Talent arbejde
Hvad synes i om Chelseas \"nye\" talent arbejde efter AVB er kommet til klubben?
hvem synes i er de mest spændende spillere i ungdoms-afdelingen?Hvad synes i om de seneste indkøb til fremtiden som: Thibaut Courtois, Kevin De Bruyne, Romelu Lukaku, Lucas Piazon, Romeu Oriol og senest en ung dansker - http://www.bold.dk/nyt/BIF-talent-har-lavet-Chelsea-aftale
Kommentarer
Jeg har ikke kendskab til Andreas Christiansen og Lucas Piazon, udover jeg har set nogle klip hvor han trænede :)
Jeg er vild med det nyr talent arbejde. At man så lejer dem ud er da bare godt, da de skal have erfaring. Hvilket de ikke får af at sidde på bænken.
Der er så mange gode spillere i ungdomspillere. Der er også spillere som Milan lalkovic, Nathaniel Chalobah osv.
Thibaut Courtois er et super køb. Ung målmand. Gode reflekser. Han er fremtidens Cech
Kevin de Bruyne er endnu en ung belgier. Han kan nogle gode ting, efter hvad jeg har set på youtube. Jeg tror at han vil blive god i Chelsea.
Romelu Lukaku Jeg kender egentlig ikke særlig meget til ham. Han får næsten ingen spilletid i Chelsea. Men jeg håber at han kan leve op til sit navn som \'The Next Drogba\'
Lucas Piazon Synes jeg selv er fantastisk. Jeg så nogle kampe da der var U20 EM eller VM, og jeg fik hurtigt øje på ham. Han er hurtig. Har gode evner med bolden. Og så er han jo \'The next Kaka\'.
Oriol Romeu Har allerede bevist at han er god. Han spiller allerede mange kampe for 1.holdet.
Andres Christensen kender jeg overhovedet ikke, men jeg håber da at han er god.
Er nu spændt på hvad de guld æg kan udklække i, fulg eller fisk fristes man til at sige..Dog vil jeg sige at Andres Christensen, aner ikke hvem han er, men det \"snak\" om ham, vil jeg se i lyset af han er dansker. Var det en Normand, Italiener eller grønlænder, så var der ingen opmærksomhed omkring ham. Så at han bliver nævnt i de overståen er for mig lidt malplaceret. Der vil jeg vælge spillere som rent faktisk står på vippen til første holdet. Omvendt er der jo sket komet karrerier og så håber jeg da på vi får en dansker på første holdet, det er lidt skønt med den ekstra medie opdækning og deres kampe bliver hyppigere vist når/hvis der er en dansker med om bord. Afviget vist lidt, men AVB har et spændene projekt han er ved at sø sætte..
Jeg har lidt svært ved at tro på den unge dansker på første holdet. Jeg kender ham ikke - så skal ikke sige om han er den nye Agger :) Men men men, som Obi også så pænt skriver, og kan kun være enige med ham. Havde han været i liga med de andre nævnte spillere, så ville han sku nok også blevet talt mere om.
Mon ikke han er købt ind i udviklings-afdelingen for at se hvad det kan blive til, eller et salg til en laver rankseret klub. (Cool business).
Jeg glæder mig til at se til Courtois, han skulle virkelig være god! Og det lidt man har set til ham, og læst om ham, så kunne det være fremtiden. :) Det er fantastisk at se hvordan AVB prøver at tænke ud af boksen, og brugte McEachran og bruger Romeu... Om jeg tror på Lakuka? Njaa... Hvorfor får han ingen spilletid, når man tænker på at Torres ikke rigtig for lavet nogle mål?
Obi - Snakken om Andreas Christensen, er altså ikke kun i danske medier, hvor han bliver kaldt \"super-talent\" eller hvad det nu sku være. Når der på Skysports bliver skrevet: \"Blues win race to sign wonderkid\", så må der være et belæg for at han bliver puttet i kategori med nogle af de andre talenter nævnt i tråden. Men han er kun 15 år, så måske bliver det ikke liiiige i næste sæson han kommer i kamp trods alt.
Steen - Hvis Torres ikke spiller, så scorer han da slet ingen mål, desuden har hans spil hævet sig markant efter nytår. Han spiller fint, arbejder hårdt og laver flere assists. Målene kommer.
WilliamB: Jeg skriver da heller ikke at han ikke gør det godt?! Jeg skriver heller ikke man skal tage ham af holdet - men at indskifte Lukaku, og give ham nogle minutter på banen ville da på ingen måde skade..
