Sæsonen 2014/2015
Denne tråd er kort og godt til at samle alt snak og debat om sæsonens forløb inden for Premier League, Pokal-turneringerne og Champions League.
Tråden er egnet til at debattere mindre emner, som ikke er en ny tråd værd.
God sæson til jer alle!
KTBFFH
Tråden er egnet til at debattere mindre emner, som ikke er en ny tråd værd.
God sæson til jer alle!
KTBFFH
Kommentarer
Jeg håber også at United bare synker længere og længere ned men jeg er tror desværre at de når at komme meget tæt på top 4
tror at de få en rigtig dårlige sæsonen yes og tro at de ender som nummer 7. sådan kommer det til at se ud når premier League ender ,1 chelsea, 2 city , 3 Liverpool , 4 spurs , 5 arsenal , 6 everton , 7 United , vi vinder med 5 ned til nummer 2 og i champions League når vi en semifinale eller finale og vi vinder to titler fa cup og premier League
Jeg tvivler stærkt på at United kan ende i top 6, hvis de ikke snart skifter formation. De ender jo med at blive kørt over når der ikke er nogen af deres spillere der er trygge ved at spille den formation, men jeg er fint tilfreds, hvis de ender uden for top 4, så deres sponsor aftale med Adidas bliver ødelagt :)
Lars23 - Hvorfor skulle deres sponsorat blive ødelagt med Adidas, fordi de ikke kvalificere sig til CL bare én gang? :)
Jeg mener at de har en klausul i den, der gør at hvis de ikke kvalificere sig til CL 2 år i træk, så ryger der 40 % af den samlede sum :)
Jeg må indrømme, at jeg ikke er særligt meget inde i det, men nogle af mine venner, der er store Man U fans, snakkede meget om, at de håbede at LVG kunne få dem tilbage i CL, ellers ville deres sponsorat med Adidas kun være det halve værd.. Jeg ved dog ikke, hvor de har det fra, men følger heller ikke særlig meget med i Man U nyheder :)
Jeg må indrømme, at jeg ikke er særligt meget inde i det, men nogle af mine venner, der er store Man U fans, snakkede meget om, at de håbede at LVG kunne få dem tilbage i CL, ellers ville deres sponsorat med Adidas kun være det halve værd.. Jeg ved dog ikke, hvor de har det fra, men følger heller ikke særlig meget med i Man U nyheder :)
Jeg fandt en kilde på det, men det gælder først fra da Adidas overtog klubben, så de har to år til at komme tilbage i CL ellers så ryger der 30 % af kontraktens værdi :)
Jeg ved dog ikke om det passer, eller det blot er et rygte, men det giver da mening fra Adidas' side at sikre sig på en måde, hvis Man U ikke levere :)
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/11003145/Manchester-United-must-reach-Champions-League-within-two-seasons-of-start-of-Adidas-deal-or-face-23m-penalty.html
Jeg ved dog ikke om det passer, eller det blot er et rygte, men det giver da mening fra Adidas' side at sikre sig på en måde, hvis Man U ikke levere :)
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/manchester-united/11003145/Manchester-United-must-reach-Champions-League-within-two-seasons-of-start-of-Adidas-deal-or-face-23m-penalty.html
Vanvittig kamp!
Lars93 - Det var nemlig også det med at det skulle være to gange i træk som jeg blev lidt forvirret over, da du så skrev det andet nemlig :)
Mente nemlig også at det var to gange i træk :)
Mente nemlig også at det var to gange i træk :)
Vanvittig kamp! Kan ikke huske hvornår jeg har set Chelsea så effektive foran mål!
Defensiven må godt lige kommer på plads til næste kamp. Respekt for Everton, men man må ikke lukke 3 mål ind.
www.plbold.dk's Karakterbog:
Courtois - 6, vanovic - 6, Terry - 6, Cahill - 7, Azpilicueta - 5, Matic - 7, Fabregas - 7, Ramires - 8, Hazard - 6, Willian - 6, Costa - 8 Indskiftere: Mikel - 6, Filipe Luiz - UB, Drogba - UB
1-2: Den ekseptionelt dårlige præstation (dagen hvor ingenting lykkedes)
3-4: En præstation under middel (flere dårlige aktioner end gode)
5-6: En middel præstation (en blanding af gode og dårlige aktioner)
7-8: En præstation over middel (flere gode aktioner end dårlige)
9-10: En præstation i verdensklasse (gode aktioner og afgørende for kampens resultat)
Defensiven må godt lige kommer på plads til næste kamp. Respekt for Everton, men man må ikke lukke 3 mål ind.
www.plbold.dk's Karakterbog:
Courtois - 6, vanovic - 6, Terry - 6, Cahill - 7, Azpilicueta - 5, Matic - 7, Fabregas - 7, Ramires - 8, Hazard - 6, Willian - 6, Costa - 8 Indskiftere: Mikel - 6, Filipe Luiz - UB, Drogba - UB
1-2: Den ekseptionelt dårlige præstation (dagen hvor ingenting lykkedes)
3-4: En præstation under middel (flere dårlige aktioner end gode)
5-6: En middel præstation (en blanding af gode og dårlige aktioner)
7-8: En præstation over middel (flere gode aktioner end dårlige)
9-10: En præstation i verdensklasse (gode aktioner og afgørende for kampens resultat)
Fed kamp, og gode grunde til at være tilfredse med offensiven, men defensiven mangler vi altså lige lidt med, det er jeg dog slet ikke bekymret om vi kan gøre det.
