Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Premier League 13/14

En ny tråd til at diskutere alt hvad der sker i Premier League i løbet af sæsonen.

En ny sæson er skudt igang efter en alt for lang sommerferie hvor kun Tour de France var eneste plaster på såret (og det gode vejr, mens men holdt sommerferie...!)

1. runde formåede alle storholdene at vinde og spille flot fodbold, med undtagelse af Arsenal, som efter kampen bestemt ikke lignede en titeludfordrer. Det var dog bekymrende at se vores største titeludfordrere fra Manchester vinde deres kampe så overbevisende. Jeg havde især set United smide point til Swansea, mens det var mere forventet at City med ny Manager og spillere udradere Newcastle.

Efter en fornuftig kamp mod Hull City, var det langt fra tilfredsstillende hvad vi viste mod A. Villa, hvor det var mere held end forstand at vi tog alle 3 point på broen. Med de to Manchester klubbers 1. kampe i baghovedet frygtede jeg at vi måske alligevel ikke var stærke nok. Det hjalp dog at se at City efterfølgende smide point til upåagtet Cardiff, mens United skabte noget nær ingenting mod os på Old Trafford. Derimod vandt Liverpool og Spurs igen deres kampe 1-0 og kan bestemt ikke afskrives (endnu) som titeludfordrer.

I runde 3 står den på måske Englands to største arvefjendeopgør; Liverpool - United & Gunners - Spurs. Da jeg antager I alle håber at United smider point til Liverpool, vil jeg gerne høre hvad I håber opgøret i Nordlondon ender og hvorfor?

Jeg er selv lidt splittet omkring det. Spurs ser farlige ud i år og jeg betragter dem som en større titeludfordrer end Arsenal, hvilket tæller til Arsenals fordel. Omvendt formår Arsenal alligevel altid at ende i top 4 og jeg forudser at Arsenal med deres stærke økonomi (jf. http://swissramble.blogspot.dk/2013/08/arsenal-money-dont-matter-2-night.html), kan blive en seriøst magtfaktor i England.... Hvis Wenger vel og mærke gider at bruge nogle penge.

Men hvad siger I andre?

Skrevet af Zola86
Skrevet af 30/08/2013 - 15:59



Kommentarer

Hvem holder I med i aften? Har virkelig svært ved at sidde og holde med de røde djævle, så tror jeg vil være mest tilfreds med et point til begge hold.

Skrevet af Zola86 d. 10/11/2013 - 11:26

Jeg er egentlig også ret splittet. Set udfra vores synspunkt ville det være fint at holde United et stykke bag os, men samtidig ville Arsenal så stikke lidt ad i toppen. Så ved det ikke rigtigt, men et point til hver er vel til at leve med.

Skrevet af Dwise d. 10/11/2013 - 11:52

Gammel tråd - foregår det ikke på tråden: Sæson 13/14?

Skrevet af Awekat d. 10/11/2013 - 16:01

Sæson 13/14 tråden omhandler Chelseas kampe som Steen selv skriver, istedet for at oprette ugentlige tråde omkring Chelseas kampe. Denne her tråd er EPL generelt og derfor skrev jeg det her og ikke i den anden, da Steen så ville komme efter mig...

Skrevet af Zola86 d. 10/11/2013 - 18:32

God tråd !

Det er mange ting der går galt.

Hvordan kan man også vinde 3-0 over Schalke den ene dag og spille uafgjort mod WBA?! Fodbold er sku en mærkelig sport!

Til at starte med vil jeg sige at lampard - ramires den går ikke. Jo til enkelte kampe, men jeg synes ikke rigtig lampard har formået at spille i det niveau i år som vi alle kender fra de sidste 10 år! Der kommer for lidt kreativt ud af ham og han har ikke kunne formå at sætte sit aftryk på banen ligesom fx Gerrard kan.

