Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Manchester United - Chelsea

På søndag d. 26. kl 17 møder vi United ude. Det er en af sæsonens store kampe, og de er som regel vigtige i forhold til stillingen i ligaen.
I denne omgang er det dog et United-hold, som har været under vanlig standard, men, efter mange dyre indkøb i løbet af sommeren, er begyndt at spille god fodbold igen, selvom resultaterne måske ikke helt har været med dem.
Vinder vi denne kamp, vil det være en vigtigt skridt mod målet om PL-titlen. På den anden side, vil det være katastrofalt for United, som vil miste vigtige point i kampen om CL-pladserne. (Som jo trods alt må være deres mål for denne sæson). Som jeg ser det, kan vi godt leve med et enkelt point i denne kamp. I hvert fald bedre end United kan.
Der er mange spørgsmålstegn inden mødet på søndag. Vi ved Dave er ude, og der er ingen klarhed mht. Diego Costa. Schurrle og Ramires er forhåbentlig til rådighed. Det vil selvfølgelig være et kæmpe tab, at skulle undvære målmaskinen Costa så lad os krydse fingre for, at han bliver klar.
Mit bud på startopstillingen
Courtois
Ivan - Cahill - Terry - Luis
Matic - Ramires
Oscar - Fabregas - Hazard
Costa/Drogba

Skrevet af Dwise
Skrevet af 21/10/2014 - 15:52

Kommentarer

Det er en kamp som jeg frygter selvom United er mildest talt elendige i denne sæson. Der sidder bare noget inde i mig, at Old Trafford aldrig er et let sted at spille..
Dog når man ser på, hvordan deres kæder hænger sammen vil jeg næsten mene at det ville være elendigt af os, hvis ikke vi tog alle 3 point. De sejler rundt og hvis man lukker Di Maria ned og muligvis Blind, ja så har man lukket hele United ned. Det ligner ikke rigtigt at der er nogle udover de to der gider at spille, og så længe at der ikke er nogen eksisterende kontakt mellem de forskellige kæder vil jeg mene at sejren er vores, hvis vi bare presser dem lidt og spiller det spil som vi har set tidligere. :)

Skrevet af Lars93 d. 21/10/2014 - 16:36

Jeg tror heller ikke det bliver en let kamp, men jeg mener at vi burde vinde den. Specielt hvis Costa er klar tror jeg United's urutinerede forsvar får store problemer med en rigtig irriterende angriber.

Skrevet af Tobias99 d. 22/10/2014 - 07:31

Jeg håber lidt på, at de sætter Di Maria ind centralt. Han er deres klart farligste spiller, og jeg tror, at vi bedre kan lukke ham ned, hvis vi har Matic og evt. Ramires til at markere ham. På kan kan han blive mere mand mod mand, hvilket kan blive farligere, tror jeg. Blind er også okay, men vel ikke en spiller som må give os de store problemer.
Og så er jeg helt enig med Tobias99. Der er bestemt muligheder mod et sejlende United-forsvar. Hazard og Fabregas kommer til at være ubehagelige mod United.

Men ja, vi må håbe på Costa. Jeg synes, Drogba ser lidt tung ud. Remy virkede til at være i spilehumør mod Maribor, men fik en ærgerlig skade.

Skrevet af Dwise d. 22/10/2014 - 09:55

Som sagt tidligere i denne tråd, så er jeg helt enig i at Oldtrafford aldrig er et nemt sted at spille uanset hvad.
Det er en mega vigtig kamp for både Chelsea og United. Chelsea kan trække yderligere fra i toppen og United kan miste værdifulde point i kampen om top-4.
Jeg tror dog stadig, at vi vinder - hvorfor:
-Uniteds forsvar har sjældent sejlet så meget
-Vores offensive spillere er brandvarme
-Vi har Mourinho
-Manchester har Van Gaal som endnu ikke har fået styr på tropperne

Det bliver svært at lukke Manchester fuldstændig ned grundet de store kvaliteter de har i angrebet.
Derfor tror jeg på 1-3 sejr til os.

Skrevet af SebastianBB d. 23/10/2014 - 11:53

Sådan som vi spiller fortiden, kontra Uniteds spil, så skal vi vinde denne kamp..
Dog er der selvfølgelig mange faktorer der spiller ind, men som udgangspunkt bør vi kunne slå United som de spiller nu.

Skrevet af Alps d. 23/10/2014 - 13:19

Jeg tror vi tager alle 3 point med os fra denne kamp. Vi viste hvor et komplet hold vi var imod maribor, på trods at vi manglede PLs skarpeste angriber. Vi er ikke længere et hold der er afhængig af den store angriber på toppen, som ellers har været strategien i mange år. Fra midtbanen og op til forreste mand er de offensive kvaliteter helt i top.

United har indtil videre været en skuffelse igen. Chelsea er langt bedre end dem, os uden Costa. Vi skal nok vinde på søndag :-).

Mit bud på start 11:
Coutois
Ivano-Cahill-Terry-Luis
Matic-fabregas
Willian-Oscar-Hazard
Drogba/Schürle

Skrevet af Simoron d. 23/10/2014 - 16:49

Jeg håber så meget at Schürrle får en chance for at vise hvad han kan i angrebet, og hvis Costa er klar så kan han få nogle slut minutter, så han ike forværre skaden ved at spille en hel kamp :)

Skrevet af LilHenrik d. 24/10/2014 - 13:38

Det bliver en tæt kamp, hvor Cpurtois kommer til at være vigtig, og hvor vi udnytter vores chancer! 0-3 til os...
Oscar med to
Costa med en

Skrevet af mathiasrs d. 24/10/2014 - 21:31

Efter City's dejlige gave til os, vil en sejr på Old Trafford virkelig blive påskønnet! 8 points forspring til næste storhold skal man ikke være for fin til.
Håber ligesom LilHenrik at se Schürrle på toppen. Knægten har en god fart hvilket jeg tror virkelig kunne lave ravage mod Uniteds vaklende forsvar.
Lange bolde i dybden fra Frabegas op på Schürrle, det ser jeg som opskriften på succes i denne kamp!