Vi ser en Hazard som løber meget med ned også, og en Willian som gør som han altid gør, løber for hele holdet, uanset hvor bolden er.
Og ligeså overrasket ser vi også Costa med helt ned i eget målmandsfelt, det er Chelsea defensiven ikke van til, så klart at de lige skal vænne sig til det, og kende deres pladser, selv når hele holdet er med nede :)
Vi ser en Hazard som løber meget med ned også, og en Willian som gør som han altid gør, løber for hele holdet, uanset hvor bolden er.
Og ligeså overrasket ser vi også Costa med helt ned i eget målmandsfelt, det er Chelsea defensiven ikke van til, så klart at de lige skal vænne sig til det, og kende deres pladser, selv når hele holdet er med nede :)
Vild kamp!
I går var en af de mest vanvittige kampe jeg nogensinde har set! Er vildt glad for at se hvor skarpe vi er foran mål, og man kan tydeligt se vi har forbedret os på det punkt siden sidste sæson, og det skal Costa og Fabregas have stor ros for at hjælpe til med.
Det negative ved kampen var selvfølgelig at vi lukker 3 mål ind, og det må selvfølgelig ikke ske mod et hold som Everton (med alt respekt, og jeg ved de er et top 4 hold.. Men hvad nu hvis det var Bayern, eller Man City...) Og det gav Mou også tydeligt udtryk for at det er noget han vil arbejde på.
Initial Thoughts som på WAGNH:
- Wow hvor er Costa bare god altså! Det er jo næsten helt uvant for os at have en angriber der bomber mål ind på samlebånd! 4 mål på 3 kampe.. Håber han kan holde den form kørende.
- 6'eren udnævner Ramires som kampens spiller, og det synes jeg sådan set er fair nok. Synes han spiller en god kamp både defensivt og offensivt, men hans afleveringer mangler stadig lidt..
- Mål fra Matic!
-Lækker hæl-assist fra Mikel! (Hvor kom den fra?)
- Kan mærke vi går en god sæson i møde!
Det negative ved kampen var selvfølgelig at vi lukker 3 mål ind, og det må selvfølgelig ikke ske mod et hold som Everton (med alt respekt, og jeg ved de er et top 4 hold.. Men hvad nu hvis det var Bayern, eller Man City...) Og det gav Mou også tydeligt udtryk for at det er noget han vil arbejde på.
Initial Thoughts som på WAGNH:
- Wow hvor er Costa bare god altså! Det er jo næsten helt uvant for os at have en angriber der bomber mål ind på samlebånd! 4 mål på 3 kampe.. Håber han kan holde den form kørende.
- 6'eren udnævner Ramires som kampens spiller, og det synes jeg sådan set er fair nok. Synes han spiller en god kamp både defensivt og offensivt, men hans afleveringer mangler stadig lidt..
- Mål fra Matic!
-Lækker hæl-assist fra Mikel! (Hvor kom den fra?)
- Kan mærke vi går en god sæson i møde!
Hvad sker der i United? - De har lige købt deres tredje venstre back??? og vel at mærke igen til mega overpris!!
Luke Shaw - 33,00 Mill. £
Marcos Rojo - 17,60 Mill. £
Daley Blind - 15,40 Mill. £
Luke Shaw - 33,00 Mill. £
Marcos Rojo - 17,60 Mill. £
Daley Blind - 15,40 Mill. £
Jeg tror at United kommer til at bruge Marcos Rojo i midterforsvaret og jeg tror Dailey Blind kommer til at spille rimeligt meget defensiv midtbane
City smider point til Stoke, Arsenal smider point til Leicester, United smider point til Burnely, mens vi vinder en svær udekamp.
Lad os endelig få flere runder som denne :)
Lad os endelig få flere runder som denne :)
Kirk, er Rojo ikke midterforsvar?
I øvrigt, hvad skal de med Shaw i en 3-5-2 opstilling?
I øvrigt, hvad skal de med Shaw i en 3-5-2 opstilling?
Han spillet venstre back i Sporting. Men han kan vel begge dele tænker jeg. Synes bare United har købt virkeligt mærkeligt ind og til alt for mange penge.
De er så desperate at de har betalt overpris for alle spillere
Kirk skrev:
Ok, har nemlig ikke kendt til nogen af de spillere de har købt foruden Di Maria og Shaw.
