Økonomi - Premier League klubberne
Jeg mindes ikke nedenstående artikel er blevet postet før i forummet, så her en oversigt over premier league klubbernes seneste regnskab (2011/12), til dem som savner at se hvilke klubber der er største rent økonomisk i premier league. Jeg personligt meget frem til at 2012/13 regnskaberne kommer ud, hvor vi forhåbentligt for andet år i træk har sorte tal på bundlinjen, på trods af faldende tv indtægter grundet tidlig exit i CHL.
Der er rigtig mange interessante elementer i nedenstående oversigt. bl.a. at vi tjener næsten 3 gange så meget på match day indtægter, end Newcastle, på trods af at har flere tilskuere til kampene. Arsenals dyre entrepriser kan også ses i deres regnskab, da deres match day omsætning næsten er på niveau med Manchester United, på trods af der kan sidde 25% flere tilskuere på Old Trafford.
http://swissramble.blogspot.dk/2013/06/premier-league-201112-some-girls-are.html
Der er rigtig mange interessante elementer i nedenstående oversigt. bl.a. at vi tjener næsten 3 gange så meget på match day indtægter, end Newcastle, på trods af at har flere tilskuere til kampene. Arsenals dyre entrepriser kan også ses i deres regnskab, da deres match day omsætning næsten er på niveau med Manchester United, på trods af der kan sidde 25% flere tilskuere på Old Trafford.
http://swissramble.blogspot.dk/2013/06/premier-league-201112-some-girls-are.html
Kommentarer
Det er da positivt, at vi plus på resultat af primær drift, det troede jeg faktisk ikke. Hvilket tal viser "Wages to turnover" ? Er det hvor stor en procentdel af omsætningen, som går til udbetaling af løn?
Lige præcis.
Ja kan godt huske det link. Dejlig læsning. Og som dig - så glæder jeg mig til de nye kommer :). Jeg forventer egentlig meget af Blues.
De påbegyndte deres jagt på talenter lang tid før de andre.
Jeg sagde også for år siden, da andre kaldte Frank Arnesens ungdomsarbejde for spildt, at man skulle give det tid.
Vores talenter nakkede hhv. juve, barca og andre storhold (tabte godt nok til Villa... merde), hvilket er et godt tegn.
Jo, talenter købes både mhb. på at tjene penge (køb billigt, gør god og sælg) samt at beholde superstjernerne.
Jeg håber bare at Chelsea kan gøre noget ved billetpriserne. Vi ligger trods alt i den tredje øverste del af dyreste billetter :/... selv City formår at have nogle af de billigeste. Og de er ikke ligefrem tilbageholdende med lønninger
De påbegyndte deres jagt på talenter lang tid før de andre.
Jeg sagde også for år siden, da andre kaldte Frank Arnesens ungdomsarbejde for spildt, at man skulle give det tid.
Vores talenter nakkede hhv. juve, barca og andre storhold (tabte godt nok til Villa... merde), hvilket er et godt tegn.
Jo, talenter købes både mhb. på at tjene penge (køb billigt, gør god og sælg) samt at beholde superstjernerne.
Jeg håber bare at Chelsea kan gøre noget ved billetpriserne. Vi ligger trods alt i den tredje øverste del af dyreste billetter :/... selv City formår at have nogle af de billigeste. Og de er ikke ligefrem tilbageholdende med lønninger
Hej! Jeg skal til at skrive en større skriftlig opgave i 3.g på HHX. Jeg havde i tankerne om at skrive i faget virksomhedsøkonomi, hvor jeg havde tænkt mig at lave en regnskabsanalyse og en vurdering af Chelsea FC's økonomiske situation. Jeg ville derfor høre jer om der var nogen af jer som ved hvor man kan finde de officielle regnskaber? Artiklen som er linked længere oppe er en hjælp, men jeg skal desværre bruge deres officielle regnskab, da det der er oplyst i artiklen desværre ikke er nok.
Håber på at der er nogen af jer som kan hjælpe mig.
Venlig hilsen en stor Chelsea fan
Håber på at der er nogen af jer som kan hjælpe mig.
Venlig hilsen en stor Chelsea fan
http://www.chelseafc.com/content/dam/cfc/pdf-word-documents/CPO/CPO%20Report%20and%20Accounts.pdf
Hjemmebanetrøje
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
Topscorer