Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Sæson 13/14

Hey Blues,

Vi har igennem de sidste par sæsoner haft stor succes med at oprette en tråd for hver enkel kamp, eller de kampe der kræver lidt ekstra interesse :) Eller skal vi sige, de lidt mere spændende kampe. Dette syntes jeg vi skal fortsætte med, men til de kampe der ikke lige bliver oprettet en tråd til, syntes jeg vi skal bruge denne tråd.

Derfor er tråden kaldt Sæson 13/14.

Det er muligt at diskutere alt hvad hjertet begær, omkring de aktuelle kampe og efterslæbet fra tidligere. Dog er det meget vigtigt, at hvis der bliver oprettet en tråd om en bestemt kamp, at snakken omkring den kamp foregår på den tråd og ikke bliver diskuteret to steder, af ren og skær forvirringens skyld :)

Chelsea sæson 13/14:
FA Cup
Premier League
Carling Cuppen
Champions League

Jeg invitere hermed til en saglig og spændende debat igennem sæsonen!
Steen

Skrevet af Steen
Skrevet af 19/09/2013 - 09:02

Kommentarer

Jeg vil gerne have lov til at åbne ballet, med et åbent spørgsmål til gårsdagens kamp.
Chelsea vs. Basel, hjemme åbningskampen i Champions League.

Vi gik hen og tabte 1-2 til Basel, der hentede deres to mål i de sidste 20 minutter. Chelsea havde et skud på overliggeren og et mål fra vores Champions-League score Oscar.

Chelsea stillede svagt, efter min mening. Og med Basel i erindringerne fra sidste sæson af, syntes jeg det er direkte arrogant og dumt af Mourinho at stille med så unge og nye spillere. Streller og Salah er så lynende hurtige, at jeg syntes det er grotesk at stille med Lampard som eneste backup for Ashley Cole på kanten. Hazard har vist, at han også kan deltage i det defensive igennem sidste sæson, men han er nu ingen ekspert i det område.

Vores startopstilling se ovenfor.

Personligt syntes jeg det er for tidligt at se van Ginkel og Willian i startopstillingen, også i en Champions League kamp, der bare SKAL vindes på broen! Jeg tror personligt at Mourinho havde forventet at den 12 mand ville have hjulpet os på vej og guidede dem.

Hvad mener I om kampen?

Skrevet af Steen d. 19/09/2013 - 09:07

Hold kæft hvor er vi røv og nøgler pt.

For satan hvor vi mangler en angriber!
At tabe til basel er fandeme ikke i orden!

ÆV!

Lorte torsdag!

Skrevet af Duxii d. 19/09/2013 - 09:08

Lortedag... lortekamp... buh!

Skrevet af Michael82 d. 19/09/2013 - 09:21

Jeg syntes ikke det var vores bedste kamp.. Igen.. Men forstår egentlig godt hvorfor Mou sætter så mange unge ind. NÅR vi går videre fra gruppespillet, har vi brug for spillere der har erfaring med CL, også selv om det kun er et par kampe. At sætte dem ind i en kamp mod Basel, er bedre end at de spiller deres første CL mod et langt bedre hold.

Vi kan hurtigt ryge ind i skader der gør at vi skal bruge de unge, også er det rart at de har fået et par kampe inden, hvor presset ligger i at de er i start-11'eren, og ikke "bare" bliver skiftet ind i 75. minut og vi allerede fører 7-0 ;)

Jeg synes ikke de sidste 3 kampe har været acceptable, og jeg forstår ikke altid hvad meningen er, men.. Det skal nok komme, vi er Chelsea FC for h*lvede c",)

Skrevet af AnnemarieA d. 19/09/2013 - 09:32

Annemarie: Jeg kan godt forstå hvad din pointe er. Men det er helt uacceptabelt at vi ikke kan score på Everton, og det er endnu værre at vi ikke kan få den snævre føring 1-0 eller lukke den og komme på 2-0 imod Basel hjemme i vores åbnings Champions League kamp. Det havde været klogere at spille van Ginkel imod Everton også spare Mikel til Basel kampen. Det er i hvert fald my point of view!

Skrevet af Steen d. 19/09/2013 - 09:53

Og ikke beholde Hazard ind af navn, men hive ham ud når han spiller ringe!

Skrevet af Awekat d. 19/09/2013 - 10:39

Og så siger jeg det lige igen.

Eto'o kommer på top 10 over de største flop Chelsea har købt.

KÆFT HAN ER DÅRLIG MAND!

Stadig bitter.

Skrevet af Duxii d. 19/09/2013 - 13:18

Jeg forstår ikke helt, at man giver Etoo skylden for resultatet i går. Okay han spillede da ikke en pragtkamp, men synes da ikke, at han faldt helt igennem. For mig at se, var det mere et velorganiseret schweizisk hold, som havde taktikken klar til at matche Chelsea. Jeg synes ikke rigtig, at vi formår at skabe noget på trods af meget boldbesiddelse. Og så slog de til, da de fik chancen. Jeg synes helt klart, at vi taber den her kamp på taktikken.

Jeg synes samtidig, at Oscar er vokset under Mourinho. Hvor Hazard og Mata leder efter formen, så er han pt vores bedste mand i mine øjne. En super afslutning som giver målet og et drøn på overliggeren, som sikkert stadig står og vipper.

Skrevet af Dwise d. 19/09/2013 - 14:10

Uffatelig dårlig kamp. Jeg måtte lige have fat i grædepuden og ja, det var så slemt som jeg havde forventet at komme i skole dagen efter, i en klasse med kun united fans...

Jeg har lige nu følelsen af at mourinho har oplevet sin store tid og er ved at falde af på den men...
Jeg er sku sikker på vi nok snart se de realutater vi håber. Vi bliver bare sat på en prøve.
Nu gælder det fulham og det SKAL de 3 point hentes(hvilke jeg heler ikke er i tvil om komme til at ske)
COME ON CHELSEA!

Skrevet af Lampard123 d. 19/09/2013 - 16:15

Enig med Dwise, og synes ikke vi skal give Eto'o skylden for nederlaget i går. Jeg tror problemet var at, vi ikke havde nok rutine på banen. Vi kunne godt have brugt en Ramires, eller Mikel på midten, og få noget mere rutine på banen. Som Mourinho så også siger, var holdet ikke modent nok, og efter at Lampard blev skiftet ud, var der ikke rigtig nogen der kunne være den mand der fik banket selvtilliden tilbage i spillerne igen, da Basel scorede til 1-2 (Som JT, og Lamps ville gøre)
De hang alle sammen med hovedet, og blev alle "bange" da Basel udlignede, og det var som om at alt motivationen, og sulten røg i det øjeblik. Det var en fejl at stille med så ungt, og uprøvet et hold.
Så vil jeg også gerne komme ind på noget andet interessant, som Michael Ballack havde udtalt. Han sagde at Chelsea ikke har vist sig som et hold i denne sæson, men at det er de individuelle, der sikrer os sejrene. Der er ingen kemi på banen, når der er ændringer i start 11'eren til hver kamp, og de hele tiden skal spille sammen med nogle forskellige, og tilpasse sig deres spillestil. Man kunne tydeligt se hvordan Basel, virkelig spillede godt sammen, og det var en fantastisk holdpræstation[b][/b] de leverede i går, i modsætning til os, der regner alt for meget på individuelle spillere. Det var også det samme mod Everton, at da vi kom bagud, blev alle nervøse, og holdt op med at spille, og viste ingen holdgejst, eller vilje om at komme tilbage i kampen. Derfor synes jeg, man skulle prøve at stille med nogenlunde den samme start 11 til hver kamp (selvfølgelig med nogle om rokeringer en gang i mellem) og ligesom få holdet spillet sammen!

Angående det du siger Lampard123 om at Mourinho skulle være på vej ned, tror jeg ikke vi skal være nærvøse for. Han skal lige have noget tid til at tilpasse sig, og lære truppen 100% at kende. Jeg tror at vi vinder PL i år, og lukker munden på de kritikere! :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 19/09/2013 - 18:26

Vi mangler en der kan score mål som ikke er fra den 3'er kæde bag angriberen!
Hej Lukaku!

Jeg giver ikke Eto'o skylden, jeg siger bare han er et flop og passer ikke ind i engelsk fodbold, der er jo en grund til at han først er i PL nu.

Skrevet af Duxii d. 19/09/2013 - 19:21

Synes ikke man kan tillade sig, at kalde ham et flop, når manden kun har spillet 2 kampe. Han har vist glimt af de super kvaliteter han har, og lagde mærke til at han i går lavede han nogle meget kloge løb, som kunne have givet friløber, men bolden nåede aldrig frem til ham, da Basel's forsvar stod meget kompakt, og vores midtbane manglede skarphed i afleveringerne.
Er sikker på at han nok skal slå til, når chancen kommer!

Skrevet af SebastianLunnDK d. 19/09/2013 - 19:29

Duxii - Vi to er så dejligt enige tror jeg.
Eto'o har ikke været god endnu, men har også kun spillet to kampe. Det gør ham ikke nødvendigvis til et flop. Eto'o-købet til gengæld, var et flop, og skulle aldrig være sket.
NU er han her, så nu håber jeg bare han finder noget form og begynder at bombe, og så håber jeg sgu det bedste for ham.
Men jeg er ikke bange for at sige, at ikke tror han bliver en bragende succes.

Skrevet af Awekat d. 19/09/2013 - 21:59

Mine tanker til sæsonen 2013/14 virker måske en smule kedelige - men lige fra sæsonstart har jeg sagt til mig selv, at vi muligvis ikke vinder noget sølvtøj i år. Jeg håber selvfølgelig at jeg tager grueligt fejl, men mine forventninger er ikke helt i top denne sæson.
Som Mourinho også selv har sagt, skal vi fans ikke forvente et mesterskab i denne sæson.

Jeg mener vi har nogle lidt naive fans blandt os, som forventer et festfyrværkeri efter tiltrædelsen af Mourinho og alle disse nye offensive kræfter.

Realistisk set mener jeg at følgende punkter kan være vores achillessene denne sæson:
- Ny træner som skal tilvende sig en ny trup, og omvendt
- En trup som skal tilvende sig en ny spillestil
- En forholdsvis ung offensiv, som skal modnes og sammenspilles
- En del nye spillere, som skal lære klubbens filosofi og ambitioner at kende
- En del nye spillere som skal lære Premier League at kende

Alle disse faktorer er med til at sænke mine forventninger.
Hvor jeg i ligaen håber på top 3.
I CL håber at nå kvartfinalen.
Så håber jeg dog at vi måske kan vinde én af de to pokalturneringer.

Skrevet af Elholm89 d. 23/09/2013 - 11:35

Elholm: Det er nok ikke helt ved siden af, men jeg mener så tilgengæld at vi har chancer for at vinde Premier League i år. Da vi ikke er de eneste der står med samme udfordringer som vi har:

Tottenham er ved at modnes, og spilles sammen, med andet år for AVB. Han er en kandidat.
Arsenal kommer aldrig til at vinde, men de kommer til at udfordre og tage point fra kandidaterne.
Manchester United, er i en meget svær situation der gør det muligt for os at overhale inden om.
Manchester City, er måske nogen det bedste bud på titlen, men jeg mener de har samme udfordringer som os, derfor burde vi, hvis heldet er med os, at snuppe titlen.
Liverpool har et stærkt hold, og er i samme situation som Tottenham. De er også stærke, men på langt sigt tror jeg ikke på dem.

Skrevet af Steen d. 23/09/2013 - 12:08

Så er det i aften vi skal møde Swindon! Jubii... SÅ kommer vi til at se vores unge offensive talenter i spil.. Der siges også at vi kommer til at se AC i action!

Jeg tror vi stiller følgende;

Skrevet af Steen d. 24/09/2013 - 08:10

Tror du ikke at Ba starter inde i stedet for Torres?

Skrevet af Michael82 d. 24/09/2013 - 09:35

Jeg håber lidt at vi, blandt start 11 og bænken, får at se spillere som AC, Baker, Feruz, Loftus-Cheek og Aké.
Vi får nok ikke alle at se, men bare et par stykker ville gøre mig glad.

Skrevet af Elholm89 d. 24/09/2013 - 11:05

U-21 spillede kamp igår, så tvivler på at de er med...

Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/09/2013 - 11:23

Nårh ja det er da også rigtigt. Men jeg kan se at Lewis Baker ikke var med, som kan være med til at bekræfte rygtet om at hans vidst nok skulle være i truppen i aften.

Skrevet af Elholm89 d. 24/09/2013 - 11:29

True! :D

Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/09/2013 - 11:42

Hvad med AC, spillede han igår?

Skrevet af Steen d. 24/09/2013 - 12:22

yup

Skrevet af Awekat d. 24/09/2013 - 12:40

Og bare lige så i ved det... Vi var foran 2-0 og tabte 2-3....

Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/09/2013 - 13:16

Sebastian; Du er lidt en lyse slukker idag, er du ikke?

Skrevet af Steen d. 24/09/2013 - 13:26

Haha, det håber jeg da ikke :D Synes nu bare i også skulle vide det! ;-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/09/2013 - 15:00

Tror vi stiller sådan her op, og mon ikke vi for Essien at se igen? Han sidder på bænken til alle kampe stort set, men kommer aldrig ind, så han må da få chancen i dag. Håber også at Azzi, kan bevise noget i aften, og det samme med Ba.

Så er det også kampen hvor Mata skal overbevise José om at han skal være fast mand i denne sæson!

VI vinder 4-0, mål af: Ba, De Bruyne, og Mata med 2

Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/09/2013 - 18:11

Fint nok resultat 2-0 - og en acceptabel præstation.
Jeg synes dog ikke at der var nogen der skilte sig suverænt ud blandt de andre drenge.

De Bruyne og Bertrand var jeg dog utrolig skuffet over.

Skrevet af Elholm89 d. 24/09/2013 - 23:13

Elholm89: Jeg syntes da hverken De Bruyne eller Bertrand var de ringeste på banen. Faktisk syntes jeg Bertrand havde nogle rigtige fornuftige dybde løn, som lykkes ret meget - efter De Bruyne blev skiftet ud. De kombinerede faktisk fint nede i det hjørne med Mata og Willian.

Jeg må faktisk sige, jeg syntes det var en fin kamp, hvor vi fik prøvet nogle forskellige ting af. Men én ting er sikkert - det klær David Luiz at komme op på midtbanen. Jeg har tilladt mig at skrive en kommentar ved hver spiller:

1. Mark Schwarzer (7/10)
Spillede en helt okay kamp. Havde nogle gode aktioner, men syntes godt han kunne have været lidt mere sikker i tilbageligningerne. Det hele så lidt risky ud.

34. Ryan Bertrand (5/10)
Arbejde hårdt defensivt, og man kan ikke tage fra ham, han lavede nogle gode løb. Det var bare som, hans sidste aflevering aldrig rigtig var i skabet. Vi havde i hvert fald fået ét mål mere, hvis de havde. Ærgerligt.

4. David Luiz (5/10)
Ingen gule kort: tjek!

24. Gary Cahill (6/10)
Spillede en ganske udmærket kamp. Var farlig i feltet, og arbejde fint defensivt. Men han skal seriøst lade hver med at spille David Luiz, så dumt.

28. Cesar Azpilicueta (6/10)
Syntes faktisk han arbejde knald hårdt offensivt. Credits!

5. Michael Essien (8/10)
Måske aftenens spiller. Kæft jeg har savnet ham.

16. Marco van Ginkel
Virkelig ærgerligt at han løb ind i sådan en skade...

22. Willian (5/10)
De første 60 minutter var ganske udmærket for Willian. Han spillede fint med holdet, men tydeligt at se, han lige skal vænne sig til det hurtige spil. Det er som om, han lige mangler den sidste skarphed i modtagelsen af bolden. Han skal nok vænne sig til det går så stærkt. De sidste 30 minutter, var meget selvisk hvor han tydeligt gerne ville bevise hvor god han er, og fik sig selv til at ligne en idiot.

