Europa League Finale Chelsea - Benfica
Så er det endnu en finale Onsdag den 15. maj 2013
Ikke samme finale som sidste år i München, men stadig mulighed for at nuppe en flot titel og redde sæsonen (såfremt vi ender i top 4 i BPL).
Finalen spilles på Amsterdam Arena et moderne og fantastisk stadion. Klokke 20.45 på Canal 9.
Modstanderen er S.L Benfica fra Portugal.
En af verdens mest populære klubber målt på antal tilhængere, en klub med stolte traditioner. De har vundet Europa cuppen for mesterhold 2 gange og i 60'erne var de frygtindgydende med den sorte Panter Eusebio som profil. De har vundet den nationale turnering 31 gange.
Vore 2 brasilianere Luiz og Ramires har begge haft en god tid hos Benfica inden de kom til Chelsea.
Det er et klasse hold med meget spændende spillere
Luisao- Garay som midtstoppere
Gaitan - Cardozo til at lave målene.
Det er et hold uden så mange svage punkter, de virker sammen spillede og homogene.
Dog mistede de "næsten" mesterskabet i weekenden da de tabte deres første kamp i weekenden mod de store rivaler fra Porto. Som jeg har set dem spiller de meget lig os, (4-2-3-1)
Hvordan skal vi slå dem?
Jeg vil mene det er 51/49 (for Chelsea). Men vi skal vinde. Jeg mener vi skal stå kompakt i midter- aksen og vinde det fysiske slag, for at presse dem tilbage, indrømmet måske ikke så kønt men det er en finale.
Grundet skade til Hazard, Terry, Mikkel, Bertrand. Mener jeg ikke jeg har mange spørgsmål til opstillingen ud over om det skal være Oscar eller Moses på den en kant.
God Kamp
Ikke samme finale som sidste år i München, men stadig mulighed for at nuppe en flot titel og redde sæsonen (såfremt vi ender i top 4 i BPL).
Finalen spilles på Amsterdam Arena et moderne og fantastisk stadion. Klokke 20.45 på Canal 9.
Modstanderen er S.L Benfica fra Portugal.
En af verdens mest populære klubber målt på antal tilhængere, en klub med stolte traditioner. De har vundet Europa cuppen for mesterhold 2 gange og i 60'erne var de frygtindgydende med den sorte Panter Eusebio som profil. De har vundet den nationale turnering 31 gange.
Vore 2 brasilianere Luiz og Ramires har begge haft en god tid hos Benfica inden de kom til Chelsea.
Det er et klasse hold med meget spændende spillere
Luisao- Garay som midtstoppere
Gaitan - Cardozo til at lave målene.
Det er et hold uden så mange svage punkter, de virker sammen spillede og homogene.
Dog mistede de "næsten" mesterskabet i weekenden da de tabte deres første kamp i weekenden mod de store rivaler fra Porto. Som jeg har set dem spiller de meget lig os, (4-2-3-1)
Hvordan skal vi slå dem?
Jeg vil mene det er 51/49 (for Chelsea). Men vi skal vinde. Jeg mener vi skal stå kompakt i midter- aksen og vinde det fysiske slag, for at presse dem tilbage, indrømmet måske ikke så kønt men det er en finale.
Grundet skade til Hazard, Terry, Mikkel, Bertrand. Mener jeg ikke jeg har mange spørgsmål til opstillingen ud over om det skal være Oscar eller Moses på den en kant.
God Kamp
Kommentarer
Så er det endnu en finale Onsdag den 15. maj 2013
Vi er sikre på at blive minimum nummer 4. medmindre Tottenlol vinder deres næste kamp kæmpe stort.
Derudover er jeg meget enig i din opstilling - tror også vi starter sådan - evt. med Moses ist. Ramires.
Vi er sikre på at blive minimum nummer 4. medmindre Tottenlol vinder deres næste kamp kæmpe stort.
Derudover er jeg meget enig i din opstilling - tror også vi starter sådan - evt. med Moses ist. Ramires.
