Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

CL Finale: Chelsea vs. Bayern München

Hey Blues, 

We are back in business. Premier League er rundet af, og vi står nu overfor den allerste største udfordring, efter min holdning, nok også i hele klubbens historie! Det er første gang at en London klub er kommet så langt og så tæt på, mon ikke det er vores tur nu? Hvilke betydninger har det for Robbies fremtid i klubben, om han kan skrive på sit CV at han har holdt den fornemme pokal i hånden, med et ellers afskrevet hold? Han har gjort det umulige, han har besejret Barcelona, han har besejret Napoli, han har netop lige vundet FA-cuppen på fornem vis. Der går rygter om at han er udelukket som fremtidige træner for Chelsea fremfor en ’stjerne træner’.

Bayern München led et vitalt nederlag lørdag d. 12 maj til deres ærke rivaler. DFB- Pokal finalen tabte de med hele 5-2 til Borussia Dortmund! Bayern stillede stærkt, de stillede rigtig stærkt! Jeg er til dels til at sige det er det hold vi vil møde på lørdag. Hvordan har deres selvtilliddet efter nederlaget til Dortmund? De er højst sandsynlig opstillet på en sejr på hjemmebane og give hele München noget at fejre, men vil Chelsea dem detmodsat? 

Bayern München stillede følgende:

Neuer - Lahm, Boateng, Badstuber,Alaba (Contento 69) - Luiz Gustavo (Müller 46), Schweinsteiger - Robben, Kroos,Ribéry – Gomez 

Dortmund har altid haft et godt tag i Bayern München, mon ikke Robbie har analyseret deres fremgang imod det formstærke Bayern?

Lidt historik:

Bayern München har vundet CL hele 4 gange. Sidste gang tilbage i 2001, ellers 1976, 1975 og 1974. De har vundet sølv 4 gange, 2010, 1999, 1987 og 1982. Og meget snart vil de kunne skrive 2012 på!

Chelsea har kun vundet sølv 1 engangtilbage i 2007/08 sæsonen. Men været i slutspillet hele 8 gange. 

Kamp information:

Hold: Chelsea F.C(udehold). vs. Bayern München AG (hjemehold)

Stadium: Allianz Arena, placeret i München syd Tyskland. Stadionet åbnede første gang dørene tilbage i maj 2005, der er plads til hele 69.901 tilskuer og stadionet er tegnet af Herzog & de Meuron. Det blev Bayern Münchens hjemmebane fra 2010 af.

Billet: Der er udsolgt – Det sorte marked.

Tidspunkt: 19 maj 2012, kick-off kl. 20.45

TV: TV3+ optakt kl. 19.00 til 20.35,TV3+ viser kampen kl. 20.40 – til 22.35 hvor der vil blive vist GOALSHOW igennem hele CL. 

Chelsea træner: Roberto di Matteo

Bayern München træner: Jupp Heynckes 

Jeg vil enormt gerne have lov til atindbyde til debat omkring kampen! Hvad tror I der sker? Hvordan vil Roberto diMatteo og Jupp Heynckes stille? Hvorfor? Hvad bliver udfaldet og hvilkekonsekvenser tror I det har for begge klubber?

13 år siden
6128 visninger

Kommentarer

Steen13 år siden

Jeg forventer at Bayern München stiller følgende.

Husk Bayer har karatæne på hele deres defensive del også.

Luiz Gustavo, David Alaba og Holger Badstuber

Lidt til morgen-snacken: http://www.footytube.com/video/borussia-dortmund-bayern-munchen-may12-118056?ref=hp_ozeit_mem

chelsealampard13 år siden

Sådan ville jeg sætte Chelsea´s opstilling.Vi skal jo huske vi har nogle misses next match:Terry,Ivanovic,Ramires,Meireles.Bayern har nogle rigtig stærke angribere men deres forsvar var mod Real Madrid jeg mener så i hvordan Ronaldo fik bolden.

Bænk:Turndbull,Ferreria,Sturridge,Mikel,Lukaku,Kalou.

venter med resultat.

Steen13 år siden

Chelsealampard: Hvorfor ikke flytte Malouda ud på venstra kant, mata ind på midten og Torres ud på højre kant, hvor han er stærk med sit højre ben?

Essein frem for Mikel? Mikel har spillet alle de store kampe, hvor han virkelig har præsteret.

