Sæsonen der gik.
Kommentarer
Det har været en fantastisk sæson. Lidt skæv i starten, men efter 3-0 nederlaget til Arsenal har det været perfekt. Som du selv nævnte, Obi, så er det eneste negative stort set problemerne vedr. rygterne om Costa's skifte til Kina. Dog synes jeg ikke at vi har været så gode til at få de unge spillere med. Det eneste positive fra ungdommen i denne sæson må være Chalobah. Men alt andet har været meget positivt.
Jeg var slet ikke vild med sidste sæson, og var klar til at sælge hele holdet flere gange. Jeg frygtede denne her sæson, fordi de andre også havde fået nye (top) managere, og jeg kendte ikke rigtig noget til Conte.
Da vi pludselig startede vores sejrs stime... Der var mit Chelsea hold igen! Det gjorde næsten fysisk ondt på mig sidste sæson, når de gang på gang, ikke kunne finde ud af den mest simple aflevering, og her var de igen, hvor de nærmest legede rundt med modstanderen. Det var en fryd! ^.^
Jeg fulgte en live-streaming på facebook, hvor en fyr stod og ventede ved toget, hvor de regnede med at David Luiz ville være med, hvis han skulle ind og snakke med Chelsea. På trods af hans tidligere 'anfald' på banen, turde jeg næsten ikke håbe på det. Og der var han...
Den sæson her, har overgået alle mine forventninger, håb og ønsker.
Jeg havde ikke meget fidus til Alonso i starten, men han er jo fantastisk. Kante lagde jeg ikke mærke til i Leicester sidste sæson, men hold da op! Costa synes jeg, har forbedret sig på banen.. Jeg var ikke vild med hans 'galskab' de forrige sæsoner, og syntes faktisk han var lidt af en skamplet, uanset hans mange mål for os. Lad spillet tale, ikke knopperne på fodboldstøvlerne. Når det er sagt, så synes jeg stadig han mangler en del, han mister boldet alt for tit. Jeg ville ikke have noget imod, at der blev købt en anden angriber..
Jeg ville også gerne se nogle af ungdoms spillerne få en chance næste sæson, men ikke på bekostning af point. På den anden side, så er der så mange folk i og omkring Chelsea, at de burde kunne finde ud af en måde, at få det til at lykkedes på... Med Terry ude, så føler jeg ligesom så mange andre, at der er brug for nogen, der har været med fra de var unge. Jeg ved at mange af spillerne har været der mange år, de elsker klubben, og vil gøre alt for at vinde. Men det kunne være rart med nogen fra Akademiet også.
For et år siden, frygtede jeg næste sæson. I år, kan jeg slet ikke vente, til vi starter igen! Og CL fodbold!
Skriv kommentar
Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.
Sæsonen er gået på hæl, en sæson, der var en gigantisk oprejsning fra sidste års 10 plads. Conte trådte til og en formation blev implementeret, hvor bussen blev skiftet ud og hurtigt kontra spil med frisk pres spil. Conte formået udover sit spil skift, at opfinde Victor Moses, der efter et par mindre vellykkede udlejninger, blev manden på højre wing pladsen.
Chelsea var i år, forskånet for skader, og europæisk fodbold, så truppen var ret forskånet.
Positive overraskelser:
Der var mange spillere der hanket sig op, og leveret en flot sæson, men det der overrasket mest var spille stillen der imponeret mig. Men folk som Moses og Pedro var nok dømt ude, men tog revanche og spillet en god sæson. 13 sejre i streg er ganske imponerende, 4-0 over United, i sær 5-0 mod Everton står for som den bedste præstation fra holdet.
Negative overraskelser
Costa's udbrud i vinters og et ønske om Kina og deres mange penge. Han viste efter vinter lidt negativ attitude, selvom holdet vandt, så var det ikke en Costa som man kender. Desuden var den sidste 3 del af sæsonen holdte man kun 0 i ud af 11 kampe. Især nogle af de mål der kom ind virket meget sløset- Jeg er spændt på hvem der kommer til som forstærkning. Defensivt er jeg ikke altid helt tryk.
Indkøb: Marcos Alonso, Michy Batshuayi, N'Golo Kanté, David Luiz, Eduardo. Der var stort set gevinst på alle lodder. Jeg skal være den første til at sige at jeg var meget skeptisk, især på de defensive forstærkning. Batshuayi fik ikke for mange chancer, men var vital i guld kampen mod WBA. Alonso var en åbenbaring at følge, ikke en Messi type, men arbejder for holdet og lavet sine mål og oplæg. Kante, uden ham var vi nok ikke blevet mester. Sikke en spiller. David Luiz, har overrasket mig helt vild, og hans fejl er ganske få i år. Alt i alt ramte Conte fuldstændig plet.
Desuden, er det et farvel til en af de helt store i Chelsea, John Terry stopper i klubben, efter 22 år i klubben og er om nogen symbolet på holdet. Tak for alt JT, Captain, leader, legend.
Men kom jeres besyn boys.