Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Abramovich - shit just got real!

Jeg vil starte med at sige, at den her tråd er startet på baggrund af spekulationer og diskussioner jeg har haft med en kammerat, om hvor Guardiola er røget hen. Efter længere tids fornuftige argumenter, kom jeg pludselig til en erkendelse (formentlig en konspirationsteori, men jeg synes den giver mening).

Der er derfor ikke meget hold eller faglighed i det jeg fremlægger, andet end egne spekulationer.

Det her længe være rygtet, at Guardiola var Abramovichs førstevalg, til at blive kommende Chelsea-manager. Ikke alene elsker Abramovich den måde Barcelona spiller fodbold på, han prøver også at indføre det i Chelsea. Det har kostet flere managers og spillere, der grundet spillermateriale og fodboldopdragelse, ikke har kunnet leve op til Romans filosofi. Men hvem skulle være et bedre valg til netop at indføre den her succesfulde spillestil, end Barcelonas tidligere mest succesfulde træner: Pep Guardiola?

Det er velkendt blandt trænere, spillere, journalister og fans verden over, at Roman aldrig tøver med at sacke trænere, hvis de ikke præsterer. 

Og hvor efterlader det så Guardiola? En mand, der aldrig har mødt udfordringer, der af flere nævnes som en konfliktsky mand, der har brug for arbejdsro og dukse-drenge der gør hvad han siger? Vil han uden videre træde til i Chelsea, med den svingdørspolitik Chelsea har kørt de sidste år? Svaret må umiddelbart være nej. Men det er ikke nok. Romans brændende ønske for at få tilknyttet Pep Guardiola synes ingen grænser at have.

Jeg forestiller mig, at Pep Guardiola har analyseret hvad der gik galt med forgængeren AVB, der prøvede at indføre samme stil, som Pep Guardiola vil. Og hvad gik galt? Der var nogle spillere med status i klubben - spillere der havde noget at skulle have sagt. Med andre ord; den gamle garde.

Senest røg Drogba, nu forlyder det sig, at Lampard ikke får forlænget kontrakten, til trods for, at han spiller fantastisk og scorer mål. Det forlyder også, at Ashley Cole er på vej ud og gad vide hvad der kommer til at ske med Terry? Hvordan mon omklædningsrummet kommer til at se ud, når disse indflydelsesrige herrer er sendt ud af døren med EXIT-skiltet hængende over sig.

Jeg kan ikke lade være med at tænke, at Pep Guardiola har fremsagt nogle krav til Abramovich om, at han kræver at få et hold uden de promonente herrer, så han kan få mere arbejdsro end sine tidligere kollegaer, og få spillere, der gør hvad der bliver sagt.

Af tilbagemelding håber jeg at høre, om jeg er småparanoid eller skør, om der kan være noget om det, eller om det er en naturlig proces? Jeg håber det sidste, men kan på ingen måde få det til at passe, at man vil smide så velspillende fodboldspillere, med så enorm erfaring og passion for klubben på porten.

13 år siden
4568 visninger

Kommentarer

Elholm8913 år siden

Fantastisk teori du der fremfører.

Sådan har jeg faktisk slet ikke tænkt på det før. Giver da alligevel stof til eftertanke :/

Steen13 år siden

Jeg må sige Awekat, at sådanne en tråd kan få mig ud af busken (igen).

Jeg har ikke selv tænkt den tanke, at det muligvis kunne være Pep der ville have den gamle garde ud, for at kunne skabe hans ramme om omkring ungdomsakadamiet/ uden en fast direkte plads i hirakiet? MEN jeg har tænkt over det længe, specielt nu med Lampard, at muligheden for at den gamle garde skulle lade livet, for at åbne op for de unge.

Du giver simpelthen noget at tænke over... Og må sige, det kan lige så godt være sandt, såvel som blot gisninger.. Jeg vil faktisk enddda sige, det skulle ikke undre mig, hvis det er RAs strategi. Det hele passer ihvertfald sammen, hvis man skal ligge puslespillet.

Cole\'s kontrakt udløber til sommer

Lampard\'s kontrakt udløber til sommer

Terry bliver kørt på et sidesport

Det åbner op for at Pep vil kunne tiltræde i juni mdr, uden nogle dikkedar også kunne få erstattet de spillere igennem transfervinduet.

Jesus ....  