Skrevet af padefar d. 25/10/2014 - 16:05

Ingen Costa idag, så vi må sætte vores lid til Drogba, selvom jeg også foretrak Schurrle på toppen.

Skrevet af Zola86 d. 26/10/2014 - 16:12

Vi kan så være heldige med at de har van persie på toppen, så går det vidst lige op :-)

Skrevet af Lars93 d. 26/10/2014 - 16:24

Ej hvor var det dog irriterende at vi ikke lige kunne holde de sidste 30 sec!

Skrevet af kiiwiui d. 26/10/2014 - 18:56

Det er rigtig ærgerligt, men resultatet er ikke helt dumt. Vi kan sagtens bruge et point, når City tabte, men måde det sker på er selvfølgelig bitter

Skrevet af Dwise d. 26/10/2014 - 19:01

Synes vi havde fuld kontrol over den kamp, så man sidder virkelig med bitter smag i munden ligenu....

Skrevet af Zola86 d. 26/10/2014 - 19:03

Jeg vil ikke skyde skylden på dommeren fordi der er frispark til sidst men det røde kort behøver han ikke at giv og jeg synes også at vi bliver snydt for mange frispark og indkast gennem kampen

Skrevet af Tobias99 d. 26/10/2014 - 19:04

Jeg synes også, at vi får de små kendelser imod os. Synes også, at vi får voldsomt mange kort? Men det er vi jo snart vandt til, når vi møder United :)

Skrevet af Dwise d. 26/10/2014 - 19:22

Sådan er det ofte når man spiller på Old Trafford selvom jeg ellers synes det lød som om Chelsea supporterne gjorde et godt stykke arbejde! :)

Skrevet af Tobias99 d. 26/10/2014 - 19:25

Anden gang vi smider 2 point til sidst i Manchester i den her sæson. Håber ikke det bliver mesterskabs afgørende.

Skrevet af Kirk d. 26/10/2014 - 19:25

Syntes enlig vi gjorde et godt stykke arbejde, og selvom den på intet tidspunkt var afgjort, så syntes jeg vi sad på kampen meget af tiden, dette var selv med en Drogba (3. valg) på toppen, og en Filipe som 2. valg på venstre back :)

Nu ser vi højst sandsynligt Azpi komme over på højre kanten, og Filipe på venstre kanten, hvilket jeg enlig er glad for at de får chancen for at vise sig :)

Skrevet af LilHenrik d. 27/10/2014 - 11:29

Vi spillede rigtig godt, og ingen faldt igennem. Lidt flere chancer kunne vi godt have skabt, men spillet var helt fint.
Jeg synes, Felipe Luis gjorde det super godt, han er god med bolden. Det er fint, at han får nogle kampe. Får Dave ikke 3 dage for direkte rødt ?

Skrevet af Dwise d. 27/10/2014 - 12:23

Jo Dave har 3 dage nogen der ved men Branner?

Skrevet af Tobias99 d. 27/10/2014 - 21:14

Jeg tror at Ivano må spille igen i næste weekend, og Dave afsidder sin sidste dags karantæne i næste weekend. Jeg mener i hvert fald at cup kampen tæller med :)

Skrevet af Lars93 d. 27/10/2014 - 21:21

Azpilicueta har fået 3 spilledages karantæne for dirkete rødt kort. (Man U, Shrewbury og QPR.) Ivanovic har fået 1 dag spilledages karantæne for 2 gule kort i en dag. (Shrewbury) Udover det for man 1 spilledages karantæne ved hvert 5 gule kort i sæsonen. (Fabregas/4, Costa/3, Ivanovic/3) Det vil altså sige ved næste gule kort til Fabregas venter der 1 spilledages karantæne. Og den skulle helst ikke være 8/11 ude mod Liverpool!!!

Skrevet af Kirk d. 27/10/2014 - 21:41

Min fejl, havde da helt glemt at det ikke var 2 kort som Dave han fik, beklager min manglende hukommelse :)

Ja så kommer vi til at mangle en højre back, mon en mand som Kurt kommer ind der, tror ikke vi kommer til at se hverken Terry eller Gahill være der ude.
Eller måske den unge Aké kunne være manden for den opgave, vil jeg virkelig gerne se, han er utrolig arbejdsom, og minder mig en smule og Luiz, ikke kun med håret :)

Skrevet af LilHenrik d. 28/10/2014 - 12:38

Kirk skrev:

Azpilicueta har fået 3 spilledages karantæne for dirkete rødt kort. (Man U, Shrewbury og QPR.) Ivanovic har fået 1 dag spilledages karantæne for 2 gule kort i en dag. (Shrewbury) Udover det for man 1 spilledages karantæne ved hvert 5 gule kort i sæsonen. (Fabregas/4, Costa/3, Ivanovic/3) Det vil altså sige ved næste gule kort til Fabregas venter der 1 spilledages karantæne. Og den skulle helst ikke være 8/11 ude mod Liverpool!!!

Et eller andet sted kan jeg godt forestille mig at han går ud og får det gule kort i aften (så sidder han over på lørdag mod QPR...)

Vedr. kampen... kæft jeg var sur... VIRKLIG sur... møg ufortjent af United... men ok, det er altid nederen at sidde med følelsen af at noget er ufortjent. I det mindste var vi stadig ubesejret og er stadig hhv. 4 og 6 point foran de nærmeste forfølgere

Skrevet af Michael82 d. 28/10/2014 - 19:29

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.