Hazard er meldt klar til kampen. Terry er mere tvivlsom.
Derfor tror jeg vi stiller sådan her op:
Jeg er sikker på at vi vil opleve Luiz på midtbanen for at kunne løbe spillet op. Også Lampard til boldfordelingen.
Ramires er selvfølgelig også en mulighed, men foretrækker Luiz i midtbanen. Jeg syntes faktisk at Cahill har fortjent pladsen i forsvaret, og Luiz kan være for usikker, specielt med Benficas hurtighed. (Jeg ved godt at Cahill ikke er den hurtigste, men han er intelligent.)
Derfor tror jeg vi stiller sådan her op:
Jeg er sikker på at vi vil opleve Luiz på midtbanen for at kunne løbe spillet op. Også Lampard til boldfordelingen.
Ramires er selvfølgelig også en mulighed, men foretrækker Luiz i midtbanen. Jeg syntes faktisk at Cahill har fortjent pladsen i forsvaret, og Luiz kan være for usikker, specielt med Benficas hurtighed. (Jeg ved godt at Cahill ikke er den hurtigste, men han er intelligent.)
Tror Ramires og David Luiz kommer til at starte uanset hvad, da de før har spillet for Benfica, kan godt forestille mig det bliver Lampard der starter ude.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/4926414/Rafa-Benitez-to-make-Frank-Lampard-final-captain.html
Selv hvis Hazard er meldt klar, tror jeg ikke han starter inde. Men han er nok på bænken, han har brug for en pause og de kan ikke risikere at hans skade bliver værre.
Både Ramires og Luiz starter inde da de kender Benfica.
Lampard vil være vores kaptajn, hvorfor Luiz ryger i forsvaret i stedet for Ivanovic.
Selv hvis Hazard er meldt klar, tror jeg ikke han starter inde. Men han er nok på bænken, han har brug for en pause og de kan ikke risikere at hans skade bliver værre.
Både Ramires og Luiz starter inde da de kender Benfica.
Lampard vil være vores kaptajn, hvorfor Luiz ryger i forsvaret i stedet for Ivanovic.
Håber måske også mere på Chelsea4evertrueblue's opstilling, med Ramires som offensiv i stedet for Moses. Benfica har farlige våben i offensiven, så tror det ville være godt med Ramires der kan løbe begge veje. Derudover synes jeg sjældent Moses spiller stabilt i de vigtige kampe.. til gengæld er han god at sætte ind i 2. halvleg, hvis intet rigtig lykkes.
Hvis jeg skal være hudløs ærlig - så tror jeg Hazards skade er et spil for galleriet. Lige pt. er vi utilregnelig, om hvordan vi vil opbygge vores offensiv, med Moses/Oscar/Mata/Hazard. Og derfor gør vi dette med Hazard er "skadet". Plus jeg syntes da han blev "skadet" ved Aston Villa, lignede meget en der bare træk tiden, da det var uhyre belejligt..
Jeg tror ikke på det. Hazard starter inde på venstre kanten.
Jeg tror ikke på det. Hazard starter inde på venstre kanten.
Elholm89 skrev:
Hvis Luiz ryger i forsvaret så ryger Cahill på bænken.
Kunne godt tænke mig at høre din begrundelse for at Ivanovic skulle ryge på bænken?
Imo er forsvaret bygget op omkring ham pt. og er KLART vores stærkeste spiller i forsvaret.
Både Ramires og Luiz starter inde da de kender Benfica.Lampard vil være vores kaptajn, hvorfor Luiz ryger i forsvaret i stedet for Ivanovic.
Hvis Luiz ryger i forsvaret så ryger Cahill på bænken.
Kunne godt tænke mig at høre din begrundelse for at Ivanovic skulle ryge på bænken?
Imo er forsvaret bygget op omkring ham pt. og er KLART vores stærkeste spiller i forsvaret.
Jeg må indrømme jeg ikke kan følge dig med den her Steen.
