Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Sæsonen so Far 17/18

Vi er godt halvvejs af denne sæson, og Jeg sidder med en underlig smag i munden, ikke skuffelse, men alligevel heller ikke fuldt tilfreds. Efter 17 kampe er der kommet 35 point ind, modsat sidste år samme tid, hvor der er 44 point, men det var også i perioden hvor sejres stimen var begyndt. Men det 35 point for 17, det er jo ikke dårligt. Man er lige nu blot 3 efter United, og håbløs efter City der lige PT er på 49 point efter 17 kampe (!).

Spillet synes jeg i perioder har vært rigtig god, og f.eks. mod Man United, viste man en fuldstændig kontrolleret, og også mod svagere modstandere, hvor Chelsea har haft jerngreb om dem, senest mod Huddersfield, hvor Chelsea spillet langt prangende, men de sad på kampen, og bestemt den. Det skal man naturligvis også gøre mod et oprykker hold, men det var meget af det spil fra sidste år der har man så der.
Nederlag, en nærmest uundgåelig ting i sporten, og efter 17 kampe har (allerede?) tabt 4 kampe, modsat sidste år hvor det blev til 5 nederlag over 38 kampe. Man tabte, fortjent, til City der slog os 1-0, hvor det var spørgsmål om hvor meget vil vi skulle tabe frem for om vi skulle ha point med fra kampen. Chelsea har for vane at tabe gerne 1-0 til mindst én gang pr sæson mod et meget defensivt stående hold, hvor man endnu ikke har kunne knække dem selvom de har dækket Hazard ned. Der mener jeg stadig man har et problem, når han mangler eller puttet væk, Willian og Pedro er begge dygtige offensive folk, men de falder desværre nemt igennem også. Kampen mod West Ham (Som var denne sæsons dårligst kamp) og Crystal Palace var langt fra godt. Burnley i sæsonen åbneren var uheldigt præget af tåbelige røde kort.

Indkøbene: Der har Álvaro Morata næsten slået igennem som forventet, måske ikke i samme fart som da Diego Costa's gjorde da han ankom, men Morata arbejder og fungere også som oplægger. 9 mål er godkendt, selvom 3 af dem kom mod Stoke, så har jeg en fornemelse af Morata er kommet for at blive. Tiemoué Bakayoko, har bragt noget fysisk ind og løber fra mål til mål, og virkelig utrættelig, er stor fan. Men en arbejdes bi som Kante er han dog ikke, som er tydelig at mærke når han ikke er med. Danny Drinkwater, jeg havde ingen forventer til ham og ser ham blot som et panik køb med home grow status. Dygtig spiller, men skader og hård kamp om pladsen, ligner han en dyr Liga Cup spiller (nægter af kalde den af sit nye navn). Antonio Rüdiger, han ligner en der væver imellem fugl og fisk, virker lidt usikker når han har fået chancen, men også at AC har overrasket fuldstændigt i år, sikke en masse ros han får af de engelske kommentatorer. Davide Zappacosta er i mine øjne lidt 80 % af en Moses i top form, har bidraget mere til bredden end til kvaliteten. Måske blot tilvænnings periode?

En tanke har haft er om flere af de spillere Chelsea ikke er de aller mest erfaren spillere, altså med at spille på flere fronter af gange. Courtois, Luiz, Cahill, Dave, Willian, Cesc for at nævne nogen har prøvet, ellers mange af dem har ikke spillet alverden af Europa bold, og jeg tænker tilbage til kultur bærerne i Cech, Terry, Cole, Lampard og Drogba, der var vindere og kunne bære holdet, jeg mangler måske lidt de leder typer der går foran. Vi har en meget talent fuld spiller trup med den rette aldre, men kan de gå foran?

Jeg har sidder med smagen af det er godt nok, men alligevel, så har det haltet lidt på de fronter man satser på, PL og CL, og tænker man skal sætte ind mod de 2 Barca Kampe, for City ligner ikke lige nogen der letter på gas pedalen. Selvfølgelig vil de møde mod gang, men Chelsea skal snart finde deres 14 sejres stime frem igen, hvis ikke en seriøs guld kamp skal være over inden den for alvor begyndte.

Skrevet af Obi
Skrevet af 15/12/2017 - 22:11

Kommentarer

Jeg kan ikke rigtig finde ud af den sæson her. Jeg tror, jeg har min første Chelsea-krise.

I forhold til så mange andre, så er jeg stadig rimelig 'ny'. Men i løbet af mine 5 år, har vi haft Drogba, Ashley Cole, Terry, Torres, David Luiz, Oscar, Mata, Cech, Eva.. Kevin De Bruyne og MVG nåede jeg også at blive glade for, i deres korte karriere her. Jeg ved ikke, jeg føler ikke rigtig, at jeg har fået et forhold til de nye spillere, der gør, at jeg leder efter deres navn i start XI'eren. Andreas Christensen selvfølgelig, men det er på bekostning af David Luiz.

Jeg kan se på tabellen at vi ligger på 3. pladsen, lige i halen på United, men nøj hvor har vores kampe kedet mig til tider. Jeg mangler virkelig at se nogen spille deres hjerter ud for klubben. De ledere du også snakker om Obi. Der er blevet scoret en del mål, efter nogle sygt smukke kombinationer, men..... Jeg ved det ikke, jeg mangler noget sjæl. Noget passion. Noget 'nu viser vi dem fandme, hvem der bestemmer'.

Jeg har godt hørt, at ingen spiller er større end klubben, men jeg savner godt nok mange af mine spillere. Deres erstatninger har slet ikke levet op til mine forventninger. Jeg kan slet ikke forstå, at vi kan ligge på 3. pladsen.

Skrevet af AnnemarieA d. 28/12/2017 - 20:55

Nu jeg tænker over det, så har det måske også noget at gøre med, at de andre hold spiller så defensivt. Ikke for noget, men man vinder ikke kampe, ved at stå 11 mand på egen banehalvdel 95% af tiden. Giv nu noget af jer selv, sats lidt. Everton-Liverpool og United-City kampene, var lige sådan. Jeg tror de var spændende, sammenlagt 10 min. Det er simpelthen blevet for taktisk det hele. I stedet for at det er 11 mod 11, der kæmper for sejren, så er det 11 mand der spiller for 0-0 og redde et point, og 11 mand der løber ind i en mur i 90 min.

Skrevet af AnnemarieA d. 28/12/2017 - 21:17

Der mangler en rygrad på holdet, og Cech, Cole, Terry, Lampard og Drogba var vitale for os, og det var folk man kunne regne med. Jeg tror Conte er ved en foryngelse proces, for der er flere og flere unge der er udtaget til truppen, så fremtiden kan se lys ud, for ungdoms holdene vinder jo flere turneringer, så mon ikke der er en eller flere "Terry" på vej?

Skrevet af Obi d. 10/01/2018 - 21:39

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.