Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Sæsonen 18-19

Sæsonen, jeg er endelig tilfreds med slut resultatet, en 3 plads, Europa League sejr. Men det er måske den sæson der

Sarri: Han havde kort tid til at få impliceret sit spil i truppen og de lagde også godt for land, med højt spil, pasninger og ganske solid defensiv. Men da plan A ret hurtigt blev aflæst, så var plan B stadig i skuffen i Italien, den var der ikke, selvom man dækket fik dækket op for Jorginho (som hurtigt også mistet pusten), så blev det ret så fantasiløs, hvor Hazard var vores (eneste) offensive trussel. Willian og Pedro var ikke stabile over en hel sæson. Men værst var måske hans evige beklagen, jamren og siden hen begyndte han at snakke om hvor meget han savnet Italien. Min tålmodighed med ham blev opbrugt da han ville forlade banen mod City i Liga Cup finalen, uanset hvor presset han er, så er det stadig ham der har det ansvar. Men jeg blev advaret før sæson start af en Serie A ven, der sagde Sarri aldrig rokeret aldrig. Det blev faktisk så skidt at man vidste næsten hvornår han udskiftninger ville falde (ca det 60 min (73min og 88 min), og gerne med de samme spillere. At man aldrig gav en Hudson-Odio mere spilletid må stå som en af de største spørgsmål. Heldigvis fik RLC langt mere spilletid og han blev lidt af en nøgle spiller.

Spillet: Det gik godt flere sejre, og 1-1 mod Liverpool og 3-2 sejre over Arsenal og gav City sit første nederlag på 2-0, ind til 13 runde hvor man tabte 3-1 til Spurs og så blev det mere ujævnt hvor sejre, uafgjort skiftes, men 4-0 Bournemouth (som var det største nederlag i umenneskelig tider for Chelsea) (City: Hold my beer). Den kamp på 6-0, aldrig har jeg set noget så elendigt, hvor ingen virkelig på det tidspunkt virket som de ikke vilde hjælpe deres træner der. Men uanset hvor gode City er, så er 6-0 bare et for stort nederlag for en Klub som Chelsea. Men ikke at den snitter ikke var fortjent. Men man rettet op på den dårlige periode og hentet vitale point fra en 6 plads til en 3 plads. Det skal så sige at United, Arsenal og Spurs også gjorde det nemt.

Europa: Der var der ikke så meget at rafle om, man vandt alle på nær 2, hvor spillet var ganske godt og Giroud var i høj klasse. Finalen var en ren fornøjelse, især i anden halvleg, hvor Hazard især var klasser over alle andre. En flot punktum på en sæson der ellers lignet en fiasko for et par mdr siden.

Liga Cup: Det blev til et finale nederlag på straffe til City, hvor Chelsea spillet en go kamp og med lidt mere held på plettet (måske derfor Sarri ville ha Wily ind i stedet) havde udfaldet måske vært noget andet.

[b]FA Cup.[/b] Her røg man ud til Manchester United i 5 runde efter man havde slået Sheff Wed og Notthingham Forrest.

Defensiven: Ja, 39 mål blev lukket ind. Men trækker man de store nederlag fra (Bournemouth og City), så er det altså det absolut godkendt resultat, når man tænker på Alonso og tildels Luiz har vært der nede. Emerson fik meget spilletid sidst på sæsonen, og han gjorde det godt, kom både frem og tilbage på banen, med en god fart og tempo. Kepa, ja han gjorde det godt med 14 clean sheets, men finale episoden mod City i Liga Cup finalen vil altid stå som en skamplet for mig hos ham. Men tror han kan blive endnu bedre, og nu har han stået de sidste par kampe for Spanien, så kan være fremtiden er endnu mere lys for ham. Rudiger, ham har vært usikker på før, men i år har han løftet sit spil og vært nøglen i forsvaret. Kan man evt spille en AC ind som fast makker, er vi garderet de næste mange år.

Offensiven: Hazard, han var manden bag 15 oplæg og så 16 mål, af klubbens 63 mål i PL. Kan afsløre det er ca 50 % han har stået bag. Willian og Pedro er bare lidt for ustabile, men i momentvis har de vist klassen. På front posten, ja der forsætter angriber forbandelsen, Morata, der var ganske enkel forfærdeligt, men hans selvtillid og hjemve var henholdsvis lille og stor, og det bar stor præg i spillet, hvor de mest oplagte chancer blev misbrugt. Et 18 mdr langt lejehold blev det til i Alt. Madrid, tvivler på han har nogen fremtid i klubben. Higuian, 5 mål i 14 kampe, og det er ikke godt nok, ikke for en mand af hans kaliber. Jeg ved godt han skulle vende sig til spillestilen og landet, men de 5 mål er faldet mod Huddersfield Town (x2), 1 mod Fulham, Burnly og Watford. Det facit er bare ikke ret imponerende. Giroud blev bedre og bedre som sæsonen skred frem og Chelsea fik for en stund sit store target mand tilbage, en der har mangler siden Costa rejste.

Indkøb: Efter man har brugt små 210 mio Euro (ca 1.5 mia), hvilket efterhånden ikke er mange penge at bruge på spillere. Kepa kom til i sidste øjeblik efter Courtois skiftet i sidste øjeblik til Real Madrid for 35 mio euro. Kepa endte med at koste 80 mio euro (!). Han er ikke en Cech eller Courtois, men han kan blive endnu bedre og tror hvis pilen forsætter opad som så er jeg mere rolig på den post. Jorginho, han har vært lidt af en skuffelse, han formået faktisk ikke at lavet et eneste oplæg i Pl og blot 2 mål (1 på straffe i åbnings kampen), men det første aldrig helt til noget andet en han flyttet bolden rundt. Mateo Kovacic, ham har jeg vært inde over, men blev blot en brede spiller/panik handle påske.

Spillerne:

Bedste: Hazard, Antonio Rüdiger, N'Golo Kanté

Bestået: Kepa Arrizabalaga, Pedro, Ruben Loftus-Cheek, Olivier Giroud, César Azpilicueta

Middel: Willian, Andreas Christensen, Callum Hudson-Odoi, David Luiz, Emerson Palmieri

Skuffende: Jorginho, Ross Barkley, Davide Zappacosta

Dårlig: Marcos Alonso, Gonzalo Higuaín, Mateo Kova?i?

Hvad er jeres syn på sæsonen?

Skrevet af Obi
Skrevet af 12/06/2019 - 11:11

Kommentarer

Bedste: Hazard, N'Golo Kanté, RLC

Bestået: Kepa Arrizabalaga, Pedro, Rudiger, Olivier Giroud, AC, Emerson

Middel: Willian, A Callum Hudson-Odoi, David Luiz, Jorginho, Kovacic, Dave

Skuffende: Ross Barkley

Dårlig: Marcos Alonso, Gonzalo Higuaín, Zappacosta

Skrevet af Chrmik d. 30/06/2019 - 14:30

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.