Di Maria er en dygtig spiller, uden tvivl, men det var klart overpris (United har dog en god indtjening via billetsalg). Så desværre ikke kampen selv, men min Utd ven brokkede sig over at når Di Maria fik bolden, så var han fremadsøgende... det var ingen af de andre.
Enten hiver han dem op, eller de hiver ham ned (tror dog på det sidste).
Vedr. Shaw, så var det igen overpris. Tror ikke at LvG har haft en plan (klart når han var optaget over sommeren) til at køre United i stilling. Mou her jo fra start af sagt "ham og ham og ham". Det har gjort det hele lettere for os og spillerne er spillet sammen :)
Han spillet venstre back i Sporting. Men han kan vel begge dele tænker jeg. Synes bare United har købt virkeligt mærkeligt ind og til alt for mange penge.
Ok, har nemlig ikke kendt til nogen af de spillere de har købt foruden Di Maria og Shaw.
Di Maria er en dygtig spiller, uden tvivl, men det var klart overpris (United har dog en god indtjening via billetsalg). Så desværre ikke kampen selv, men min Utd ven brokkede sig over at når Di Maria fik bolden, så var han fremadsøgende... det var ingen af de andre.
Enten hiver han dem op, eller de hiver ham ned (tror dog på det sidste).
Vedr. Shaw, så var det igen overpris. Tror ikke at LvG har haft en plan (klart når han var optaget over sommeren) til at køre United i stilling. Mou her jo fra start af sagt "ham og ham og ham". Det har gjort det hele lettere for os og spillerne er spillet sammen :)
Falcao til United ifølge skysports... De fleste klubber kan bruge en spiller som Falcao, men for satan, hvor er det nogle underlige køb United foretager sig.
Enig med Zola. Har også svært ved at se sammenhæng i deres indkøb. Der hvor de for alvor mangler kvalitet, er vel i det centrale forsvar og på midtbanen. Og her har de hentet Rojo, Herrera og Blind. Det er vel ikke spillere på højeste niveau, hvis man sammenligner med Falcao og Di Maria. Det er store navne, men jeg er spændt på, om det fungerer på banen.
Som fan af god fodbold, og samtidig Premier League, så må jeg indrømme at jeg glæder mig utrolig meget til at se Falcao hver weekend. Han hører til i en top liga, og ikke i Frankrig.
Alle hold kan bruge en Falcao og Di Maria. Men forstår ingenting af United's transfervindue. De spiller med 3 i midterforsvaret fra start. Og har Jonny Evans, Tyler Blackett, Phil Jones, Marcos Rojo og Chris Smalling at vælge mellem. Det er i mine øjne overhovedet ikke godt nok!
- Men personligt er jeg bare glad for Chelsea har været tidligt ude og fået de spiller som Mourinho ville havde. Det giver os en kæmpe fordel. Alle de indkøb som blev lavet i går er i høj grad ren panik! noget man i mine øjne skal holde sig fra. Chelsea har virkelig haft en flot vindue, en af de flotteste jeg kan huske! Vi har købt kvalitet og til de postioner hvor vi havde brug for det!
- Men personligt er jeg bare glad for Chelsea har været tidligt ude og fået de spiller som Mourinho ville havde. Det giver os en kæmpe fordel. Alle de indkøb som blev lavet i går er i høj grad ren panik! noget man i mine øjne skal holde sig fra. Chelsea har virkelig haft en flot vindue, en af de flotteste jeg kan huske! Vi har købt kvalitet og til de postioner hvor vi havde brug for det!
Tweaker12 skrev:
Han hører bare generelt til i toppen af poppen! Hvorfor man så kan undre sig over at han vælger at skifte til en middelmådig klub ;)
Som fan af god fodbold, og samtidig Premier League, så må jeg indrømme at jeg glæder mig utrolig meget til at se Falcao hver weekend. Han hører til i en top liga, og ikke i Frankrig.
Han hører bare generelt til i toppen af poppen! Hvorfor man så kan undre sig over at han vælger at skifte til en middelmådig klub ;)
Elholm89 skrev:
Jeg er helt enig med dig Elholm ;-) Jeg ville da heller ikke have haft noget imod hvis Chelsea havde hentet ham, men synes dog alligevel at det er mange penge som skulle smides efter ham hvis det endelig var. United køber jo bare uanset prisen i øjeblikket må man sige, og som Kirk siger, så er jeg også ovenud tilfreds med vores transfervindue.
Tweaker12 skrev:
Jeg er helt enig med dig Elholm ;-) Jeg ville da heller ikke have haft noget imod hvis Chelsea havde hentet ham, men synes dog alligevel at det er mange penge som skulle smides efter ham hvis det endelig var. United køber jo bare uanset prisen i øjeblikket må man sige, og som Kirk siger, så er jeg også ovenud tilfreds med vores transfervindue.
