Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Dagens Kamp

Tænkte vi her kunne, efter spillet kamp give sit besyng på kampen. Og i går (mandag) var det første kamp i Pl og Conte's første officiel kamp.

Så smid endelig op..

Skrevet af Obi
Skrevet af 16/08/2016 - 16:04

Kommentarer

Kampen mod West Ham, hvor jeg bed mærke i at der blev løbet som sindssyg og det med formationen 4-1-4-1 synes fungere ganske godt. Tydeligt at se det var nogen motiveret folk der var på banen og der blev kæmpet en hvis del ud af bukserne, noget jeg ikke har set længe. Desuden synes jeg folk som Oscar kom frem til en del, virket aktiv og opsøgende, igen, længe siden det er set. Desuden virker den total overtændte Costa som et perfekt match til en lige så passioneret Conte. Men jeg ville heller ikke afvise at Conte ville finde på at køre med to angribere, for det lignet en 4-2-4 han kørte med til slut.

En ting jeg hørt i studiet på engelsk tv, var en ekspert (husker ikke navnet), der ikke troet eller mente der skulle en kæmpe stor udrensning til i truppen, han på peget at det var det samme hold der for 2 år siden lod sig overlegen stil vinde mesterskabet, og det er den blot 3 yngste trup i PL. Så der var noget at bygge på samt Conte nok skal få hanket op de dem, hvilket var til at se på flere af spilleren at de var klar.

Skrevet af Obi d. 16/08/2016 - 16:10

Jeg synes at det var en fantastisk god fodboldkamp (anden halvleg) med vindermentalitet fra Chelseas side. Det var skam også lige ved at det alligevel skulle ende uafgjort på trods af overtaget, men så viste Costa at han er kommet for at vinde og satte det fantastiske skud ind da det var ved at blive sidste chance. Kante havde også en god debut, men et fik et dumt gult kort efter blot 3 minutter. Noget jeg stadigvæk ikke føler mig tryg over er forsvaret. Makkerparret Terry og Cahill, er bare alt for usikkert. Jeg regner virkelig med at Conte får hentet en ny forsvarspiller eller to. Koulibaly kommer formentligt snart, men jeg kunne også godt tænke en type som Mustafi. Han er en mere varieret boldspiller end Zouma og Koulibaly, og håber virkelig ikke at han smutter til Arsenal.

Jeg synes at det ville give mere mening med 4-2-4 formationen når nu man har hentet Batshuayi (der i øvrigt lavede et super hovedstøds assist til Costa mod West Ham), og måske også Lukaku. Når man har Batshuayi, Lukaku og Costa er man jo nødt til at spille med 2 angribere. De 2 midtbanespillere er meget vigtige da de både skal sidde godt defensivt, og skabe spillet offensivt. Der synes jeg at Fabregas ville være bedere end Matic der spillede igår, så midtbanen bestod af Kanté og Fabregas. Hvis man kunne få forsvaret til at bestå af Azpilicueta, Zouma, Koulibaly/Mustafi og Ivanovic ville mene at truppen er komplet (ivhertfald nok til at udfordre om titlen seriøst i år).

Skrevet af HanniCFC d. 16/08/2016 - 16:52

Synes virkelig vi spillede godt igår, især første halveg. Det var lige før man kunne se gnisterne i costas øjne. Oscar spillede også godt. Kante var super som arbejds mand. Men ja, forsvaret er stadig ikke helt sikkert, hvilket gør mig lidt utryg. Tror og håber dog vi køber Koulibaly.

Skrevet af Ehazard17 d. 16/08/2016 - 20:50

Noget af en blandet præstation idag, men efter Watford kom foran begyndte spillerene at kæmpe noget hårdere, og så endnu en gang redder 4-2-4 formationen os igen! Fantastisk, Costa! (og Batshuayi)

Skrevet af HanniCFC d. 20/08/2016 - 18:33

Så ikke kampen, men hvilket comeback!

Skrevet af Ehazard17 d. 20/08/2016 - 20:39

Det er jo også irriterende med 6'erens nye PL TV-Rettigheder!

Skrevet af HanniCFC d. 21/08/2016 - 00:16

Selvom det var reserver der var i spil, så igen, 2 mål lukker man ind og man var lidt på halen nogen gange, hvor man i 3 kampe har lukket 4 mål ind, og ser man på hvem de har spillet imod gør det det blot endnu dårligere (West Ham, Watford og Bristol City i liga cuppen)

Kalidou Koulibaly må meget gerne snart ankomme.

Skrevet af Obi d. 24/08/2016 - 10:24

Oven på Leicester kampen igår, så var der godt nok nogen defensive blunder imellem, hvordan Okazaki kan lave nærmeste ene mand 2 mål omringet af 3 Chelsea spillere, er for mig en kæmpe gåde. Der skal være mere styr på det, når vi skal op imod bedre modstandere.

