Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Er sæsonen godkendt indtil videre?

Adversel! Du skal nu til at læse en lang tråd skrevet af en person med for meget tid!
Dette er udelukket min egen mening. Er jeg en idiot er du velkommen til at sige det!


Fantastisk god kamp for os igår!



Vi spillede FANTASTISK, det bedste fodbold fra vores side i denne sæson uden tvivl!
Jeg er virkelig tilfreds. Opspillet til begge mål og antallet af chancer skabt. Samtidig med en bundsolid defensiv udgjorde et fænomenalt Chelsea mandskab igår.
Virkelig vigtigt vi vandt og nu er på tredje pladsen med kun 2 point op til Arsenal.

Nu hvor cirka havldelen af sæson er slut synes jeg godt man kan sige at sæsonen er 100 % godkendt.
For at opsummere:

+ sider:
1. Videre i Champions league
2. Klart med i toppen af Premier League (med mulighed for at vinde den)
3. Vi har været stærke mod de andre tophold. Uafgjort mod United ude, uafgjort ude mod Tottenham(før de blev til en pose nødder), Sejr over City hjemme, Sejr over Liverpool hjemme.
4. Videre i FA Cuppen
5. Vores indkøb (de fleste) er kommet godt ind på holdet. Willian, Schurrle og jeg tror at Schwarzer har fundet sig en god plads i truppen.
6. Fantastisk Oktober måned.

- Sider:
1. Vi har indkasseret mange mål både på dødbolde
2. Indkasseret mange mål i frit spil
3. Vi er for dårlige til at lukke kampene
4. Angriber forbandelsen hviler stadig tungt over os. (dog er det blevet LIDT bedre)
5. Ude af Capital one cuppen... (øvøv)
6. Nederlag i Supper Cuppen (jeg græder stadig indvendigt!)
7. Enkelte swipsere, FX mod Sunderland, Everton, Newcastle og Stoke.

Alt i alt: 7-8 ud af 10

For halvdelen af sæsonen.

Spiller karaktere:

Cech: 6-7
Han har ikke set såå stærk ud i år som de andre år, men har stadig et virkelig højt bundniveu
Schwarzer: 5
Han har ikke haft så mange kampe men de kampe han har haft har han set solid ud i.

Terry: 8
Stærk sæson fra JT, han har startet ALLE Premier League kampe og været rigtig dygtig. Han har virkelig fundet sin anden renæsance. Det trækker dog ned at han har været med til at indkasere mange dødbolde i år sammen med resten af forsvaret! Hans højdepunkt i denne sæson (indtil videre) var hans udligning mod Spurs.

Luiz: 6
Har ikke været lige så god i år som sidste og har derfor mere eller mindre lidt mistet sin plads i forsvaret til Cahill. Han har heler ikke ligefrem været med til at holde nullet når han har startet.

Cahill: 7
Har kæmpet mod Luiz om at starte og han har set solid ud når han har fået chancen. Godkendt sæson fra Cahill

A. Cole: 4
Har været en skuffelse og har mistet sin plads til Azpilcueta, at tage til arsenals julefest hjælper heler ikke. Været usikker defensiv og har på ingen måde hjulpet til offensiv. Hvad blev der af den mand som stormede med frem? Ikke godt nok for verdens tidl bedste venstre back.

Azpilcueta: 8
Startede på bænken og tabte kampen med Ivanovic om højre backen.. Men overtog siden hen venstrebacken fra Ashley Cole. Der er ikke hverdag at en Højreback skifter position og efterfølgende tag pladsen fra en af bedste backs i verden. God offensiv og god deffensiv. Rigtig god sæson af Azpil!

Ivanovic: 8
Han har fuldstændig sat sig på højrebacken. Han har været RIGTIG god deffensiv og gode løb offensivt. Han bliver ofte kritiseret for sine ringe indlæg (med rette).Men man kan ikke komme uden om at Ivan er en fantastisk dygtig højreback og farlig i luften. Også en flot sæson for ham

Lampard: 6-7
Fin sæson. Holder niveut og har spillet en del gode kampe, bla da han scorede 2 mål mod west ham.

Ramires: 8
Han har været uverdærelig for vores hold i denne sæson og har virkelig været god. Defensivt og offensivt en virkelig dygtig spiller.