Håber Loïc Remy starter inde på Lørdag. Diego Costa er et guld kort fra en karantæne dag, hvis han få det mod Swansea i weekenden, så er han ude mod Manchester City på Etihad stadium.
i stedet kan Costa få sigt gule kort mod City og sidde ude mod Aston Villa og være klar igen mod Arsenal. - Ved godt Swansea har fået en rigtigt flot start. Men Newcastle's topscorer fra sidste sæson Loïc Remy burde være yderst kompetent til opgaven.
i stedet kan Costa få sigt gule kort mod City og sidde ude mod Aston Villa og være klar igen mod Arsenal. - Ved godt Swansea har fået en rigtigt flot start. Men Newcastle's topscorer fra sidste sæson Loïc Remy burde være yderst kompetent til opgaven.
God pointe Kirk. Tør man satse på, at Costa kan undgå at få et kort mod Swansea. Eller skal man spille sikkert, og have ham klar mod City.
Man kan også se det på en anden måde. Vi skal slå Swansea, men vi behøver vel ikke for enhver pris at vinde på Etihad. Spændende at se hvad Mourinho vælger.
Man kan også se det på en anden måde. Vi skal slå Swansea, men vi behøver vel ikke for enhver pris at vinde på Etihad. Spændende at se hvad Mourinho vælger.
Godt set Kirk, havde jeg slet ikke set.
Spørgsmålet er om han er meget interesseret i at spille og Mou så giver ham 60 minutter (så han kan fortsætte med at ligge nr. 1 på topscorelisten :))
Men både Drogba og Remy er dygtige angribere. At starte med Drogba for at musle Swanseys forsvar og så skifte Remy ind når de er småtrætte, så han kan overløbe dem med fart, er måske en ide
Spørgsmålet er om han er meget interesseret i at spille og Mou så giver ham 60 minutter (så han kan fortsætte med at ligge nr. 1 på topscorelisten :))
Men både Drogba og Remy er dygtige angribere. At starte med Drogba for at musle Swanseys forsvar og så skifte Remy ind når de er småtrætte, så han kan overløbe dem med fart, er måske en ide
Ret sikker på Mourinho spiller med Costa fra start. Men er bange for det kommer til at koste. Lidt bekymre for fremtiden at Costa stort set ikke kan spille en kamp uden at se et gult. Ved godt det er en del af ham som spiller, men hvis har forsætter sit nuværende sint er han karantæne ramt hver 5 kamp. Det skal selvfølglig siges at det er svært at sige noget når hans scoringsnit 1,33 mål per kamp. Hvis han forstætter det vil han scorer 43 mål i PL i år. Så kan man måske lige leve med alle de gule kort.
Hold nu kæft hvor skal man nyde vi har spillet så godt!
Fantastisk af Costa og fabrégas indtil videre. Sommerens bedste køb
Fantastisk af Costa og fabrégas indtil videre. Sommerens bedste køb
Kæft hvor er Costa dog bare vanvittig! Og Fabregas ligeledes! 7 mål på 4 kampe er jo ikke normalt, og 6 assists på 4 kampe er også vanvittigt. Synes allerede de to her beviser at de er sommerens to bedste transfers, og Costa er jo et røverkøb!
En mand som jeg synes bliver lidt glemt i går er Hazard, og jeg synes helt klart det var det bedste vi har set fra ham indtil videre. Havde også lidt ondt af ham at han ikke fik scoret, for han knoklede sgu r*ven ud af bukserne!
Fantastisk kamp med undtagelse af forsvaret som der altså lige skal kigges på..
En mand som jeg synes bliver lidt glemt i går er Hazard, og jeg synes helt klart det var det bedste vi har set fra ham indtil videre. Havde også lidt ondt af ham at han ikke fik scoret, for han knoklede sgu r*ven ud af bukserne!
Fantastisk kamp med undtagelse af forsvaret som der altså lige skal kigges på..
John Terry ser gamle ud. Giv Kurt Zouma chancen, han kommer ikke til at se sig tilbage! Mourinho kastede for første gang Raphaël Varane for løverne mod City i en Champions League kamp. Det samme kunne han passede gøre med Kurt Zouma mod S04 og City i næste uge.
Jeg er enig Kirk. Jeg er dog ikke sikker på jeg synes han ser gammel ud. Men lad Zouma spille mod Schalke06.
Synes lige at man skal slappe af med Terry. Manden var blandt de bedste CBer sidste sæson.
Jeg er dog enig i at Zouma måske burde få en chance på senior plan ved siden af Cahill. Spørgsmålet er om Cahill kan agere en god kaptain i forsvaret.
Synes dog lige at man skal slappe af med tankerne mod Terry...
Jeg er dog enig i at Zouma måske burde få en chance på senior plan ved siden af Cahill. Spørgsmålet er om Cahill kan agere en god kaptain i forsvaret.
Synes dog lige at man skal slappe af med tankerne mod Terry...
Hvad synes i om Chelseas dårlige start i defensiven. Nu er jeg selv stor CFC fan men kan godt se defensiven ikke er den samme som sidste år?
