Sæsonen so far.
Godaften Blues.
Nu hvor vi er en lille 1/3 del inde i sæsonen, ville jeg godt lide høre, hvad er jeres mening indtil videre.
* Har Mourinho være "frelseren" som vi alle har ventet på?
* For defensivt anlagt tiltrods for det materiale der er til rådighed?
* Evt.
Kom frisk med din mening!
Nu hvor vi er en lille 1/3 del inde i sæsonen, ville jeg godt lide høre, hvad er jeres mening indtil videre.
* Har Mourinho være "frelseren" som vi alle har ventet på?
* For defensivt anlagt tiltrods for det materiale der er til rådighed?
* Evt.
Kom frisk med din mening!
Kommentarer
Hey Obi,
Jeg syntes faktisk overall at sæsonen indtil videre er Godkendt. Jeg siger ikke det er fantastisk, men siger det er nøjagtig hvad jeg havde forventet. Selvfølgelig skal vi også have et form dyk, efter der er nye spilssystemer der skal indspilles og spillere som Mata bliver pillet helt ud af holdbilledet, så det er klart, der sker ting og sager.
Jeg er overuden tilfreds med vi ligger i toppen af proppen, der skal ikke mange spilrunder til at det kan ændres og vi så igen er føre hunden. Men er det i bund og grund det vi skal? Jeg er bare tilfreds med at "frelseren" er kommet retur, og indføre noget stabilitet til holdet, og genskaber nogle faste kutymer og spilssystemer. Det andet dur bare ikke, med konstant nyt blod ind og nye ideer.
Jeg er faktisk ikke utilfreds hvis vi intet vinder i år, for Mou skal have chancen for at skabe noget hen over flere sæsoner! Jeg glæder mig til at se hvad han gør i vinterens transfervindue, hvor der jo siges vi allerede nu, så godt som har en aftale på plads med Falcao. Om det er det rigtige, ved jeg ikke. Men glæder mig til at se, om der sker noget, og eventuelt et salg af Mata? Her siges det jo også, en byttehandel med Rooney for Mata.
Lad os se, hvad den gode Mou gør :) jeg er bare glad for han er retur. Man kan virkelig se at drengene gør ALT for at præstere for ham. Også selvom der var nogle kampe her i nov/okt der godt kunne have været bedre da...
Jeg syntes faktisk overall at sæsonen indtil videre er Godkendt. Jeg siger ikke det er fantastisk, men siger det er nøjagtig hvad jeg havde forventet. Selvfølgelig skal vi også have et form dyk, efter der er nye spilssystemer der skal indspilles og spillere som Mata bliver pillet helt ud af holdbilledet, så det er klart, der sker ting og sager.
Jeg er overuden tilfreds med vi ligger i toppen af proppen, der skal ikke mange spilrunder til at det kan ændres og vi så igen er føre hunden. Men er det i bund og grund det vi skal? Jeg er bare tilfreds med at "frelseren" er kommet retur, og indføre noget stabilitet til holdet, og genskaber nogle faste kutymer og spilssystemer. Det andet dur bare ikke, med konstant nyt blod ind og nye ideer.
Jeg er faktisk ikke utilfreds hvis vi intet vinder i år, for Mou skal have chancen for at skabe noget hen over flere sæsoner! Jeg glæder mig til at se hvad han gør i vinterens transfervindue, hvor der jo siges vi allerede nu, så godt som har en aftale på plads med Falcao. Om det er det rigtige, ved jeg ikke. Men glæder mig til at se, om der sker noget, og eventuelt et salg af Mata? Her siges det jo også, en byttehandel med Rooney for Mata.
Lad os se, hvad den gode Mou gør :) jeg er bare glad for han er retur. Man kan virkelig se at drengene gør ALT for at præstere for ham. Også selvom der var nogle kampe her i nov/okt der godt kunne have været bedre da...
Jeg er overuden tilfreds med vi ligger i toppen af proppen:P
Mourinho har gjort det fint. Han har ændret nogle radikale ting, men jeg synes ikke vi er blevet specielt bedre defensivt. Meningen var at vi skulle spille offensiv, flot fodbold - og her menes der ikke tiki taka. Det skal Mou selvfølgelig har chancen for at få etableret, men indtil videre synes jeg ikke det har været prængende. Jeg er ikke meget for at sige det, men jeg synes noget at det bedste bold vi har spillet siden Ancelotti, har været under Benitez.