Jeg har altid tænkt på ham (i min Chelsea tid) som en spiller der kan ligge længere nede i banen og ligge de der lækre saftige lange diagonale afleveringer, som vi jo alle ved han kan! Ramires har klart spillet bedre end lampard (fx straffet igår). Der var på et tidspunkt et gamle tråd om hvorvidt ramires passede ind i vores spil. Det må man jo sige han kan nu! Mourinho prædiker om et mere direkte spil, og det burde gøre ramires lykkelig. Han er også blevet bedre, men med lampard med på siden sænkes vores spil og med 2 alt for offensive midtbane er vi for svage defensivt. Hvilket kampen igår fint bevidste.

Men med en Ramires - Mikel
Er der Mikel som den deffensive og Ramires som offensive, det ser jo mere som vores fremtid. Eller med Ramires - Luiz.

Luiz har ikke imponeret i år det forsvaret, på nogen måde og jeg savner ham meget. Måske burde vi tage ham op igen på den midtbane. Til gengæld synes jeg godt nok vi også har savnet ham i forsvaret igår! Det var da utroligt hvor dårlig cahill var til at sætte gang i noget som helst. Når JT - Cahill endelig efter 8 minutter havde spillet bolden til hinanden fik Ivan den og der var hans indlæg lige så gode som Bosingwas var... (PINLIGT!) Ivan var ok defensivt men skod offensivt. Holdkæft hvor det forsvar KOLAPSEDE igår ved 1-2 målet! Først falde ivan, så cahill også til sidst cech der var en spøgelse af sig selv!

Men men Azpilgueta på kanten tror jeg vi får mere fart og mere kvalitet i indlægne.


Jeg havde troet at vi ville havde holdt 0 mindst 7 gange i denne sæson indtil videre med mourinho!

Offensivt kan man jo også stille spørgsmåls tegn.

Det er uffateligt at man kan have Willian - Oscar - Hazard i offensiven og abselut INGEN chancer skabe til en angriber. Vi bliver ved med at skrige efter angriber men problemet er at dem vi har skabe ingen chancer til angriberne. Jeg er MEGET imponeret over eto`o og torres kan score 4 og 5 mål på egen hånd (næsten) Godt lavet!

Fart på kanterne:

Der skal meget mere fart på de kanter. hazard: God fart dygtig spiller en af 23 bedste spillere i verden. Schrulle: Masser af fart, dygtig til at drible og har imponeret meget. Mata: fordi han er edderfandme god og vil være VIRKELIG godt med en så boldsikker spiller i midten til de 2 kanter:

BUM! Opskriften til en masse indlæg til Torres/etoo. Der vil klart komme mere kreativt ud af dem. Dog tror jeg først dette vil gavne os VOLDSOMT når lukaku kommer tilbage! Men da Ba er den stærkeste i luften indtil Lukaku kommer vil jeg fortrække ham i denne start!
Entenlig kun fordi han er stærkest af de 3.
Mata:
SKAL tilbage. Oscar har scoret 4 mål indtil videre og har da spillet godt, men jeg synes han er ved at se træt ud. Mata er alt afgørende for vores sæson (godt være han ikke kan sikre os mesterskabet som van persie gjorde for United) men han kan stadig udføre mirakler. Mourinho bliver nødt til at slække lidt på sine holdninger hvis vi skal have en chance for at vinde. Ligesom med city for 2 år siden skal vi have nogle spillere som kan øfte hele holdet. Mourinho har også sagt at han frtrække Oscar fordi han er bedre til at forsvare. Men så længe vi har Mikel som er længere bag Ramires bliver dette ikke et problem!

VI HAR DE SPILLERE!

Kompany: Luiz
Silva: Mata
Joe hart: Cech
Aguero/balotelli/tevez: Willian/schruule, Torres/Etoo, Hazard.

Vi burde sagtens kunne hive det mesterskab hjem!
Godt være Arsenal har Ozil og Ramsey. Forhelvede de må sku da gå døde på et eller andet tidspunkt!
Meget skal ske og MANGE spillere skal træde i karrakter men hvis bare mata, Etoo/Torres og Luiz spiller fremrangende så kan det sagtens ske!