Duxii13 år siden

God optakts tråd!

Blot lige en rettelse så hedder de FC Bayern Munich, og ikke Bayern München AG. AG er blot aktieselskabet bag - ligesom PS&E er bag FCK, AG Står for Aktiengesellschaft.

Jeg skriver lige mine tanker om kampen imorgen!

Michael8213 år siden

Smukt oplæg Steen. I min verden bør du lave dem hver gang :D.

Kender ikke nok til Bayerns hold til at ville sige ting. Ud over Schweinsteiger, Robben (savner ham!), Ribery, Neuer, Lahm og Gomes, er jeg ret blank.

Ang. vores hold, så tænker jeg følgende opstilling:

Karantæner:

• JT
  • Merieles
  • Ivanovich
  • Ramires

4 spillere som jeg snildt kunne se spille, med måske undtagelse af Merieles.

Defensivt stærke spillere vælger jeg:

• Kalou vælger jeg fremfor Sturridge. Kalou er bedre tilbage og Bosingwa har jeg slet ikke lige så meget tiltro til
  • Mikel frem for Essien... ganske enkelt har Mikel vist klasse og Essien - uanset hvor meget jeg elsker ham - mangler noget. Håber det kommer igen næste sæson
  • Drogba frem for Torres fordi Drogba har vist sit værd i de store kampe. Torres har mulighed for sin speed senere i kampen hvor de andre måske er trætte. Plus han er bedre defensivt i min optik... når han altså ikke pludselig stopper op. Dette kan også gøres omvendt med en Torres på toppen og de kører hurtigt spil (med Mata) i og med Bayern mangler deres midtstoppere og så sætte Drogba ind mod slutningen med power.

Såfremt Luiz og Cahill IKKE! bliver klar... så ved jeg ikke om jeg tør se kampen.

En ting vi især kommer til at frygte, er Bayerns hjemmebane. Tysk fodbold har fans som råber... og de råber længe og højt. Jeg frygter lidt det bliver som at HB Køge skulle gæste Brøndby Stadion. Vi kommer ikke til at høre vores fans og deres kommer til at hoppe og ned og råbe og skrige og buhe vores spillere.

KTBFFH er det eneste jeg kan sige til vores drenge

Bænk: Sturridge, Essien, Ferreira, Turnbull, (fisk med de sidste).

chelsealampard:

Lukaku kan ikke være på bænken da han ikke er i CL truppen

Steen13 år siden

Michael: Tusinde tak :D Jeg gør bare mit for at holde det så sagligt og på et \"højt\" nivaeu som jeg overhovedet kan. Jeg prøver også så vidt jeg har chancen for det altid at lave indlægget til kampen med lidt historik og grundlag :)

Mit bud ville være således: (ses ovenfor)

Jeg har valgt Torres inde, sammen med Drogba alene af den grund at jeg er mere usikker og ubeslutsom som et 10årige barn i en slik butik. Jeg synes mit valg med Torres ude på kanten, og Drogba som central rollen, giver dem begge en mulighed for at afgøre det vigtigste i vores historie. Det er begge knald hamrende dygtige spillere, og nu har de begge deres chance for at vise nøjagtig hvad de er værd - sammen! Den her sæson har været så crazy, som noget andet, se City sejren over QPR. Alting kan ske i år, og vi har set at de kan samarbejde sidste gang Robbi gav dem 30 minutter sammen. Dog uden mål, men denne gang har de chancen og de gør det!

Jeg har valgt Mata som offensiv midt/playmaker fordi jeg ved at de har et problem i central midtbanen, hvor lille hurtige og kreative Mata sagtens ville kunne gøre dem ondt, det så vi jo med Götze i weekenden. Malouda ud fremfor Kalou hvis han skade er blevet god igen, fordi han er stærk defensiv og kreativ og boldsikker. Også muligvis Torres ud på bænk fremfor Kalou :S (ARRGGGH!! Jeg ved det ikke!)

Lampard er selvskreven, Mikel har gjort det virkelig godt i de store kampe! Han er blevet vigtig for os som boldstopper og hurtigt tænkende bold fordeler i kontra faser.

Cole, Luiz og Super Cahill - selvskreven. Bosingwa - det var hvad det kunne blive til. Jeg håber Mikel magter opgaven med Ribéry og Robben sammen med Bosingwa. Torres skal også være stærk. Jeg hælder lidt til Michaels opstilling med Kalou på kant, for at støtte op omkring Bosingwa.

