Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Chelsea FC ... subjektiv vurdering

Chelsea FC …


En subjektiv vurdering af de sidste 18 måneders indsats fra de kongeblå i London.


 


Manager situationen ligner et håbløst projekt, hvor Rafael Benitez overtog holdet efter et formdyk under den forhenværende Stamford Bridge helt Roberto Di Matteo der igen havde overtaget roret efter det fatale fejlskud, Andreas Villas Boas.


 


Roberto Di Matteo vandt aldrig hjertet hos Abramovich og fik udelukkende sin manager kontrakt baseret på FA cup sejren og den efterfølgende Champions League triumf. Abramovich troede aldrig på RDM som manager og ventede kun på en situation, hvor han kunne trække stikket – denne situation opstod efter 0-3 nederlaget til Juventus, hvor RDM valgte at bænke den største investering Abramovich har lavet i fodboldverdenen, Fernando Torres.


 


Rafael Benitez overtog holdet og startede svagt med en trup som ikke var i balance og en trup som tydeligvis ikke var i form til at fastholde et boldbesiddende pres gennem længere perioder mod modstandere af samme kaliber – dette har betydet at Benitez har fået den resultatmæssige svageste start gennem de seneste 15 år målt på de første 14 kampe, som har resulteret i 4 nederlag.


 


Benitez har sat sine aftryk på spillestilen og lukket hullet defensivt, hvor man i gennemsnit lukker 0,9 mål ind pr. kamp, hvilket må siges at være tilfredsstillende på et hold med så mange offensive kvaliteter.


 


Truppen indeholder så mange unge spillere af så høj kvalitet at man med den rette sammensætning kan forvente en kvalitetsudvikling gennem de kommende sæsoner, som bør sikre Chelsea en plads i top 4 fremadrettet – og selvfølgelig en Premier League titel i én af de kommende 3 sæsoner.


 


Mata, Hazard, Moses, Cesar, Bertrand, Luiz, Marin, Oscar,Cahill, Romeu, Mikel, Lukaku, Ramires og Piazon er alle spillere på eller under 25 år som endnu ikke er nået deres maksimale potentiale, hvilket gør at man kan forvente en stor udvikling af dem de kommende år  under den rette ledelse …


 


Den store udfordring for holdet fremadrettet består i den centrale midtbaneposition, rollen som afløser for Frank Lampard der om nogen har været synonym med Chelseas succes de seneste 10 år.


 


Ydermere er holdets største svaghed en manglende kompetent spidsangriber der kan omsætte de chancer der opstår i boksen til scoringer skabt af et offensivt overtag gennem de fleste kampe. Kampene mod West Ham, QPR og Swansea (alle nederlag) viste med al’ tydelighed at der mangler kynisme på den forreste position, hvilket man nu har købt Demba Ba til at løse (hvis han får lov at spille).


 


Mit bud på fremtiden:


 


Abramovich har lagt en plan for Fernando Torres som sandsynligt indebærer et sommersalg (eller bytte) med en anden top angriber,hvilket kunne være Falcao – Fernando Torres vil gerne tilbage til Atletico Madrid og denne handel kunne være oplagt.


 


Managerposten er mere åben, det vil ikke overraske mig hvis Benitez får forlænget kontrakten … dog skal han vinde minimum 1 trofæ for at nå dertil. Alternativet kunne være Guus Hiddinck som kun tabte 1 kamp i den blå trøje og forlod klubben med stor succes – han ville kunne løfte klubben til nye højder.


 


Forstærkninger ligner Fellaini fra Everton FC, Andre Schüurle fra Bayern Leverkusen og Willian fra Shaktar.


 


Just my 5 cents

Redigeret: 10/01/2013 - 20:49
Skrevet af Chrmik
Skrevet af 10/01/2013 - 20:22



Kommentarer

Først og fremmest: Glimrende tanker Chrmik. 


 


Må dog indrømme, at det er lidt synd, at du formentlig har brugt en browser eller iphone/ipad, der ikke kan finde ud af at lave mellemrum ved linieskift.


 


Derudover kunne jeg godt tænke mig at du lige skrev hvad vi skal debatere eller forholde os til? Er det din analyse af de sidste 18 måneder eller dit bud på fremtiden?


 


Og endelig en lille nota bene: Ramires er også "kun" 25 år :)

Skrevet af Awekat d. 10/01/2013 - 20:39

Tak Awekat ...


 


Ja det er lidt skod med de mellemrum, sorry :(


Jeg har bare lavet lidt tanker på situationen og vil bare høre om andre deler mine holdninger eller om jeg har misset noget vigtigt :) ... at mangle Ramires er selvfølgelig en fejl. ... fejlene er rettet nu :)


 


Mit største ønske er egentlig stabilitet på manager posten og arbejdsro et par år - gerne med Guus Hiddinck på posten, jeg synes han er en fantastisk manager.


 


/Christian

Skrevet af Chrmik d. 10/01/2013 - 20:43

Jamen i så fald, vil jeg gerne give mit besyv med.


Jeg er enig i, at der mangler stabilitet på managerposten, og Guus Hiddink ville være fantastisk. The "Goose" har dog officielt meddelt, at han stopper efter sæson 12/13, hvorfor der spekuleres i, om han er tiltænkt en højere stilling i Chelsea FC (sportsdirektør).


 


Har svært ved at forestille mig Benitez blive, med mindre han får vendt skuden fuldstændig, får en 2. eller 3. plads, vinder FA-cuppen og/eller Europa League. Som tidligere skrevet, tror jeg Abramovich kæmper med alt hvad han ejer og har, for at få Pep Guardiola ind som træner, selvom jeg virkelig håber det ikke sker. 


 


Jeg synes personligt, at Gus Poyet kunne være et interessant bud, men tvivler på at Abramovich vil have flere "insiders" eller tidligere spillere til at være trænere for Chelsea. Abramovich vil have fuld kontrol. 


Ancelotti vil jeg også byde velkommen med åbne arme, og selvfølgelig José Mourinho - men den tror jeg desværre ikke på.

Skrevet af Awekat d. 10/01/2013 - 20:54


Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.