Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Nyt stadion?

Igennem længere tid har man kunne læse, at Klubben har prøvet at tilbagekøbe rettighederne til Stamford Bridge og navnet Chelsea F.C. fra CPO - dette dog uden held.

Nu er der imidlertid snak om, at det næste skridt for klubben kan blive at sælge stadionnavnet \"Stamford Bridge\", da det vil være det eneste mulige initiativ de kan tage, for at kunne konkurrere økonomisk med de andre topklubber.

Er dette den rigtige løsning, eller bør vi blive ved med at søge efter et nyt sted, hvor vi kan bygge helt nyt stadion, eller bør vi prøve at byde endnu højere for at købe CPO ud, så der eventuelt kunne udbygges på Stamford Bridge grunden?

14 år siden
3298 visninger

Kommentarer

Steen14 år siden

Stormford Bridge vil altid kun være ét sted. Enden bygger man ud på broen, eller starter et nyt kapitel et andet sted.  Så klar er min holdning til dette emne.

Hvad der er bedst for klubben, er vel ligegyldigt i denne situation.. Om vi bliver på broen eller starter et nyt sted, fansene vil følge med, samtidig med det økonomiske. Bare lidt synd og skam, hvis vi skulle gå hen og købe navnet for så at bygge et nyt sted med det navn.. Det ville være ærgeligt :(

skovgaard14 år siden

Jeg har som fan siden 1972 og med part i the Bridge svært ved at at se os med en anden hjemmebane. Men det er måske det der skal til og så må nostalgien jo vige.  men det vil aldrig blive det samme for mig men klubben længe leve.

Obi14 år siden

Jeg kan kun følge dig Skovgaard, og jeg så også gerne de små værdier og sjælen i klubben, men hvis vi skal tage næste skridt mod toppen, så er det måske det sidste skridt..

Men håber ikke at Broen ville blive til et lamt navn som Veltins-Arena, Emirates Stadium eller Etihad Stadium, det lugter bare for meget af sponsor, lige som alle  danske super liga hold..

Skulle man vælge noget, så skal det spille max, så Sturm Graz\'s \"Arnold Schwarzenegger Stadium\"..

Steen14 år siden

Hahah... Mon ikke til sidst at de giver efter, og bygger Broen ud? Det tror jeg!

Rigtig spændende læsning:

http://www1.skysports.com/football/news/11668/7297915/

Awekat14 år siden

Jeg er virkelig selv splittet. Så allerhelst, hvis man kunne udbygge stadion så der var plads til 60-70.000, og blive ved med at kalde det Stamford Bridge - men så vidt jeg har forstået er dette kun muligt, hvis Chelsea kan købe rettighederne tilbage af CPO - hvilket nok IKKE kommer til at ske.Og grunden til at CPO ikke vil tillade dette er, at de frygter chelsea sælger grunden og bygger ejendomskomplekser i stedet, og så bygger et helt nyt stadion et andet sted i london. Boligerne skal så være med til at finansiere dele af det nye stadion, samt fremtidige øgede indtægter.

Hvis vi bliver på grunden uden at udvide, vil vi i fremtiden ikke have råd til de bedste spillere (og specielt ikke når Financial Fair Play træder i kraft), og det er derfor ufattelig vigtigt at vi kan hive en økonomisk ansvarlig indkomst ind som klub, mere eller mindre uafhængigt at Roman. Man ved fra klubbens side, at efterspørgslen på billetter er MEGET større end udbudet, og man er blevet nødt til at sætte priserne urimeligt meget op, så den almindelige chelsea-fan snart ikke har råd til et sæsonkort længere. Dette betyder, at bliver vi på broen uforandret, vi mange middelklasse-fans ikke have råd til at komme, og de kan risikere at miste fanbase. Man risikerer så at udenlandske velhavende fans, køber disse sæsonkort, men kun møder op til halvdelen af kampene (f.eks.). Så har man et halvt fyldt stadion hver gang hvilket ikke er optimalt for spillerne. Ydermere vil klubben ikke have råd til at hente de bedste spillere og betale deres løn. Vi fremover kunne se os rasle ned i tabellen (vi snakker de næste 10-15 år, måske før).

Det har aldrig været sjovere at være Chelsea supporter end 00\'erne. Derfor vil jeg naturligvis ærgre mig meget, hvis vi skal til at affinde os med at ligge midt i tabellen og kæmpe igen.

Der ligger så meget sjæl og historie i Stamford Bridge - men spørgsmålet er, om der ligger nogen fremtid?

Tanker herfra, go\' onsdag

Steen14 år siden
Hej Awekat, Det er sku dejligt at se en der går ind i emnet, og tænker alle mulighederne igennem samtidig med du gør overvejer over hvad konsekvenserne kan blive af begge dele. Jeg tror personligt, at den bedste løsning - hvis dette kunne lade sig gøre, at rive/udbygge det nuværende Stamford Bridge, til en kapacitet på 60-65.000 pladser. Men om dette kan lade sig gøre? Næppe... Jeg tror det ender ud i, at vi bygger et nyt stadion et andet sted i byen, med nyt navn også kommer vi til at starte et nyt kapitel i historien. Hvad er der galt i dette? Sjælen kommer med de 60-65.000 personer der møder op til kampene!
Obi14 år siden

Hylder Awekat, sikke et indlæg, og kan følge dig langt hen af vejen..Tror ikke vi inden for 10 ryger ned midt i tabelen, det nægter jeg at tro på. Der e refterhånden lavet en solid grundbase i klubben med ledelse og på talent siden, så der burde være gode forudsætningen for fremtidig fodbold i toppen i PL..

Bobby8914 år siden

Steen vil du så mene at Chelsea FC skal skifte navn vis klubben skal flytte til et andet sted i London?

Steen14 år siden

Bobby89 > nej afgjort ikke

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold