Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Mourinho, Really the speciel one?

Så har vi fået spille 6 kampe og i dag venter den syvende.
Status er således:
2-0 mod Hull (Sejr)
2-1 mod Aston villa (sejr)
0-0 mod United
1-1 mod Bayern
1-0 mod Everton (tabt)
1-2 Basel (tabt)

6 kampe
7 mål scoret
5 mål indkasseret
2 sejre
2 uafgjorte
og 2 nederlag.

Ikke specielt tilfredsstillende synes i vel? Mourinho har været ude at sige at det skyldes de er ved at tilvænne sig en ny spillestil. Men skal jeg være ærlig har jeg ikke set de store forandringer end i forhold til sidste sæson. Har i set fremskridt og hvad tror i han prøve at spille?

Hvad synes i om hans beslutninger?

1.) Er det fair at han fortrækker Oscar fremfor Mata?

2.) Hvorfor starter Hazard for hvad, 5 gang nu? Han har jo ikke spillet fantastisk de seneste 3 kampe!

3.) Hvorfor Etoo nu igen? Torres scorede da mod Bayern lad ham da starte.
Og hvad det en god ide at lade både Van Ginkel OG Willian få sin debut i en Champions League kamp?

4.) Er det okay han er ude i pressen og skælde nogle spillere ud? Burde man ikke holde det internt?
Er i Tilfredse med hans beslutninger, Resultatter og vil i gerne have vi spiller en ny stil?
Og måske.... Har Mourinho mistet grebet?
Lad mig høre!

12 år siden
4090 visninger

Kommentarer

Blue4Life12 år siden
Jeg er ligeledes frustreret over Mourinho's metoder, men fraråder at vi(klubbens fans) starter en klagesang lige forløbigt. Vi er som du skriver kun 6 kampe inde i sæsonen og jeg forventer da at Mourinho kan vende skuden.

Angående Mata-sagen, er jeg godt nok yders skeptisk. Jeg elsker Mata overalt på jorden og vil så gerne se ham indgå i vores fremtidige planer, men lad os lige se tiden an. Måske vender alt sig 180 grader på et tidspunkt. Man har da lov at håbe i hvert fald
Lampard12312 år siden
Tror i vi kommer til at opleve det samme som Liverpool var igennem sidste år?
Skov12 år siden
Jeg håber i hvert fald snart vi får prikket hul på bylden, således vores forwards begynder at score. Lige som dig forstår jeg heller ikke en meter af hvorfor Mourinho bliver ved med at foretrække Eto'o over Torres. Det virker efterhånden lidt patetisk.

Er iøvrigt stadig meget forundret over hvorfor vi skulle have Eto'o ind og leje Lukaku ud?

Jeg er ikke meget for at sige det, men synes sgu indtil videre ikke det har været et godt bytte med Mourinho for Benitez.

justblue12312 år siden
Jeg ved Ikke helt, jeg mener manden ved jo no hvad han gør. Det ændre dog ikke på, at jeg koger over Mata ikke er inde! Hazard skal nok også lige have en pause. Det med han skælder nogen ud, irritere mig. Vi vinder sammen, så vi taber sammen.
Chelsea4evertrueblue12 år siden
Mourinho er the Special one, han skal have lang snor.

Mata og de andre der ikke spiller så meget pt. skal nok vise deres værd når sæsonen spidser til.

Mourinho stil er jo at ALLE der spiller skal også dække op hjem af banen (Ronaldo og Benzema arbejde også defensivt I Real) og knaterne skal sikre bredden I banen, det er klassisk Mourinho.
Når han kritisere de sidste 2 års Chelsea spil, er jeg overbevist om han tænker hvor sløset det var til tider og ustabilt, det kan jeg kun give ham ret I.

Vi skal ikke give de nemme mål væk og det er der han starter med at organisere sit Nye Chelsea need fra og frem, det koster kræfter og lidt I starten, men så længe vi holder snor I toppen skal vi nok vise resultaterne I maj hvor titler uddeles.

Vær nu bare lidt tålmodig kære supporters vi har den manager som vi ønskede, så hav lidt tålmodighed, det bliver en god sæson.

/carefree
Obi12 år siden
Tror at folk/fans/medier samlinger ham med hans første periode, hvor han jo fortryllede Chelsea og brød dominansen fra Arsenal og Man U. Men det er opbygningen af et nyt hold, noget der har vært i vente i nogen sæsoner, og der er jo en håndfuld spillere der lige skal falde til, hverken Willian eller Etoó har nogen erfaring med Premier League.