WilliamB@ Ikke at jeg tror og håber på det er et guld i form af Andreas Christensen, men hvor mange 15-16 årige er ikke blevet hypet totalt op og siden blevet til ingen ting. Jeg bliver bare altid lidt, hmm, hvordan skal man sige det, harm? Nej, ikke det ord jeg leder efter, men det bliver bare for meget. Skal vi ikke håbe du har ret og bliver han en succes, så har jeg en kold til dig i Aalborg lufthavn.. :)
Det er sku en aftale Obi! ;)
Steen - Jeg tror det var Awekat, som skrev det i en anden tråd, om at forskellen på belgisk topfodbold og engelsk er kæmpe stor. Men helt sikkert jo, Lukaku skal også spille for at kunne blive bedre. Men jeg synes ikke at han skal skiftes ind når Torres som eks. i kampen mod United spiller ganske fint, og er en trussel. Når han eller Drogba (når han kommer tilbage) spiller elendigt som de har gjort et par gange, jo så send Lukaku på banen. Han vil jo sikkert give alt hvad han har for at bevise, at han er god nok.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold/superligaen/broendby/article1704342.ece
Her er en interessant artikel (godt nok ekstrabladet, but still). Bemærk i øvrigt følgende:
\"Det er Chelseas plan at samle 14 af de største europæiske talenter i alderen 16-17 år. De skal spille sammen de kommende tre sæsoner og udvikle sig til at kunne træde ind på Chelsea-mandskabet, fordi der nu er krav om, at klubberne udvikler egne spillere.\"
Hvorfor har jeg en idé om at flere af de spillere vi har (Piazon, Lukaku mv.) er en del af de planer?
Det lyder i mine øjne - utrolig spændende!
Jeg har det sådan set fint med Lukaku, han ser da også \"ok\" ud, om end ikke så skarp på hans førstegangsberøringer, og lidt tung i det. Men han skal nok komme efter det, hvis han bliver udlejet til mindre PL-klub.
Det samme skulle McEachran have været fra starten af denne sæson og i hele sidste sæson. Som om, at man lidt for sent opdager det i Chelsea.
Hovsa - sturridge leverede pludselig. Og pludselig hev United og Arsenal flere spillere hjem der havde været udlejet, som pludselig også præsterede på højeste plan.. I den tid havde vi haft Bruma, Bertrand, McEachran, Van Aanholt, Kakuta osv. rendende og træne med reserverne.. Det gav bare ikke lige så meget, og da man sidste sæson så Wilshere, Ramsey, Smalling og i denne sæson P. Jones, Cleverly, Welbeck pludselig være stamspillere, tror jeg at man i Chelsea tænkte \"fuuuck\" kan være vi skal leje dem ud. Vi gjorde det lidt i starten af sæsonen med folk som var meget langt fra startpladserne: Bruma, Kakuta V. Aanholt.
Men først nu med McEachran og ikke engang Lukaku? Hvis vi havde beholdt Anelka, og udlejet Lukaku fra start, havde det ikke været et problem.. Sturridge kan stadig også spille CF, hvis Torres blev skadet og Kalou + Drogba var til AFN..
Ved ikke om den her besked blev lidt rodet eller uklar, men opsumerer gerne lige min pointe:Chelsea har de sidste par år (inkl. Arnesen-tiden) prøvet at være helt i top i talentarbejde og køb af samme. Problemet har bare været, at vi ikke har udviklet vores talenter tilstrækkeligt med Top-niveau fodbold hver weekend. I stedet for at udvikle sig, er de bare blevet ældre og ældre. Og lidt for sent er det gået op for CFC, at udleje talenter til andre PL klubber, kan være en rigtig god ide, for at få dem til at udvikle sig. Det eneste talent der har bidt sig fast, er Sturridge - som har været udlejet!
I øvrigt håber jeg på, at AVB snart tør pille Ashley Cole ud (som mildest talt har spillet elendigt de sidste 10 (?) kampe, og smider Bertrand ind, som i mine øjne nærmest ikke kan gøre det dårligere...
Lidt uenig om det med Cole, men Bertrand er da klart fremtidens venstre back. Jeg tror at det største problem ved Chelsea og ungdomsarbejde er CFC\'s ry. Altså at købe store talenter som Lukaku osv. og ikke bruge dem til en skid. Lad os håbe at det bliver lavet om på nu med Boas, selvom Lukaku ikke er den, Der får mest spilletid. Og det med at Lukaku er tung i det, det er da bestemt ikke noget jeg mener, ganske modsat.
Awekat, er fuldstændig enig i din vurdering og har vist også tilkende givet det her inde (eller var det på et andet forum engang?)Men under Roman\'s tid, så har man købt spillere i spandevis, stor del af dem var/er etableret navne, og det vil i min optik være at man modarbejde hele akademi som Arnesen blev hyret til at bygge op, og man kan spørge sig selv, hvor mange har etableret sig? Terry er den eneste der har taget turen op igennem systemet, flere unge i mens jeg har være Blue, så er de enten blive henvist til bænken fordi der var en udlændning der var købt direkte til pladsen, eller så har de unge måske bare ikek være gode nok.
Mht Lukaku, så tror jeg han ser tung pga af han simphelhen mangler de sidste procenter, altså kamp træning, for man bliver kun bedre ved at få spille tid, og gerne meget. Skal Lukaku udvikle sig til den spiller alle går og tror/håber på, så skal han altså ha mere græs under støvlerne, en de små indhop fra tid til anden. Det er sådan nogen man gøre ved en rutineret spiller der spiller på sidste vers, den rolle vil jeg gerne se Drogba indtage på sigt, hvis altså bliver.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Puls
Viaplay.dk
Norlys

Jeg synes at det mest spændende køb er Lucas Piazon, Andreas Christiansen, Oriol Romeu eller Kevin De Bruyne! :D