Jeg er dog tosset med Mourinho, og er sikker på han nok skal få det til at køre. Jeg elsker, at han ikke er bange for at smide nogen på bænken, hvis de ikke spiller godt, selvom det piner mig at se Luiz og Mata ude. Men fedt at se hvor godt Azpilicueta gør det.
Jeg kan dog ikke se hvad du mener Steen, i forhold til at få Falcao. For det første tror jeg ikke på nogle store handler fra Frankrig før sommeren. For det andet, har vi 3 angribere lige nu, dvs. 1 som ikke engang er på bænken. Får vi så også Rooney for Mata, har vi 5 deciderede angribere + 1 på lån. Jeg kan slet ikke se ideen i det.
Torres har ikke lyst til at forlade klubben, så han kommer ikke til at indgå i en handel, Eto'o har kun sæsonen med, han ryger ikke, og så er der kun Demba Ba tilbage - som kunne være en mulighed.
Fornuftigt med en lille opsamlingstråd!
Jeg synes egentlig at vi har gjort det ganske fint so far. Vi ligger ganske fint i ligaen med 4 point op til Arsenal på førstepladsen. For mig er det utrolig vigtigt at vi hele tiden hænger på i toppen, og sørger for at vi holder vores nuværende placering således at vi som minimum vil have adgang til Champions League næste sæson. Jeg er som Steen, ikke en af dem som forventer at vi skal ud og vinde alle de tuneringer som vi deltager i, for det er jeg sikker på vi ikke gør, fordi Mourinho også skal have tid til at sætte sit præg på holdet. Generelt så tager det bare tid at få indført sine visioner og ideer og det vil det også gøre for Mourinho, uanset hvor speciel og fantastisk man synes han er. For at vende tilbage til dit spørgsmål omkring Mourinho og hvorvidt han er frelseren vi har ventet på, så synes jeg det er alt for tidligt at begynde og vurdere det endnu, fordi han som sagt skal have tid til at arbejde med holdet. Lige pt. er jeg egentlig bare rigtig glad for at han er tilbage hos os hvor han hører til, og så er jeg sikker på han at nok skal skabe store ting i fremtiden.
Nogle mener at Mourinho har været for defensivt orienteret til trods for det spiller materiale som han har til rådighed. Jeg mener dog at det er Alfa Omega at man kan holde målet rent for at vinde kampe. Man er ihvertfald nået et godt stykke vej, hvis man kan holde buret rent. Mourinho er en træner som prioriterer den defensive del utrolig højt, og samtidig det at holde nullet. Det er meget godt illustreret i bænkningen af Mata. Mata er netop blevet bænket fordi Mourinho ikke mener at han arbejder defensivt nok, og derfor foretrækker Oscar, fordi han både er offensiv, men samtidig har en stor arbejdsradius som også hjælper defensivt, og det er den type spiller som Mourinho foretrækker.
Angående rygterne omkring Falcao så er jeg sikker på at det bare er ren snak. Hvis der skal falde en handel, så bliver det ihvertfald først til sommer og ikke her i januar vinduet. Jeg tror dog rygterne er det pure opspind, og jeg så gerne han blev langt væk fra broen, da prisen på ham vil være åndssvag høj, og ikke pga. hans evner, for dem kan vi vidst alle blive enige om han har.
Det var alt for mig i så korte vendinger som det nu var muligt, ellers kunne jeg have fortsat, og skrevet flere sider! ;-)
Jeg synes egentlig at vi har gjort det ganske fint so far. Vi ligger ganske fint i ligaen med 4 point op til Arsenal på førstepladsen. For mig er det utrolig vigtigt at vi hele tiden hænger på i toppen, og sørger for at vi holder vores nuværende placering således at vi som minimum vil have adgang til Champions League næste sæson. Jeg er som Steen, ikke en af dem som forventer at vi skal ud og vinde alle de tuneringer som vi deltager i, for det er jeg sikker på vi ikke gør, fordi Mourinho også skal have tid til at sætte sit præg på holdet. Generelt så tager det bare tid at få indført sine visioner og ideer og det vil det også gøre for Mourinho, uanset hvor speciel og fantastisk man synes han er. For at vende tilbage til dit spørgsmål omkring Mourinho og hvorvidt han er frelseren vi har ventet på, så synes jeg det er alt for tidligt at begynde og vurdere det endnu, fordi han som sagt skal have tid til at arbejde med holdet. Lige pt. er jeg egentlig bare rigtig glad for at han er tilbage hos os hvor han hører til, og så er jeg sikker på han at nok skal skabe store ting i fremtiden.