Forsvarskæden er den samme som sidste år, kun med nogle forbedringer i reserverne, så hvis vi skal kigge på andre aspekter som kan gøre sig gældende, så kan det enten være Courtois som skal være med til at styre forsvaret, men det kan også være de offensive værdier som vi har fået i en Fabregras, i Swansea kampen, var det ham som forlod sin plads for at presse, og det gav plads bag ham. Dette skal forsvaret selvfølgelig være klar på kan gå galt.
Om Terry er begyndt at blive for gammel ved jeg nu ikke, han er stadig en af de hårdeste forsvarspillere at spille mod er jeg sikker på, men han er ikke så hurtig, og han skal også vænne sig til de nye spillere :)
Jeg tror at hvis vi bliver ved at spille med den forsvarskæde, og med Courtois som målmand, så det kun et spørgsmål om tid, før alle har vænnet sig til hinanden.
Om Terry er begyndt at blive for gammel ved jeg nu ikke, han er stadig en af de hårdeste forsvarspillere at spille mod er jeg sikker på, men han er ikke så hurtig, og han skal også vænne sig til de nye spillere :)
Jeg tror at hvis vi bliver ved at spille med den forsvarskæde, og med Courtois som målmand, så det kun et spørgsmål om tid, før alle har vænnet sig til hinanden.
Jeg tror ikke Courtois er oversagen, han er meget samme type som Cech og han har ikke haft en chance i nogle af de mål der er blevet scoret. Synes der i mod Courtois har fået en rigtigt god start i Chelsea. Han har været utrolig sikker i alle sine auktioner.
Men jeg er enig med dig LilHenrik i vi spiller med mange flere offensive værdier og det koster i defensiven. Sidste år var Terry og Cahill yderst sublime. Men hele holdet tænkte også langt mere defensivt og forsvaret Terry og Cahill langt mere. Som eksempel hed vores centrale midtbane sidste år Matic-Luiz hvor den i år hedder Matic-Fabregas. Det er helt klart en kæmpe forskærkning af holdet offensivt, men kan koste defensivt da Fabregas ikke tænker mange defensive tanker.
Jeg synes Terry ser lidt gammel ud nu hvor hele holdet ikke bakker ham op. Jeg tror vi har brug for en lidt hurtige mand ved siden af Cahill. Det kunne være Kurt Zouma!
Men jeg er enig med dig LilHenrik i vi spiller med mange flere offensive værdier og det koster i defensiven. Sidste år var Terry og Cahill yderst sublime. Men hele holdet tænkte også langt mere defensivt og forsvaret Terry og Cahill langt mere. Som eksempel hed vores centrale midtbane sidste år Matic-Luiz hvor den i år hedder Matic-Fabregas. Det er helt klart en kæmpe forskærkning af holdet offensivt, men kan koste defensivt da Fabregas ikke tænker mange defensive tanker.
Jeg synes Terry ser lidt gammel ud nu hvor hele holdet ikke bakker ham op. Jeg tror vi har brug for en lidt hurtige mand ved siden af Cahill. Det kunne være Kurt Zouma!
Det var heller ikke for at give Courtois skylden for nogle af målene mod os, men har han pludselig et andet forsvar foran sig, og som 'bagerste mand' så skal han hjælpe med til at have styr på dem, jeg ved godt Terry er både forsvarskaptajn og holdkaptajn, men når man står i det, kan det nogengange være svært at se alt for sig, der er det godt at have en mand bagfra der kan se noget andet :)
Det er ikke Courtois skyld overhovedet.
Han har været vild sikker!
Jeg synes heler ikke man (endnu) kan betvivle JT spil. Vi er blevet mere offensive (heldigvis), men det giver også lidt flere huller. Jeg er sikker på at Mourinho har løst dette problem inden længe.
Men lad Zouma spille snart. Det behøver ikke at være imorgen eller mod city, men han skal til at have sin debut. Giv ham chancen
Han har været vild sikker!
Jeg synes heler ikke man (endnu) kan betvivle JT spil. Vi er blevet mere offensive (heldigvis), men det giver også lidt flere huller. Jeg er sikker på at Mourinho har løst dette problem inden længe.
Men lad Zouma spille snart. Det behøver ikke at være imorgen eller mod city, men han skal til at have sin debut. Giv ham chancen
http://footy.dk/2014/09/16/video-neville-mener-ikke-at-fabregas-er-god-nok-til-chelsea/
Ovenstående analyse af Neville synes jeg også burde medtages i diskussionen omkring vores defensivt. Der må ikke være så meget space mellem den centrale midt og forsvaret som tilfældet har været i flere af kampene. Om det så er forsvaret der skal presse med op, eller midtbanen der skal trække sig længere ned, det afhænger af situationen, men spillerne burde intern blive bedre til at presse og forsvare på samme tid, og ikke løbe hovedløs rundt som ovenstående video viser.