Bænk: Malouda, Hutinson(kan han deltage?), Turnbull, Ferreira, Essein og Drogba, Sturridge 

Det bliver en BITCH af en kamp. Det bliver vildt, det bliver højt, det bliver voldsomt, det bliver Champions League finale på tysk grund, fyldt med MANGE lokale fans! Det bliver så CRAZY! Realitistisk at vi vinder? Nej. Lever vi i en sindsyg verden? Ja. Vinder vi CL 11/12? Ja!

Michael8213 år siden

Steen: Meget godt klaret at du har Drogba både på bænken og på banen ;). Som jeg siger, Drogba er epic :D

malte12313 år siden

Bænk:

turnbull

huchinson

essien

ferreira

malouda

lukaku

torres

padefar13 år siden

God tråd, god læsning, kræs for drengene ;) Mht. til vores modstander så har jeg da lidt viden, da jeg følger meget med i tysk fodbold. München er på ingen måde perfekte, og de har også haft deres problemer i denne sæson. Ud over det, så kommer de lige fra et 5-2 nederlag til Dortmund i den tyske pokal, hvilket garanteret kommer til at ligge i baghovedet på München spillerne. De måtte også nøjes med sølv i ligaen, og dette viser også tegn på svagheder. Når dette er sagt skal man dog også passe meget på med at afskrive dem kampen, da de ligesom os kom til finalen, uden at nogen havde troet på dem.

De har som vi alle ved, to fantastiske fløje i Robben og Riberý, som udentvivl kommer til at give problemer. Jeg foreslår at man går hårdt til de to herre, da vi selv ved at Robben har glasben, og Riberý døjer også med lidt skader i ny og næ. Så har de Gomez på toppen, en skræmmende herre som, som regel er god for en kasse eller to, og med vores forsvar til den kamp, så er jeg lidt bange for ham. Hvis de starter med Kroos inde, så vil jeg foreslå at man forsøger at lukke Kroos ned, da han fodre Gomez (Samme med Riberý og Robben, men som nævnt tidligere blev vi enige om at slagte dem)

Så har de Schwiensteiger. Den er strakst værre. Manden kan slå de lækreste afleveringer, og han er ekstrem god til at finde sit mål. Problemet med \'\'Scheiwnei\'\' er at han er ikke skide nem at lukke for, og umulig at køre hårdt på, da han selv er \'kør hårdt\' typen, lidt alá Essien.

Så kommer vi til deres forsvar, og der kan vi fanme godt li\' hvad vi ser! De er næsten ligeså udsatte som os, og de kommer virkelig til at mangle Badstuber til at holde Drogba nede på jorden, eller at blokere for Torres. De har et stort våben, Phillip Lahm. Manden er efter min mening verdens andens bedste back, lige efter vores egen Ashley Cole. Lahm er en komplet forsvarsspiller, og samtidig deres kaptajn, så Lahms vigtighed for dette hold er næsten ubeskrivelig. Så er der deres sidste skanse. Neuer. Her er ikke så meget at sige ud over klassekeeper, som dog ikke har en skid på vores Cech ;)

Og som Michael også siger: Bayerns største force i denne kamp er udentvivl, at kampen spilles på deres hjemmebane. Kampen spilles dybt i enemy territory, og det ville kunne mærkes. De tyske tilhængere har en helt anden mentalitet på stadion end de engelske, og forsatan i helvede hvor kan de larme. De har dog heldigvis ikke de \'værste\' fans i det tyske rige. Både BVB, Eintracht Frankfurt og Schalke laver mere støj, men derfor skal man bestemt ikke regne med en stille aften på Allianz Arena. De bayerske fans vil udentvivl gøre deres til at kampen bliver et helvede for drengene i blå. Videoer af Bayern fans:http://www.youtube.com/watch?v=K0QgJMi9KEYhttp://www.youtube.com/watch?v=zrPAT0fKnVo

chelseafan1713 år siden

Det vi har brug for er spillere der er gode til at markere og dækka af på midtbanen, for nøglen til sejr er at lukke Ribery og Robben ned, hvis vi lukker dem ned lukker vi Gomez ned, Gomez er en angriber der kun bevæger sig rundt omkring modstanderens forsvar, han kan ikke søge dybt eller noget, han er en klassisk 9 der bare venter på chancen. 