På plus siden, så lavet Dave da virkelig et kanon mål. og Cesc, han lavet mål, endda 2 flotte mål.

Men vi er videre i turneringen, og efter som der intet europa bold er på menu kortet, så jeg er også der, hvor jeg ser man giver sig fuld ud i pokal turneringerne.

Skrevet af Obi d. 21/09/2016 - 09:38

Så desværre med fra 2-2 først og det eneste jeg bemærkede var, hvordan vi pressede på. Luiz kom med nogle gode lange bolde og det er jeg rigtig glad ved.

Jeg har dog i dag set målene og jeg er HELT paf over hvad der sker i 1-0 målet!? Det ligner jo seriebold?

Og Alonso ude på venstrebacken skal vist oppe sig lidt... han blev overløbet et par gange mod slutningen og det var kun pga. Begovic' lange fingre, at vi ikke tabte der :O

Skrevet af Michael82 d. 21/09/2016 - 11:11

Cahill startede helt håbløst. Det var helt vanvittigt. Der kom dog bedre styr på det senere men hold da op.

Synes egentlig ikke, Alonso var så skidt igen. Ja han bliver overløbet et par gange, men det var også første kamp. Er egentlig mere tryg ved ham, end jeg var ved Baba. Jeg synes, han skal have chancen, før vi afskriver ham helt.

Hvor er der også bare stor forskel på, om det er A eller B-holdet forrest. Vi blev øjeblikkeligt farlige, da Costa og Co. kom på banen.

Skrevet af Dwise d. 21/09/2016 - 16:45

Jeg kom til at anmelde det var ikke mening

Skrevet af munk90 d. 21/09/2016 - 23:57

munk90 skrev:

Jeg kom til at anmelde det var ikke mening

Noteret :)

Skrevet af Michael82 d. 22/09/2016 - 09:06

Dwise skrev:

Cahill startede helt håbløst. Det var helt vanvittigt. Der kom dog bedre styr på det senere men hold da op.

Jeg er generel usikker på Cahill - han har styrker, klart, men jeg synes han bakker UTROLIG meget når han har nogen som løber direkte mod ham. Han er ikke "aggressiv" nok i mine øjne. Jeg ville ELSKE at have Zouma tilbage.
Min favorit bagkæde lige nu ville nok være Zouma - Terry med en tredje stærk forsvar (Så kan AC komme hjem næste år og overtage for Terry).

En 4 mands ville hedde Alonso, Zouma, Terry, Azpi - men kunne godt tænke mig at se en 3 mands bagkæde

Dwise skrev:
Synes egentlig ikke, Alonso var så skidt igen. Ja han bliver overløbet et par gange, men det var også første kamp. Er egentlig mere tryg ved ham, end jeg var ved Baba. Jeg synes, han skal have chancen, før vi afskriver ham helt.

Enig - hans første kamp, men ved det andet mål, der sælger han Luiz fuldkommen. Det kommer han forhåbentlig tilbage fra.
Du har ret at han er bedre end Baba (et køb jeg aldrig forstod).

Jeg er bare ked af, at vores bagkæde er så sårbar. Jeg forstår ikke hvorfor jeg heller begynder at være utryg ved Courtois. Aner ikke om han er dårlig verbalt? Cech styrede sit forsvar med hård hånd - står bagkæden længere fremme i dag end for nogle år siden?

Dwise skrev:
Hvor er der også bare stor forskel på, om det er A eller B-holdet forrest. Vi blev øjeblikkeligt farlige, da Costa og Co. kom på banen.

True - batmanden viste sig først i 2 halvleg. Jeg kunne netop godt tænke mig at se ham mere i aktion med netop Costa.
Men så skal opstillingen enten hedde 3-1-4-2 eller 4-1-3-2 (evt. en 4-2-2-2)

Skrevet af Michael82 d. 22/09/2016 - 09:13

Rigtig god kamp!

Forsvaret ser virkelig sløvt ud stadig, så glæder mig fandme til en Zouma og terry i den nærmeste fremtid. Selvom jeg var virkelig godt tilfreds med Luiz (de der lange bolde var sku lækre)

Fabregas var virkelig god, burde starte mod Arsenal. Samme for Costa selvom Batshuayi gjorde det godt. Tænker lidt denne her model mod Arsenal på lørdag. Marcus alonso gjorde det godt bortset fra den ene af deres kasser, han fortjener at starte mod Arsenal, men synes stadig det er lidt tideligt at smide ham ind i sådan en stor kamp.

