Chelsea - Sunderland
CHELSEA v SUNDERLAND
Barclays Premier League
Runde 32
Stamford Bridge
7. april 2013 16:00
TV: Kanal 6 (Kryds fingre for det ikke er Bruun. Ellers tryk på mute knappen. Mute > Bruun.) OBS. De viser den først fra det 20. min. Tak til Awekat for info :)
Placering: Chelsea 4, Sunderland 16
Seneste 6 kampe, alle turneringer:
Chelsea: V-V-T-V-V-U
Sunderland: T-U-T-U-T-T
Seneste 10 indbyrdes opgør:
Chelsea: 9 sejre, 29 mål
Sunderland: 1 sejr, 12 mål
Skader:
Ashley Cole, Gary Cahill og Oriol Romeu.
Odds for kampen (Danske Spil):
1,33 – 5,25 – 9,00
OBS: Lang læsning, har samlet de væsentligste spørgsmål i bunden.
Sunderland rejser til Stamford Bridge med en ny manager, italienske: Paolo Di Canio, som er hentet ind på en to et halvt år lang kontrakt. Han skal erstatte Martin O’Neill, som har stået i spidsen for klubben siden december 2011 til marts 2013. ”Jeg er stadig skuffet og frustreret, men livet går videre”, sagde Martin O’Neill. Sunderland har ikke vundet deres seneste otte kampe, som har sat dem i en svær situation, dette var også grundlaget for fyringen af O’Neill. Men Di Canio vil gøre alt for at kurven vendt; ” Vi skal gøre folk stolte af den måde vi spiller på. Spillerne skal kæmpe for trøjen hver eneste gang. Der skal svedes blod. Det var min filosofi som spiller, og den er ikke anderledes som manager. De skal vide, at de har en manager, som vil arbejde 26 timer i døgnet for klubben. Ikke 24, for det her er min mission og jeg gør det på min måde”.
Ansættelsen har dog fået debatten til at eksplodere i England. Da Di Canio bla. har beskrevet fascisten Benito Mussolini som et ”Pricipfast og etisk menneske, som er dybt misforstået”. Bla. Sunderlands næstformand David Miliband, som direkte efter ansættelsen, trak sig fra Sunderlands ledelse. Den engelske kirke har også været inde over diskussionen. Hvad mener i om ansættelsen?
Men…men..men alt dette er kun til gavn for Chelsea, for en gang skyld, bruger de engelske medier deres tid på noget andet end, og skrive om Chelsea, Benitez og skænderier…og dog, at Zorres (med sin maske af Carbon Fiber, fra Ortholabsport http://tinyurl.com/cozs8k9) er kommet ”i gang” igen, det skal de nok skrive om.
Kampen bliver Chelseas fjerde kamp på ni dage, hvor de tre kampe op til er endt med; En tabt kamp til Southampton, en sejr – som Demba Ba fik kæmpet hjem til os (+ Cech) - over Man Utd og en sejr over russiske Rubin Kazan. Men vi kan ikke gå ind til kampen og tro vi kan tage det på gefühlen. Da sejren skal i hus, pga. at Tottenham ligger treer, med et enkelt point foran os (Dog med en kamp mere spillet), og Arsenal puster os i nakken. Samt at der lige skal sikres en CHL plads til den kommende sæson. Hvad synes i vi skal priotere højest? FA Cuppen, CHL pladsen, EL?
Angående det hårde program sagde Benitez inden ”Med hensyn til forberedelsen af spillerne taktisk, er det fint. Fysiologisk er det umuligt”. Spillerne kan også se frem til en dejlig kold (forhåbentlig god) tur til Moskva om et par dage. Vi kan være glade for at kampen ikke bliver spillet på Tsentralnyi Stadion i Kazan, for det ligger ca. 800 km længere væk end Moskva, men mon ikke også, at Roman har skaffet dem et af de gode hoteller i byen, det skulle ikke undre mig.