En rigtig nøgle spiller. En af mourinho yndlings, også en af mine egne personlige favoriter. Virkelig godt sammerbejde med Lampard i denne sæson. Ramires skåner heler INGEN. Man skulle tro det, baseret på hans størelse men han er rent faktisk den spiller i Premier league med FLEST frispark imod sig...

E. Hazard: 9

Hans bedste tid i klubben har været de sensete 6 måneder. Vores interne topscore. Han har udviklet sig deffensivt virkelig meget på det seneste og har forsat sine fantastiske takter offensivt er hazard ved at udvikle sig til en komplet spiller! Måske er det bare mit Chelsea hjerte der taler når jeg siger at jeg tror på at drengen kan blive verdens bedste!

Mata: 5-6

Har ikke været nær lige så god i denne sæson som i den sidste. Delvis mistet sin plads til oscar og med en mourinho der ikke kan lide hans spillestil og fortrækker et mere direkte spil, har Mata haft det svært.

Han har heler ikke rigtig taget sine chancer når han har fået det. Dog er han ved at spille sig mere og mere ind på holdet. En spiller af Mata´s kaliber som skam nok komme tilbage.

Willian: 7-8

Han været en rigtig god spiller. 320 Millioner lyder som meget for en 25 årig. Men jeg synes han har givet noget mere fart til vores spil og ligner også en af Mourinho´s fortrukne.
Hans bedste kamp i denne sæson har været mod Liverpool igår. Konstant udfordrende og god deffensiv, burde han have været hædret med kampens spiller men den gik til Hazard.(ikke helt ufortjent) men jeg synes Willian var bedre.

Andre Schurrle: 6
Forholdsvis god sæson af Schurrle. Han havde en god kamp mod Sunderland og fik da også scoret mod Manchester City. En rigtig god spiller at have i truppet!

Oscar: 8

Har spillet godt og mourinho gav ham chancen som com. Den tog han og har leveret en række astist og en del mål. Rigtig god sæson af Oscar indtil videre. Han har været RIGTIG god defensiv. Han går sku til den. Han var rent faktisk den spiller igår med flest tacklinger.

Fernando Torres: 6-7

Torres ér altid svær at bedømme men jeg tager udganspunkt i de manglende mål...
Han har forberedet sig og han er blevet bedre. Han scorer ikke mange mål men man kan sige dem han har scoret har været vigtige. Det er værd at nævne han scorede til 1-0 mod bayern munchen og hans sidste minuts mål mod City nogle månder tilbage. Pågrund af disse vigtige øjeblikke trækker han sig selv op på en 6-7 som er til en godkendt sæson
Hans 2 mål mod Schalke i en Champions League kamp er også værd at nævne

Demba Ba: 3

Han har næsten heler ikke scoret men han vil nok forsvare sig med han ikke har fået nok chancer. Han har ikke heler taget chancen når han har fået den. Men igen fór få mål af Ba

Samuel Eto´o: 5

Okay sæson af Eto´o han har fået scoret nogle mål. Bla hans mål mod liverpool som endte med at blive vinderen. Hans 2 mål mod (igen Schalke, dem kan vi godt lide!) er værd at nævne.

Redigeret: 30/12/2013 - 21:50
Skrevet af Lampard123
Skrevet af 30/12/2013 - 21:44



Kommentarer

God tråd! :-) Det er et passende tidspunkt at evaluere på holdets og spillernes individuelle præstationer.

Overordnet set, er jeg lettere tilfreds med sæsonens forløb indtil videre. Som du siger, ligger vi med i toppen af tabellen og er videre i CHL. Dertil spiller manglen på avancement i Capital One Cuppen eller nederlaget i Super Cuppen, ikke den store rolle for denne sæson i mine øjne.

Jeg tror ikke at jeg pt(kl.00.14) har overskud til at give en kommentar på hvert enkelt individ i truppen, men deler lige en række tanker jeg har gjort mig omkring sæsonen so far.

