Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Europa League triumf eller ikke

Skulle det utænkelige ske at vi hverken vinder Champions League finalen og ender udenfor top 4 så kommer vi til at spille Europa League som følge af vores FA cup triumf.

Hvordan har I det med den tunering? Er det et trofæ vi skal gå efter at vinde, eller er det tuneringen hvor de unge endelig kan få chancen? Ville de erfarne hoveder overhovedet være motiveret til at spille i tuneringen?

Der er naturligvis også penge i at spille Europa League, men pengene er få sammenlignet med Champions League.

13 år siden
2570 visninger

Kommentarer

padefar13 år siden

For mig er det pure simpelt. In it to win it! ligemeget hvad! Sådan har jeg det nemlig også selv personligt, at hvis man vil gøre noget halvt, så kan man ligeså godt lade være :)

Awekat13 år siden

Fuldstændig enig med Padefar. 

Hvis der er noget jeg ikke kan fordrage, er det den arrogance som flere spillere fra Man U havde (specielt Patrice Evra), som anså det for flovt at være med i Europa League, hvilket også var grunden til de ikke engang kom videre derfra!

Man ligger som man har redt, og hvis man kun kommer til Europa League, må man finde det positive i det, og så er det mindste man kan gøre sgu at kæmpe for at vinde den.

chelsea210113 år siden
Helt enig med jer. Man spiller fodbold for at vinde den og hvis man ikke er bedre end til Europa Leagues så må man jo tag det der kommer... Men det kan vi problemer at jagte store spillere til hvis man kun spiller euroleague
torres9luiz413 år siden

Enig. Kommer vi til at spille Europa League , så skal vi bare vinde den, og vise Manchester holdene hvordan det skal gøres. 

Jeg mener ikke at det er flovt at spille Europa League. Det er måske federe at spille CL, men EL er da også et fedt trofæ at vinde, så jeg har det sku fint nok med det.

Men jeg håber sku at vi vinder Champions League, og viser verden at man ALDRIG skal kalde Chelsea ude af en titelkamp!

Steen13 år siden

Jeg er helt enig med jer alle.. In it for win it ;) well spoken Padepaps..

Jeg tror bestemt at EL guld er opnåeligt, virkelig - men no needs, når vi slår Bayern 2-1 i næste weekend.

Obi13 år siden

Steen, du er nok den mest optimistiske person jeg har mødt i cyber space, hvilket er skønt! Men tror og håber at Chelsea tager den, men kommer man i El, så skal man naturligvis gå efter den. Er af den natur at jeg bliver glad når vi får en af de 4 cups med til broen, naturligvis er glæden større når Pl eller CL kommer en Liga Cup\'..

nikoskov13 år siden

Hvis jeg skal være ærlig, interesserer EL mig ikke ret meget. Selvfølgelig vil det blive en del mere interessant, hvis ens eget hold spiller, men generelt har jeg ikke fulgt specielt meget med i turneringen.

Selvfølgelig vil jeg gerne vinde, hvis Chelsea skulle misse CL - 7-9-13 for at vi vinder - men jeg ser alligevel EL som en stor mulighed for at give de unge spiller noget europæisk erfaring. Jeg håber, at vi i EL vil stille med lidt alternativer opstillinger, specielt i gruppespillet, så spillere som Lukaku, McEachran, Bertrand osv. kan få lov at prøve kræfter med noget anden end PL.

joey13 år siden

Enig med de mange som siger, at Europa League bestemt skal tages seriøst i modsætning til Manchester Uniteds pinlige indsats i år. Men alligevel synes jeg godt man kan bruge nogle af de spillere, som normalt ikke spiller så meget, hvis vi ikke kommer med i ChL :) Det kunne være fedt at se Lukaku, McEachran, Bruyne osv. få flere kampe på europæisk niveau.

Grissebasse13 år siden
Synes at vi så skal spille med de unge spillerer der ikke får så meget spilletid fx. Gad jeg godt se lukaku

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.