Hvordan synes i det er gået ind til videre, rent resultat mæssigt, med hensyn til det hårde program? Er der et andet hold, som har haft et lige så svært program de seneste par år?
Angående truppen, til kampen:
Benitez skiftede seks spillere fra den første kamp til kampen mod Man Utd. Hvorefter han igen skiftede seks spillere til kampen mod Rubin Kazan. Ret mig, hvis forkert. Hvad synes i om udskiftningerne fra kamp til kamp?
Angrebet:
Hvilken opstilling Benitez stiller, er der ingen som ved nu. Men en interessant del er om han spiller med Zorres eller Ba. Zorres har scoret seks gange mod Sunderland i PL, to af målene kom i seneste kamp mod dem i december; http://tinyurl.com/cx7q64x, så Benitez kunne godt finde på at starte med ham inde, for at opretholde selvtilliden. Til gengæld har han som regel brugt ham i EL, hvor han klare sig rimelig godt. Men Ba har også lige vist klassen han besidder, med sit mål mod Man Utd i FA Cuppen. Hvem tror i på starter i front?
Midtbanen:
Mikel spillede ikke torsdag, han må være sikker på en plads i startopstillingen. Ramires har spillet fra start to gange i træk, så det bliver højst sandsynligt ham, der må starte ud på bænken.
Mata har også spillet to gange i træk, så han bliver nok også trukket ud, til fordel for enten Hazard eller Oscar. De starter højst sandsynligt også inde, da de har fået en kamps hvil. Jeg kunne godt se Moses starte inde igen, da han lige har scoret et mål. Jeg tror ikke Benitez giver pladsen til Marin (Han kommer nok ind som udskifter i det 60 min), eller lade Benayoun starte igen. Hazard ind –Benayoun ud, Oscar ind – Mata ud.
Højre back/Venstre back:
Bliver det mon dagen, hvor Benitez sparer Azpilicueta, som har vist stor stamina, her på det seneste. Ivanovic spillede heller ikke mod Rubin, så en plads i start opstillingen ville passe ind. Hvem synes i er vores bedste højreback?
Eftersom Cole ikke er blevet sin skade kvit, er det igen Bertrand, som må tage over på venstre backen.
Midtetforsvaret:
Hvis Ivanovic tager Azpilicueta’s plads, bliver det Terry og Luiz, som tager pladserne. Cahill er skadet. Hvis Azpilicueta bliver på sin plads, er det sandsynligvis Luiz, som bliver erstattet af Ivanovic.
Hvilken opstilling tror i Benitez bruger?
Tabellen:
Efter runden kan Chelsea ende på enten; treer, hvis Tottenham taber til Everton og vi vinder. Fjerde/femte plads, hvis Tottenham og Arsenal vinder og vi får uafgjort, så bliver det målscoren der afgør det. Femte plads, hvis bare Arsenal vinder og vi taber. Tottenham har efter runden stadigvæk spillet en kamp mere end os og Arsenal.
Det bliver helt sikkert en spændende kamp. Lad os håbe på en masse mål fra Chelseas side.
Hvad mener i om ansættelsen af Di Canio?
Hvad synes i vi skal priotere højest? FA Cuppen, CHL pladsen, EL?
Hvordan synes i det er gået ind til videre, rent resultat mæssigt, med hensyn til det hårde program?
Er der et andet hold, som har haft et lige så svært program de seneste par år?
Hvad synes i om udskiftningerne fra kamp til kamp?
- Hvem tror i på starter i front?
- Hvem synes i er vores bedste højreback?
Nu er der noget, som kan diskuteres.
Tak fordi du ville læse med.