- Individuelt er jeg særligt imponeret over Terry, Azpilicueta, Hazard og Oscar.
- Terry har løftet sit niveau gevaldigt og jeg elsker at se ham spille mere og mere for hver kamp, der går. Er dog enig i din betragtning af, at han naturligvis bærer en stor del af ansvaret for de mange indkasserede mål særligt fra dødbolde.
- Azpilicueta kan meget vel blive en fanfavorit på broen. Han arbejder utroligt for holdet både offensivt og defensivt. Desuden er det fantastisk at han som højrebenet kan mestre venstrebackspositionen så godt som han gør-
- Hazard er vores topscorer, kreatør og forhåbentlig fremtidige stjernespiller. Håber inderligt han bliver i lang tid, selvom jeg er bange for at Madrid eller Barcelona har for meget tiltrækningskraft.
- Oscar har endelig fundet sin målform og samtidig spiller han en stor rolle i det offensive spil. Har arbejdet enormt den anden vej og er nærmest den spiller, man ser gå mest i glidende tacklinger. Senest mod Swansea og Liverpool kastede han sig i hårde og velplacerede tacklinger gang på gang! Top stuff!
- Torres og Ba må og skal sælges til sommer. De har deres øjeblikke, men besidder ikke nogen form for kontinuitet i deres spil.
-Willian og Schürrle har begge en fremtid i klubben. Man skal passe på at bedømme spillere for tidligt, så selvom ingen af dem har imponeret utroligt, er jeg sikker på at de har meget mere at byde på. Se blot på hvordan Oscar og Hazard har løftet deres spil i deres anden sæson i England.
- Juan Mata... Hvad skal jeg næsten sige? Elsker manden overalt på jorden, men i princippet har vi haft et fornuftigt halvår uden noget magi fra den lille spanier. Håber dog ikke at Matas tid i SW6 er over.

Det var vist lige hvad jeg kunne overkomme at skrive indtil videre. Som sagt, god tråd og jeg er enig i en masse af dine betragtninger. Godt nytår forresten!

Skrevet af Blue4Life d. 31/12/2013 - 00:29

God tråd Lampard

Jeg er langt hen af vejen meget enig i dine karakterer :) Der hvor jeg har en lidt anden holdning er ved følgende spillere:

A. Cole: 6. Jeg er enig i at han ikke har haft sin bedste sæson, men han har dog stadigvæk spillet stabilt og var fast starter i den første halvdel af efteråret.

Azpiculieta: 6 Han var bænket den første del af sæsonen og derudover synes jeg ikke han har været så god som nogle har gjort ham til. Synes med undtagelse af et par kampe, at han har bidraget overraskende lidt offensivt. Med Ivanovic ude et par kampe får han nu chancen for at bevise sit værd på højrebacken, men jeg har været STOR fan af Ivanovic i denne her sæson (med undtagelse af hans indlæg, som dog trods alt også er blevet lidt bedre, men stadigvæk ikke godt nok)

Willian: 6 Ligesom Dave, fik han næsten intet spilletid i begyndelsen. Jeg er dog enig i at hans dagsform er på 7 (otte synes jeg dog er for højt, da han hverken scorer eller laver nok assist)

Derudover vil jeg mene at Etoo og Demba Ba ligger på en 4-5 stykker, mens Torres ligger på en 5-6 stykker. Ingen af dem har leveret, hvorfor de har skiftes med at blive bænket. For at få et 7tal i min bog som angriber, må man have gjort en langt større forskel, end hvad Torres har gjort i denne her sæson. Dog dejligt at se ham mod Southampton, hvor det var en af hans bedste kampe.

Er også meget enig i din generelle observering af sæsonen, hvor jeg også vil give sæsonen et 7 tal, med en lille pil op. Ude af Capital one cuppen og til tider meget dårlig spil trækker karakteren nedad. Jeg synes dog vores sidste håndfuld kampe har været en fornøjelse at se på.

Skrevet af Zola86 d. 02/01/2014 - 20:28

Uden at gå for meget ind i karaktererne, vil jeg nu mene, at Azpilicueta har ligget på en 8 stykker. Jeg synes han har været aldeles fremragende, og fatter ikke en brik af, at Ivanovic spiller. Jeg er snart træt af at høre mig selv sige det her, men den mand har aldrig været back!
Cole og Azpilicueta er i mine øjne de to klart bedste backs vi har, og så kan man overveje Ivanovic i kampe hvor defensiven virkelig har brug for et boost.