Jeg havde naturligvis forventet lidt mere på point kontoen, ikke så meget pga Mourinho, men den generalle holdning, at Chelsea er bland de aller bedste, derfor kan man godt sætte forventningerne op.

At han holder Mata ud er mig en kæmpe gåde, han har jo om nogen vært det offensive indslag og manden bag Chelsea stadig har kunne spille med, et eminent spiller. Men er der ikke et gammel ordspil der lyder at spillere skal tilpasse sig træneren eller er det trænere der skal tilpasse sit spiller materiale?

Oscar, han har vært god som 10' og måske det er hans plads hvor man kan få det optimale ud af ham. Når han har vært på kanten synes jeg tit han aldrig er kommet til sin ret og vært ret anonym.
SebastianLunnDK12 år siden
http://www.givemesport.com/383982-mourinhos-fury-at-missing-out-on-man-utd-job-to-moyes?tg=%2ffootball#comments

Hvor jeg dog godt nok håber at den her historie er en and! Kunne også have noget at gøre med at United lige har tabt 4-1, og nogle der har ondt i r*ven over det, der skaber disse historier...
kiiwiui12 år siden
Hej Sebastian, jeg har ikke helt fulgt med, men hvem er det united lige har tabt 1-4 til? :)
SebastianLunnDK12 år siden
Manchester City! :-D
kiiwiui12 år siden
Ja okay :D tak, jeg havde ellers lige håbet på det var et af de mindre gode holde :p
Lampard12312 år siden
Jeg er dog ikke så bekymret igen. Mata er en klasse spiller, som nok skal finde sin form frem igen og beviser for Mourinho at han skal være en del af planerne.
Men den bekymring jeg så også har er at hvis Casilas (verdens bedste målmand efter Buffon) ikke kan generobre sin plads, hvad så med Mata.

Men igen, Mata har jo ikke lagt sig ud med Mourinho på samme måde som Casillas gjorde.
Mata spillede jo også en ganske god kamp mod Swindon og det samme med Torres. Derfor tror jeg sku nok både Mata og Torres finder vej til starte opstillingen imorgen.
Obi12 år siden
Omvendt, så fik Joe Cole lidt samme behandling dengang, han blev også bedt om at forbedre sig, og siden hen tog han sig gevaldigt sammen, og spillet sig fast på holdet og blev en vigtig spiller i 2 mesterskaber under Mourinho...
Lampard12312 år siden
Godt at høre det fra en der oplevede det. Lidt erfaring, igen ja. Mourinho er en klasse trænere (den bedste) og han skal have tid, tålmodig og tillid ikke kun fra Abramovic men også fra os fans.
Lampard12312 år siden
Jeg har hele tiden været lidt skeptisk. Men jeg må sige at mourinho og holdet har virkelig vendt tingen rundt! Vi er ikke mestre endnu.

Men forhelvde hvor har vi en klasse træner!!!!!
Obi12 år siden
Jeg fandt en statistik jeg faktisk blev lidt overrasket over:

Chelsea after 15 PL games under Mourinho this season: 30 points

Chelsea after first 15 PL games under AVB: 31 points

Jeg er nok lidt for blå og forelsket i Mourinho, og var ikke helt vild imponeret over AVB altid, men at han rent faktisk har fået 1 point mere overrasker nok, men husker jeg helt forkert at City & United var meget stærke det år og vi må ha lagt en 3-4 pladsen efter de 15 kampe (?).

Før sæson start var der flere der ikke troet på Mourinho ville rejse Chelsea og en genansættelse nemt kunne blive en fejltagelse fra Roman's side. Der hvor jeg faktisk er overrasket/skuffede over at defensiven har vært, rent ud sagt, helt at H til. 18 mål er lukket ind, naturligvis er 3-2 i Stoke og 4-3 i Sunderland hjælper ikke på det tal, men det som om det er lidt "ikke-Mourinho-agtigt".