Ovenstående analyse af Neville synes jeg også burde medtages i diskussionen omkring vores defensivt. Der må ikke være så meget space mellem den centrale midt og forsvaret som tilfældet har været i flere af kampene. Om det så er forsvaret der skal presse med op, eller midtbanen der skal trække sig længere ned, det afhænger af situationen, men spillerne burde intern blive bedre til at presse og forsvare på samme tid, og ikke løbe hovedløs rundt som ovenstående video viser.
Lampard123 - Nu jeg måske bare gammeldags, men en målmand har også et andet ansvar end kun at være sikker inde i målet, han skal også kunne styre sit forsvar, og som ny mand, og så ung en mand, kan dette være svært på et Chelsea hold :)
Er enig med LilHenrik omkring Courtois, og med hensyn til det med Fabregas, synes jeg det er yderst interessant! Havde faktisk slet ikke lagt mærke til at han tit var ude af position og det er helt sikkert noget han skal arbejde på. Ellers skulle man spille en 4-3-3 med både ham og Rami foran Matic, men det betyder så også at en af de offensive spillere bliver ofret..
Man kan sige at Chelsea har en rigmand i ryggen, men de har også nu, formået at holde udgifter og salg i go balance.
1. Southampton – salg for 900 millioner kroner
2. Real Madrid - salg for 850 millioner kroner
3. Chelsea - salg for 780 millioner kroner
4. Liverpool - salg for 750 millioner kroner
5. Monaco - salg for 720 millioner kroner
6. Barcelona - salg for 650 millioner kroner
7. Porto - salg for 620 millioner kroner
8. Atletico Madrid - salg for 550 millioner kroner
9. Sevilla - salg for 420 millioner kroner
10. Bayern München - salg for 350 millioner kroner
(Kilde: European Football Observatory)
1. Southampton – salg for 900 millioner kroner
2. Real Madrid - salg for 850 millioner kroner
3. Chelsea - salg for 780 millioner kroner
4. Liverpool - salg for 750 millioner kroner
5. Monaco - salg for 720 millioner kroner
6. Barcelona - salg for 650 millioner kroner
7. Porto - salg for 620 millioner kroner
8. Atletico Madrid - salg for 550 millioner kroner
9. Sevilla - salg for 420 millioner kroner
10. Bayern München - salg for 350 millioner kroner
(Kilde: European Football Observatory)
Obi: Måske en anelse malplaceret i denne tråd.
Ved ikke helt hvad man skal svare til det. Der er ikke engang udgifter til nyindkøb, eller lønninger fordelt over år. Det siger ikke så meget andet end Chelsea er nummer 3 i forhold til konkurrenter. Meh
Ved ikke helt hvad man skal svare til det. Der er ikke engang udgifter til nyindkøb, eller lønninger fordelt over år. Det siger ikke så meget andet end Chelsea er nummer 3 i forhold til konkurrenter. Meh
Er jeg den eneste som er svært begejstret for Felipe Luis's indsats i de kampe han har fået indtil videre? Det var en fornøjelse at følge ham mod Bolton, hvor jeg synes vi spillede et rigtig godt presspil, som Bolton slet ikke kunne stille nået op imod.
Altid dejligt at se Filipe Luis godt kan gå ind og erstatte Dave, men syntes det er svært at danne sig et fuldt billede af ham i mod en modstander som Bolton :)
Jeg håber han får chancen mod nogle større hold, og så med Dave på højre kanten :)
Jeg håber han får chancen mod nogle større hold, og så med Dave på højre kanten :)
Til gengæld er Luis venstrebenet, og det kan give nogle muligheder offensivt. Jeg synes Dave mangler lidt, når han kommer med frem, og det har nok noget at gøre med, at han er bedst med højre. Det kompenserer han så med, at være super solid i defensiven. Men i nogle kampe kunne jeg godt se, at Luis kan blive starter af den grund. Det er venstrebacken, som der er kamp om fordi, som Ivan spiller lige nu, så er han i en klasse for sig.
@Dwise
Jeg er helt enig med dig i at kampen lige nu ligger på venstrebacken, men som du selv siger, så er Dave solid i forsvaret, og det er det vi mangler lige nu, ikke de offensive kræfter som Filipe Luis giver os :)
Jeg er helt enig med dig i at kampen lige nu ligger på venstrebacken, men som du selv siger, så er Dave solid i forsvaret, og det er det vi mangler lige nu, ikke de offensive kræfter som Filipe Luis giver os :)
Godt tidspunkt at møde Arsenal på.
- Arteta, Ramsey, Giroud, Debuchy, Walcott og Diaby er med sikkerhed ude med skader mod os. Wilshere er tvivlsom. Plus de har en alt afgørende kamp mod Galatasaray på onsdag i CL.
- Arteta, Ramsey, Giroud, Debuchy, Walcott og Diaby er med sikkerhed ude med skader mod os. Wilshere er tvivlsom. Plus de har en alt afgørende kamp mod Galatasaray på onsdag i CL.