10. Juan Mata (4/10)
Om nogen, måske kampens dårligste spiller. Men okay - han fik 90 minutter i benene, og det var nok mere vigtigt end hvad præsterede i kampen.

15. Kevin de Bruyne (5/10)
Acceptabel performance. Jeg havde forventet mere af ham, men han fik spillet og syntes ikke det var forfærdeligt.

9. Fernando Torrese (6/10)
Han kom på tavlen. Spillede Ramires enormt fint. Egentligt en udmærket kamp, der gjorde han skulle have været højere på tavlen. MEN - de chancer han for, skal han altså score på!

Subs
7. Ramires (9/10)
Helt vildt og sindssyge 30 minutter. Han er så meget en af vores bedste spillere indtil videre i denne sæson.

14. Andre Schurrle
19. Demba Ba (5/10)
Svært at bevise sit værd som kantspiller i så kort tid. Men udmærket.

26. John Terry (7/10)
Efter vi fik Terry ned i bagerste rækker, syntes jeg det hele virkede det mere sikkert, med vores offside fælder osv.

29. Samuel Eto'o
46. Jamal Blackman
47. Blaker

Skrevet af Steen d. 25/09/2013 - 07:46

God Profesionel indsats, mange gode præstationer og med Mourinhos kommentar om at spillerne skal vise at de skal være I start 11'eren, syntes jeg der var nogle svar.
Jeg håber virkelig at an Ginkel's skade ikke er så alvorlig som det desværre så ud til.
Torres så god ud bevægede sig godt.
Vores Backs gjorde det fint.
Den central midt var vildt stærk - Vild kamp af Essien, men også Ramires og Luiz central.

Mata mangler stadig en del, han arbejder ikke tilbage og erobrer ingen bolde. Men når han får bolden er han farlig, det er bare ikke nok for Mourinho han accepterer ikke luksus spillere "desværre"

Ellers syntes jeg måske på en billig baggrund at vi star godt på banen og ser solide ud.
Det kommer selvfølgelig på en stor prøve på lørdag hvor Vi skal møde Spurs puha en kamp, jeg håber at finde en pub I Berlin da jeg virkelig gerne vil se den kamp.

COYCFC

Skrevet af Chelsea4evertrueblue d. 25/09/2013 - 08:59

Mon ikke det er til at finde en bar i Berlin der viser den kamp?
P.S. "COYCFC" giver mig kvalme, minder mig om Spurs COYS. Please STAHP!

Skrevet af Awekat d. 25/09/2013 - 11:13

Det var ikke et festfyrværkeri, men sejren kom sikkert i hus, og Chelsea var aldrig under pres. Og det er noget af et reservehold, vi kan stille med.
Jeg synes egentlig, Torres spiller en god kamp. Han laver mange goede løb, og kommer frem til mange chancer godt nok på en billig baggrund. Men for pokker hvor er han uskarp. Ærgeligt at han ikke putter lidt flere i kassen.
Jeg synes også, Dave spiller en god kamp på backen. Han kommer godt med frem, og er aggressiv i presset. Hans problem ligger nok i, at Ivan er startet som lyn og torden, og ligner ikke en, som har tænkt sig at sidde på bænken i de store kampe.
Udover det viser Ramires vel hvorfor, han er fast mand på holdet. Og Mata får nok svært ved at overbevise nogen om, at han skal starte inde på baggrund af Swindon-kampen. Men mange gode minutter til marginalspillerne.

Skrevet af Dwise d. 25/09/2013 - 11:31

Awekat skrev:

Mon ikke det er til at finde en bar i Berlin der viser den kamp?
P.S. "COYCFC" giver mig kvalme, minder mig om Spurs COYS. Please STAHP!

Ved at COYS er et Spurs udsagn... men står det for noget?

Og står COYCFC for noget?

Skrevet af Michael82 d. 25/09/2013 - 11:39

Det står for COME ON YOU SPURS. Forkortelse COYS, som vel svarer til vores KTBFFH...
- Så går ud fra at COYCFC er Spurs' tagline med CFC i stedet for 'S'

Skrevet af Awekat d. 25/09/2013 - 11:46

Tja... jeg kan kun sige:
Chelsea Chelsea,
Chelsea Chelsea
We are gonna make this a blue day Chelsea!

Skrevet af Steen d. 25/09/2013 - 11:56

Awekat skrev:

Det står for COME ON YOU SPURS. Forkortelse COYS, som vel svarer til vores KTBFFH...
- Så går ud fra at COYCFC er Spurs' tagline med CFC i stedet for 'S'

Ahh takker! :)

Så giver det mening... Ja, så er COYCFC ikke så heldigt :D

Måske COC! (Come On Chelsea)... men det er vist heller ikke smart at råbe hahahaha :D.

Holder mig til KTBFFH! :D

Skrevet af Michael82 d. 25/09/2013 - 12:40

Off-topic: Hvorfor er ligacuppen ikke inde under CFC-tip?
Jeg kunne i hvert fald ikke se kampen mod Swindon derinde sidst.

Skrevet af Elholm89 d. 27/09/2013 - 08:22

Elholm: Fordi det udelukket er de store kampe

Skrevet af Steen d. 27/09/2013 - 08:56

Naturligvis er det synd for Arsenal at de heller ikke i år får en pokal, efter som deres stop bliver mod Chelsea. :)

Skrevet af Obi d. 27/09/2013 - 15:47

Det sjove øjeblik hvor man indser at, 7 kampe inde i Premier League sæsonen, har John Obi Mikel scoret flere mål end Torres, Ba og Eto'o tilsammen.

Skrevet af Elholm89 d. 15/10/2013 - 10:28

Super god sejr i går, og herligt at Torres får scoret 2 basser. Han ligner mere og mere en mand med selvtillid, og en vilje til at spille. Synes også at Hazard spillede en super kamp, og Oscar spillede ikke sin bedste kamp igår, men har været formidabel i denne sæson indtil videre.
På søndag venter City, og jeg er godt nok spændt på hvordan det går! Efter min mening er det de 2 stærkeste hold i PL i år, og nok også dem vi skal slås om mesterskabet med i sidste ende. Begge holds trupper er verdensklasse, og begge hold er i god form, så jeg tror det bliver et brag af en kamp!

Skrevet af SebastianLunnDK d. 23/10/2013 - 15:35

Det der er værd at hæfte sig på, er vi havde en kort rejse til Schalke og en dag mere til at restituere, hvor City idag er i Moskva. Det er en lang rejse også selv de kom hjem med en smal sejr, de måtte kæmpe hårdt for at få.. Jeg er ihvertfald fortrøstningsfuld. Men er 1 point ikke også acceptabelt, fra en tur ude imod vores, nok direkte modstander om trofæet i år?

Skrevet af Steen d. 23/10/2013 - 22:03

Det tror jeg ihvertfald nok godt vi kan regne med at Mourinho vil synes.

Det skal dog lige siges at kampen spilles på broen, så jeg tror vi går lidt mere efter sejren end vi gjorde da vi var på besøg på det gamle træfort.

Skrevet af ironstar d. 24/10/2013 - 10:53

Steen: Kampen er på hjemmebane, så en sejr skulle meget gerne komme. Som sagt synes jeg trupperne er nogenlunde lige gode, men så har vi så hjemmebanefordelen.. :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/10/2013 - 15:44

Jeg ved ikke hvorfor jeg har fået det ind, at vi skulle spille ude :) Nå...

Skrevet af Steen d. 24/10/2013 - 16:16

Jeg har sku en tilståelse jeg må ud med:

Man kan godt sætte et stort fedt kryds hen over alt det jeg tidligere har sagt om Torres!
Jeg havde virkelig tabt alt håb og tro på at manden kunne finde en acceptabel form frem igen - men Mourinho har igen vist at han kan et eller andet ekstraordinært med mandskabs-behandling.
Fordi, hold kæft, hvor har Torres vist sig fra en fremragende side i denne sæson!