Nogle mener at Mourinho har været for defensivt orienteret til trods for det spiller materiale som han har til rådighed. Jeg mener dog at det er Alfa Omega at man kan holde målet rent for at vinde kampe. Man er ihvertfald nået et godt stykke vej, hvis man kan holde buret rent. Mourinho er en træner som prioriterer den defensive del utrolig højt, og samtidig det at holde nullet. Det er meget godt illustreret i bænkningen af Mata. Mata er netop blevet bænket fordi Mourinho ikke mener at han arbejder defensivt nok, og derfor foretrækker Oscar, fordi han både er offensiv, men samtidig har en stor arbejdsradius som også hjælper defensivt, og det er den type spiller som Mourinho foretrækker.
Angående rygterne omkring Falcao så er jeg sikker på at det bare er ren snak. Hvis der skal falde en handel, så bliver det ihvertfald først til sommer og ikke her i januar vinduet. Jeg tror dog rygterne er det pure opspind, og jeg så gerne han blev langt væk fra broen, da prisen på ham vil være åndssvag høj, og ikke pga. hans evner, for dem kan vi vidst alle blive enige om han har.
Det var alt for mig i så korte vendinger som det nu var muligt, ellers kunne jeg have fortsat, og skrevet flere sider! ;-)
Tweaker12: Du skriver at du vil argumentere for det modsatte af, at han er for defensivt anlagt. Alligevel bruger du hele afsnittet på at argumentere for, han er defensiv. Det forstår jeg ikke :)
Det er fuldstændig rigtigt Awekat! Det var vidst lige en omgang volapyk jeg fik skrevet der. Jeg skrev indlægget i en jura time på studiet, så jeg har nok været ved at falde i søvn :D
Indlægget er redigeret nu, så håber jeg det giver mere mening.
Det korte og lange var bare at jeg synes det er fint at han har så stor fokus på den defensive del! :-)
Indlægget er redigeret nu, så håber jeg det giver mere mening.
Det korte og lange var bare at jeg synes det er fint at han har så stor fokus på den defensive del! :-)
Forfærdelig kamp igår!!
1 ændring fra kampen mod west ham. Det er for lidt når man tænke på hvor stor en trup vi har. Man kan bare ikke spille champions league med
Mikel- lampard- ramires
Tænk vi ikke skabte en eneste chance og at han vælge de bryune frem for mata i det 86 minut, er bare så dårlig stil!
Øv. Men vi er dog videre så nu synes jeg bare vi skal tænke på december, jule freden (med alle de kampe) . Så må man håbe at mata får chancen igen for er der en ting mata kan så er det at skabe chancer.
1 ændring fra kampen mod west ham. Det er for lidt når man tænke på hvor stor en trup vi har. Man kan bare ikke spille champions league med
Mikel- lampard- ramires
Tænk vi ikke skabte en eneste chance og at han vælge de bryune frem for mata i det 86 minut, er bare så dårlig stil!
Øv. Men vi er dog videre så nu synes jeg bare vi skal tænke på december, jule freden (med alle de kampe) . Så må man håbe at mata får chancen igen for er der en ting mata kan så er det at skabe chancer.
Jeg så ikke kampen i går - men hvad gik der lige galt?! Hvorfor stillede han så svagt rent angrebsmæssigt?
Det virkede kort sagt som om vores midtbane ikke eksisterede. Basel kom imellem på stortset alle opspilsbolde.
Holdet så trætte og ugidelige ud, særligt lampard ligner en som ikke skulle have spillet.
Holdet så trætte og ugidelige ud, særligt lampard ligner en som ikke skulle have spillet.
Har læst mig frem til at de var dødtrætte og alle pånær Mikel og Cech spillede skidt...
Jeg forstår ikke hvorfor han ikke stillet med Willian, Mata og KDB i den offensive midt...
Så fortrækker jeg immervæk Mikel/Ramires på den defensive midt... og måske have givet Bertrand en kamp i forsvaret...