Skrevet af Awekat d. 03/01/2014 - 04:20

Awekat: Fuldkommen enig hvis vi snakker omkring Branas præstation denne sæson. Han har bidraget med alt for lidt, set alt for usikker ud og været decideret elendig offensivt. Dog vil jeg mene, at han har fungeret ganske fint som back den seneste række af sæsoner, og sågår har han været fremragende til tider trods mangel på speed og offensive kvaliteter.

Vi skal passe på med at rose Azpilicueta til skyerne, men størstedelen af den ros han får for tiden er uden tvivl med rette. Jeg har ventet længe på, at vi anskaffede os en ordentlig full back, med masser af pace, gåpåmod og offensiv kvalitet. Efter sidste sæson, hvor Dave mildest talt ikke var involveret særlig meget, kan vi måske endelig håbe på at vi har fundet løsningen til højre back.

Skrevet af Blue4Life d. 03/01/2014 - 11:08

Jeg er meget enig i dine karakterer Lampard123. Jeg synes godt, at man kan forsvare en lav karakter til Cole. Det har ikke været godt nok fra hans side, og samtidig har Dave grebet chancen og været en af de bedste i sæsonen. Jeg synes også, Cahill ser bedre ud. Han var rigtig god mod Liverpool, og ligner, sammen med Terry, de to førstevalg i det centrale forsvar.
Jeg synes egentlig, Ivanovic gør det fint nok. Han kommer rigtig godt med frem, men har nok, som mange også påpeger, sin svaghed med bolden. Han er dog solid defensiv, og det er mere, end man kan sige, at Cole har været i denne sæson.
Willian har været god den sidste periode, og har sat sig på den ene kant. Mata ligner en, som skal se de store kampe fra bænken. Hans chance må ligge i et evt. formdyk hos Oscar, som til tider varmer bolden lidt for meget, synes jeg. Men ellers har han vokset rigtig meget i denne sæson.
Jeg synes dog, at du er lidt hård ved Ba. Jeg mener ikke, at han har været så meget dårligere end de andre angribere. Du mener, at Torres har været den bedste mand på toppen. Det har han måske, det ved jeg ikke rigtig, om jeg er enig i. I mine øjne taber han alt for mange bolde, ved bl.a. driblinger som ryger op på skinnebenet, eller træk som bliver for lange.
Men vi er to point fra førstepladsen, med i Knockout-fasen i CL og FA Cup og det er et godt resultat, synes jeg.

Skrevet af Dwise d. 03/01/2014 - 11:18

Korte version - så er jeg på en 7'er ud af 10.


Er irriteret over Capital One cup exit (et godt sted for b-række spillere og unge spillere at få chancer).

Er facineret over at vi vinder dårlige kampe...

er irriteret over dårlige kampe...

Kan få mere ud af trup (især Mata). Synes en 4-3-3 med Holding midtfield (1 CDM + 2*CM eller CAM) er bedre end den nuværende 4-2-3-1... alt efter modstander :)

Skrevet af Michael82 d. 06/01/2014 - 14:00

Sæsonen er helt klart godkendt. Vi ligger rigtigt godt til på trods af vores angrebs problemer.
Hvis vi havde Suarez eller Agüero på toppen tro jeg vi havde ligget nr. 1 med 5/6 point ned til nærmeste forfølger. Jeg er meget imponeret over vi kan være så godt med uden en rigtigt målscorer. Jeg ser Hazard, Oscar, Willian, Ramires og Cahill som vores bedste spiller i efteråret.
Samt Azpillicueta som efteråret store overraskelse, jeg havde ikke troet han havde klasse til at spille i Chelsea.

Skrevet af Kirk d. 06/01/2014 - 22:58

Jeg vil bare lige påpege noget som ikke har været så meget fremme i lyset - nemlig Willians præstationer.

... for hold nu kæft hvor har han spillet godt på det sidste!
Hans teknik, løbevilje, defensive arbejde og overblik har været absolut enestående!

Keep up the good work!

Skrevet af Elholm89 d. 12/01/2014 - 01:55

Jeg smider noget op når jeg lige har bedre tid. Okay? KTBFFH!

Skrevet af Obi d. 14/01/2014 - 09:55


Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.