For mig lignede det 100% en forstrækning/fiber.. Den måde han bremser op på og trækker på benet og med det samme tager sig dertil.
Hvis du nogensinde har prøvet at få sådan en skade, så er det noget forbandet lort, man mærker med det samme, og efterfølgende prøver at lunte lidt rundt på indtil det går op for een, at det ikke kan løbes væk. Kan ikke helt se "hvad" Benfica skulle blive overraskede over.
Den største overraskelse vi er kommet med, var vel Luiz på midtenbanen, og den har lugtet langt væk siden han startede i klubben.
Jeg tror han er med på bænken - kun fordi han er så pisse god, at han kan risikere at blive sat i spil, i slutningen af kampen hvis vi er bagud. Altså kan man forestille sig at han vil blive gamblet med i forhold til hans skade og brugt som joker.
For mig lignede det 100% en forstrækning/fiber.. Den måde han bremser op på og trækker på benet og med det samme tager sig dertil.
Hvis du nogensinde har prøvet at få sådan en skade, så er det noget forbandet lort, man mærker med det samme, og efterfølgende prøver at lunte lidt rundt på indtil det går op for een, at det ikke kan løbes væk. Kan ikke helt se "hvad" Benfica skulle blive overraskede over.
Den største overraskelse vi er kommet med, var vel Luiz på midtenbanen, og den har lugtet langt væk siden han startede i klubben.
Jeg tror han er med på bænken - kun fordi han er så pisse god, at han kan risikere at blive sat i spil, i slutningen af kampen hvis vi er bagud. Altså kan man forestille sig at han vil blive gamblet med i forhold til hans skade og brugt som joker.
Duxii: Først og fremmest så synes jeg vores stærkeste forsvarsspiller lige pt. er Luiz.
I denne sæson har Luiz virkelig været utrolig stærk både på midtbanen og i forsvaret.
Derudover synes jeg sådan set at Cahill og Ivanovic ligger på samme niveau lige for tiden. De laver begge små-fejl ind imellem og er lige gode når de har en god dag på kontoret.
Jeg ville hverken foretrække den ene frem for den anden pt. Det var ikke andet end blot et gæt ;)
I denne sæson har Luiz virkelig været utrolig stærk både på midtbanen og i forsvaret.
Derudover synes jeg sådan set at Cahill og Ivanovic ligger på samme niveau lige for tiden. De laver begge små-fejl ind imellem og er lige gode når de har en god dag på kontoret.
Jeg ville hverken foretrække den ene frem for den anden pt. Det var ikke andet end blot et gæt ;)
Awekatten: Ja, jeg har dyrket sport i mange år, og har godt prøvet at få en fiber.
- Du kan ikke se det strategiske i, at trække tiden i Aston Villa kampen, og melde ud før en finale at holdets måske stærkeste offensiv kraft ikke regnes med i titel kampen? Hermed ikke sagt, at Hazard ikke godt kan have været små skadet (haft ondt).
Det er pænt stor forskel på Benficas opstilling og strategi, som man så imod Fenerbache, hvor de stillede defensivt og satse på et mål i kontra fasen (hvilket var kompakt as hell), også ser man deres offensive spil (normalt) som Hazard, Mata og Oscar godt ville kunne kombinere sig igennem, forholdsvis nemt. (Alt efter hvor højt osv., de vil stille sig på banen). Et glimrende eksempel på en taktisk fejl/strategi, var Michael Laudrup på broen sidst. Der så vi hvad vores angreb kan gøre, ved en der ikke er forberedt.
Jeg er overbevist om, det er en del af Benitez plan at vi ser Hazard i startopstillingen. Fordi hvis det "kun" er Mata, så er vi forholdsvis nemme at lukke ned. Hazard gør det så meget svære at forsvare. Så hvis man kan få dem til at begynde at tænke eller rent faktisk falde for den, at de kan stille offensivt og højt på højre kant, så bliver de jo straffet maximalt.
