Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Nyt Stadion

Planer om at bygge nyt SB, kommentarer?

http://www.skysports.com/story/0,19528,11668_7220774,00.html

14 år siden
2209 visninger

Kommentarer

Ralfe14 år siden

Nu er der jo ingen planer om at bygge et nyt stadion foreløbit. Så vidt jeg har forstået køber man ejerskabet sådan så hvis man ønskede at bygge nyt, så ville processen blive forenklet og derfor lettere at bygge et nyt stadion.

Tuxen14 år siden

jo, men hvorfor skulle Roman gå ud og betale et lån der er i Broen ud og betale alle andelshaverne deres 100pund tilbage hvis ikke det var fordi der var en plan om at der skulle bygges et nyt?

Læste også et sted at han allerede havde brugt omkring 1 mio pund på ideer og planer til nyt stadion og 10 mio pund til de andelshavere og 8,5 mio pund til at betale lånet ud, de sidste godt nok ikke brugt endnu, men det viser da en klar vilje til at der skal ske noget... 19,5 mio pund er da også en slat penge :)

Steen14 år siden

Hvis man læser kommentarne til artiklen, så lyder det på fansene, at de glædeligt vil sælge til 100£, selvom buddet er af ringere end forventet markedspris. Jeg tror på, hvis fansene (og/el. shareholderne) sælger - udvider Roman! Jeg tror ikke et komplet nyt stadion er en mulighed. Men der vil være andre muligheder end at rive ned og bygge nyt, som f.eks. parkeringsmuligheder, shops, diverse vip rooms, alt sammen en indtægtskilde..

Tuxen14 år siden

Ja, jeg er enig i at det bedste kunne være at bevare historien ved Broen ved at udvide, det er jo trods alt også et forholdsvist lille stadion i forhold til hvor stor klubben er blevet de sidste par år, men er der plads til at udvide sådan som det ser ud nu. Så vidt jeg husker er der ikke særligt meget plads i forvejen?

Hvis det skulle blive til et nyt superstadion uden for byen ville man jo også miste den lokalsamhørighed, men det kan være eneste mulighed for at få et stadion der står til måls med de ambitioner der er i klubben?

Ralfe14 år siden

http://www.youtube.com/watch?v=gAIvHkQF1gs&feature=feedu

Obi14 år siden

Jeg er delt i mellem 2 broer (get it! ha ha)Et sted vil jeg gerne beholde det histore klubben har og hva siger mere, en ens stadium? Nok er det det ikke top moderne eller rummer 60-70.000, men det er stadig \"vores\" sted.Der hvor jeg kan se fornuften i det ud fra et økonomisk perspektiv og de muligheder der ville være med et topmoderne stadium hvor alt hva hjertet kan begære som besøgen, og der tænker jeg f.eks. på Arena Auf Schalke, som jo er vildt flot, det glæder faktisk flere af de tyske stadions. Men Chelsea vil gerne bide skeer med de store drenge i europa, så skal man vel også ha faciliterne i orden, eller?Off topic\"Moral er en go ting, men er double moral bedre?\"Tænk lige over den :)

SebastianLunnDK14 år siden

http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2759942,00.html

Prøv at tjek det her link... Hvorfor skal vi absolut skifte?

Der er så meget historie på Broen, og det er et legendarisk

stadion... Håber ikke det bliver en virkelighed

Awekat14 år siden

Forstår ikke helt hvad du mener med det sidste, Obi? Hvad har moral med noget at gøre i den her sammenhæng?

Nå, men det er jo også kun et bud. Tror alle har det ambivalent med situationen. Men hvis ikke vi kan konkurrere økonomisk med vores konkurrenter, så kommer FFP til at ramme hårdt.

Og som jeg tidligere har skrevet om, så kan det resultere i at der kommer øgede billetpriser og sæsonkort, hvilket kan få den almindelige Chelseafan til ikke at have råd. Det vil betyde at det kun er den højere middelklasse eller \"rige\" som i fremtiden vil have råd, og ikke den dedikerede fan. Det kan så igen få de følger, at vi vil se at halvtomt stadion ud storslåede fansange og cheers, fordi en masse rige udenlandske fans køber pladserne, men kun kommer til halvdelen af kampene. I så fald, vil det påvirke spillerne, og vores stadion vil miste værdi i form af opbakning når vi er på hjemmebane.

Awekat14 år siden

p.s. her: http://www.chelseafc.dk/forum/nyt-stadion-181/

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold