Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

PL: Chelsea vs. Reading

Fodbold sæsonen for 12/13 er skudt i gang, hvor Chelsea mødte Wigan på udebane i deres åbningskamp. Chelsea kom godt fra start med to hurtige mål, konstrueret af nyindkøbte Eden Hazard, 17. Det første mål opstod iet presspil fra Wigan, en hurtig bolderobring, et godt overblik fra Lampard og nogle lækkerier fra Hazard der derefter sender bolden fremad i banen med en dybstikning til fremad løbende Ivanonvic der har flere muligheder bl.a. at spille til medløbende Torres eller afslutte selv. Ivanonvic scorer efter 1 minut og 57 sekunder spillet, og skriver ny rekord med hurtigst mål i Premier League i en åbningskamp. Sikker afslutning. Kort tid efter, får Hazard bolden spillet igennem to af Wigans forsvarsspillere, hvor deres nyerhverv Ramis begårstraffespark på den alt for hurtige Hazard. Lampard tager sikkertstraffesparket. 0-2. Chelsea går ned i gear og arbejder sig igennem Wigans mange talrige bølger af angreb, med en velspillende Moses der konstant bygger det ene indlæg op efter det andet. Forsvarskæden og Cech holder det runde nul.

Premier League sæsonen er kommet godt i gang, med diverse overraskelser, heriblandt Michael Laudrups debut med en 0-5 sejr over Queens Park Rangers på Lotus Road, som ikke har været besejret af Swansea på hjemmebane siden djævlen fik hale! Derudover byder den på rigtig mange kampe fordelt ud på megen lidt tid, for at gøre plads til diverse cup turneringer! Det betyder Chelsea allerede skal i kamp igen nu på onsdag! Chelsea skal stille rammerne for ny oprykkerne Reading, der netop små heldigt fik et uafgjort i weekendens kamp imod Stoke City. Målet sat ind af Adam Le Fondre i det 90’ minut. Efter at have været bagud siden det 34 minut hvor Stokes Michael Kightly scorede.

Kamp information:

Kamp: Chelsea FC (hjemme) vs. Reading

Turnering: Premier League

Stadium: Stamfort Bridge (41.841 tilskuer)

Kick Off: kl. 19.45, onsdag d. 22 august 2012

TV: Kanal 6, kl. 20.30. Der vil blive vist optakt til kampen inden!

Tror I at Reading kan gå fra broen med point, og få en god start på deres sæson, eller vil Roberto Di Matteo sætte endnu yderligere 3 point på Chelseas konto og starte en god stime, som vi har haft for vane at gøre i starten af sæsonen? Hvordan tror I Chelsea vil stille op, vil vi se Bertrand igen i en offensiv rolle? Hvis Chelsea starter lige så hårdt ud som imod Wigan forleden, tror i så at Reading vil kunne modstå det? Vil vi se en Roberto Di Matteo spare på spillere til Newcastle kampen i den kommende weekend? Lad mig hører hvad I har gjort Jer af tanker omkring denfølgende kamp? 

Footy har skrevet et lille match preview omkring kampen!

Footy: http://www.footy.dk/2012/08/22/match-preview-chelsea-far-besog-af-oprykkerne/

God kamp!

13 år siden
3615 visninger

Kommentarer

simonmathiesen13 år siden

Håber enlig vi stiller lidt mere offensivt.

Måske med en Oscar eller Sturridge i stedet for Bertrand.

Mikkel8CFC2613 år siden

Kommentar fjernet og flyttet til:

http://www.chelseafc.dk/forum/troeje-saeson-12-13-441/

Steen13 år siden

Mikkel: Jeg har KUN original, med navn, nummer og badget... Alt andet er nederen :)

Vedr. med at oprettet en tråd, så benyt den vi har debateret på tidligere til den kommende sæson :)

http://www.chelseafc.dk/forum/troeje-saeson-12-13-441/

DjBlues13 år siden

Må indrømme at jeg synes Bertrand gjorde det glimrende , og specielt på en position som han ikke just er vant til! Men ja, ville da være fedt at se Oscar i en startopstilling, men en Marin må skam også godt tage en af fløjene :) 

Men ihvertfald en stensikker sejr til Chelsea! og gerne et mindre målshow ville give et boost til at komme godt igang på sæsonen..  

Steen13 år siden

Jeg er meget i tvivl om Roberto di Matteo vil stille stærkt eller stærkest, eller om han vil lade unge komme til i startopstillingen. Heri tænker jeg, vi har Newcastle hjemme i weekenden, som er stærke! De har også okay overskud efter en 2-1 sejr over Spurs i deres åbningskamp. De står så over en hård opgave imod Chelsea, men stadigvæk. Vi har set hvad Ba og Cisse kan gøre ved os, hvis vi luller os i søvne.