Kfrandsen
Barclays Premier League
Runde 32
Stamford Bridge
7. april 2013 16:00
TV: Kanal 6 (Kryds fingre for det ikke er Bruun. Ellers tryk på mute knappen. Mute > Bruun.) OBS. De viser den først fra det 20. min. Tak til Awekat for info :)
Placering: Chelsea 4, Sunderland 16
Seneste 6 kampe, alle turneringer:
Chelsea: V-V-T-V-V-U
Sunderland: T-U-T-U-T-T
Seneste 10 indbyrdes opgør:
Chelsea: 9 sejre, 29 mål
Sunderland: 1 sejr, 12 mål
Skader:
Ashley Cole, Gary Cahill og Oriol Romeu.
Odds for kampen (Danske Spil):
1,33 – 5,25 – 9,00
OBS: Lang læsning, har samlet de væsentligste spørgsmål i bunden.
Sunderland rejser til Stamford Bridge med en ny manager, italienske: Paolo Di Canio, som er hentet ind på en to et halvt år lang kontrakt. Han skal erstatte Martin O’Neill, som har stået i spidsen for klubben siden december 2011 til marts 2013. ”Jeg er stadig skuffet og frustreret, men livet går videre”, sagde Martin O’Neill. Sunderland har ikke vundet deres seneste otte kampe, som har sat dem i en svær situation, dette var også grundlaget for fyringen af O’Neill. Men Di Canio vil gøre alt for at kurven vendt; ” Vi skal gøre folk stolte af den måde vi spiller på. Spillerne skal kæmpe for trøjen hver eneste gang. Der skal svedes blod. Det var min filosofi som spiller, og den er ikke anderledes som manager. De skal vide, at de har en manager, som vil arbejde 26 timer i døgnet for klubben. Ikke 24, for det her er min mission og jeg gør det på min måde”.
Ansættelsen har dog fået debatten til at eksplodere i England. Da Di Canio bla. har beskrevet fascisten Benito Mussolini som et ”Pricipfast og etisk menneske, som er dybt misforstået”. Bla. Sunderlands næstformand David Miliband, som direkte efter ansættelsen, trak sig fra Sunderlands ledelse. Den engelske kirke har også været inde over diskussionen. Hvad mener i om ansættelsen?
Men…men..men alt dette er kun til gavn for Chelsea, for en gang skyld, bruger de engelske medier deres tid på noget andet end, og skrive om Chelsea, Benitez og skænderier…og dog, at Zorres (med sin maske af Carbon Fiber, fra Ortholabsport http://tinyurl.com/cozs8k9) er kommet ”i gang” igen, det skal de nok skrive om.
Kampen bliver Chelseas fjerde kamp på ni dage, hvor de tre kampe op til er endt med; En tabt kamp til Southampton, en sejr – som Demba Ba fik kæmpet hjem til os (+ Cech) - over Man Utd og en sejr over russiske Rubin Kazan. Men vi kan ikke gå ind til kampen og tro vi kan tage det på gefühlen. Da sejren skal i hus, pga. at Tottenham ligger treer, med et enkelt point foran os (Dog med en kamp mere spillet), og Arsenal puster os i nakken. Samt at der lige skal sikres en CHL plads til den kommende sæson. Hvad synes i vi skal priotere højest? FA Cuppen, CHL pladsen, EL?
Angående det hårde program sagde Benitez inden ”Med hensyn til forberedelsen af spillerne taktisk, er det fint. Fysiologisk er det umuligt”. Spillerne kan også se frem til en dejlig kold (forhåbentlig god) tur til Moskva om et par dage. Vi kan være glade for at kampen ikke bliver spillet på Tsentralnyi Stadion i Kazan, for det ligger ca. 800 km længere væk end Moskva, men mon ikke også, at Roman har skaffet dem et af de gode hoteller i byen, det skulle ikke undre mig.
Hvordan synes i det er gået ind til videre, rent resultat mæssigt, med hensyn til det hårde program? Er der et andet hold, som har haft et lige så svært program de seneste par år?
Angående truppen, til kampen:
Benitez skiftede seks spillere fra den første kamp til kampen mod Man Utd. Hvorefter han igen skiftede seks spillere til kampen mod Rubin Kazan. Ret mig, hvis forkert. Hvad synes i om udskiftningerne fra kamp til kamp?