Hvordan kan man også vinde 3-0 over Schalke den ene dag og spille uafgjort mod WBA?! Fodbold er sku en mærkelig sport!

Jeg tror at vi bliver nødt til at have den opstliling og de skal alle sammens være on fire.

(ja den ligner lidt Benitez yndlings opstlining men jeg skynes fandme også han havde fat i noget rigtigt)

Så det blev en lang smøre men ikke desto mindre hvad der skal til for at vi vinder pl.

Skrevet af Lampard123 d. 10/11/2013 - 19:17

Hvilken kamp. Sindssygt tempo de spiller i, og kvaliteten er stadig i top. Det var Mourinho-taktik, som fungerede perfekt. God solid defensiv og en farlig kontra. Det er umuligt at hold et hold som City fra chancer, og selvfølgelig har de muligheder, men jeg synes, at vi var det bedste hold på banen, og vi holder endnu engang nullet. Det lover rigtig godt.
Matic var fremragende, han skal vi nok få glæde af. Ærgerligt at hans drøn ikke går ind.

Skrevet af Dwise d. 03/02/2014 - 23:29

Og til Shity-fans der vil kalde os heldige kan man jo vise dem de 3 stolpeskud:-)

Skrevet af Morten d. 04/02/2014 - 07:30

Uanset hvilket hold man holdte med igår, så kan man vidst ikke sige at det var ufortjent at vi vandt. Vi spillede bare bedre end City over hele linjen undtagen de første 15 min.

Skrevet af Tweaker12 d. 04/02/2014 - 08:14

Hold kæft en indsats man! Absolut fremragende præstation fra alle spillere.
En central midt bestående af Luiz og Matic - med det niveau de kørte i går - er det bedste vi har haft længe! Shit de kontrollerede den midtbane, og gjorde Yaya Toure til en lille tændstikmand.

God dag til alle :)
Jeg har i hvert fald en dejlig blå trøje på, på arbejde i dag.

Ktbffh

Skrevet af Elholm89 d. 04/02/2014 - 08:24

Gal nogle klipper at have ligende på de 2 CM pladser.

Skrevet af Awekat d. 04/02/2014 - 11:51

Jeg kan ikke mindes at vi har spillet bedre fodbold i en så lang periode som tilfældet er i øjeblikket (2 måneder med 25 point i 9 kampe) og her tæller jeg også tiden under Carlo Ancelotti.

Det er VIRKELIG en fornøjelse at være Chelseafan i øjeblikket, og må indrømme at hvis jeg skulle sætte penge på en vinder af EPL i år, så vil de falde på os selv.

fedt fedt fedt...

ps: Chelseatv viser gårsdagens kamp om en halv time :)

Skrevet af Zola86 d. 04/02/2014 - 20:26

Er det kun mig som har været imponeret over Matic de sidste par kampe?

Skrevet af Duxii d. 04/02/2014 - 20:54

Nej slet ikke. Han var jo flyvende!

Skrevet af EmilMiddleton d. 04/02/2014 - 21:11

Det tror jeg ikke at du er Duxii, og heldigvis for det da :)

Det jeg specielt er blevet imponeret over er hans teknik i forhold til hans fysik, og så specielt hans ro på bolden i pressede situationer.

Jeg synes han har det vi har manglet, da han har den fysiske styrke som Mikel og samme evner defensivt (ifølge min overbevisning) som Mikel også har. Derudover har han også et blik for spillet, der er vigtigt for os at have på den defensive midtbane i forbindelse med omstillingerne (f. eks som i går, da han lagde afleveringen til Willian der gav os en 4 mod 2 i første halvleg).

Som en af eksperterne på TV3sport også sagde i forbindelse med transferdeadline-dækningen, er han skræddersyet til at være Chelseaspiller.