Torres: Jeg tror at Torres er en sikker starter. Jeg tror at holdet er opsat på at få Torres igang, og målet er at hvis Torres kan lave sit første eller måske endda flere mål, og komme godt igang med årets Premier League, så er Reading et rigtig godt bud på denne mulighed. Deres forsvar er ikke just det sikreste i Premier League.

Mata: Jeg tror at Mata for en central rolle sammen med Hazard. Jeg så Hazard udtale sig om taktik, hvilket et eller andet sted var lidt dumt, men han fortalte at de forsøgte at kunne rotere, hvilket vi også klart kunne se i Wigan kampen. Dette lykkes rigtig godt, og når Oscar er spillet ind i den taktik, så har vi 3 bagved Torres som alle er lige så uforudsigelige.

Hazard: Han vil starte inde som central 10\'er. Da det lykkes godt i Wigan kampen for ham.

Ramires: Her kommer min tvivl. Ramires blev syg om morgenen til Wigan kampen, hvilket var derfor Bertrand fik chancen på den position. Hvilket giver et godt billede af hvad Roberto di Matteo har gjort af tanker om den unge back. Det er rigtig spændende at følge med i hans udvikling og se hvad RDM mener han kan gøre. Det ser også et lille glimt af hvad de har prøvet på træningsbanen. Mit bud er, hvis Ramires er ready to rock, vil han være at finde i mellem de 11 starter, om det bliver til den position han er nævnt ovenfor, eller om han vil forsøge i et mindre dygtigt hold som Reading at placere Ramires på Mikels plads også lade Oscar starte inde. Er mine spekulationer!

Lampard: Vi vil igen se Lampard på sine efterhånden vante plads. Han vil tilføje spilintelligens og erfaringhed til holdet. Han vil stå defensivt hvis Ramires skal starte inde istedet for Mikel, og hvis det bliver Mikel, kender vi alle rollen.

Mikel: Muligheden er mange, som jeg har nævnt ovenfor - kan det også sagtens være at Ramires skal prøve denne rolle af. Man kan også introducere Bertrand i denne position eller Oriols debut i årets Premier League.

Cole: Han er en sikker starter.

Terry: Sikker starter, han spillede en kanon kamp imod Wigan.

Cahill: Jeg mener at David Luiz ikke har spillet op til hans normale niveau i de seneste to kampe. Han er alt for usikker på bolden og tager nogle store chancer. Hvis Cahill er klar, mener jeg at han skal have chancen!

Ivanovic: Han er en sikker starter. Medmindre man vil prøve angrebslystne David Luiz på denne position. Efter at Cahill vil få starter inde som central ved siden af Terry.

Cech: Han er sikkerhedensselv. Vi skal holde 0-et imod Reading og vise vores styrke, og få ud og få nogle mål i forskel!

Subs: Oscar, Sturridge, Bertrand, Oriol, ?

ironstar13 år siden

Torres som enlig angriber, og forhåbentlig med mål i støvlerne. Anden halveg mod Wigan viste lovende takter.

Jeg tror Mata bliver sparet. Han så meget træt ud mod Wigan og Di Matteo har også udtalt at han skal have en puster, så på venstrefløjen vil vi nok komme til at se enten Bertrand eller Sturridge.

Nu da Ramires er tilbage fra sin korte sygdom, så vil han naturligvis overtage højrefløjen.

Hazard på den centrale offensive midt.

Lampard og Mikel i double pivot.

Kunne forestille mig at Sideshow Bob bliver udskiftet med Cahill for at give os lidt mere styrke i luftrummet, ellers er resten af 4back-kæden uændret.

Cech i målet naturligvis.

Subs:

Oscar. Di Matteo har sagt at han skal køres stille og roligt ind på holdet, så mon ikke han får en halv times tid i anden halveg.

Luiz. Kommer næppe i spil, hvis Cahill starter istedet for ham.

Essien. Hvis vi er 2+ foran, så vil jeg forvente at Robbie vil sætte vores Ghanesiske Bison på banen for at forsøge at få ham igang igen efter hans lange skadeshelvede sidste år.

MRLSH. Kommer forhåbentlig ikke i nærheden af start 11\'eren og hvis Guderne tilsmiler os, så er han solgt inden 1. september.

Oriol. Kommer næppe i spil. Burde måske lånes ud frem til januar?

Elholm8913 år siden

Jeg tror faktisk ikke der laves de store ændringer i forhold til kampen mod Wigan.

Ramires og Mata tror jeg godt RDM kunne finde på at spare til kampen mod Newcastle, Bertrand klarede det jo alligevel så fornemt mod Wigan, og jeg tror kampen mod Reading ville være en god mulighed for Oscar at spille sig ind i varmen fra start af.

Jeg er til tider en af de skeptiske af Luiz som Centerback, hvorfor jeg gerne ville se Cahill nede ved siden Terry. (Kunne vi ikke snart få afprøvet Luiz som Defensiv Midtbanespiller eller Højre Back?)