Jeg har altid virkelig godt kunne lide Torres som person - og endelig kan jeg sige at jeg er vild med hans fodboldmæssige egenskaber igen!

Fernando Torres! Du er fantastisk!

Undskyld for min tidligere manglende optimisme :)

Skrevet af Elholm89 d. 27/10/2013 - 19:05

Fantastisk at se min tiltro blive retfærdiggjort.
Jeg er rigtigt glad for at se strikeren i ham vågne. Jeg er ligefrem positiv over den volley han brænder, fordi en angriber brænder chancer engang i mellem. Den tvivlende fernando vi har set alt for mange gange fik slet ikke afsluttet i flere tilfælde. Jeg siger ikke at han er tilbage ved sit bedste. Men der er tændt en glød som har lagt og ulmet længe.
Og hold da kæft hvor er jeg glad for a se ham i den her form, både for migselv, ham, klubben og fodboldverden generelt!

Skrevet af Thorsager d. 27/10/2013 - 21:22

Det er nok første gang jeg for alvor rent faktisk er optimistisk angående tanken om, at Torres er ved at genvinde noget af sin verdensklasseform.

Sejren her til aften var nok en af de bedste sejre jeg længe har oplevet. Jeg kan ikke huske at være så meget oppe og køre over en kamp siden finalen mod Bayern i CHL. Fantastisk opgør og så er jeg fuldkommen ligeglad med om det var fortjent eller ej at vi tog alle tre point. Vi gjorde det og vi ser giftige ud!

Skrevet af Blue4Life d. 27/10/2013 - 21:26

Hold da kæft en kamp idag! Vi var virkelig farlige idag.
Torres er på vej tilbage og det er så lækkert at se på den måde, han arbejder og spiller! Ligeledes med Hazard.

En ting der gør mig lidt "bekymret" efter kampen, det er at se Mata sidde på bænken. Men håber og tror ikke, at The special One dropper og sælger ham. Han er i min optik stadig en vigtig mand i denne trup, og er den der gør en forskel om vi vinder PL. Hvad siger I til denne situation?

Det handler om at vinde i fodbold, og det må siges at vi har gjort indtil videre M. i spidsen, og synes han har formået at ryste truppen og posen til hver kamp, og dermed holde momentet i holdet. Synes det lover godt for denne sæsonen.

Har stor tiltro til M om han tager de rigtige beslutninger, men bare han ikke glemmer Matas kvaliteter. Og heller ikke Kevin DeBrunye....

Skrevet af Enevo d. 28/10/2013 - 00:15

Mht. Mata, er jeg faktisk lidt splittet. Jeg syntes Oscar gør det virkelig godt, og Oscar kan sagtens gøre det, Mata har gjort de sidste to sæsoner for os. Så hvorfor ikke starte med ham inde, når han er brand varm?

Hvis det i sidste ende, ender med et salg af Juan Mata, må vi bare sige - nå. Vi kan desværre ikke gøre noget ved det, men én ting er sikkert, et salg af Juan Mata, ville give likvid til at købe en seriøst god midtbanespiller og en angriber.

Tja... hmmmm..... Men personligt, vil jeg ikke af med Mata. Håber det løser sig, på sigt!

Skrevet af Steen d. 28/10/2013 - 08:10

Jeg er fuldstændig enig med dig omkring oscars form ligenu. Han har virkelig udviklet sig og lagt på hans spil. Han gør det godt centralt, og det er også der han skal spille.

Personligt vil jeg bare ikke kunne have at vi sælger Mata, da han er verdensklasse spiller. Hans mangler defensivt håber jeg M. Vil udvikle ved Mata!
Synes det er vildt og tænke, at vi har klasse spillere som mata, Eto'o, Demba ba, siddende på bænken, hvilket vidner om vi virkelig har fået et klasse hold med en god brede.

Er spændt på at se, hvordan han rotere holdet til imorgen mod Arsenal :-)

Skrevet af Enevo d. 28/10/2013 - 11:47

Mon ikke en opstilling mod Arsenal i morgen kunne se således ud.

Skrevet af Elholm89 d. 28/10/2013 - 12:07

Det begynder at se godt ud med Torres, hallelujah for det! Men når man kigger på den samlede topscore liste kan jeg sku ikke undlade at (IGEN) blive bitter over salget af Sturridge.. Er det kun mig der stadig fordømmer dette salg? Men ja sådan er det nu desværre.

Oscar spiller bedre end jeg havde regnet med ved sæsonstart, og noglegange kan det se meget fornuftigt ud at han har skubbet Mata på bænken. Jeg har bare svært ved at tro at Mata skal være faldet så meget i niveau over sommeren. Håber han bliver ihvertfald!

(Ja den er god nok - Paden lever endnu!)

Skrevet af padefar d. 28/10/2013 - 12:07

Paden lever endnu - ååååh! :D

Jeg er egentligt ikke bitter over salget at Sturridge. Han passede ikke ind, og der har været så meget snak om, han slet ikke kunne med hverken ledelsen eller staben, også er spørgsmålet hvor meget han var værd for os? Så var pengene måske bedre, end en tikkende bombe i omklædningsrummet.

Skrevet af Steen d. 28/10/2013 - 15:20

Jeg skal gerne æde min gamle hat, for havde afskrevet den mand for mange år siden.
Men hold da op han imponerede mig i går. Ærligt indrømmet har det været knebent med kampe jeg har fået set i år, pga. arbejde, men for severinsen han så skarp ud. - Ja jo, han har da stadig sine håbløst fejlvurderede lange træk durk ind i forsvarsspillerne, og hans bøvlede måde at kæmpe sig igennem 4-5 modspillere på for så til sidst at miste den, men i går, var den sgu 3/4 hjemme i forhold til gamle Nando!

Skrevet af Awekat d. 28/10/2013 - 19:38

Steen skrev:

Jeg er egentligt ikke bitter over salget at Sturridge. Han passede ikke ind, og der har været så meget snak om, han slet ikke kunne med hverken ledelsen eller staben, også er spørgsmålet hvor meget han var værd for os? Så var pengene måske bedre, end en tikkende bombe i omklædningsrummet.

What?
Manden scorede kasser i de kampe han spillede fuld tid og gjorde hvad han kunne i de andre, manden fik aldrig en reel chance i Chelsea's blå trøje.

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen, salget af Sturrigde er så dumt et salg, at det hvertfald er i top 3.
Det piner mig hver gang han scorer for liverlol.

Mht. ledelsen og staben så kan man jo aldrig vide hvad der er rigtigt, men jeg tror lidt at det er et skjul for at han skulle videre!

Skrevet af Duxii d. 28/10/2013 - 21:25

Enig med Duxii angående Sturridge. Han fik aldrig rigtigt chancen på toppen, men tværtimod oftest en rolle på højrekanten, hvor han i sidste ende ikke ønskede at spille. Han er en fantastisk spiller(pt en af ligaens bedste angribere) og var i mine øjne noget af det eneste positive ved os igennem vinteren under AVB. Jeg ville have elsket at se ham spille i den blå trøje nu... men det er der ikke noget at gøre ved.

Da vi fik Demba Ba til røverpris og sendte Sturridge videre til en fornuftig pris, var jeg ganske tilfreds. Siden da er jeg kun blevet mere og mere overbevidst om at det var en forfærdelig fejltagelse.

Skrevet af Blue4Life d. 28/10/2013 - 22:26

Det har været en fornøjelse at se Torres de sidste 2 kampe. Håber han kan fortsætte formen, men jeg er blevet skuffet alt for mange gange til at tro at han endelig har fundet fordoms styrke.

Det jeg godt har kunne lide ved Torres i denne her sæson, som andre ikke allerede har nævnt, er at han opsøger mulighederne mere. Hans mål mod City, Swindon og Schalke er gode eksempler på dette.