Og endelig debut til Chalobah, det fortjener han. Han spillede med ro og sikkerhed, er også klart nok når han har haft så mange førsteholds kampe med alle de udlejninger.

Skrevet af Lampard123 d. 23/09/2016 - 10:09

Hvis vi ikke passer på her i Chelsea. Så ender vi som AC Milan i Italien!

Skrevet af SogaardCFC d. 25/09/2016 - 10:08

Jeg synes stadig vi har et noget bedre grundlag i takt med vi har en stærk økonomi, modsat AC Milan, der i flere år har haltet, hvilket de fleste Italienske klubber har gjort de sidste år.

Skrevet af Obi d. 25/09/2016 - 15:42

Fik ikke lige skrevet om Leicester kampen. Lidt irriteret over at jeg ikke kunne se den. Men har set highlights efterfølgende og kan se at jeg er ret vild med 3-4-3 opstillingen.

Spørgsmålet bliver nu, om den holder mod de store.

Jeg er sikker på at Mou kommer til Broen og spiller som han gjorde mod Pool. Så tror vi får boldbesiddelse og så skal der ellers holdes øje med kontra!

I øvrigt - SUPER lækkert mål af Moses (især opspillet af Chalobah!!!)

Skrevet af Michael82 d. 20/10/2016 - 11:30

Chelsea spillet godt mod Leicester, der på ingen måder var gode, og Chelsea tromlet den beskeden modstand ned. Flotte mål og opstillingen 343 virket ihvertfald. Og Alonso, som jeg ikke var tilfreds med da han ankom, var rigtig god. Kante var intet mindre en banens bedste.

Skrevet af Obi d. 23/10/2016 - 17:22

Hold da op.. 4-0 mod MU. Fantastisk kamp! Luiz ser lidt skidt ud i dag i nærkampene mod Pogba og Zlatan, men han er også den eneste jeg ser som ikke spillende på højeste plan.

Kante var fantastisk (også vigtigt han får sit første mål) Alonso og Moses spiller super på deres wingback position.

Hazard var i en anden verden.. Helt eminent.

Det er godt nok rart at se Chelsea score mål og spille godt igen!

Alt i alt en god kamp der virkelig må give noget selvtillid!

Skrevet af Ehazard17 d. 23/10/2016 - 19:30

Damn det var en vild kamp! Hvad der gør den endnu mere morsom er min ManUtd kammerat som i går nævnte "ja ja, det var stik mod statistik at Chelsea vandt - Utd havde possesion og flere skud på mål og de havde også nogle store chancer!".

Jeg må indrømme at jeg fniste over de ord. Ja, der var vist nogle enkelte chancer, men følte mig sgu aldrig rigtig bange for at kampen skulle vende. Kæft en smuk kamp!

Er ret så glad for at Luiz er hjemvendt. Han er netop en spasmager, som jeg tror skaber glæde i omklædningsrummet. Det er utrolig vigtigt at skabe en sammenholdsfølelse. Også selvom han nok skulle have set rødt i den kamp.

Er dog meget forundret over at Costa ikke fik gult. 1 til og så har han karantæne nemlig. Den kunne han have afsonet i morgen onsdag under Captial One cuppen. Møg!

Skrevet af Michael82 d. 25/10/2016 - 08:46

Man må bare bøje sig i støvet for det, Conte har fået stablet på benene i Chelsea. Spillere som Cahill, Matic og Pedro er fuldstændig forandret, og det ligner for alvor noget godt. Glæder mig til at se, hvordan vi står mod et af de andre tophold efter den taktiske ændring.

Og Hazard. Hold nu op et niveau han har fundet frem igen.

Skrevet af Dwise d. 05/11/2016 - 20:34

De har virkelig oppet sig, det er fantastisk, at have selvtillid tilbage!

Skrevet af Ehazard17 d. 05/11/2016 - 21:22

Årets bedste kamp, rent spillemæssigt, de var Everton total overlegen, der intet kom frem til, anden én regulær lussing. Der var chancer til mere én 5-0, det kunne nemt havde blevet 6-7 nul. Costa havde to store chancer der ellers plejer at give mål. Men lige nu er det første pladsen der er vores i et par timer.

Men Conte, han ligner det perfekte valg til Chelsea, og han får alle spillere til at yde noget helt ekstra, uden de løber fuldstændig (tiltider unødvendigt) rundt, så var Mourinho's stil til sidst at alle skulle med ned. Desuden har han fået hanket op i flere af spilleren fra sidste år, og det ligner de spillere der for 2 år siden blev mester. At han desuden har fået Cahil, Pedro, Costa, Matic og ikke mindst Moses op i omdrejninger er imponerende. #Conteeffect

Skrevet af Obi d. 06/11/2016 - 13:35

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.