Hvad er jeres holdning egentlig til at sælge ham for at købe ham hjem igen nogle år efter? altså i forhold til hvis man havde lejet ham ud.

For hans udvikling i Benfica tror jeg at det var bedst for ham at blive solgt i forhold til en lejeaftale.

Skrevet af TheBlueBerner d. 04/02/2014 - 21:18

På langt de fleste engelske medie i dag, bliver der skrevet at Matic var kampens bedste spiller. Jeg synes også han var voldsomt imponerede og meget bedre ind jeg kunne drømme om. På youtube kan du ovenikøbet allerede finde en video på 4 minutter med kun gode aktioner fra kampne i går.

Skrevet af Kirk d. 04/02/2014 - 22:30

Matic var swag i mod City, han løb og nedkæmpet virkelig al modstand på banen. Faktisk var hele holdet outstanding, og en som "Dave", forsætter han sit spil, så kan Cole lige så godt købe en blød pude til bænken for der kommer han da til at bruge meget tid ude så :)

Men City var også elendig og snak om de mangler Aguneo og Fernandinho, bullshit, de spillet af røv til, der var ingen vilje til den kamp fra deres side. Andre der lod mærke til hvor tit Chelsea i kontra spillet var i overtal hvor City ikke altid kom hjem. Det var utroligt at se det skulle være et af europas bedst spillende hold, for de var dælme elendige at se på. Heldigvis for det, og så kan vi lige så godt tage den 3 sejre mod City i den her sæson når vi nu er i gang,

Skrevet af Obi d. 05/02/2014 - 10:12

Shit vi spillede skidt i går! vi skaber intet. Utrolig man kan stille med så dyr en offensiv uden at skabe målchancer. Præcis samme problem var der mod West bromwich og West ham.
Når vi skal skabe kampen har vi det godt nok svært! Man sidder og føler at de kunne spille 5 timer uden at scorer!!

Skrevet af Kirk d. 16/02/2014 - 14:25

Hold nu op det er lækkert, 4-0 mod Spurs. Men det hjlæper naturligvis at når man spiller så elendigt i defensiven som de gjorde. Var jeg den eneste der synes at det røde kort var lidt hårdt dømt? Men det hænger vel sammen med at man fjerner en oplagt scoringsmulighed?

Skrevet af Obi d. 10/03/2014 - 08:54

Ærgerligt pointtab. Marginalerne var ikke på vores side i dag. Torres bliver dømt offside på en friløber, hvilket han ikke var, og Willans røde kort er jo virkelig dårligt dømt. Samtidig bliver Matics mål annulleret for hånd på bolden, som måske nok er korrekt. Men nu så jeg kampen før mellem Fulham og Newcastle, og her bliver en lignende situation i de sidste sekunder af kampen ikke dømt, på trods af at en Fulham-spiller har hånd på bolden i eget felt.
Men Torres var da fornærmende ringe. Det handler ikke om at brænde chancer, men hans manglende teknik bliver udstillet i den kamp. Det er bare ikke acceptabelt, at en så højt lønnet spiller ikke er bedre med bolden.

Skrevet af Dwise d. 16/03/2014 - 14:15

sådan burde startopstilling være eller hvad skal willian spille fra start

Skrevet af andersterry d. 17/03/2014 - 16:24

Mod Crystal Palace imorgen forventer jeg nok denne opstilling:

Jeg er ikke rigtig sikker på om Luiz får en start plads som CB/CDM. Men jeg tror at mourinho tænker at Luiz, "han spillede jo mod Arsenal... Imodsætning til Lampard hmm, jeg tror sku lampard får en start plads!"

På den anden side det er Crystal Palace så mon ikke han får en plads fra start et eller andet sted. Det kan jo også være Matic får en pause..

Ramires og Willian med karentæne.

Eto´o med skade

Cole, jeg ved ikke helt om han er skadet (ikke at det gør en forskel)

Ps: Van Ginkel er på vej tilbage, skønt!