Efter en jævn start på sæsonen med dårligt spil og tabte kampe til Everton og Basel, må man sige at vi har fået skuden vendt med godt spil og sejre stribe, så det er virkelig blevet sjovt igen at være Chelseafan. Sådan nogle perioder skal vi huske at nyde! :)

Skrevet af Zola86 d. 29/10/2013 - 20:41

Zola: Jeg er dig fuldstændig enig i, vi skal nyde det :) Men jeg tror på den stabilitet vil præge resten af sæsonen. Snebolden er begyndt at rulle og man kan se, de tiltag Mourinho har haft med, tager kraft. Prøv se Cahill, kæft hans niveau er blevet løftet! Torres for den sags skyld også..

By the way, de af Jer der så Arsenal få knep igår, hvad siger i til Ryan Bertrand? JESUS CHRIST.. Han er blevet god under Mourinho.. HOLD nu kæft... Han pillede Özil flere gange, og før Özil kom ind, tryllede han på kanten og forsvarede stærkt. Jeg er imponeret! Og igen viser Ramires at han er en af vores bærende krafter. Den mand er genial. Og for lige at nævne det, Mata... Nøj han er vigtig..

Stort tillykke skal det lyde til Azpilicueta for hans første mål i den blå trøje!

Skrevet af Steen d. 30/10/2013 - 07:56

Lige som dig Steen, var jeg godt nok også utrolig imponeret over Bertrand i går.
Både defensivt og de offensive løb han bidrog med var i verdensklasse.

Samtidig synes jeg det er utroligt at spillere som Essien (og Azpili) - som næsten ikke har fået noget spilletid denne sæson - kan gå ind og levere en så fremragende indsats.

Skrevet af Elholm89 d. 30/10/2013 - 08:18

Lækkert med en sejr igår! (Så desværre ikke kampen da jeg er pt. er bosat i Spanien)
Men det er altid dejligt med en sejr over Arsenal!

Stort tillykke til Dave for hans første scoring, og lækkert med en Mata kasse. Presser han på for en starter i mere betydende kampe, eller er han ''stadig'' anden violin på vores midtbane?

Dejligt at høre at Cahill og Bertrand spiller godt! (er ved at blive pissed over at misse så mange kampe)

Hvordan vurdere i Schürrle's start på sin Chelsea karriere? (ingen hemmelighed at dette køb var det der glædede mig mest i sommers)
Personligt synes jeg at han har vist at han godt kan spille med på dette niveau, hvilket jeg mener huske at en del herinde ikke troede på at han ville kunne ;) Han virker til at være faldet godt til, er godt med i spillet og har da fået en enkelt kasse ind.
(Sådan vurdere jeg ihvertfald de kampe jeg har set ham i, igen det er ikke mange desværre :/ )

At enkelte spillere har styrken til at slå til når det gælder, hvor Elholm blandt andet nævner Essien og Dave, er jo fantastisk! For første gang længe har vi en mulighed for virkelig at få et rotationsprincip op og køre, og dette vil udentvivl sparke nogle medaljer med sig!

Skrevet af padefar d. 30/10/2013 - 13:41

Fantastisk sejr igår!

Fik set helle kampen og jeg synes det var en rigtig god kamp fra Chelsea side!
Især fra Juan Mata, der virkelig fik vist noget flot spil!

Schwarser stod også en rigtig flot kamp, med et flot cleansheat. Han ligner mer' og mer' en mand med masser af selvtillid, som godt kan prøve at stå mere i fremtiden.

Arsenal blev ikke lukket en i kampen på noget tidspunkt. Vi har en god sejr i bagagen mod Newcastle på lørdag.

Skrevet af Ftorres9 d. 30/10/2013 - 19:46

Hvis vi skal til at snakke Newcastle på lørdag, er jeg nød til at sige. Hvis de kan overleve Mourinho's rotationsprincip og hans velkørende drenge, bliver jeg overrasket. Jeg siger ikke det bliver et mål orgie, men tror virkelig ikke de kommer til det helt store, tværtimod. Jeg tror vi vinder en komfortabel sejr. Vi kommer til at se Oscar på tavlen, det tror jeg :)

PadeBABZ: Hvad laver du dog dernede.. Jeg håber ikke du er taget derned for at stjæle nogen af deres jobs :)? hæhæ... Kom dog hjem og se noget bold...

Skrevet af Steen d. 31/10/2013 - 10:20

Meget enig med Steen, uden at spå for meget, så tror jeg heller ikke at Newcastle kommer til at få særligt meget at sige i den kamp! Holdet er begyndt at køre godt, hvilket er mere end man kan sige om Newcastle. Jeg havde forventet at de ville ligge bedre end den 11 plads de pt. har. ¨
Endvidere er det vel bare at håbe på en kedelig 0-0'er mellem Arsenal og Liverpool, og så ligger vi meget lunt i svinget til at overtage førstepladsen, godt nok på målscore..

Steenbby': nej ikke som så, her er ikke mange jobs at stjæle ;) Jeg er i et 8 måneders praktik forløb gennem min uddannelse, så kommer først hjem til maj -.-' Har dog en bar der viser alle Chelsea kampe for mig, men så ender jeg bare med at blive halv fuld hvilket ikke dur med arbejde dagen efter :b Og så er den fyldt med Arsenal fans som er ulidelige at høre på for tiden ;)

Skrevet af padefar d. 31/10/2013 - 11:01

Pade - de lukkede vel lidt efter den Carling Cup kamp ;)

Skrevet af Michael82 d. 31/10/2013 - 11:21

PadeBABZ: SÅ skal du da bare hive den blå trøje på og synge på livet løs :) Så skidt med dem :) Det lyder ellers spændende med det praktik...

Skrevet af Steen d. 31/10/2013 - 14:34

Det må man sige at de gjorde ja! Men de mente jo så også at de stilte med rent B-hold på trods af at Özil og Giroud var på banen :b Tsk tsk, arsenal scum..

Skrevet af padefar d. 01/11/2013 - 12:17

Padefar: Det gjorde vi da også, i forhold til dem... Vil nærmere sig vi var hårdere ramt end dem.. Plus de havde den 12-mand... Arsenal Scum!

Skrevet af Steen d. 01/11/2013 - 12:56

Præcist! At man så kan tillade sig at kalde Mata-Willian-Eto'o for B-hold er jo bare endnu et bevis på vores fantastiske bredde!

Skrevet af padefar d. 01/11/2013 - 14:01

Tænk at et hold, der koster så mange penge skal spille så elendigt!!!!

Hold kæft hvor er det pinligt! At tabe 2-0 til en hold der taber til sunderland, sunderland!!!

VÆRSTE CHELSEA KAMP JEG NOGENSINDE HAR SET!

Kæft hvor er det ringe og pinligt! Øv!!!

Skrevet af Lampard123 d. 02/11/2013 - 15:39

Skrevet af Elholm89 d. 02/11/2013 - 17:00

Det er sjovt som tingene kan udvikle sig - sidste sæson synes jeg at Luiz var klart en af de bærende kræfter og vores klart bedste centerback, men i denne sæson må man sige at Mourinho fik Terry tilbage til sit gamle jeg.
Jeg vil helt klart foretrække et makkerpar nede bagved i form af Terry og Cahill.

Specielt synes jeg at Cahill har rejst sig meget på det sidste - kampen i går mod Schalke spillede han absolut til topkarakter.

Luiz skal godt nok til at hanke op i sig selv - for på det seneste har han spillet lidt for excentrisk og mister hurtigt gejsten hvis tingene ikke går hans/vores vej.

Skrevet af Elholm89 d. 07/11/2013 - 09:23

Enig i din vurdering af midterforsvaret pt. Elholm. :-) Cahill og Terry er begge old school engelskprægede fodboldspillere, og Luiz konstante flagrende attitude har ikke ændret sig. Luiz har potentialet til at blive en fremragende fodboldspiller, hvilket jeg i helst ser ske på den centrale midtbane. Men jeg må nok skue længe efter et sådant udfald. Jose lader ikke til at være enig med Benitez omkring Luiz's rolle på banen..