Deres forsvar er meget svagt, de kommer sikkert til at bruge

Rafinha-Buyten-Badstuber-Lahm i forsvaret, og med undtagelsen af Lahm, så er det en meget svag baggerste kæde, Buyten er brøle stærk, men utrolig langsom, og så bliver det også hans første kamp i 3 måneder hvis han spiller, Drogba er ligeså stærk som ham, måske stærkere, og hurtigere. Badstuber er en meget dårlig forsvarsspiller efter min mening, han kan ikke positionere sig ordentligt, han har fart og er god til at tackle, men han laver en del fejl og positionere sig dårligt. Rafinha er ligesom vores egen Bosingwa, god offensivt, men skidt defensivt, han er måske endda dårligere end bosingwa defensivt.

Drogba tror jeg bliver en lidt for stor mundfuld for deres centrale forsvar, og jeg vil sige torres ud på højrekanten, for han kæmper meget, og løber en del, så han kan komme med tilbage og lukke af for Lahm.

Defensivt der tror jeg simpelthen ikke på at Bosingwa alene kan lukke ned for Ribery, amen det han gjorde mod Arbeloa over 2 kampe det var helt vildt, derfor bliver Essien sat på højre side af det centrale forsvar så han kan hjælpe med at dække af, Lampard hjælper med at dække Robbens træk ind i banen(Det eneste han kan), og Mikel stopper boldene fra Schweini og Kroos.

P.S Schweinsteiger er tvivlsom med en ankelskade

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2144167/Bastian-Schweinsteiger-prove-fitness-ahead-Champions-League-final.html

WilliamB13 år siden

Badstuber er i karantæne chelseafan17.

chelseafan1713 år siden

Troede det var Boateng og ikk Badstuber der var i karantæne, fint nok, boateng har hellere ikke været den bedste på det seneste.

padefar13 år siden

Chelseafan17 Boateng\'s manglende kvaliteter kan vi hurtig blive enige om. Men at sige at Badstuber er en meget dårlig forsvarsspiller det er jo direkte blasfemi :s

Steen13 år siden

Boateng er måske ikke den bedste forsvarsspiller, men han fungere godt under Lahms styring. Det ville være tåbeligt at begynde at undervurdere deres forsvarskæde.

Chelsea4evertrueblue13 år siden
Fed artikel fra Arnesen syn på Bayern http://www.chelseafc.com/page/Champions_League_Final_News/0,,10268~2774028,00.html Hold op hvor jeg glæder mig til den kamp. Specielt nu hvor der er grøn lys til Cahill og Luiz.
Steen13 år siden

God artikel :) det er lækkerier det Arnesen siger :)

Obi13 år siden

Uhhhh, går og glæder mig som en lille dreng til på lørdag! Tør næsten ikke tjekke nyhedsider hvor der kunne være dårligt nyt fra Chelsea lejren i form af skader eller lign. Jeg venter lidt med at smide en opstilling op, men tror stadig på 2-1 sejre!

torres9luiz413 år siden

Det bliver sgu en meget intens kamp, og Chelsea vil nok finde deres egen måde at klare Bayern på, ligesom de gjorde mod Barcelona. Luiz og Cahill skulle være fit for fight, så de bliver nok de centrale.

Jeg tror at vi trækker det længste strå og endelig får pokalen i hus, med en 2-1 sejr.

Mål: Drogba, Lampard, Gomez

Nu har vi chancen for at vise alle kritikerne, at vi kan det her! At vi kan slå de bedste hold! At vi er det bedste hold!

Efter vores 3-1 nederlag til Napoli sagde alle eksperterne at vi ville ryge ud. Men vi har noget som ingen andre hold har. Kampånd, Styrke, Lampard,Terry,Drogba,Cole som alle vil have det trofæ, sammenhold, mod osv. og ved hjælp af det har vi givet en finger til kritikerne. Vi har vist hvordan man slår \'de mægtige Barcelona\'. Vi har vist hvordan man kommer tilbage i kampen, og vi har vist hvordan man skal kæmpe.

Vi har et gammelt hold, med spillere der bare VIL vinde det shit!

