Der skal ske noget!
1-1 mod Birmingham er langt under OK. Vi skal snart møde et af Italiens bedste hold, hvor jeg så begynder at tænke: Okay, hvordan fanden skal vi kunne klare dem?.
Der skal ske noget!!
Det behøver ikke at betyde at AVB skal fyres, men at nogle af spillerene skal sælges, så der kan komme plads til nogle nye.
Torres synes jeg skal væk. Jeg får simpelthen ondt af ham. Han ligner noget der er løgn, inde på den bane. Jeg har støttet ham ligesiden at han flyttede, men nu må det sku stoppe.
Alt det der med at \"Det skal nok komme. Han scorer i næste kamp\" Nej det gører han jo ikke. Det er blivet sagt lige siden oktober (hvis ikke længere tilbage)
Man kan ikke blive ved med at have tiltro til den mand.
Brug vores talenter! Manchester United har vist at man sagtens kan bruge sine talenter, hvis man bare har lidt tro til dem. Noget som jeg ikke tror AVB har.
Ja, han brugte Bertrand, men det er nok den eneste kamp han får spillet.
McEachran vælger man at leje ud?! Han kunne jo havde taget over da Essien var ude.
Måske er det derfor at vi mister ræsende om alle de unge talenter.
De ved jo at de ikke får spilletid. Lukaku er et godt bevis.
Han flyttede, men hvor meget spilletid har han lige fået?
Nu har man også opgivet Eden Hazard og Neymar.
Hvis AVB vil lave en ny generation, skal han da også bruge de unge.
De Bruyne, Courtios, Kakuta er alle store talenter der er lejet ud. Når de så kommer tilbage, skal de jo have spilletid, og ikke bare være bænkevarmere som Bertrand.
Det er jo bare min mening.
Hvad er jeres?
Kommentarer
Puha jeg synes det er svært.
Et eller andet mangler der. Det kan alle se. Om det er AVB\'s taktiske dispositioner, eller Torres manglende mål, vil jeg lade være usagt. Men en ting er sikkert; det er ikke kun 1 person som har skylden.
Følgende skal ikke betragtes som et svar, men nærmere som en analyse på baggrund af dragede konklusioner, ud fra klubbens interne udvikling:
Til at starte med, kan jeg ikke lade være med at trække linjer tilbage til fyringen af Ray Wilkins - den sidste indflydelsesrige person, som var af den gamle \"klike\". På diverse uofficille chelsea support forums, har man igennem de sidste 3-4 år kunne læse om den interne magtkamp der har været i Chelsea, mellem folk fra \"præ-Abramovich\" og \"post-Abramovich\". Ray Wilkins hørte til den første del. Lidt efter lidt fik Abramo renset ud i ledelse og bestyrelse, så det kun var hans egne folk tilbage. Og den sidste der blev axed, var så Ray.
Der har aldrig været en officiel forklaring på fyringen, og selv King Carlo stod fuldstændig uforstående. Holdet valgte dengang at kvittere med et 0-3 nederlag til Sunderland på hjemmebane og gik derefter ind i vores første af de kriser vi har haft siden.
Jeg synes ikke, at holdet og spillerne har fundet sig selv siden. Der er kommet 3-4 spillere til siden, som ikke blev trænet af RW, men resten som havde oplevet at have en assistent træner, der var spillernes mand, en klubbens mand, har jeg indtrykket af betød mere, end man umiddelbart skulle tro.
Siden har man nærmest læst, at Drogba, Lampard og Terry har stået for mandskabsplejen, og været spillernes stemme til træneren (og nogle gange pressen). Det vil altid virke uharmonisk i et spiller-træner forhold, hvor en assistenten, bør være mellemledet.
Meget af dette er selvfølgelig fra uofficielle kilder, men det giver et meget rammende billede af den uro der er i klubben. Der er ingen tvivl om at JT, Lamps og Drogba er 3 store egoer der har meget at skulle have sagt i omklædningsrummet - måske også for meget. Uanset hvad vil de altid være legender, men hvis man skal tro på et generationsskifte, må man skille sig af med dem, med mindre de vil kunne affinde sig 100% med at sidde på bænken, som Scholes og Giggs har gjort det.