Skrevet af Blue4Life d. 07/11/2013 - 11:48

Helt enig. Og også enig med jer omkring Luiz, men jeg mener ikke Cahill er løsningen. Han er en udmærket back up, men en verdensklasse forsvarsspiller som Terry og potentielt Luiz, er han ikke. Hans placeringsevner og evne til at forudse spillet, kompenserer ikke for hans manglende acceleration og fart, som Terry gør. Derudover laver han i hver eneste kamp minimum 1 kæmpe brøler/fejl, og så kommer det an på om modstanderne vi møder er dygtige/heldige nok til at straffe os på dem.

Det ærgrer mig så meget, for Luiz blomstrede virkelig under Benitez. Jeg ved ikke om det er Mourinhos stringente forsvarsspillestil, der hæmmer Luiz i at spille sin bedste fodbold, og måske bliver han lullet i søvn af alle de begrænsninger jeg tror Mourinho sætter i forhold til taktik og faste pladser. Blot et gæt, for et eller andet har i hvert fald affekteret Luiz i sit spil.

Skrevet af Awekat d. 07/11/2013 - 12:24

Awekat: Du har en god pointe med hensyn til Luiz.. Han virkede endelig til at blive mere moden i sit spil under Benitez, men jeg syntes ikke han har vist den samme attitude under Mourinho indtil videre.

Angående Cahill er jeg tilbøjelig til, at give dig ret i hans mangel på verdensklasseniveau. Jeg ville bare virkelig ønske at han kunne være den fremtidige løsning.. elsker idéen om et Chelsea-holdt fyldt med englændere.. suk.
Som du siger laver han nogle gevaldige brølere til tider, og han har især svært ved at bakke på hælene overfor en angriber. Hver gang det er Aguero, Rooney etc. har han utrolig svært ved at holde styr på situationen, og ender ofte med at give plads til skud, eller blive sat fuldkommen af.
Han er tilgengæld en fantastisk hovedstødsspiller med en fornuftig placeringsevne.. og ikke mindst en fantastisk ydmyg og loyal karakter, der helt sikkert gavner omklædningsrummet.
Mit drømmescenarie er nok at unge Nathaniel Chalobah, Nathan Ake eller lignende en dag tilspiller sig en plads i truppen, og at Cahill/Luiz i mellemtiden er solidt makkerskab til Terry.

Skrevet af Blue4Life d. 07/11/2013 - 19:21

Hmm ikke enig. Jeg mener Cahill er en supergod CB og han er til at stole på. Der er 5 supersæsoner i ham endnu.

Skrevet af Zolafan d. 07/11/2013 - 19:22

Så blev det til en 2-2'er mod West Brom Albions hjemme.
Som resultat er det yderst skuffende, men som kampen skred frem, var vi godt nok heldige at slippe ud med 1 point.
Kampen var plaget af frygtelig mange små frispark, som totaltsmadrede rytmen for Chelsea. Hver gang de begyndte at få spillet til at flyde og flytte bolden rundt hurtigt, kom der er et frispark. Og så skulle bolden tilbage til Cahill eller Terry, som skulle flytte bolden fra side til side flere gange før den til sidst havnede hos Ivanovic. Herfra gik det hele så i stå, og det var mildest talt frygtelig frusterende at se på.

For mig at se understreger det virkelig hvor meget vi mangler Luiz i det midterforsvar. Jeg har tidligere skrevet, hvor vigtigt det er at have en boldsikker midterforsvarer, der kan føre bolden frem, i sådanne situationer her. Ivanovic er elendig til at skabe noget frem af banen, og når han endelig prøver at smide ind bold ind over (som er det eneste manden ender med at gøre hver gang, fordi hans kreativitet ligger på et absolut minimum af hvad der kræves af en professionel fodboldspiller), så lå den ad helvedes til. Ingen tvivl om at Ivanovic har kæmper kvaliteter i defensiven, og i hovedspillet, men når bolden skal frem ad banen og der skal skabes noget, sidder man og hiver sig i håret. Her havde vi så Azpilicueta, der i dag spiller på venstre backen.

Mata blev skiftet ind, og det gav noget mere kvalitet. Oscar spillede sådan set en glimrende kamp og var god både defensivt og offensivt. Men jeg synes Mata har noget at tilbyde vores hold, som ingen af de andre i den offensive midtbanetrio har. Det er nemt bagefter at sidde og være bagklog, og sige at han skulle have startet, men jeg håber at Mourinho så nogle af de samme ting som jeg selv gjorde i denne kamp. Mourinho må have ment at der var brug for andre kvaliteter i dag, men faktum er, at vi havde enormt svært ved at skabe noget, mod et hold der stod så langt tilbage.

Er spændt på at se hvordan vi ligger til, ved udgangen af november.

Skrevet af Awekat d. 09/11/2013 - 20:24

Er meget enig i din betragtning af Ivan. Han havde bestemt ikke sin bedste kamp, og sender, helt umotiveret, bolden i fødderne på en West brom-spiller ved målet til 2-1. Måske han har brug for en kamp på bænken?

Jeg synes, vores spil er for afventende. Vi spiller og spiller rundt om deres felt, men er slet ikke målsøgende. Jeg savner mere bevægelse og direkte spil på den sidste tredjedel af banen. Hazard udfordrer en enkelt gang, går mod mål, og bum 1-0. Meget mere af det. Vi kan ikke blive ved med at undskylde os med en manglende angriber, vi skaber jo ikke chancerne.

Skrevet af Dwise d. 09/11/2013 - 21:12

Enig dwise, endelig en som slår ned på samme punkt som jeg har holdt på som vort primære problem de sidste sæsoner. Vi skaber ingen chancer. Vi er for indirekte.
Jeg kunne faktisk tænke mig at se noget helt anderledes blive forsøgt, f.eks at starte en kamp med to angribere.

Skrevet af Thorsager d. 09/11/2013 - 21:26

Thorsager, måske mig der har misforstået noget, men hvad skal vi med to angribere, hvis problemer er at vi ikke kan komme til chancer, jeg ved at angriberne kan være med at skabe dem, men vi Eto'o og så Ba vi kan bruge lige nu, og Ba er ikke ligefrem kendt for at skabe chancer, Eto'o kan godt, men hvis vi ser på hans sidste par mål, har de været 'heldige' forstået på den måde at det selvfølgelig er godt at han presser målmanden så meget :)
Udover det, så er jeg helt enig i at vi skal prøve noget nyt, bolden kommer rigtig tit ud til Ivano, og så prøver han at spille den indover, men det er bare ikke mange af vores offensive spillere som kan komme op i en hovedduel, de er simpelthen for små, og her tænker jeg præcist på spillere som Mata, Oscar, Hazard, Rameries, Willan og André, disse spillere må ikke være meget opdækket hvis de skal ha en chance for at heade sådan en bold i mål.
Eto'o vil godt kunne gøre noget ved sådan en bold, bare ikke tit han står det sted som giver ham chancen for det, desværre :)

Skrevet af LilHenrik d. 10/11/2013 - 07:32

Efter en jævn start på sæsonen med dårligt spil og tabte kampe til Everton og Basel, må man sige at vi har fået skuden vendt med godt spil og sejre stribe, så det er virkelig blevet sjovt igen at være Chelseafan. Sådan nogle perioder skal vi huske at nyde! :)

