Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Analyse af Premier League Sæsonen 2011/12

Så er sæsonen i PL slut og det er tid til at analysere på sæsonen.


Hvad er godt og hvad har været skidt. Hvem er bestået og hvem har faldet.


 


64 point er det laveste i over 10 år.


 


Jeg mener at det er skuffende kun at blive nummer 6. Vi skal være et top 3 hold.  og derfor syntes jeg følgende, ligger til grund for dette.


 



  • For få mål scoret af angribere (Torres 6 mål – Drogba 5 mål).

  • For mange ude kampe mod de hold under top ti uden 3 point (QPR- Wigan- Norwich – WBA – Stoke – Swansea).

  • Vores hjemme kampe mod top holdene er det kun mod City vi får 3 point.
    Arsenal – Liverpool og Newcastle taber vi mod. Så der få de 3 point i de så kaldte 6 point kampe.

  • Vores dårlige perioder var for lange (4 kampe i december uden sejr + 5 kampe i januar / februar uden sejr).

  • Der er brændt alt for store chancer, skarpheden har generelt manglet. For chancerne har været der.


 


AVB har et stort ansvar og var desværre den forkerte mand, han forsøgte at spille på en måde hvor spillerne ikke havde deres kompetencer. Høj forsvarslinje. Mange pasninger uden afslutninger og spil op igennem midten. Det var for nemt at stoppe for modstanderen. Men inden sæsonen troede jeg bestemt han var den rette og starten var ret god.


De ældre spillere performede ikke under AVB, de var ikke nok omstillingsparate eller måske rettere de har ikke de kompetencer til at spille på hans måde.


 


Det gode har bestemt været måden hvordan holdet har rejst sig efter manager fyringen og har smalet sig under Di Matteo.


Indkøbet af Mata og det har har givet, giver store forhåbninger om en fantastisk spiller vi har fået.


Bertrand + Sturridge unge engelske spillere har fået godt med spille tid og gjort det godt. Cahill er et klasse køb og jeg ser frem til at følge ham i den kommende sæson


 


Vi har stadig det store trofæ at spille om så helt galt har det ikke været.
Nu venter EM og en spændende silly season for Chelsea.


 


Det har bestemt ikke været kedeligt.

Skrevet af 14/05/2012 - 10:37



Kommentarer

Beklager den mærkelig opsætning. det så noget anderledes ud inden jeg trykkede send.
Skrevet af Chelsea4evertrueblue d. 14/05/2012 - 10:39

Det er godt nok uoverskueligt :S Ejerskov har du ikke mulighed for at rette det?

Skrevet af Steen d. 14/05/2012 - 10:56

Det er helt klar ikke en godkendt Premier League sæson. Først da jeg så City løfte pokalen igår gik det op for mig hvor meget jeg gerne vil vinde Premier League. 


 


Vi har simpelthen bare ikke været stabile nok, og vi har ikke lukket kampene når vi har været foran. Vi har manglet en angriber der bomber. Dertil har vores defensiv også været hullet som en si da vi spillede under AVB. Da vi spillede under Mourinho og vandt to mesterskaber vandt vi jo på defensiven. Vi lukkede næsten ingen mål ind. Dengang havde vi heller ikke en angriber der bombede. Mener faktisk Lamps var Chelsea topscorer de to sæsoner. 


 


Denne sæson kan kun godkendes hvis vi vinder CL trofæet. Hvis ikke har det været en af de dårligste sæsoner længe. Og jeg håber der vil ske en udrensning i truppen til sommer. 

Skrevet af Drogba d. 14/05/2012 - 10:59

Så er tråden fikset :)


 


Chelsea4evertrueblue: Har du skrevet tråden fra din mobil el. lign?

Skrevet af Ejerskov d. 14/05/2012 - 11:29
Nej Herinde fra og jeg sad og lave syntes jeg en ok opsætning inden jeg trykkede send. Men mange tak for hjælpen
Skrevet af Chelsea4evertrueblue d. 14/05/2012 - 14:08

Havde det ikke været en ide at vente med en opsummering af sæsonen indtil efter CHL-finalen var spillet?? 

Skrevet af WilliamB d. 14/05/2012 - 15:03

William: Jeg lader også vær med at svare på den efter på lørdag. SÅ mandag i næste uge skriver jeg mit syn på sæsonen når alt er afklaret :) og jeg har 5 minutter til at sætte mig ned med det :)

Skrevet af Steen d. 14/05/2012 - 15:42

Nu hedder tråden faktisk "Analyse af Premier League Sæsonen 2011/12" og ser vist ud til at være om Premier League... Så I kan lave en ny tråd efter CHL finalen... Men sæsonen er slet ikke godkendt i premier league! en 6 plads, som er virkelig elendigt for et tophold som Chelsea. Vi skal vinde over nogle af de store hold noget oftere! det er sådan man vinder ligaen.

Skrevet af SebastianLunnDK d. 14/05/2012 - 18:45

Men nu nævner vedkommende, der har startet tråden faktisk selv CHL-finalen i slutningen af indlæget, så vekommende inddrager det jo selv SebastianLunnDK. Derudover bliver der skrevet hvordan holdet samlede sig under Roberto Di Matteo - Ja i CHL og i FA-Cuppen for det har da været i de to turneringer man har kunnet se forskellen rent resultatmæssigt. I ligaen har det jo trods alt ikke været særlig godt under Di Matteo heller. Just Sayin'

Skrevet af WilliamB d. 14/05/2012 - 19:15

Hold da kæft...  Magen til flueknepperi og mundhuggeri skal man lede længe efter. De her her tråde begynder snart at minde om Chelsea Support Danmark på facebook, hvor hver eneste holdning bliver rakket ned.


 

Skrevet af Awekat d. 14/05/2012 - 20:02

Go tråd du har startet, Chelseaforevertrueblue..



  •  Der har vært mange kampe hvor man i de sidste 10 min har snork sovet, og lukket modstanderen ind i kampen, sågar sat point til. Der har Terry som forsvars generalen vært en synder, Ivanovic, Luiz og hvem der ellers hjælper til i defensiven ved især dødboldte, har stået og gloet fodboldt. Ikke godkendt!

  • AVB, havde faktisk store forventninger og det at klubben var ved at bygge op, så alt sammen godt ud og jeg skal være ærlig, jeg var da vildt med ham, men efter fyring, og mange cykel ture frem og tilbage på arbejde, så har han i den grad skuffede, selvom at Chelsea er under opbygning og alt det der, så er det stadig ikke godt nok for en klub som Chelsea som i år. Den offensive tilgang med et forsvar der stod højt oppe, av av, der slog vi os på mange gange i året. Men han brugte faktisk tiden på at snakke om han fik lov til at beholde sit job og håbet han havde bestyrelsens tillid.

  • Da man var inde i en resultat dårlig periode, så skiftet man ikke ud på pladserne, prøvet nogen andre af, for at se om de kunne tilføre noget.

  • Lukaku, fik slet slet ikke nogen chance, også når man tænker at Drogba og Torres har svigtet foran mål.

  • RDM, han har redet sæsonen, skulle vi tabe på lørdag, så vandt vi FA og en finale plads i Cl, at PL så stadig er mit første ønske, men han fik spilleren til at gøre det de var bedst til, og fik faktisk en Boswinga til i perioder til at se okay ud.

  • Har nævnt det i en anden tråd, Chelsea tog bare ikke de point mod de hold omkring dem, blot 10 point imod Liverpool, Newcastle, United, City, Spurs og Arsenal, det er bare ikke godt nok.

  • Mata, han viste sig åbenbart at være skabt til PL, og han ligner en spiller man kan bygge noget om omkring. Der skal en spiller mere til a la Mata, der kan sætte en mand af, og lave den spilning der kan dirke et beton forsvar op.

  • Spillet, har i flere perioder vært meget statisk, fantasiløs og den var flere hold meget gode til at lure og pakke sig helt ned, og ellers blot losse bolde væk.

  • Ramires, han fortjener sgu sit eget punkt, han løber jo solen sort, og han har vist sig at han mere en bare agere central midtbane, og så har han lavet de vigtige mål.

  • David Luiz, han var i efteråret virkelig grænsen til elendig, men som sæsonen skred frem af, så spillet han sig op, gjorde oftes de nemme ting uden helt at droppe sit underholden spil. Man blev mere rolig når han skulle bære bolden ud af forsvaret.

  • Men man husker måske kun de dårlige ting, og der har også vært flere lys punkter en dem jeg riser op. Men kommer jeg på nogen ryger de naturligvis op..

Skrevet af Obi d. 14/05/2012 - 20:34

Ja flueknepperi er så absolut en udbredende form :) Men jeg vil bare forsvare min påstand overfor Sebastian Awekat :)

Skrevet af WilliamB d. 14/05/2012 - 20:46
Husk Tråden handler om PL sæsonen.
Vi har vist et andet spil i pokal turneringerne. SOm ikke kan sammenlignes med selve turneringen.

De sidste 3 linjer var kun en afslutnings bemærkning Det Må du meget undskylde WilliamB tsk tsk :-(
Skrevet af Chelsea4evertrueblue d. 15/05/2012 - 11:04

Jeg kan huske jeg nævnte på et tidspunkt at jeg var lidt træt af mundhuggeri, dårlig tone osv. Uden at lide nogen form for nag eller noget, så må jeg sige.. Jeg undlader bare at svare fremad rettet, for ikke at ødelægge oplevelsen for mig selv. Så heller vænde den anden kind til i skolegården også slippe for at blive 'uvenner' eller blive irriteret på en som man faktisk har samme overbevisning med :)


 


Noget andet er PL sæsonen: Hvis jeg skulle give den karakter så var det ikke just et 13-tal. Vil nok nærmer sige bestået: 6 tal. (nu tænker jeg den gamle skala, kan ikke den nye :P) Vi fik en 6-plads efter et KÆMPE hul i vores spille, træner skifte, moralen var på størrelse med en teenagers manddom og det hele sejlede sig en tur op af åen. Jeg må sige jeg synes Robbie har gjort det ok, hvis han skulle have fået en højere karakter skulle han have haft en 4 plads som var opnåeligt. AVB klarede det pisse godt til og starte med også gik det da helt galt.. Farvel og tak for det :)


 


Jeg ser fremad og glæder mig til næste sæson, glæder mig til alle de lækre rygter og glæder mig til at se hvor mange spillere der skifter rundt og ser hvad der kommer ud af det :) Glæder mig til at se hvordan vores trup ser ud og håber at det bliver Robbie der skal lede den blå fane. Blue is the colour!

Skrevet af Steen d. 15/05/2012 - 12:37

Drenge og Piger, stop det ellers så er det ud af sandkassen.. Skriv nu hellere noget om sæsonen frem for at pointere hvilken "fejl" der er..

Skrevet af Obi d. 16/05/2012 - 14:58


Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.