Jeg tror desværre ikke på, at AVB (eller nogen anden træner) får arbejdsro nok til at gennemføre sin vision, og før vil vi nok ikke se forandringer.
Spørgsmålet er som om vi vil sluge vores forholds nyerhvervede ære, og acceptere et par middelmådige sæsoner, eller om vi vil blive ved med at købe etablerede stjerner. Det er selvfølgelig meget mere komplekst, i og med at klubben ikke længere i fremtiden vil have råd til at misse Champions League og den pengepulje det giver, og derfor kan visioner blive druknet lidt i økonomiske spekulationer.
God dag :9
Fantastisk læsen Awe.
Du sætter nogle sort hvide bolde i luften med dine spekulationer, som giver et godt perspektiv af hvad du forestiller dig af intern udvikling/indvirkning af truppen.
Hvis man bare skal tage fat i en enkel af dine konklutioner, for ikke at \"slutte\" muligheden for at andre kan hoppe ind og deltage i denne spændende debat. Så vil jeg hive fat i egoerne, fordi jeg syntes det er rigtig spændende at se hvordan nøjagitig dette kan styre et hold. Hvilket jo et eller andet sted er meget klart(som jeg også nævnte med Neymar osv. osv.). Hvis man ser en normal arbejdsgruppe i en hvilken som helst arbejdsplads, (nu tænker jeg fra ledelsesperspektiv) så vil altid 1 tage føringen. Gerne en gammel etableret, med karisma og et stort D. Hvilket vi også har i denne sag(ofc. det er fodboldspillere vi snakker om).
Så er opgaven for den unge og energiske træner, med ambitiøse drømme og stadig gyldne visioner om at lukke munden på disse ældre herre, som et eller andet sted, altid har haft mere at skulle have sagt end denne nytilkommende herre, der pludselig tror at det er legende let at få gennemført sine drømme, uden at kommunikere dem igennem de kanaler han har til rådighed. Denne psykologi syntes jeg personlig er spændende.
Lad mig stille dette spørgsmål: Hvordan kommunikere Al-Qajda uden telefoner? Prøv fortæl en kvinde noget hun ikke må fortælle til andre - vupti ved hele verdenen det!
Hvis AVB var en erfaren leder, havde han fået snakket godt og grundigt med disse herre, der har et ord at skulle have sagt. Vind deres tillid til hans spil og visioner, det er den allerførste opgave man har, når man som leder kommer ind i en ny arbejdsgruppe. Hvis du har dem på din side, taler de din sag, og ergo har du et helt nyt kommunikationsrør.
Dette burde han vide - og har nok også gjort. Men et eller andet, går ikke som det skal! - Det er min konklusion!
(mit syn på dit spændende indlæg Awekat)
Jeg synes bare man skulle bruge de talenter man har (ex: Lukaku, De bruyne) eller leje dem ud. Som sagt er McEachran da et udmærket talent, men mit syn på ham er at vi endelig har produceret et semi-talent med Arnesens ungdomssystem. At leje dem ud er vel næsten lige så godt, som det er selv at bruge dem. Altså tror jeg ikke i længden på McEachran, da han i mit syn for svært ved at nå Chelsea niveau. Men Lukaku og delvist De Bruyne skal da bare kastes ind, jo før jo bedre. Det man vinder på i sidste ende, er vel at give de unge mange chancer, så man virkelig for deres potentiale at se. Fernando Torres har jeg før været kritisk overfor og jeg har aldrig kunne lide hans stil. Da skiftet fra Liverpool var officielt kunne jeg brække mig, over at tænke på Torres i den blå trøje, men de spaniere, damn de har en gylden teknik. Ja, han score ikke, og hans statisktik er heller ikke den bedste, men det mål han lavede mod United hvor han lobber den over de Gea var lige i øjet, og han samarbejder godt med den anden spanier i Chelsea truppen Mata. Erko han skal ikke sælges, men på den anden side kan vi altså ikke blive ved med at \"det skal nok gå\".At man køber en for 50.000.000£ og sælger ham for 20-30.000.000£ som vi nok højst kan få for ham er jo til grin. Husk odg at ros manden for det han presser og trosalt hans finter.