Jeg håber I fik nydt Oktobermåned! :(

Skrevet af Zola86 d. 10/11/2013 - 11:24

Lilhenrik, desværre må jeg give dig ret i, dit spørgsmål om 'hvad skal vi med to angribere , hvis vi ikke kan komme til chancer' , er lidt et dilemma. Men jeg syns nu fortsat at det kunne være spændende at forsøge sig med. Ikke nødvendigvis at spille hver kamp sådan.
Men netop fordi at vi set over 2 sæsoner (give or take) ikke har været særligt chance-skabende, bør vi overveje alternativer til den typiske 4-2-3-1 formation.
Min tanke bag det at spille med to angribere ville være at man ved at ligge et større pres/større tilstedeværelse længst fremme kunne åbne lidt mere rum lige bag angriberne, og generelt åbne for lidt flere opspilsmønstre.
Det her er der jo naturligvis folk som ved meget mere om end mig. Men jeg kommentere udfra min simple betragtning af de sidste par sæsoner, og konstaterer overfor migselv at den hidtil benyttede metode, ikke giver den overflod af chancer man formodentlig havde forventet med de 3 kreative offensive midtbaner. Det jeg drager ud af det, er at det eventuelt kunne være hensigtsmæssigt at forsøge sig med et andet taktisk udspil fra kampenes start. Og netop fra kampenes start, da vi flere gange nu er endt med at spille med to angribere, men det har været af 'nød' fremfor af 'valg' og på et tidspunkt hvor vi skal presse igennem et hold, som står med et resultat de er tilfredse med. Jeg tror det at starte med øget kraft i enkelte kamp, kunne hjælpe med at lukke nogle af kampene mod 'mindre' modstandere hurtigere, istedet for at vi står som vi gjorde mod West Brom nu i lørdags.

Håber I forstår min tanke.

Skrevet af Thorsager d. 10/11/2013 - 14:22

Jeg tror de har fat i noget af det rigtige henrik: Måske kunne det være en god ide. Men tænker du at vi så skal have 2 fysiske stærke til at tage kunne tage af for de små? Men så kan der jo nok kun spilles med 2 bagved så vi spiller 4-2-2-2. Det vil jo bare være en skam da det ville betyder vi nok måtte sælge: Moses, Willian, Shrulle

Skrevet af Lampard123 d. 10/11/2013 - 14:47

Ellers kunne man spille med en "diamant" på midtbanen, som jeg har opstilt her. Det eneste problem er at der ikke rigtig er plads til Ramires, medmindre han skal spille CDM eller kant, hvilket ville betyde et kæmpe overskud af kantspillere, og som Lampard siger at vi nok så skulle skille os af med nogle spillere (Eller leje ud).

Tror det ville gavne holdet at spille med to angribere, en af dem kunne eventuelt være lidt mere dybtliggende, og den anden lidt mere i boksen, og skabe noget dynamik. Tror også det kunne være en "deadly" angrebsduo, med FT9 og Eto'o i front!

Kunne denne opstilling gavne holdet eller hvad? :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 10/11/2013 - 14:55

Det er en mulighed. Mener det var sæson 04/05 Chelsea spillede sådan med diamenten.
Men med Mourinho ved roret er det kun af nød, hvis vi skal bruge den opstilling.

Jeg tror Mourinho vil prøve sin 4-3-3 i forskellige udgaver, som han tidligere har haft succes med i Chelsea. Mourinho vægter simpelthen den defensive arbejdsindsats for højt, til at vi kommer til at undgå decidrede kanter, uden at være dækket ind bagtil. Jeg tror løsningen er angrebsløsne backs, hvilket vil sige at Ivanovic skal spille CB hvis han skal på holdkortet (i min optik).

I min opstilling har jeg prøvet at vise hvad jeg tror er mest sandsynligt, hvis en anden opstilling end 4-2-3-1 skal afprøves. Jeg kan godt forstå hvorfor mange af jer gerne vil prøve en mere permanent løsning med 4 - 4 -2 / 4 - 2 - 2 -2, men jeg ser det ikke ske med Mourinho ved roret.

Skrevet af Awekat d. 10/11/2013 - 16:09

Det er egentlig ikke fordi jeg gerne vil have dem til at spille en anden opstilling. Jeg syns bare at man er nødt til at ændre et eller andet, fordi det i mine øjne er for ofte at tingene ikke fungerer for os, og en af tingene man kunne skrue på, er opstillingen.

Skrevet af Thorsager d. 10/11/2013 - 18:16

Jeg føler umiddelbart at det ville være spændende at se os spille med to traditionelle kanter. Vi spiller for meget over midten, hvilket jeg synes har været tendensen siden starten på sidste sæson. Mourinho har vist tegn på at han har stor tiltro til Schürrle på venstrekanten, bl.a. fordi han er hurtig, energisk og traditionel kantspiller efter bogen. Men bortset fra ham kan jeg ikke se andre deciderede kantspillere i truppen.

- Hazard går meget ind i banen og flagrer lidt fra side til side.
- Oscar er mere central og har i den grad problemer med at producere kvalitetsbolde fra højrekanten.
-Willian er i mine øjne også mere en playmaker-type.
-Mata er uden tvivl bedst centralt(btw må det være ved at være på tide at han får noget mere spilletid)
-De Bruyne får åbenlyst ikke en stor rolle at spille denne sæson.

For at opsummere, har vores transferageren været lettere skæv de sidste par sæsoner. Vi har en overflod af teknisk dygtige, boldbegavede offensive playmakere. Det lyder i og for sig, ganske dejligt, men der er langt fra plads til dem alle sammen og jeg tror personligt ikke på at det nuværende "rotationssystem" gavner holdets consistency - kan ikke huske ordet på dansk :)

Skrevet af Blue4Life d. 10/11/2013 - 20:20

Jeg skal være helt ærlig og sige at jeg ikke helt selv ved hvad løsningen skal være, om det skal være 2 stærke fysiske spillere, om vi bare ikke skal blive ved at prøve at spille den indover på den måde, for som du siger så har vi altså nogle rigtig gode unge spillere, som jeg også vil syntes er synd at skulle sælge, men vi får problemer når modstanderen er fysisk stærk og store spillere :/

Skrevet af LilHenrik d. 11/11/2013 - 09:18

Som Awekat viser, skal vi tilbage til tidligere succesfulde formation 4-3-3.
Vi mangler simpelthen bredde i spillet.

Så må vores wings komme ud i samme side som deres stærke ben - og trække ned i banen så vi kan få nogle hårde, flade og farlige indlæg eller slå en bolden skråt tilbage i feltet til CM-spillere som kommer i dybe løb.

Vores system indtil videre, med konstant at ville små-spille sig igennem midten er simpelthen en naiv og umulig opgave - hvis man vil vinde titler.

Jeg savner derudover lidt fysik og højde i vores trup - men det er så en anden side af sagen.

Skrevet af Elholm89 d. 12/11/2013 - 11:40

Et passende emne til denne meget omdiskuterede plads som pivot, kunne da være Marco Van-Ginkel. Kan han være "The missing link"? Synes Lampard er ved at se slidt ud, og han spiller bare ikke på niveau længere. Van Ginkel er blevet meget sammenlignet med Lampard, og har nogle super kvaliteter både som CM, men også som COM. En Midtbane med Van Ginkel-Ramires ville da være interressant, eller ville det blive for offensivt? Personligt tror jeg at det ville fungere fint, da de begge to udover deres offensive kvaliteter, har nogle gode defensive kvaliteter. Kunne han være svaret på vores problem, og en kommende arvetager af Lampard?
Lad os håbe han vender stærkt tilbage fra sin skade!

Skrevet af SebastianLunnDK d. 12/11/2013 - 16:43

Jeg tænker at dette kunne være en god startopstilling. Cech er selvskrevet i målet i denne sæson. Luiz og JT i midterforsvaret hvor Luiz er den som skal føre bolden frem. Cole skal være offensiv indrettet, mens Ivanovic primært tænker defensivt. Mikel er balance-spilleren som skal hjælpe forsvaret når Cole stormer fremad.

Kevin skal have samme rolle som Lampard havde da han var allerbedst. Jeg ser ham som Lampards afløser og han bør få en del spilletid resten af sæsonen. Ellers skal han lejes ud også skal der satses på ham fra sommer af! Matas kvaliteter egner sig kun på 10´er pladsen go derfor skal han også have den plads da han er den bedste i truppen. Real og Barca har også altid plads til Ronaldo og Messi, og vi skal bare have plads til Mata længere er den ikke.
Hazard og Oscar på de to kanter hvor de kan skifte pladser hvis det bliver nødvendigt. Torres i front da jeg personligt ikke ser noget lys i Samuel, og er også overbevist om både ham og Ba er væk senest til sommer. Også hedder det Torres/Lukaku derefter.