Skrevet af Lampard123 d. 28/03/2014 - 23:03

Willian er ikke i karentæne til dagens kamp. Han fik rødt efter to gule kort, det giver 1 spillededags karantæne og den afsonet han mod Arsenal.

Skrevet af Kirk d. 29/03/2014 - 08:45

Jeg tror at Lampard får chansen idag imod et svagt Palace hold, som forventes at pakke sig ned og derfor ikke har brug for to defensive midtbanespillere :)

Skrevet af tobylobi d. 29/03/2014 - 10:42

Måske kunne spillere som Salah, Mikel være spillere der kunne få chancen, men tror The happy one vælger det sikre istedet, og derfor er mit bud som overstående.

Lampard ser jeg helst i spil i CL og gerne så sparet i denne kamp, som vi kommer til at dominere fra start til slut.

Vi vinder 3-0, på mål af Hazard, Terry og Schurrle .

Skrevet af Enevo d. 29/03/2014 - 13:03

Tror at Mou vil spare Luiz til CL, da vi ikke har Matic i den kamp. Ellers tror jeg det bliver nogenlunde "standard" opstilling. :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 29/03/2014 - 13:32

Kæft noget dårligt bold! Elendig indsats. Ingen tro på det! Mourinho starter også med det 2 def midt, det er hul i hovedet! AAARH

Skrevet af tobylobi d. 29/03/2014 - 17:54

Helt enig! Synes det var skuffende at se på. Godt klar over at CryP stod kompakt, men det var bare i min optik en kamp vi skulle have have 3 points i, og så ender vi ud med 0, hvilket resulterer i at jeg måtte sidde og heppe på Arsenal, for at det ikke skulle give yderliger points til Mcity.

Skrevet af kiiwiui d. 29/03/2014 - 20:51

Jeg heppede faktisk på City mod Arsenal - fordi jeg synes de burde og har fortjent at vinde Premier League i år. Derudover er ethvert nederlag for Arsenal, ren fryd for mig.

Det eneste jeg virkelig ikke kan fordrage, det er at Liverpool ligger over os i tabellen nu og faktisk er titelkandidater! Føj hvor er det ulækkert!

Jeg tror dog toppen bliver således til sidst:
1. Man City
2. Chelsea
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Everton
6. Man Utd
7. Tottenham

Skrevet af Elholm89 d. 31/03/2014 - 12:02

Når vi spiller mod hold som Crystal Palace, så synes jeg, at vi har det meget svært. Vi skaber ikke nok, og mangler ideer til at bryde deres forsvar ned. Jeg tænker, om vi ikke kunne have brugt Mata i de situationer. Han bidrog ikke nok defensivt, var argumentet for at lade ham gå, og samtidig spillede Oscar fantastisk. Men nu er situationen anderledes, og jeg synes ikke, at Oscar er inde i sin bedste periode. Jeg mener virkelig, vi mangler ideer i vores angrebsspil, når modstanderen står meget dybt i banen, og det kunne Mata måske have hjulpet med. Det skal dog også siges, at Torres intet gjorde for at udfordre deres forsvar. Fornærmende ringe indsats endnu engang. Ba skal have chancen næste gang, hvis ikke Etoo er klar, synes jeg.

Skrevet af Dwise d. 31/03/2014 - 16:57

Vildt at vi smider Premier League mod Aston Villa, og Crystal Palace.

Skrevet af Duxii d. 01/04/2014 - 09:59

Rigtigt god kamp af Salah i går. Han bliver en god spiller for os.

Skrevet af Kirk d. 06/04/2014 - 14:55

Det bliver en spændende kamp idag. Vi har ikke vundet på Liberty Stadium siden 83' og det var i 2. Division :)

Tror en start ellever kunne se således ud:
Cech
Azpi
Cahill
Luiz
Ivanovic
Ramires
Matic
Oscar
Willian
Salah
Torres

Hazard er ude med en skade og både JT og Eto'o er tvivlsomme.