- Du kan ikke se det strategiske i, at trække tiden i Aston Villa kampen, og melde ud før en finale at holdets måske stærkeste offensiv kraft ikke regnes med i titel kampen? Hermed ikke sagt, at Hazard ikke godt kan have været små skadet (haft ondt).
Det er pænt stor forskel på Benficas opstilling og strategi, som man så imod Fenerbache, hvor de stillede defensivt og satse på et mål i kontra fasen (hvilket var kompakt as hell), også ser man deres offensive spil (normalt) som Hazard, Mata og Oscar godt ville kunne kombinere sig igennem, forholdsvis nemt. (Alt efter hvor højt osv., de vil stille sig på banen). Et glimrende eksempel på en taktisk fejl/strategi, var Michael Laudrup på broen sidst. Der så vi hvad vores angreb kan gøre, ved en der ikke er forberedt.
Jeg er overbevist om, det er en del af Benitez plan at vi ser Hazard i startopstillingen. Fordi hvis det "kun" er Mata, så er vi forholdsvis nemme at lukke ned. Hazard gør det så meget svære at forsvare. Så hvis man kan få dem til at begynde at tænke eller rent faktisk falde for den, at de kan stille offensivt og højt på højre kant, så bliver de jo straffet maximalt.
Jeg er bestemt enig i at det er bedst med Hazard i startopstillingen, men jeg tror umiddelbart heller ikke at hans skade bliver underkendt. Det lignede for mig en ægte skade, så derfor må der naturligvis være en tvivl om hans start mod Benfica..
http://www1.skysports.com/football/news/11668/8713214/
"Hazard will not be available," Benitez said.
:/
"Hazard will not be available," Benitez said.
:/
@Steen:
Jeg bliver aldrig træt af at sige det her: Hate to say I told you so.
http://www.youtube.com/watch?v=JGBtwQPDTWs
:D
Jeg bliver aldrig træt af at sige det her: Hate to say I told you so.
http://www.youtube.com/watch?v=JGBtwQPDTWs
:D
Awekatten: HAHAH! :D Tak for morgensangen! :) Kunne det ikke have været morgenen er så rød mor, som mine kinder nu ;D? Satans... Jeg tror nu stadigvæk på min konspirationsteori, og vi ser ham inde i aften :D Også er det mig der skal sende dig en sang ;)
Elholm89 skrev:
Hehe , enig omkring Luiz men jeg ser ham mere som midtbane ;o)
Jeg er stortset enig med dig udover Cahill/Ivanonic styrkeforholdet :D
Duxii: Først og fremmest så synes jeg vores stærkeste forsvarsspiller lige pt. er Luiz.
Hehe , enig omkring Luiz men jeg ser ham mere som midtbane ;o)
Jeg er stortset enig med dig udover Cahill/Ivanonic styrkeforholdet :D
Arhhhh ondt i maven er virkelig nervøs over kampen
Hurtigt - jeg smutter ind og ser kampen på Guldhornene i aften. Er der andre herinde fra som kommer?
Burde man ikke være direkte kvalificeret til CL hvis man vinder EL?
Det giver da mening? Eller hvad?
Er fortrøstningsfuld og tror/ved at vi henter den her hjem, at skulle tabe den 4 finale i år ville da slet slet ikke være til at bære (!). Henter vi Europa League, så er sæsonen jo redet, metal = altid godt. Og med den sæson vi har haft i år, med pænt mange skuffelser, så kan man ikke være for krævende, CL er sikret.
Men Hazard og JT er med stor sandsynlighed ikke med i aften, men tror stadig vi klare den, selvom at man ikke skal se ned på Benfica, for de er ikke kommet så langt uden at kunne lidt. Cardozo skal vi holde øje med, han er sgu giftig. Sjovt at se den efterhånden gammel "du bliver den næste Maradona", Pablo Aimar.
Faktisk er den gensyn med en gammel Chelsea spiller, dog aldrig en kamp for klubben, men har vært på løn listen, Nemanja Mati?.