Så lad os håbe at vi på lørdag, kan lukke munden på alle de eksperter der mente at vi ville ryge ud med det samme, og lad os så forhelvede få det Champions League trofæ i hus!

KTBFFH!! 

chelsealampard13 år siden

Steen du skal ikke sige noget til min opstilling for jeg ved hvad der er bedst for mig okay!!!! 

GoldForce13 år siden

Håber virkelig at vi vinder Champions League. Bayern Munchen er et godt og stærkt hold, men de er ikke umulige at slå. De tabte jo desværre til dortmund. 5-2.

Chelsea har været så uheldige de sidste 8 år. Fem semifinaler (2004, 2005, 2007, 2008 og 2009) og en finale (2008). Dertil kommer denne sæsons turnering, hvor vi har nået finalen.

Har lige et lille link: 

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Champions+League/2011/02/14/203956.htm

Tror De bliver til en 3-1 sejer. 

Mål af: Drogba-Mata-Torres-Ribery.

Bænk: Malouda-Kalou-Ferreria-Hillario-Romeu-Sturridge.

Duxii13 år siden

FUCK mig - jeg er spændt på imorgen!

Taber Chelsea, ligger jeg mig bare til at dø stille og roligt!

Mit bud er også 2-1!

Drogba 1-0 , Robben 1-1, Torres 2-1!

chelsea210113 år siden

Haves som en 4-2-3-1 Tror det bliver svært nu når Bayern har hjemmebane fordel.

Michael8213 år siden

En ting som folk skal huske... Bayern har som sådan ikke hjemmebane. I en CL finale vil begge hold have adgang til 50% af billetterne. Ergo kommer der til at være en del flere udebane fans end Bayern måske normalt er vant til.

Dog må man sige som fordel for Bayern, så har de deres eget omklædningsværelse og kan føle sig hjemme.

Uhh jeg glæder mig :)

padefar13 år siden

@ chelsealampard take a chill pill :) Der er jo ikke noget ondt i hvad Steen skriver, det jo blot konstruktiv kritik, og en måde at skabe debat på, hvilket vel er hele formålet med forummet? :) 

Henssel13 år siden

2-1 Lampard og Torres laver et hver og Ribery laver et for Bayern 

chelsea210113 år siden
Tak for oplysningen men tror stadig Bayern vil ha en lille fordel de kender banen omklædningsrummene og hele atmosfæren omkring Allianz Arena.
Naught13 år siden
Er der et sted i kbh hvor chelsea fans samles, og ser kampen sammen? Af alle mine venner er jeg den eneste fodbold interesseret :( Kunne være super fedt at dele oplevelsen med andre chelsea supporters. God kamp drenge.
Grissebasse13 år siden

CHELSEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SYG KAMP

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Grissebasse13 år siden

GO BLUES GO BLUES haha tottenham !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Michael8213 år siden

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

chelsea210113 år siden
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa Drogba Drogba Drogba
chelsea210113 år siden
Cech cech Cech Cech
Obi13 år siden

Åhh Det er så smukt, det er sgu et sandt eventyr RDM fik skreven på så kort tid.Og det kan godt være det er glædesrusen der taler, men jeg er sgu villig til at give Drogba 10 år hvis det er det, eller bare de 2 år! ;) Champions!

Men det var Bayerns der havde chancer og stod for det meste, men Chelsea kæmpet og gav ikke meget væk, men da Müller scoret til 1-0, var min tanke \"åhhh for helved!\" men som så mange gange før i de store kampe, slår Drogba til kort før tid! Men alt det Drama de har oplevet i Cl, der kommer min puls unaturligt højt op, og tror næppe det er sundt..

Men Cech, viste han var klar på pletten, hvor vi før har fejlet, og da Mata brænder (han skal bare ikke sparke straffe), og Bayern er foran med 3-1, kom Moskva kampen sgu frem igen, og da Luiz (var så sikker på den boldt ville ende i Hamborg), røg ind og Lampard siden scoret sikkert, levet drømmen endnu! Da Swieni brændte viste jeg \"nu, nu, nu sker det!\" Og da Drogba sendte den sikkert ind, ja, der kneb jeg sgu en tåre, det var stort. Min kone undret sig over at jeg ikke gjorde det da jeg fik mine børn.. Min første tanke var

\"Der er så meget kvinder ikke forstår\"

Næste kamp

I dag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.