Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Luiz Vs Rafael

Dejligt resultat igår :) og fuldt fortjent. (Må et hold der allerede er blevet mestre ikke spille underholdende og give deres fans en oplevelse, istedet for at stå defentsivt og satse på Van Persie kan lave noget på egen hånd?) underligt synes jeg!

NÅR-

Men har de nu virkelig tænkt sig at tage Luiz`s smil/grin op til en muligvis karantæne ?
Synes jeg ville være helt ude i skoven!

Hvad siger i til det ?
Og tror i virkelig de kunne finde på at straffe ham ?
13 år siden
1877 visninger

Kommentarer

AnnemarieA13 år siden
Hvor har du læst det henne?
Blue4Life13 år siden
Jeg har også hørt noget lignende.

bl.a fra Jan Mølby: http://www.tv3sport.dk/fodbold/premier-league/video/1972

Zola8613 år siden
Lyder som Noget FA kunne finde på....
Duxii13 år siden
Men som Mølby også siger - hvad vil de kører en sag på?

Han griner jo inden Rafael får kortet, og man kan sige hvad man vil, men der er kontakt og korrekt dømt, Linje dommeren stod jo også under en halv meter fra stedet og hun (!!) tøvede ikke et sekund.

Derudover så elsker jeg bare Luiz mere og mere, den attitude og indstilling han har til tingene er så nice, han vil dø med støvlerne på.

Var så fedt igår da han efter at Howard Webb 5 gang havde bortdømt Chelsea at han går op til ham og tæller hans fejl og ligesom siger "Kom nu lidt, nu er nok altså nok!"

Chelsea4evertrueblue13 år siden
Det er en del af fodbolden, man ved jo ikke om der er nogen der har råbt noget efter ham, da han ligger der.
SAF skal i hvertfald klappe hesten omkring dommeren i går, for Webb dømte i hvert fald Uniteds vej i de første 80 minutter.
Ehazard1713 år siden
Jeg kunne godt nok ikke lade vær med at grine da man kunne se Luiz smile:)
Awekat13 år siden
Elsker den knægt! Han er et forbillede for alle de andre på holdet, når Terry ikke spiller med.
Michael8213 år siden
Er jeg virkelig den eneste som synes at Webb dømte en fair kamp i går? Ud over småfejl her og der (vi fik hjørne ved fejl og de fik indkast ved fejl fx).

Mht. Luiz, så ikke fedt at han griner der, men sublimt arbejde at få Rafael vist ud... bare ufedt at grine synes jeg (hvis han griner af situationen altså)
Elholm8913 år siden
Som jeg skrev inde på tråden for David Luiz:

Tror seriøst bare han smilede, fordi han vandt duellen både mentalt og fysisk.
Kunne ikke forestille mig at det er fordi han decideret griner af Rafael, men mere fordi han er glad for at vinde dysten om at holde hovedet koldt.
GoldForce13 år siden
tror godt at han måske kan få en karantæne, men på den anden side så mener jeg også at det altså var en grov tackling Rafael lavede imod david luiz. bare pga. at han smilede tror jeg ikke at han filmer....
Dwise13 år siden
Han kan vel grine af hele situationen. Det er da også latterligt lavet af Rafael, så det er da en bedre reaktion, end hvis han havde faret op. Billederne viser jo tydeligt, hvad Rafael gør, og en hævnaktion kan vel godt takseres til et rødt kort.
Tweaker1213 år siden
Michael 82: Jeg er fuldstændig enig med dig, når du siger at Howard Webb dømte en fair kamp. Jeg kan ihvertfald ikke se at Howard Webb skulle have dømt Uniteds vej de første 80 minutter. Jeg synes han dømte en fair kamp!

Hvad angår Luiz, så har jeg ikke noget problem med at han griner. Så længe at han ikke gør det op i hovedet på Rafael eller andet provokerende. Det er da tydeligt at han bare griner af situationen, og som i andre påpeger, så er det inden det røde kort overhovedet er blevet givet. Jeg kan ikke se hvordan der kunne blive en sag ud af det.
AnnemarieA13 år siden
Personligt syntes jeg det var ret utiltalende at Luiz grinede bagefter.. Men synes til gengæld også det er træls at kigge på dem, som ligger og ømmer sig helt sindsygt, for så at være okay lige så snart dommeren har dømt et eller andet.

Det ændrer dog ikke på, at jeg synes det var dumt gjort af Luiz, og havde været rasende hvis situationen havde været modsat.
Duxii13 år siden
Jeg søger stadig svar på hvad FA skulle give ham karantæne for???

Der er jo kontakt på tacklingen.
Selvom der ikke var tror jeg ikke man kan få karantæne efterfølgende for at "Dive"..

Vildt at i syntes Webb dømte fair, det var bedre end det plejer, men stadig mange situationer hvor man tænkte "hvad dømmer du for"

- Luiz bliver revet omkuld på kanten af feltet = frispark, ingen ting dømmes.

- Ren tackling på Andersson, Chelsea chance 4 mod 3 bliver stoppet pga frispark - samme tackling finder sted senere i kampen mod United og bliver dømt.

Det er bare et par eksempler.
Kfrandsen13 år siden
Ja fuldstændig enig, Webb dømmer imod Chelsea mange gange. Også i starten af kampen har Evans rimlig godt fat i Ba, hvor intet bliver dømt - der er flere situationer.

Vi må konkludere at Webb bliver på listen:
Chris Foy - Man City
Howard Webb - Man Utd
Mark Clattenburg - Man Utd
Martin Atkinson - Man Utd
Kevin Friend - Liverpool
Tom Henning Øvrebø - Barcelona

Angående Luiz: Stærkt gået! Næste mission: Få Gareth Bale vist ud eller hammer en kasse ind mod Tottenham.

Kfrandsen
Duxii13 år siden
Kfrandsen skrev:
Næste mission: Få Gareth Bale vist ud

Han skal vel kun vises ud hvis han laver en svinestreg til rødt?
Man skal ikke som spiller forsøge at få andre vist ud - det er sygt dårligt stil.

tobylobi13 år siden
Luiz smilte vel fordi det var en fortjent og vigtig sejr over de røde + at Rafael mistede hovedet fuldstændigt.

Og som nogle af jer skriver, så er det vel bedre det han gjorde end hvis han farede op og selv fik et kort imod sig?
Kfrandsen13 år siden
Duxii:

Det var en spøg, hvis det var svært at forstå...

Kfrandsen

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.