Men Hazard og JT er med stor sandsynlighed ikke med i aften, men tror stadig vi klare den, selvom at man ikke skal se ned på Benfica, for de er ikke kommet så langt uden at kunne lidt. Cardozo skal vi holde øje med, han er sgu giftig. Sjovt at se den efterhånden gammel "du bliver den næste Maradona", Pablo Aimar.
Faktisk er den gensyn med en gammel Chelsea spiller, dog aldrig en kamp for klubben, men har vært på løn listen, Nemanja Mati?.
tobylobi skrev:
Hvorfor skulle man det? Du har vel direkte kval til samme turnering, hvis det er - altså EL.
Burde man ikke være direkte kvalificeret til CL hvis man vinder EL?
Hvorfor skulle man det? Du har vel direkte kval til samme turnering, hvis det er - altså EL.
Nu spørg jeg nok (meget) dumt når vi nu vinder EL og får 3. Pladsen kommer vi så i EL
3 pladsen giver CL, får vi 4 pladsen er det kval til Cl, kikser det i kvalen, er det EL. Får vi en 3 plads i Cl gruppe spillet, EL.
Ok så EL er bare gruppespil til EL så når vi får 3. Pladsen er vi i CHL?
Giver sejren igår aftes egentligt ikke direkte adgang til CL?
Nej desværre
Nej, ellers havde Atletico Madrid skulle have spillet CL denne sæson.. De spillede kun EL, selvom de vandt den sidste år :)
Tillykke med sejren drenge, det luner godt ovenpå sådan en sæson. Ikke helt så stort som sidste år, men jeg tager det gerne :)
KTBFFH!
KTBFFH!
Sådan Chelsea.... det er super flot, at de vinder 2 europæiske cuppe på ca. 1 år!!!
KTBFFH!!!!!
KTBFFH!!!!!
Jeg hører i havde det sjovt på chatten i går :D. Var i hvert fald sjovt inde på Guldhornene! :D
Michael: Ja det så jeg godt på facebook. Din Torres imitation var konge :D!
Så lige en morsom twitter kommentar:
"The awkward moment when Rafa Benitez has won more European Trophies for Chelsea than Jose Mourinho."
"The awkward moment when Rafa Benitez has won more European Trophies for Chelsea than Jose Mourinho."
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/268888_10152833338520360_1488514622_n.jpg
Du mener det der? :D
Du mener det der? :D
Ja michael :D Det! Det gav mig smil på læben! :D
Elholm: shhh, kan ikke hører hvad du siger...
Elholm: shhh, kan ikke hører hvad du siger...
Hahaha genialt billede!
BBC Sport:
For the next 10 days, Chelsea's Fernando Torres is a reigning World Cup, European Championship, Champions League & Europa League winner #CFC
Og det samme gælder Mata.
Kfrandsen
For the next 10 days, Chelsea's Fernando Torres is a reigning World Cup, European Championship, Champions League & Europa League winner #CFC
Og det samme gælder Mata.
Kfrandsen
Bare til info så har jeg skrevet til Ejerskov at det står forkert på forsiden, og CFC tip er også forkert.
Men det er fordi han har sat Chelsea som hjemmehold.
Men det er fordi han har sat Chelsea som hjemmehold.
Tak for beskeden Duxii - det er rettet nu! :)
Ejerskov skrev:
Næsten :D Den står som 1-3 og ikke 1-2 i CFC tip
Nu skal jeg nok lade vær med at være yderligere besværlig :D
Tak for beskeden Duxii - det er rettet nu! :)
Næsten :D Den står som 1-3 og ikke 1-2 i CFC tip
Nu skal jeg nok lade vær med at være yderligere besværlig :D
Ja okay, der var lige en fejl hos dig - det er vidst også rettet nu! :)
Det er den nu.
Det er klasse
Det er klasse
Juan Mata har faktisk også stadig sit U21 Europa Mesterskab fra 2011.