WilliamB13 år siden

Ja det er sgu egentlig en rigtig god tankegang du og din kammerat har ført der Awekat. Jeg synes dog også at det lyder helt vildt, hvis det rent faktisk skulle være tilfældet! Jeg kan godt se logikken i det fra Guardiolas side --> han skal have nogle spillere han kan formes til at gøre det han kender, ikke nogle der er forvante i hvad de kender..

Om det rent faktisk er det der foregår i øjeblikket, det må vi jo se efter til sommer. Men sikke et magtspil i så fald.Men utrolig spændende tanke, det må jeg sige. 

Michael8213 år siden

Udmærket teori.

Og det er jo også rigtigt... hvis du vil overtage en flok, så skal alfahannen tages ud (den gamle garde).

Det skal så også lige holdes i relief med at de gamle spillere ikke har høj re-sale værdi og har meget høje lønninger (Lamps med £150k om ugen!) og det er ikke sundt ift. FFP

Awekat13 år siden

@Michael82: Det er selvfølgelig også værd at have med i overvejelserne... 

- Og efter fyringen af RDM og tiltrædelsen af FSW, har der jo cirkuleret rygter på internettet og diverse fora, at fyringen var planlagt længe, at FSW allerede mens AVB var træner, var blevet kontaktet mhp overtagelse. 

RDM vinder så Champions League og FA-cuppen, hvilket jo var fantastisk for Abramovich. Der var bare et problem. RDM hed det forkerte, havde intet flot CV trænermæssigt, brugte de forkerte spillere (eller brugte ikke en bestemt spiller nok), og var tilmed gode venner med den gamle garde - dem der havde for meget at skulle have sagt. 

Roberto Di Matteos fyreseddel var skrevet, allerede inden han var ansat på permanent basis. Abramovich kunne simpelthen ikke tillade sig at fyre en træner, der lige havde vundet 2 trofæer, hvor ét af dem, var det mest prestigefyldte af dem alle, dét trofæ han har længtes efter. Fansene elsker RDM, og Pep var alligevel først klar til at træne et nyt hold igen om 1 år, derfor var det oplagt at lade fansene få deres vilje og lade RDM fyre sig selv ved dårlige resultater. Men da de dårlige resultater mere eller mindre udeblev, og det krævede en \"næsten-exit\" af CHL og en bænkning af Torres, følte Roman Abramovich sikkert, at han havde nok til at fyre RDM.

Og for at gøre det nemmere, så ansætter han ikke en træner, som Chelsea fansene kan lide. Det vil jo bare betyde sure miner IGEN til sommer, når nu han skulle fyre/ikke forlænges, for at få kørt Pep Guardiola ind. Derfor var det oplagt at ansætte en dygtig træner, med godt CV, og som INGEN ville have noget imod smuttede igen efter en kort midlertidig trænerpost...

Michael8213 år siden

Kort - FSW? Was is das?

Men ja, der er nok meget som sker bag lukkede døre. Man skal også huske på at Drogba ikke har forladt klubben i had. Han er jo hjemme og frekventere den. Har en idé om at Lampard også vil forlade os og stadig være forgudet. Samme gælder Terry og muligvis Cole.

Men kan godt lide din konspiration :). Altid sjovt med sådanne ting! Thumbs up fra mig for at tænke ude af boksen!

Awekat13 år siden

FSW = Fat Spanish Waiter = Rafa Benitez

Obi13 år siden

Awe@ Elsker det navn! Iævrigt, en rigtig go debat du får startet, det kan jeg lide! Men da Pep over tog Barca, der smed han altså Etoo ud (men ende med at blive), sendte Deco og Ronaldinho til salg, det er da et tegn på nosser hvis du spørger mig, og tror ikke han er en der ønsker dukse drenge omkring sig. Men det ligger nok lidt til at han træder til, jeg er ikke så vild med den tiki taki eller hvad det nu hedder, det bliver meget bold flytteri uden formål. Men det der kan ryste lidt på min hånd er; Hvad kan Pep endelig? Han kom til en vel smurt maskine i Barca, oven i købet havde de måske den bedste år gang af spillere der nok nogensinde har betrådt den jord, men kan han overføre den magi han viste i Barca hvor han jo næsten fra første kamp var en succes, og blæste der ud af i 3-4 år. En af hans store forcer tror jeg er mandskabsplejningen, tror han er super dygtig til at få et hold smeltet sammen.

Og så lige ros til jer der ude der har kommenteret på det, det er velformuleret og godt læsning. Keep up the good work!