Angrebet:
Hvilken opstilling Benitez stiller, er der ingen som ved nu. Men en interessant del er om han spiller med Zorres eller Ba. Zorres har scoret seks gange mod Sunderland i PL, to af målene kom i seneste kamp mod dem i december; http://tinyurl.com/cx7q64x, så Benitez kunne godt finde på at starte med ham inde, for at opretholde selvtilliden. Til gengæld har han som regel brugt ham i EL, hvor han klare sig rimelig godt. Men Ba har også lige vist klassen han besidder, med sit mål mod Man Utd i FA Cuppen. Hvem tror i på starter i front?
Midtbanen:
Mikel spillede ikke torsdag, han må være sikker på en plads i startopstillingen. Ramires har spillet fra start to gange i træk, så det bliver højst sandsynligt ham, der må starte ud på bænken.
Mata har også spillet to gange i træk, så han bliver nok også trukket ud, til fordel for enten Hazard eller Oscar. De starter højst sandsynligt også inde, da de har fået en kamps hvil. Jeg kunne godt se Moses starte inde igen, da han lige har scoret et mål. Jeg tror ikke Benitez giver pladsen til Marin (Han kommer nok ind som udskifter i det 60 min), eller lade Benayoun starte igen. Hazard ind –
Højre back/Venstre back:
Bliver det mon dagen, hvor Benitez sparer Azpilicueta, som har vist stor stamina, her på det seneste. Ivanovic spillede heller ikke mod Rubin, så en plads i start opstillingen ville passe ind. Hvem synes i er vores bedste højreback?
Eftersom Cole ikke er blevet sin skade kvit, er det igen Bertrand, som må tage over på venstre backen.
Midtetforsvaret:
Hvis Ivanovic tager Azpilicueta’s plads, bliver det Terry og Luiz, som tager pladserne. Cahill er skadet. Hvis Azpilicueta bliver på sin plads, er det sandsynligvis Luiz, som bliver erstattet af Ivanovic.
Tabellen:
Efter runden kan Chelsea ende på enten; treer, hvis Tottenham taber til Everton og vi vinder. Fjerde/femte plads, hvis Tottenham og Arsenal vinder og vi får uafgjort, så bliver det målscoren der afgør det. Femte plads, hvis bare Arsenal vinder og vi taber. Tottenham har efter runden stadigvæk spillet en kamp mere end os og Arsenal.
Det bliver helt sikkert en spændende kamp. Lad os håbe på en masse mål fra Chelseas side.
Hvad mener i om ansættelsen af Di Canio?
Hvad synes i vi skal priotere højest? FA Cuppen, CHL pladsen, EL?
Hvordan synes i det er gået ind til videre, rent resultat mæssigt, med hensyn til det hårde program?
Er der et andet hold, som har haft et lige så svært program de seneste par år?
Hvad synes i om udskiftningerne fra kamp til kamp?
- Hvem tror i på starter i front?
- Hvem synes i er vores bedste højreback?
Nu er der noget, som kan diskuteres.
Tak fordi du ville læse med.
Kfrandsen
Kommentarer
Lækker tråd og kamp start! Fedt du har lavet en tråd med kvalitet og godt fyld. Lækker læsning!
(skriver fra Ipad, så kan ikke lave den visualle opstiling:)
MEN!:
------------------------Cech---------------------
Betrand-----Luiz----------Terry-----Ivanovic
--------------Lampard---Mikel-------------------
Hazard--------------Oscar----------------Moses
--------------------------Ba---------------------------
Jeg er næsten sikker på denne opstiling.
Tror at Mata starter ude men kommer ind efter første halvleg.