Skrevet af tobylobi d. 13/04/2014 - 11:10

Efter kampene mod Villa og Palace troede jeg ikke, at vi havde en chance for guldet.
Men så tog jeg lige et kig på tabellen !!

City har seks kampe igen, hvis vi nu siger de vinder fem og står en lige,
så ender de på (86)

Liverpool har fire kampe igen, hvis vi nu siger de vinder tre og taber den til chelsea,
så ender de på (86)

Chelsea har fire kampe igen, hvis de vinder dem alle,
så ender de på (87)

Så hvis City står en lige, så har vi skæbnen i vores egen hånd

Skrevet af Rygtemaskinen d. 15/04/2014 - 10:12

Ja bestemt!

Liverpool har en svær kamp på udebane mod Norwich i weekenden, og Norwich kæmper en brag kamp for at overleve i Premier League, og det bliver bestemt ikke en walk-over for Liverpool.

City har stadig en kamp mod Everton, og det er nok den kamp man skal håbe de taber point, da resten af deres program ser overkommeligt ud.

Det er slet ikke slut endnu, og tror det kommer til at gå helt hen til sidste spillerunde :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 15/04/2014 - 11:33

Så har Sunderland udlignet, og hvis de ellers kan holde Citypresset de næste 20 min, kan vi igen selv afgøre mesterskabet.... VIGTIGT!

Skrevet af Zola86 d. 16/04/2014 - 22:19

Ja, vi skal ''bare'' lige slå Liverpool på udebane.

Skrevet af Kirk d. 16/04/2014 - 22:24

Om vi slår dem, er selvfølgelig en helt anden ting, men jeg havde i sommer ikke forestillet mig at vi i april måned stadigvæk spillede med om mesterskabet og CHL trofæet. Det er efterhånden nogle sæsoner siden vi har kunne prale af det og hvor har jeg dog savnet det:)

Skrevet af Zola86 d. 16/04/2014 - 22:33

Sådan! City-Sunderland 2-2! Bare synd at Everton tabte, håber virkelig at vi for dem at se i næste sæsons CHL!

Skrevet af EmilMiddleton d. 16/04/2014 - 22:43

Nøøj hvor vigtigt!
Nej nej nej hvor bliver det her spændene!!! :D

Skrevet af SebastianLunnDK d. 16/04/2014 - 22:52

Jeg tager færgen og kaster op i åben sø såfremt det betyder Liverpool vinder mesterskabet ... Det orker jeg bare slet ikke

Når det er sagt er jeg helt enig, ærgerligt med Everton ... De fortjener pladsen

Skrevet af Chrmik d. 16/04/2014 - 22:55

Jeg magter virkelig heller ikke Liverpool som mestre! Jeg kan ikke klarer deres fan's glæde!!!!!!

Skrevet af Kirk d. 16/04/2014 - 23:01

Vi har nu for første gang i lang tid tingene i egne hænder. Lad os nu vinde Premier League!

Skrevet af Tweaker12 d. 16/04/2014 - 23:06

Sunderland! I er elsket!

Hvis vi så bare vinder vores sidste fire kampe, kan vi kalde os Premier League vindere 2014 :D

Skrevet af Elholm89 d. 16/04/2014 - 23:22

Det ville være verdensklasse hvis Liverpool tabte til Norwich og derefter løb ind i en åben kniv mod os ... Man har vel lov at drømme

Skrevet af Chrmik d. 16/04/2014 - 23:29

tro at vi vinder på Anfield 0-1 hazard score og vinder preimer league

Skrevet af andersterry d. 18/04/2014 - 09:36

Så stoppede Mou's stime :-(

Skrevet af Morten d. 19/04/2014 - 20:26

Det er næsten ikke til at bære at Mourinho´s stime på Broen skal ende til FUCKING Sunderland...

Skrevet af Tweaker12 d. 19/04/2014 - 20:31


Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.