Skrevet af KongDef d. 14/11/2013 - 23:49

Jeg syntes bare ikke Oscar høre hjemme ude på kanten, han kan ikke rigtig spille der ude, ligesom vores to nyindkøbte spillere kan, André og Willan, og så undre det mig lidt at du ikke har fundet plads til bare én af vores nye spillere, lige udover De Bruyne, men jah han er jo vores egen :)

Skrevet af LilHenrik d. 16/11/2013 - 08:39

Okay, næsten halvegs igennem sæsonen og her er hvad jeg tænker omkring holdet. (Uddyber de forskellige postitioner.

Målmand: Cech sidder trygt på posten som 1. keeper, og Schwartzer har gjort det godt når der har været brug for ham. Dog har Cech virket lidt usikker i nogle perioder af denne sæson, og måske er hans bedste tid forbi. Jeg tror dog at han har 1-2 gode sæsoner i sig endnu, og så kan Courtois overtage fremover.

Højre back: Man må sige at Ivanovic er Mourinhos foretrukne på den plads, men synes ikke at han har levet op til standard. Selvfølgelig har han været god defensivt og er et moster, men synes godt nok han mangler offensive kvaliteter, specielt i sine indlæg. Nu ligner det at Azpi skal spille VB, men ville gerne prøve at se ham på HB, og måske Bertrand på venstre..

Midterforsvaret: Terry-Cahill ser ud til at være Mourinhos favorit. Terry har været en af de bedste spillere i denne sæson indtil videre, og Cahill har sådan set også været god. Gad dog godt se mere til Luiz. Synes tit at holdet mangler noget drivkraft, og nogle raids frem i banen, hvilket jeg tror Luiz ville kunne.

Venstre Back: Ja Azpi, har sat sig på den plads, og holder Cole på bænken. Egentlig lidt synd for Bertrand, og jeg begynder at tro at han desværre ikke har nogen fremtid i klubben (Altså Bertrand) og med alle de rygter omkring Luke Shaw, ser det sort ud for Ryan. Dog er jeg meget overrasket over Azpi, og han gør det fantastisk på backen!

Central Midtbane: Lamps-Rami, Mikel-Rami, Lamps-Mikel (Essien?) Ja der er mange muligheder på den centrale midtbane, men det har bare ikke fungeret ordenligt. Lampard virker slidt, og lever ikke op til niveau, pånær hans kamp mod West Ham, og en udemærket indsats mod Saints. Ramires har også været svingende, men han er nok vores bedste mand dernede, og måske et fremtidig samarbejde med Van Ginkel kunne være interressant. Mikel har også gjort det godt, og er en utrolig dygtig boldspiller, og er god støtte til defensive. Han mangler bare noget flair, og "consistency"

De tre offensive pladser: Hazard, Mata, Oscar, Willian, Shurrle, KDB, (Ramires) Vi har så mange kandidater til disse pladser, og der bliver roteret for liv og løs! Oscar har nok været vores bedste mand på 10'er pladsen med 5 mål, og er Chelseas topscorer. Dog synes jeg Mou burde bruge Mata noget mere. Han bringer kreativitet til holdet, og har et fantastisk overblik. Kan vi få plads til begge to? Hmmmm. Så er der kanterne, hvor Hazard sidder trygt på venstre, og så bytter den lidt på højre mellem Shurrle/Willian/KDB, og det er vel bare spørgsmålet om tid før en af dem virkelig slår igennem. Alle har vist glimt af deres potentiale, men ingen af dem har for alvor overbevist Mourinho om at de skal spille hver kamp. Tror det bliver en tæt kamp i en længere periode!

Angriber: Er egentlig godt tilfreds med vores angreb. De har alle scoret mål, de deltager i opspillet, og har lavet assists. Torres ville nok være mit bud på en "førsteangriber". Han har forbedret sig markant på det sidste, og har fundet noget af sin hurtighed tilbage. Eto'o har været lidt op og ned. Han er nok den angriber med den bedste teknik, men kan ikke tage imod indlæg, som fylder en stor del i vores spil. Han har også været okay, og gør det udemærket når han er på banen. Demba Ba fortjener mere spilletid! Hans indhop mod Saints var rigtig godt, og han har den rette fysik til vores spillestil. En god kynisk afslutter, som fortjener mere spilletid..

Overordenet har det været en OK sæson indtil videre. Nogle super resultater, og nogle gevaldige smuttere! Mourinho har udtalt at spillerene endelig begynder at forstå hans idéer, og jeg tror kun det bliver bedre fra nu af :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 03/12/2013 - 12:01

Du skriver at du ser Torres som førsteangriber, men alligevel skriver du også at Ba passer lige til vores spillestil og fortjener mere spilletid?

Skrevet af Morten d. 03/12/2013 - 15:58

Jeg mener at Torres har nogenlunde de samme kvaliteter som Ba, med fysik, og afslutning. Torres er bare mere eksplosiv, og hurtigere.. Han har hele pakken hvis du forstår, han passer skam også godt til vores system og skal være førsteangriber efter min mening :-)

At jeg skriver Ba fortjener mere spilletid er ikke ensbetydene med at jeg synes han burde starte hver kamp. Han er en god backup, og måske en mand i start 11'eren i de næste par kampe. Synes bare han er lidt uretfærdigt behandlet, og har ikke brokket sig en eneste gang. Meget dygtig og professionel mand.

Men Torres skal være 1. valg efter min mening

Skrevet af SebastianLunnDK d. 03/12/2013 - 16:50

Tror vi stiller sådan her op mod "The Black Cats" Mourinho har lovet Cole spilletid i nogen af de senere kampe, og måske kommer den chance i dag. Mon ikke vi også ser Lampard tilbage i startopstillingen. Han gjorde det udemærket mod mod Saints, og Mourinho har det jo med at belønne spillere på deres performance ;-) Mata ligner en sikker starter med Oscar ude, og så tror jeg også at Hazard bliver sparet til fordel for Shurrle som vi ikke har set meget til på det sidste. Højre kanten tror jeg enten Willian eller KDB starter på. Mourinho har været ude og sige at han synes det er synd for De Bruyne at han ikke får mere spilletid, og lover ham det i fremtide, så kunne godt se ham starte i denne kamp på kanten, eller i en dybere rolle hvis vi spiller 4-3-3. Så er spørgsmålet om angriberen. Både Torres og Ba gjorde det godt mod Soton, og fortjener faktisk begge to en startplads. Bliver spændene hvem det bliver, og med en tilibagevendt Eto'o gør det valget endnu sværere :-)

Håber på en storsejr til at booste vores moral, desværre for vores gamle ven Poyet, men Sunderland har ikke været godt kørende, og tror de får en snitter i aften.

0-4.. 1 Mål af Mata, 1 Mål af Willian, og begge angribere får sig en kasse! ;-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 04/12/2013 - 14:43

her er aftens startopstillinger, glad for at se Mata!

Skrevet af EmilMiddleton d. 04/12/2013 - 20:25

Så vidt jeg kan se på LS Addict, så har Terry fod på Målet af O'Shea.... Og, at den ikke nødvendigvis var gået ind, hvis han ikke havde haft det. Men uanset, teknisk set, så lavede han vel selvmål?

Men ja ja, spændende kamp :-D

Skrevet af AnnemarieA d. 04/12/2013 - 23:10

Cech og Ivanovic er med på Uefas liste over de 40 bedste i europa, men desværre ingen bendtner.

http://www.bt.dk/fodbold/uefa-kaarer-europas-40-bedste-spillere-ikke-plads-til-rooney#slide-42

Skrevet af Zola86 d. 05/12/2013 - 19:52

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.