Chrmik13 år siden

Awekat ...

flot indlæg, jeg kan godt se dine pointer ... håber dog ikke at Pep kommet til CFC - han er ikke min kop the selvom hans CV er prangende i Barca.

Een ting vil jeg dog sige ... respekten for Abramovich er enorm fra min side, jeg synes manden er klubmand til fingerspidserne og jeg elsker hans konsekvente stil selvom det har kostet vores elskelige RDM posten - og jeg er 100% enig i dine betragtninger af RDM, det var bare aldrig Abramovichs favorit ...

Awekat13 år siden

@Obi: Du har tydeligvis ikke læst Zlatans selvbiografi :) 

Obi13 år siden

Nej, det har jeg ikke. Vil gerne. Men igen, det er blot min fornemmelse af Pep, jeg kunne tage fejl. Men er det ikke sådan tit, med de selvbiografier, at de gerne fejer for egen dør først og siden kaster skidtet efter mod parten? :)

Awekat13 år siden

Bevares, jeg siger ikke at Zlatan er nogen helgen - men det han skriver passer bare perfekt med hele den super mærkelige situation der var omkring Zlatan i Barcelona - Manden var jo vanvittig og garnede så mange mål, så hvorfor pludselig bænke ham og sælge ham igen billigt til A.C. Milan? 

- Nå det er i øvrigt lidt af et sidespor

Obi13 år siden

Siger hverken hverken den ene er bedre en den anden. Blot min fornemelse. Måske han røg fordi han var \"større\" en holdet? Ikke ret mange af Barca\'s spillere der er over en 1.75 ;)

Michael8213 år siden

Obi - tror mere at Zlatans ego var for stort til Barca. Og jeg tror ærligt at der kun er plads til 1 stjerne i Barca, nemlig Messi.

Han har jo før vist sit sande ansigt (da han tørnede sammen med D.Villa bl.a.).

Jeg tør ikke spå om fremtiden selv, men mit håb er bare, at Chelsea får ro på managaerposten og får en langsigtet løsning på det

CFCSMITH13 år siden
Super god tråd..! Tror ikke Abrmo vil ansætte RDM, BARE fordi han havde vundet CL og Cup ! Jeg tror der var en helt klar plan og Pep slet ikke var inde i billedet... Det er det med Torres der er gået galt, Abramo giver ikke så mange penge for en spiller uden at se ham spiller hver uge. Han håber vel ligesom os at nu er det nu hvor Torres viser klassen uge på uge... Men bliver som regle skuffet, ligesom os :( Ved ikke lige hvem der skulle være træner for os, når FSW (Konge udtryk) bliver fyret eller stopper til sommer. Sådan som jeg ser det er der vel ikke nogle der \"TØR\"... For hvis det ikke går efter ejerens hovede i 5 kampe, ja så er man fortid.! Ang. Om Pep har hvad der skal til vil jeg sige nej, han kan ikke træne et hold hvor der er mange topkampe på en sæson I ligaen, I Spanien er der måske 4 :)
Steen13 år siden

FSW ... Jesus det er fed :)

Michael: Må sige, da jeg så Messi viste det ansigtsudtryk overfor Villa, som Bilbo gjorde da han så ringen, vil jeg sige - Det er hans sande person. Villa kom ind og ville konkurrer, og det er han ikke vant til.

Tror I sådan helt seriøst, at Pep kommer til juni?

Michael8213 år siden

Steen: Tja, bemærk vores spillere... mere specifikt de offensive. Synes godt at de kan blive vant til Peps spillestil

I øvrigt: http://www.express.co.uk/posts/view/370055/Blues-to-break-bank-for-Pep-Guardiola

Obi13 år siden

\"Jeg tør ikke spå om fremtiden selv, men mit håb er bare, at Chelsea får ro på managaerposten og får en langsigtet løsning på det\"  lige den del Michael, har jeg håbet på og håber stadig at man har den samme træner i flere år frem for at de i snit har noget der ligner 8-9 mdr på posten...

Awekat13 år siden

Well, der røg den teori.

Nu kan man så håbe på at de kommer til fornuft og forlænger med Lamps i det mindste!

Duxii13 år siden

http://sporten.tv2.dk/2013-01-18-dagens-rygteb%C3%B8rs-chelsea-vil-hapse-laudrup

Laudrup måske på vej til Chelsea...

Tror ikke på det.

Awekat13 år siden

Jeg tror virkelig ikke Michael Laudrup vil tage chancen

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea