Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Den første kærlighed til Chelsea FC

Jeg synes at det er på tide at folk begynder at beskrive deres første forelskelse med Chelsea FC. Jeg har ikke oplevet i min tid, her på siden, at der har været nogle som har taget det her emne op.
11 år siden
3783 visninger

Kommentarer

fckonjak11 år siden
min første er tilbage da chelsea slog real madrid i 1970. var 10 år gamle. min far holdte med real. så jeg var imod ham, også har det været chelsea siden. og jeg har været derover mange gange. og få nogle pints på the fox. chelsea 4 ever.
Jorneii11 år siden
Jeg blev også forelsket i Chelsea som 10 årig det var i 2009 i Champions League en kamp som vi nok alle husker, mod Barcelona jeg tror ikke jeg behøves at sige hvad der skete, men fra det øjeblik begyndte jeg elske Chelsea og samtidig hade Barcelona
BluesTonight11 år siden
Har fulgt Chelsea siden Mark Hughes skiftede til de blå i 1995... Var 9 år dengang og var kæmpe Mark Hughes fan af en eller anden grund :) Da min yndlingsfarve også var blå, ja så blev jeg hængende selv da Hughes flyttede videre til Blackburn... Til sommer er det 20 år siden, og aldrig har jeg set et Chelsea hold spille så flot som tilfældet er i denne sæson!
Mart994911 år siden
Jeg har startede med at være interesseret i fodbold i 2001, der var jeg 4 år. Min fætter som var en del ældre gav mig en Chelsea trøje, siden har jeg fulgt Chelsea i tykt og tyndt. Derfor er jeg også en glad Chelsea fan i og med at de gør det så flot for tiden. Jeg har endnu ikke været på stamford bridge, men det er en af de allerstørste drømme jeg har!!

Forever blue
KTBFFH
Pride of london
Blue army
andersterry11 år siden
lige siden jeg var 8 år har jeg fuldt Chelsea men blev mega mega Chelsea fan i 2-1 kampen mod Liverpool fa cup finale 2012 så snart 3 år blue ever
Simoron11 år siden
Min kærlighed til de blå opstod i folkeskolen. Tidligere var jeg Barcelona fan, men eftersom stor set alle jeg kendte os holdte med Barcelona, mistede jeg noget for klubben, da det virkede som om at folk holdte med Barcelona bare fordi alle andre gjorde det.

Så en dag var jeg hjemme ved min sløjdlærer (kan ikke huske årsagen til det), som hed Scott og var fra England. Han var Chelsea fan og viste mig en VHS med Chelsea. Under afspilningen fortalte han om Chelseas historie og de forskellige spillere. Efter den dag var jeg bidt af blå kærlighed. Nå ja også er min yndlingsfarve blå, det har nok os noget at sige.
Nyeng11 år siden
Jeg tror ikke det var én direkte oplevelse der gjorde mig til Chelsea-fan, men nærmere det at jeg ikke kunne døje de suveræne hold der dominerede PL i slut 90'erne. Så jeg fik sympati for Chelsea og de danske spillere som spillede på holdet dengang.
...og så elskede jeg navnet og den flotte blå farve :D
Michael8211 år siden
1 ord... Cech...

Jeg har været fan af dem siden han kom til i 2004. Med årene er mit "tilhørsforhold" vokset og vokset og fra 2008 CL finalen gik det for alvor amok.

Cech er og bliver grunden til at jeg støtter dem og det er hårdt at se ham på bænken og sikkert snart solgt. Ville ønske at han kunne blive, men han er stadig for dygtig til en almindelig reservetjans (selvom det ville være fabulous at have en så god keeper som backup og mentor til Courtois).

KTBFFH!
Obi11 år siden
Jeg er blev Chelsea fan tilbage i 97, og det var faktisk RDM der blev min første Chelsea spiller jeg "blev forelsket i". Men hurtigt vandt Zola mit hjerte og ingen spillere har kunne tage den plads som han har, stadig den dag i dag. Men det var en lørdags kamp, den gang med dong bold, alle holdte den gang med i min hjem by med United eller Liverpool, færdig slut. Men jeg kunne på ingen måder relatere til dem. Jeg måtte følge noget helt andet, noget som ingen andre. Chelsea var i sjov størrelse den gang, de kunne sejre det ene øjeblik og tabe næste. Og så var de dengang sup top hold, lige under alt det sjove men med muligheder. Men kampen der fanget mig var mod Leicester hvor Chelsea faktisk tabte med RDM lavet det eneste mål i 3-1 nederlaget. Dong, og forelskelsen var en realitet. Siden er det gået slag i slag og man drømte altid om spillere man kunne håbe ville vælge og trofæer man vil vinde, men alt sammen var lidt langt væk fra 97 og frem til Roman's overtagelse. Selvom året før Roman overtog var i dyb økonomisk krise og hvis man ikke fik CL bold, kunne man godt vinke farvel til de bedste spillere, og en skæbne a la Leeds ville være tæt på. Heldigvis blev det altid aktuel. Men skulle de havde taget turen ned ville jeg på ingen måder skiftet hold blot for at kunne sige mit hold var i Premier League eller 1 div.

Har sagt til min kone, den dag skal her fra, ingen jakke sæt i kisten, blot min trøje.
Dwise11 år siden
Jeg kan faktisk ikke huske, hvad der gjorde, at jeg blev Chelsea-fan. Men det har været omkring dengang, hvor Brian Laudrup kom til klubben. Jeg samlede på nogle Chelsea-kort, man kunne købe i pakker, og har holdt med klubben lige siden.

Jeg fik min første Chelsea-trøje i forbindelse med en kamp mod FCK. Det har været i sæsonen 97/98. Desailly på ryggen. Det er stadig en af de fedeste trøjer, de har haft efter min mening :)

Nederlaget i Moskva til United i 2008 er den værste fodboldoplevelse, jeg har haft. Men selvfølgelig overgået af glæden ved sejren i Munchen.

Obi11 år siden
Jeg var faktisk også i Parken dengang imod FCK :)

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.