Nuvel... vi liger på 3 pladsen i ligaen, og er sikret avancement (dog burde vi have gjort det for 1-2 kampe siden)
Jeg forstår ikke hvorfor han ikke stillet med Willian, Mata og KDB i den offensive midt...
Så fortrækker jeg immervæk Mikel/Ramires på den defensive midt... og måske have givet Bertrand en kamp i forsvaret...
Nuvel... vi liger på 3 pladsen i ligaen, og er sikret avancement (dog burde vi have gjort det for 1-2 kampe siden)
Ja ja
Skidt med det. De er heldigvis videre og spiller de godt og vinder på søndag er alle glade:-)
Vælg dine dårlige kampe med omhu.
Skidt med det. De er heldigvis videre og spiller de godt og vinder på søndag er alle glade:-)
Vælg dine dårlige kampe med omhu.
Som du siger @Zolafan, vil 3-point på søndag mod The Saints gøre skaden god igen. Alligevel vil jeg vove at påstå at spillerne skal have et overordentligt wake up call efter præstationen i aftes. I princippet burde alle spillere involveret i første omgang betale for de medrejsende fans billetter. Wigan gjorde noget lignende da de blev gennemsmadret af Spurs for et par sæsoner siden. Godt nok blev vi ikke gennemsmadret, men vi blev udspillet i en sådan grad at vi ikke opnåede et eneste skudforsøg. Det er for pinligt, uanset hvilket hold man er, og nu er vi jo trods alt et stjernespækket mandskab, der simpelthen ikke gad forsøge på noget som helst i går.
Jeg har længe været vild med den måde Juventus spiller på - hvorfor jeg, hvis vi skulle prøve noget nyt, godt gad og se en opstilling som denne.
Ikke sagt at det vil fungere, men gad godt se hvad noget så nyt kunne gøre for holdet.
EDIT: Derudover kunne jeg godt tænke mig at vi holder fast i en engelsk stamme - hvorfor jeg gerne så spillere som Ross Barkley og Luke Shaw, tage over for hhv. Lampard og Cole.
Ikke sagt at det vil fungere, men gad godt se hvad noget så nyt kunne gøre for holdet.
EDIT: Derudover kunne jeg godt tænke mig at vi holder fast i en engelsk stamme - hvorfor jeg gerne så spillere som Ross Barkley og Luke Shaw, tage over for hhv. Lampard og Cole.
Hjemmebanetrøje
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
Topscorer
Alle turn.
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Puls
Viaplay.dk
Norlys

Umiddelbart er jeg tilfreds med holdets og dermed Mourinhos præstationer indtil videre. Vi ligger nogenlunde hvor vi skal i toppen af en noget ustabil Premier League-tabel, og alle andre hold smider point ligesom vi selv har gjort ved flere lejligheder efterhånden. Med det sagt, har der også været både positive og negative konklusioner at drage. Det er som om det er lettere atbemærke en positiv følelse/stemning i klubben(heraf ofte set ved the famous Jose Mourinho chants fra tribunen) men to dårlige resultater er mere eller mindre lig med krisetilstand. Klubben med fansene i centrum formår at gå i panik hver gang vi oplever en længevarende form for modgang resultatmæssigt, og det er en virkelig skidt tendens.
I skrivende stund, har vi jo netop slået The Hammers med en solid 3-0 sejr ledt an af Oscar og Frankie, så derfor skriver jeg naturligvis med et smil på læben. Men før netop overståede landsholdspause var klubben jo mildt sagt i alvorlige problemer efter 2 dårlige resultater: Choknederlag på St. James og uafgjort mod gæsterne fra West Brom.
Det vidner virkelig om seriøse problemer, for hvis gejsten blandt fansene ikke holdes oppe gennem så turbulent en sæson som denne, ender vi med at gøre det svært for spillerne på banen og klubben som helhed.
Personligt har jeg det stadig meget svært ved Juan Matas udelukkelse fra startelveren, og ser gerne dette ændres snarest muligt. Han var fx fremragende i vores 2-0 sejr på Emirates, men naturligvis er det svært at erstatte Oscar grundet hans seneste præstationer. Vil dog nødigt se Mata ende helt ude i kulden og værst af alt ende med at skifte klub.
Det blev ikke den mest sammenhængende konklusion af sæsonen so far fra min side, men håber at nogle af jer kan relatere til hvad jeg har formået at stykke sammen.