@Kirk
Ja, det kan man vel godt sige, men jeg synes nu mere at det er ærgerligt, at de har så mange skader. Da jeg mener at for at blive det bedste hold, så skal man også kunne slå de bedste. :) Vi så sidste sæson, at vi kan slå de bedste, men bliver vi bedre mod dem i denne sæson? Det er det jeg godt kunne tænke mig at se, og ja det tæller da stadig for en sejr at slå Arsenal, hvis vi vinder, men personligt synes jeg bare ikke at det er en ligeså god følelse som, at slå dem i stærkeste opstilling :)
Ja, det kan man vel godt sige, men jeg synes nu mere at det er ærgerligt, at de har så mange skader. Da jeg mener at for at blive det bedste hold, så skal man også kunne slå de bedste. :) Vi så sidste sæson, at vi kan slå de bedste, men bliver vi bedre mod dem i denne sæson? Det er det jeg godt kunne tænke mig at se, og ja det tæller da stadig for en sejr at slå Arsenal, hvis vi vinder, men personligt synes jeg bare ikke at det er en ligeså god følelse som, at slå dem i stærkeste opstilling :)
Hold kæft hvor er vi vilde!
Nyd det alle sammen. Vi spiller fantastisk fodbold og scorer masser af mål
Nyd det alle sammen. Vi spiller fantastisk fodbold og scorer masser af mål
God fodboldkamp, vi mangler ikke meget nu :)
Lidt mere træning til Costa, så vil han også banke hans kæmpe chance ind, lige foran mål, uden målmand :)
Lidt mere træning til Costa, så vil han også banke hans kæmpe chance ind, lige foran mål, uden målmand :)
Roberto Di Matteo er ny træner i Schalke 04.
Håber Chelsea's fans på stadionet i Gelsenkirchen vil sygne hans navn hele kampen igemmen når vi møde dem i CL i November. Den respekt fortjener han.
- Tillykke med jobbet Di Matteo!!
Håber Chelsea's fans på stadionet i Gelsenkirchen vil sygne hans navn hele kampen igemmen når vi møde dem i CL i November. Den respekt fortjener han.
- Tillykke med jobbet Di Matteo!!
Håber alt godt for Roberto Di Matteo, men tror Chelsea fans har for travlt med at synge 'Jose, Jose Mourinho', men håber på en kæmpe klapsavle :)
Jeg skal da lige love for at det var lækkert at se de unge gutter få chancen i går!
Zouma med 90 minutter i benene, spillede en solid kamp.
Aké fik 30 minutter og leverede som han altid gør, en rigtig god indsats - hvor han også lavede en fremragende assist.
Solanke (17 år) fik sin Chelsea debut med 17 minutter tilbage - en stille og rimelig anonym indsats, men stadig dejligt at se en ung englænder fra akademiet komme op i hierarkiet.
Zouma med 90 minutter i benene, spillede en solid kamp.
Aké fik 30 minutter og leverede som han altid gør, en rigtig god indsats - hvor han også lavede en fremragende assist.
Solanke (17 år) fik sin Chelsea debut med 17 minutter tilbage - en stille og rimelig anonym indsats, men stadig dejligt at se en ung englænder fra akademiet komme op i hierarkiet.
Aftenens kamp - ja, det er capital one... men det er et godt sted at give reserver og unge spilletid :D
Jeg er lidt usikker på nogle af pladserne. Har småtravlt, men ttror i hvert fald at vi ser Mikel og Shalah og Shurle i aften. AC håber jeg MEGET på at vi ser :).
SEEE you on the other side :D
Jeg er lidt usikker på nogle af pladserne. Har småtravlt, men ttror i hvert fald at vi ser Mikel og Shalah og Shurle i aften. AC håber jeg MEGET på at vi ser :).
SEEE you on the other side :D
Ac starter sammen med Zouma på et ellers stærkt hold. Fedt for ham og godt at se en dansker på Chelseas førstehold igen. Det bliver spændende at se, hvordan det fungerer
Man må da sige at AC havde en pæn kamp, han er 18 år, det hans første kamp hvor han spiller fra start og får alle minutter, ved første holdet.
Gode aktioner, og han turde også gå med op, stor fremtid for både Danmark og forhåbenligt også Chelsea :D
Gode aktioner, og han turde også gå med op, stor fremtid for både Danmark og forhåbenligt også Chelsea :D
Lækker kamp!
MEGET lækker! Så den med min kæreste (LFC tøs... jeg er ved at konvertere hende til de blå farver ;)).
Er dog lidt øv over at City vandt 4-1 over dem vi fik 0-0 mod :/.
I øvrigt... er jeg den eneste som håber på at Lampard kommer tilbage... som Drogba gjorde? Og bare skulle fungere som marginalspiller?
Er dog lidt øv over at City vandt 4-1 over dem vi fik 0-0 mod :/.