Vi kommer foran 2-0 i første halveg og falder så tilbage i banen, hvorefter de udligner til 2-1 og vi vinder kampen 3-1! Målscorer: Lampard, Oscar, Torres!

Obi13 år siden

Jeg tror heller ikke der kommer de store ændringer, og forventer at man sætter sig et gear op i forhold til Wigan kampen, som blev noget sløv noget og sgu da heldigt at Wigan ikke fik scoret.. Jeg håber dog at se Marin i aktion, men mest spændt på Oscar og Hazard. De bragte sgu noget ekstra i spillet, og mod en på papiret svagere modstander én Wigan, så burde der være garanti for sejre. Tipper 4-0..

Awekat13 år siden

Har også tippet 4-0 :)

Til gengæld glemmer man tit, at oprykkerne altid kæmper ekstra hårdt i de første kampe for at vise at de hører til i PL, så det må ikke blive en sovepude 

Drogba13 år siden

David Luiz er skadet og kan ikke spille(Har han selv skrevet på sin twitter), så det bliver som mange af jer har forudset nok Cahill der kommer til at danne makkerpar med Terry nede i midterforsvaret. 

ChelseaDaniel13 år siden

Jeg regner med denne startopstilling, og efter 60-70 minutter bliver Oscar skiftet ud med Mata, og Marin bliver skiftet med Hazard. 

Der bliver scoret to kasser af Torres, efter nogen fodringer af de dejlige drenge bag ham. Derefter scorer Terry med hovedet efter en dødbold. Altså 3-0 til Chelsea.

Oriol har ikke fået så meget spilletid under RDM, men da Reading er et forholdsvist svagt hold bliver han her repræsenteret fra start. 

Steen13 år siden

Lige en kommentar vedr. Marin: Robbie udtalte sidste dag at Marin forventes ude mindst 1 uge til 2 uger endnu. Også skal han ordentligt i kamptræning før vi ser ham på banen igen!

Steen13 år siden

Footy har skrevet et match-preview omkring kampen

http://www.footy.dk/2012/08/22/match-preview-chelsea-far-besog-af-oprykkerne/

Awekat13 år siden

Glæder mig til at se lidt mere til Cahill... Han skal jo forhåbentlig tage over for Terry en dag

WilliamGj0213 år siden
De skal banke Reading. Og jeg på Sturridge kommer til at spille i kampen.
Zola8613 år siden
ChelseaDaniel13 år siden
Steen: Det vidste jeg godt nok ikke. Utroligt at jeg kan misse sådan noget, når jeg læser så meget Chelsea som jeg gør. Ja, så bliver han nok ikke skiftet ind. :)
Steen13 år siden

Min analyse på kampen må være:

Det er særdeles fornuftigt at vi kommer bagud, så vi lige får det her \"wake up call\", at vi ikke kan gå på vandet, også selvom vi er på udkig efter et samarbejde med Moses. Det jeg mener er, at det er sundt for dem lige at komme ned på jorden og blive \"trynet\" med lidt held osv. af et hold som Reading på hjemmebane i vores første kamp! Anden halvleg kom de ind med en mission, fordel boldenede og kom til chancer. 4-2 blev resultatet! Jeg synes sku det er godt kommet igang, også selvom vi havde lidt heldet med os med Cahills flotte scoring og offside målet fra Torres :)

Torres er igang igen. 2 mål på 3 kampe. Vent og se drenge :) Jeg har smidt penge efter ham som topscorer i PL i år.. det kommer :)

Boucher13 år siden

Det var en rigtig flot start på kampen. Vi sidder på kampen de første 20min, men så begynder de at falde lidt i tempo. Jeg synes at efter Reading scorer og faktisk et godt mål det første, så er spillet ikke prangende til pause.

Og ja et kanon skud af Cahill! Så kommer drengene tilbage og er helt sikker på at Torres nok skal ramme formen i år :) Det giver ham sikkert også selvtillid at han starter inde og ikke står i skyggen af Drogba.

Det er også lækkert at se Hazard og Mata spille! Det er jo en fryd og følge det småspil som de lave :) Mere af det tak :)!

WilliamGj0213 år siden

Vi spilledeen rigtig god. Men så 20 minuter gik det ned ad bakke. Reading scorer 2 mål. Vi bagud 1-2

Vi sidder på spillet igen.Så kommer Oscar ind i stedet for Ramires.Hov så kommer Sturridge ind i stedet for Mikel Offensivt sats. Så kommer Cahill med e langskud MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL! Cahill scorer flot mål. Nu vi tilbage i kampen 2-2. Nu er vi i angreb, Mata til Ashley Cole. Cole spiller den Torres. Der var rigtig offside men mål. Nu fører vi igen 3-2. Vi bliver presset og det første at vi scorer efter vi er presset. Ivanovic scor 4-2 fløjten lyder. Vi vandt 4-2

Awekat13 år siden

Haha, nice referat William. Som at være der selv.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.