Skib97: Er delvist enig med dig, i forhold til talenter. Men mener som udgangspunkt mest at de skal lejes ud til PL-klubber, og så få chancen i CFC bagefter. Men har skrevet lange sider om talenter i en anden tråd, du kan finde hvis du gider :)
Jeg havde en spændende snak i går med 2 ældre englændere, som naturligvis var cheæseafans. De har støttet Chelsea i over 40 år, og havde nogle lidt andre øjne på tingene, men en ting blev vi dog enige om under kampen: vores midtbane er håbløs. Vi kan ikke spille den type fodbold vi prøver på, med de spillere. Hvis bare en falder igennem i en kamp, står vi tilbage Med en hel midtbane der skal dækkes af 2 både defensivt og offensivt. Det er her vi taber de fleste kampe. Jeg har som udgangspunkt ment, at en fyring ikke fører noget godt med sig, men i øjeblikket tænker jeg \"kan de gå mere galt\"?. Og hvem skulle overtage? Ja det skal ikke være en hemmelighed at jeg helst så The Goose tilbage med Ray W, men ellers kunne man tage chancen Ed Zola. Der er i hvert fald ingen tvivl om at hans status ville i klubben ville give ham mere arbejdsro og mere forstående fansupport. De 2 englændere nævnte også Steve Clarke som en mulighed (hvis nogen herinde husker ham?) han var frist team coach og ass Coach under Mourinho, og derudover en gammel Chelseamand med over 300 kampe. Han skår desværre bare sine folder under Kenny Dalglish i Liverpool for tide .. Konklusionen må være, at vi stort set alle har en mening om at der skal og bør ske noget, men at ingen har et kompetent forslag til hvad eller hvem...
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

God formiddag :)
Du spørg indtil hvad vores mening er, og jeg vil her give min mening om helheden i Chelsea sådan som jeg ser den! Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, Torres9luiz4, eller hvor lang tid du har været fan af Chelsea, da din profil ikke giver meget info :) lidt ærgeligt..
Så jeg ved ikke hvor lang tid du har været fan eller din alder, men når man går tiden igennem, så går det ikke altid pisse godt, og vi har haft vores ture, vi står i et generationsskifte som du selv siger, og selvfølgelig skal de nye have lov. Mit problem/forestilling om hvad der sker, er ikke nødvendigvis at AVB ikke tør at bruge de unge, men er tiden rigtig, og de manglende resultater kan presse manden ud i at skulle tage et andet slags ansvar. Hvilket ofte vil resultere i at benytte erfarne spillere, der burde kunne handle i \'anerledes\' eller professionelt om du vil, i den givende situation.
Jeg selv syntes også det er synd, at de ikke kommer på banen, men på den anden side, kan jeg godt følge AVB og kan så sandelig også godt følge \"the crowd\" der bare vil se deres hold/vores hold, skabe resultater og redde den alt for sorte sæson indtil videre...
Jeg kunne enormt godt tænke mig at se Hazard til Chelsea til sommer, men dette sker ikke, uanset hvad. Hvem der kommer og går til sommer, ved jeg ikke.. Men håber de tænker langsigtet igen! Og ikke bare tror en enkel spiller kan gøre forskellen. Tror du helt oprigtigt at Neymar ville være løsningen, også sælge Torres? Jeg glæder mig til at se om Neymar kan hoppe på en bus der aldrig kommer...
Detsuden syntes jeg ikke Neymar er en spiller for Chelsea, i mine øjne. (er godt klar over at han er ung og talentfuld, men han fylder mere end en elefant i en elevator!)
Talenter - JA TAK
Gamle profiler - NEJ TAK
Heller 2 sæsoner i en klasse af 4-6 også slår AVB\'s knokkel ind, også tar vi hele pisset, end 5 sæsoner i top3 med et hold der pludselig falder fra hinanden pga. profiler og gamle nisser... Jeg vil ti gange heller se mit Chelsea udvikle sig, og bruge de unge knægte, og heri mener jeg at Torres høre hjemme!
Thats just my point of view...