Se #36
Kfrandsen
Se #36
Kfrandsen
Men kæft hvor var det fedt at se Torres spille så meget for at vinde! Efter min mening spillede han super plz don't kill me....;)
http://www.youtube.com/watch?v=-gZ6-6RbSEg
Ok så døde jeg alligevel XD
Haha Michael, jeg lover dig for der var god stemning i Amsterdam også og det var trods alt ret fedt at sidde bag Chelseas mål i 2. halveg :D
Nå ja Tux! Du var dernede! Har du fået taget billeder? :D Og ja, kan godt forestille mig det var vildt ved Ivanoviches mål :D
Haha Michael, jeg lover dig for der var god stemning i Amsterdam også og det var trods alt ret fedt at sidde bag Chelseas mål i 2. halveg :D
heldige ting........................ ;)
jeg er så misundlig så du spillerne efter kampen?
heldige ting........................ ;)
jeg er så misundlig så du spillerne efter kampen?
Men hold da op Benfica kørte bolden rundt som de vilde, men var da endnu dårligere til at ramme målet, det var nærmest utroligt at man ikke formået at skovle den bare i retning af Cech.
Men ud af ingen ting viste Chelsea klasse og kynisme, gode hold behøves ikke mange chancer for at slå til. Hvad siger i til det straffe? Der var hånd på, armen var da lidt langt fra kroppen. Men skal da lige love for at de slog til på det bedste tidspunkt, og Ivan med virkelig flot hovedstød, igen Chelsea skulle ikke bruge mange chancer for at gøre arbejdet færdigt. Andre en mig der så Lampard's forsøg inde? Kunne havde perfekt finale træffer!
Men ikke en super kam af Chelsea, men de gjorde det de skulle og man har lidt ondt af Benfica, der for få dage siden nok smed guldet til Porto på en lign ting, igen scoring i overtiden.
KTBFFH!
Men ud af ingen ting viste Chelsea klasse og kynisme, gode hold behøves ikke mange chancer for at slå til. Hvad siger i til det straffe? Der var hånd på, armen var da lidt langt fra kroppen. Men skal da lige love for at de slog til på det bedste tidspunkt, og Ivan med virkelig flot hovedstød, igen Chelsea skulle ikke bruge mange chancer for at gøre arbejdet færdigt. Andre en mig der så Lampard's forsøg inde? Kunne havde perfekt finale træffer!
Men ikke en super kam af Chelsea, men de gjorde det de skulle og man har lidt ondt af Benfica, der for få dage siden nok smed guldet til Porto på en lign ting, igen scoring i overtiden.
KTBFFH!
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/chelsea-vs-benfica-army-fans-1890752
Nej vi så desværre ikke nogen af spillerne... vi brugte tiden på at drikke med et par britter :D Hvis i ser billede nummer to på hjemmesiden er det mig og min kammerat helt til venstre sammen med to britter vi mødte dernede...
Nej vi så desværre ikke nogen af spillerne... vi brugte tiden på at drikke med et par britter :D Hvis i ser billede nummer to på hjemmesiden er det mig og min kammerat helt til venstre sammen med to britter vi mødte dernede...
Hvis i ser billede nummer to på hjemmesiden er det mig og min kammerat helt til venstre sammen med to britter vi mødte dernede... lala så blev man lige berømt XD ;)
Ja ja, vi var også i fjerneren på BBC haha, men vi sad også forrest udenfor på den største chelsea bar i Amsterdam :D
[i][Ja ja, vi var også i fjerneren på BBC haha, men vi sad også forrest udenfor på den største chelsea bar i Amsterdam :D /i]
hvem synes britterne så spillede bedst? ;)
hvem synes britterne så spillede bedst? ;)
Vi var ret enige om at der ikke rigtigt var nogen der havde skilt sig særligt ud...
Nåhh jeg synes da ellers Lamps var super;)
Hjemmebanetrøje
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
Topscorer