Jeg tror på en 3-1 sejr. Mål af Ba, LAMPARD! og Geden Hassan
Jeg synes det er vigtigt ikke at sige at det har været en møg sæson. Selvfølelig har det delvist været det. Men husk hvor stor en udresninger og nye spiller der skete i sommerens tranfervindue. Det faktum at skulle vænde sig til en helt ny spillestil er sværdt. Så på det punkt har vi altså gjort det godt!
(skriver fra Ipad, så kan ikke lave den visualle opstiling:)
MEN!:
Betrand-----Luiz----------Terry-----Ivanovic
Jeg er næsten sikker på denne opstiling.
Tror at Mata starter ude men kommer ind efter første halvleg.
Jeg tror på en 3-1 sejr. Mål af Ba, LAMPARD! og Geden Hassan
Jeg synes det er vigtigt ikke at sige at det har været en møg sæson. Selvfølelig har det delvist været det. Men husk hvor stor en udresninger og nye spiller der skete i sommerens tranfervindue. Det faktum at skulle vænde sig til en helt ny spillestil er sværdt. Så på det punkt har vi altså gjort det godt!
tro på:
Ivanovic-----Luiz----------Terry-----Betrand
Hazard--------------Oscar----------------Benayoun
håber på:
Azpilicueta-----Luiz----------Terry-----Betrand
--------------------------Torres---------------------------
@Lampard123 ''skriver fra Ipad, så kan ikke lave den visualle opstiling:'' hvordan laver man det når man sider ved com ? er det noget man skal skrive lige som når man laver fx. fed skrift?
tro det bliver en svær kamp da sunderland med ny træner er sulten for at vise de godt kan, men en 2-1 sejre til Chelsea kommer i hus, mål scoret af Lampard og Hazard. og fra sunderland tro jeg det bliver deres topscorer Fletcher.
vores bedst højreback er lidt svært at sige sys Azpilicueta gør det super godt og hans korpsbygning passere bedre til en højre back end Ivanovic, men Ivanovic er tiltgenglæd os god til at komme frem i bane og han er en stor trussel på hjørnespark. men lige pt sys jeg at Azpilicueta er det bedste valg.
jeg tro og håber på han vil blive ved med at udvikle sig, og måske tabe 1-2 kilo, så hans speed kommer op på det den engang har været under Osasuna. (Azpilicueta red.)
at have en back der kan følge med C. Ronaldo er ikke dårligt. :D
Ivanovic-----Luiz----------Terry-----Betrand
Hazard--------------Oscar----------------Benayoun
håber på:
Azpilicueta-----Luiz----------Terry-----Betrand
--------------------------Torres---------------------------
@Lampard123 ''skriver fra Ipad, så kan ikke lave den visualle opstiling:'' hvordan laver man det når man sider ved com ? er det noget man skal skrive lige som når man laver fx. fed skrift?
tro det bliver en svær kamp da sunderland med ny træner er sulten for at vise de godt kan, men en 2-1 sejre til Chelsea kommer i hus, mål scoret af Lampard og Hazard. og fra sunderland tro jeg det bliver deres topscorer Fletcher.
vores bedst højreback er lidt svært at sige sys Azpilicueta gør det super godt og hans korpsbygning passere bedre til en højre back end Ivanovic, men Ivanovic er tiltgenglæd os god til at komme frem i bane og han er en stor trussel på hjørnespark. men lige pt sys jeg at Azpilicueta er det bedste valg.
jeg tro og håber på han vil blive ved med at udvikle sig, og måske tabe 1-2 kilo, så hans speed kommer op på det den engang har været under Osasuna. (Azpilicueta red.)
at have en back der kan følge med C. Ronaldo er ikke dårligt. :D
Når du skal lave en opstling skal du bare trykke på den lille boks lige over der du skriver din kommentar. Derfra kan du bare rykke lidt ryndt på pladserne og skrive deres navn (de spiller du vil bruge) i de små bokse :)
hehe Tak. det er da os bare totalt tydeligt at se, nu når jeg har fundet det :D
haha!
