de to pladser i startopstillingen - som vil se således ud:
Lukaku
Hazard - Oscar - De Bruyne
Essien - Ramires
Cole - Terry - Cahill - Ivanovic
Cech

Jeg tror også selv på en 3-0 sejr til vores blå drenge - Målscorer: Lukaku, De Bruyne, Lukaku.
Ftorres912 år siden
Er der forresten nogle der kender nogle gode steder at Streame den? Firsrow virker ikke på min PC og Coolsport.tv viser ikke kampen! Er der nogle gæve gutter der kan hjælpe mig med et link?
SebastianLunnDK12 år siden
Stream2watch.com .. plejer også at virke fint :-)
Ftorres912 år siden
Takker
Zola8612 år siden
Lækkert arbejde Nikoskov...

Ud fra preseason, tror jeg på, at Van Ginkel starter ved siden af Ramires, mens KDB tager sig af højrekanten.
simonmathiesen12 år siden
Hvor bliver kampen vist på tv?
Zola8612 år siden
tv3 sport 2
Awekat12 år siden
Hvem helvede har tv3 sport2 bold5 mål 7 punktumdk /9
Kfrandsen12 år siden
Ikke mange har den....

http://digitalt.tv/premier-league-pa-tv-og-nettet-2013-2014/

http://digitalt.tv/stofa-tv3-sport2/

Stofa "forhandler" åbentbart med Viasat, og det er antenneforeningerne, som bestemmer om kanalen skal være med i pakken :(

Kfrandsen
Ftorres912 år siden
Ja det er pisseirriterende! Det var meget bedre dengang - altså sidste år - at alle kampende blev vist på enten 6'eren! Den har folk i det mindste!
Lampard12312 år siden
Det er også derfor min far og jeg køber den kanal :(

Ellers skal jeg livestreame det vær gang og det gider jeg sku ikke
AnnemarieA12 år siden
Jeg var heldig. Da jeg tjekkede Yousee's pakker sidst, havde de hverken sport 1 eller 2, og det er kun omkring 1 måneds tid siden tror jeg. Da de så annoncerede på 6'eren at de ikke viste Chelsea's 3 første kampe (og ingen af City's 5 første for den sags skyld), var jeg lige ved at gå amok! Gik ind og tjekkede pakkerne igen, også var de kommet i mellemtiden i fuldpakken.. Så nu slipper jeg for at skifte boks, internet og udbyder, men kan "nøjes" med at skifte fra mellempakken til fuldpakken. Og Sport 2 kører som prøvekanal denne måned, så kan stadig se kampene, selvom skiftet ikke er gået igennem endnu....

Men hold nu kæft det er ved at blive dyrt for mig det her! :-/

For et år siden, kunne jeg nøjes med grundpakken. Så skiftede jeg til mellempakken for at få 6'eren, og nu kan jeg skifte til fuldpakken for at få Sport 2 *En hel masse bandeord!*.
Lampard12312 år siden
Helt igennem fantastisk kamp.

Vi starter i

---------------cech---------
Ivan---cahill-----terry-----cole
---------lampard----ramires---
De bryune--oscar-----hazard
-------------torres----------

Må sige at holdets vudering må ligge på en 8 ud af 10

De tre spillere bag torres var i første halvleg helt vildt gode. De var hurtige, mobile, chance skabende og defensive gode. Helt vildt tilfredstillende, det var selvfølelig også fra dem at vi fik det første mål. Lækkert opspil af hazard til de bryune som lige laver en lækker tunnel til oscár og bada bing bada bum 1-0

Så fortsattte vi det fine spil. Torres smider sig og vi få frispark som lampse så smukt, smukt gør til 2-0.
I anden halvleg satte vi tempoet helt ned, kørte bolden stille og roligt rundt og ligepludseligt er vi klar til aston villa!!

Dejligt ENDELIG se at vi sagtens kan køre en sejre hjem og spille godt defensivt.
Dejligt at høre den gode stemning på the bridge og de bruyne gode selvtilid(fandme en god debut)

Ser meget frem til den næste kamp efter denne fantastiske
Eneste ulemper var at jeg havde tippet en 4-0 og er derfor allerede bag ud i tip :(

See ya!!

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.