I øvrigt... er jeg den eneste som håber på at Lampard kommer tilbage... som Drogba gjorde? Og bare skulle fungere som marginalspiller?
Michael82: Det ville være cool, men riiiimelig urealistisk
Awekat:
At konvertere min kæreste eller at Lamps kommer tilbage ;)
At konvertere min kæreste eller at Lamps kommer tilbage ;)
Michael82:
Hvis både din kæreste og Lampard går efter pokaler, så skal de begge nok komme til Chelsea ;)
Hvis både din kæreste og Lampard går efter pokaler, så skal de begge nok komme til Chelsea ;)
Michael du må sige til hvis du har et behov for nogle tricks... Min hadede fodbold idag følger hun med i alt omkring de blå og har stort set en af mine trøjer på hver aften :D hehe.. I did well
Må indrømme jeg ikke helt forstår jer.
Jeg er glad for at min kæreste ikke følger med i fodbold - det er noget jeg har, noget jeg går op i og noget jeg kan have med mine venner.
Men sådan er vi jo så forskellige.
Jeg er glad for at min kæreste ikke følger med i fodbold - det er noget jeg har, noget jeg går op i og noget jeg kan have med mine venner.
Men sådan er vi jo så forskellige.
Jeg er kun glad på det plan at kæresten ved hvornår Chelsea spiller (hvornår hun ikke skal forstyrre, hvornår hun skal have købt ind til fodbold), og hun ved hvilke trøjer Chelsea spiller i (så hun ikke komme med en Liverpool trøje i gave) :)
Altså min kone kender da til nogen af de historiske begivenheder imens vi har vært sammen, desuden kender hun da en håndfuld navne på folk i klubben. Desuden har hun trynet en Man U fan der mente Chelsea var en købe klub.
My Girl.
Desuden er jeg i fuld gang med at konvertere mine børn til Chelsea. De har deres første spille trøjer.
My Girl.
Desuden er jeg i fuld gang med at konvertere mine børn til Chelsea. De har deres første spille trøjer.
PSG i kvarten. Det er en hård lodtrækning, men hvis vi mener det alvorligt, så skal vi kunne slå PSG. Gode minder fra sidst vi stødte sammen med dem. Vi var dårlige ude, men spillede en god kamp på Stamford Bridge. Vi er dog markant stærkere i år, så jeg ser helt klart Chelsea som favoritter til at gå videre efter to tætte kampe.
Helt enig. Vores hold er blevet væsentligt stærkere siden sidst, mens PSG, i hvert fald i ligaen, virker svækkede. Det er dog stadig det bedste hold, vi kunne trække, men de er umiddelbart i ringe taktisk forfatning, så jeg tror, Mou og holdet kan overlist dem endnu engang!
Dwise: Det er desværre kun 8. dels finalen, så at møde et så stærkt hold allerede der, kunne jeg godt have været foruden :) Men som du selv nævner, så skal vi kunne slå et hold som PSG solidt, hvis vi skal være outsidere til tage pokalen foran R. Madrid og Bayern.
Hov, jeg var nok lidt hurtig til at sende os videre. Nu skal der jo heller ikke gå Juventus i den, hvor man aftaler resultatet på forhånd :)
Ja PSG lyder svært og det bliver bestemt heller ikke nemt, men det var et af de hold Mou helst ville trække han ville gerne undgå Shaktar på grund af at det er svært at spille i Donetsk og han ville heller ikke have Basel da vi havde store problemer med dem sidste år og så er det jo også nemt at komme fra London til Paris.
PSG, ikke ønske modstanderen, men det er altså et hold der er lidt nat og dag over, og de har i år ikke vært alt for overbevisende i ligaen. Jo en svær modstander der ikke må undervurderes, men men den skal vi altså klare, både set på papiret men også den form vi har haft ind til videre..
Ikke alle var lige begejstrerede, da Liverpool trak Chelsea i Capital One :D
https://www.youtube.com/watch?v=XOKK4Q7JfA4&feature=youtu.be
Dwise skrev:
Prøv at gæt hvordan min kæreste så ud ;). Som Liverpoolfan :D
Skal dog siges at hun er begyndt at sympatisere med Chelsea ;)
Ikke alle var lige begejstrerede, da Liverpool trak Chelsea i Capital One :D
Prøv at gæt hvordan min kæreste så ud ;). Som Liverpoolfan :D
Skal dog siges at hun er begyndt at sympatisere med Chelsea ;)
Jeg gad godt se sådan en opstilling mod Newcastle på lørdag.
Kunne være interessant med Remy på højrekanten og Zouma som makker med Terry.
Kunne være interessant med Remy på højrekanten og Zouma som makker med Terry.
Hjemmebanetrøje
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
Topscorer
Alle turn.
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |
| N. Jackson | 14 | 6 |
| L. Delap | 14 | 4 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Selv håber jeg bare at de klarer det endnu dårliger end sidste sæson - hvilket ville være absolut fryd!