Kan det passe, at Kanal 6 først viser Chelsea - Sunderland fra det 20. minut?
Awekat skrev:
Det ser det ud til, det ikke tit man oplever det.
De skriver selv:
"6-eren sender fra midt i 1. halveg fra Stamford Bridge"
Tak for oplysningen Awekat :)
Kfrandsen
Kan det passe, at Kanal 6 først viser Chelsea - Sunderland fra det 20. minut?
Det ser det ud til, det ikke tit man oplever det.
De skriver selv:
"6-eren sender fra midt i 1. halveg fra Stamford Bridge"
Tak for oplysningen Awekat :)
Kfrandsen
Ja det er super mærkeligt, men kampene spilles også på underlige tidspunkter i dag.
Okay opstillingen blev lidt anderledes end forventet!
https://twitter.com/chelseafc/status/320885588700053504
Kfrandsen
https://twitter.com/chelseafc/status/320885588700053504
Kfrandsen
Jeg har lige set opstillingencech, azpilgueta, Ivanovic, Luiz, Betrand, mikel, ramires, Oscar, MATA, Hazard, ba
Han overrasker ikke positivt (ja den er meget stærk men hvor er Lampard og hvorfor azpilgueta igen og MATA igen?!? Nogen skal da have en pause. De bliver jo kørt trætte
Han overrasker ikke positivt (ja den er meget stærk men hvor er Lampard og hvorfor azpilgueta igen og MATA igen?!? Nogen skal da have en pause. De bliver jo kørt trætte
Jeg tror Benitez vil gøre det som nogen gerne vil have han gør:
Han vil afgøre kampen i første halveg og så pille Mata ud hurtigt.
Kfrandsen
Han vil afgøre kampen i første halveg og så pille Mata ud hurtigt.
Kfrandsen
Syntes helt klart Moses skal have genvalg efter hans flotte optreden mod kazan. Og hvorfor Mata i gen er han ikke træt.
endnu engang spiller Torres fornuftigt!!!
håber på et comeback!!!
håber på et comeback!!!
Endnu engang? Han har spillet 2 gode kampe. Tag det nu roligt. Han kommer ikke tilbage for han har det ikke i sig mere!
Jeg syntes faktisk at Benitez gjorde det ganske udemærket imod Sunderland. Grunden til valget at Mata, Azzi osv. er fordi han vil være sikker på at vi får de vigtige 3 point på Stamford Bridge, så vi sikre os kvalifikationerne til CL. Hvilket er et KRAV for os som fans og for bestyrelses i Chelsea.
Også igen - kan man jo kun sige kommentatorne ret, at der er bare intet der kommer let for Chelsea i denne sæson. Nøj hvor skal vi bare knokle for alt.
Også igen - kan man jo kun sige kommentatorne ret, at der er bare intet der kommer let for Chelsea i denne sæson. Nøj hvor skal vi bare knokle for alt.
jeg synes faktisk Rafa gør det udmærket
du må undskylde jeg håber.....
jeg har selv været med til at håne ham og sige at han er et flop men jeg hørte andre Torres fans sige at hvis han spiller en god kamp elsker alle ham men når han spiller dårligt hader alle ham! og hvis han så laver et comeback så kommer vi alle sammen til at sige ja! det vidste vi alle sammen! de har faktisk fat i noget......
jeg har selv været med til at håne ham og sige at han er et flop men jeg hørte andre Torres fans sige at hvis han spiller en god kamp elsker alle ham men når han spiller dårligt hader alle ham! og hvis han så laver et comeback så kommer vi alle sammen til at sige ja! det vidste vi alle sammen! de har faktisk fat i noget......
Hjemmebanetrøje
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
Topscorer
Alle turn.
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |
| L. Delap | 14 | 4 |
| N. Jackson | 14 | 6 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Læs tråden, med hensyn til Torres/Ba, Luiz/Ivanovic og Ivanovic/Azpilicueta.