Mourinho's mur:

Real Madrid 12-13 103-42
Real Madrid 11-12 121-32
Real Madrid 10-11 102-33
Inter 09-10 75-34
Inter 08-09 70-32
Chelsea * 07-08 65-26 (*Det blev blot en halv sæson i Chelsea)
Chelsea 06-07 64-24
Chelsa 05-06 72-22
Chelsea 04-05 72-15

Som om at den er lidt gået i opløsningen i år, for det var sten fast, men der til skal der siges:

*Carvalho var i sin livs form den gang, nok en af verdens aller bedste spiller i forsvaret.
* Terry var på alle punkter bedre den gang én nu, men har funden i år en anden ungdom.
* Der mangler i mine øjne en forsvars spiller af international verdens klasse, Terry er ikke nok mere, og hader at indrømme det med Cahill bliver nok aldrig en man vil sætte i en top 10 bås over bedste forsvars spiller, selvom jeg er glad for ham. Luiz, tja, er sgu i tiden tvivl om hvad der kan og skal se med ham.
* Eller har jeg blot alt for høje forventningen til Mourinho?

Blue4Life12 år siden
Der er uden tvivl betydelige forskelle i vores forsvarskædes styrke siden back to back champions-sæsonerne, men jeg nægter simpelthen at tro på man kan præstere lige så godt defensivt i dag, som for 7-9 sæsoner siden. Premier Leagues top er blevet svagere, eller med andre ord er bunden og midten måske snarere bare blevet stærkere.
15 mål indkasseret over en sæson lyder fuldkommen vanvittigt og jeg tvivler på vi nogensinde kommer til at se noget lignende igen. Men ja, vores defensiv har godt nok ses hullet ud på det seneste.

- JT har oppet sig gevaldigt siden sommeren. Han skal stadig påtage sig skylden for helheden af forsvarets problemer, men individuelt viser han sig virkelig som leder. Sæsonens øjeblik indtil videre for mig er uden tvivl hans reducering på The Lane tilbage i slutningen af September.

- Cahill og Luiz er dygtige fodboldspillere, men hvad vi har brug for, er en type vores anfører kan danne et solidt samarbejde med. Jeg er ikke en stor fan af at midterforsvaret indgår i det overordnende rotationssystem. Selvfølgelig skal der være kamptid til alle kompetente spillere, men ligesom målmanden helst skal være forholdvis selvskrevet på holdkortet, skal man også have et makkerpar, der spiller størstedelen af kampene.

- Vi har manglet en makker til JT siden Carvalho forlod klubben. Helt klart enig i at han var en af verdens bedste på sin plads i hans storhedstid. Han stod bare altid lidt i skyggen af Terry, i andres øjne. Men det var i og for sig ligegyldigt. De dannede et solidt makkerpar sammen, selvom Gallas også spillede en god mængde kampe i den periode.
Lampard12312 år siden
Sådan som jeg opfatter det har det vel også noget at gøre med selve truppes harmoni rent aldermæssigt.
Et godt eksempel er Bayern Munchen: Deres startrup er (næsten) alle spillere mellem 23-24 til 31-32.
Det er vel også der spillerene topper? Vores trup består jo af unge fantastiske spillere som Hazard, Oscar, Willian, Shcurrle osv. De har stadig deres bedste år foran dem. Hvorimod Cech, JT, Lamps og Cole har ytret deres. Selvfølgelige er de stadig klasse spillere og uundværlige for vores trop, men der er bare virkelig stor forskel fra de yngste til de ældste..

Men jeg har dog den tro at JT partner skal være Luiz. Han har været god de sidste 2 kampe og har virkelig hjulpet på opspillet. Som afhængte af Cahill eller JT, ikke en god Kombi....
Det er rigtigt at være forsvar har været forfærdeligt. Jeg ved ikke helt hvad der gør det. Jeg synes at vi skal have Ivan og luiz i forsvaret som CB.
Blue4Life12 år siden
Men jeg har dog den tro at JT partner skal være Luiz. Han har været god de sidste 2 kampe og har virkelig hjulpet på opspillet.

Jeg er enig i at Luiz har hjulpet opspillet, selvom andet næsten ville være umuligt, da Cahill som regel ikke er i stand til at lave en simpel aflevering frem i banen. Jeg vil dog mene at Luiz nok engang dummer sig gevaldigt i går. Absolut hovedløs beslutning han foretager sig og gode gamle JT så hellere ikke for godt ud, da Chamakh udlignede.
Awekat12 år siden
Blue4life: haha jeg sad også og grinte over Luiz i den situation. Han ligner virkelig en nybegynder i fifa, der styrter frem med sin CB og vupti så er der plads.
Lampard12312 år siden
I min ultimate team går jeg altid frem med luiz... Nogle gange scorer jeg andre gange scorer min modstander...
Igår sikrede han mig titlen fordi han gik op til midten og BANG! 1-0 90 minut haha

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.