Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

The November Curse

Hey Supporters

Jeg må indrømme at jeg syntes denne sæson begynder at ligne de forrige.
Vi spiller godt og får gode resultater. Men så rammer vi November - HVORFOR?

Jeg forstår Ikke dette formdyk eller motivations dyk for flere spillere.
Da vi vandt over Schalke tænkte jeg puha det sker ikke I år nu vi Mou.
Men så dummer vi os med en skidt kamp I går, hvorfor?

Heldigvis er der nu en pause, hvor spillerne kan komme lidt væk og vi har Westham ude samt Basel ude. West Ham kampen skal vindes, mens et x mod Basel vil sikkert vise sig at være nok I CL.

Jeg må indrømme at mesterskabet er toppen for mig I denne sæson og med vores trup in mente kan jeg ikke se andre hold have en mere komplet trup end CFC.
Derfor er det bare 5 MEGA ærgelige point der er smidt I November og de kan blive dyre.

Fejl sker I en sæson, men vi var heldige til sidst I går med et straffe der kan dømmes I tillægs tid, MEEENNN havde det været United der havde fået et sådant på OT havde vi sagt at det var typisk, Nu fik vi det og det ene point Heldigt.

Hvorfor underpræstere vore spillere Igen I November. Jeg tænker på JT, Cech og lampard med flere?

Hvad syntes I har vi en November Curse eller ser jeg spøgelser???

Come on Chelsea
12 år siden
1377 visninger

Kommentarer

Lampard12312 år siden
God tråd !

Det er mange ting der går galt.

Hvordan kan man også vinde 3-0 over Schalke den ene dag og spille uafgjort mod WBA?! Fodbold er sku en mærkelig sport!

Til at starte med vil jeg sige at lampard - ramires den går ikke. Jo til enkelte kampe, men jeg synes ikke rigtig lampard har formået at spille i det niveau i år som vi alle kender fra de sidste 10 år! Der kommer for lidt kreativt ud af ham og han har ikke kunne formå at sætte sit aftryk på banen ligesom fx Gerrard kan.

Jeg har altid tænkt på ham (i min Chelsea tid) som en spiller der kan ligge længere nede i banen og ligge de der lækre saftige lange diagonale afleveringer, som vi jo alle ved han kan! Ramires har klart spillet bedre end lampard (fx straffet igår). Der var på et tidspunkt et gamle tråd om hvorvidt ramires passede ind i vores spil. Det må man jo sige han kan nu! Mourinho prædiker om et mere direkte spil, og det burde gøre ramires lykkelig. Han er også blevet bedre, men med lampard med på siden sænkes vores spil og med 2 alt for offensive midtbane er vi for svage defensivt. Hvilket kampen igår fint bevidste.

Men med en Ramires - Mikel
Er der Mikel som den deffensive og Ramires som offensive, det ser jo mere som vores fremtid. Eller med Ramires - Luiz.

Luiz har ikke imponeret i år det forsvaret, på nogen måde og jeg savner ham meget. Måske burde vi tage ham op igen på den midtbane. Til gengæld synes jeg godt nok vi også har savnet ham i forsvaret igår! Det var da utroligt hvor dårlig cahill var til at sætte gang i noget som helst. Når JT - Cahill endelig efter 8 minutter havde spillet bolden til hinanden fik Ivan den og der var hans indlæg lige så gode som Bosingwas var... (PINLIGT!) Ivan var ok defensivt men skod offensivt. Holdkæft hvor det forsvar KOLAPSEDE igår ved 1-2 målet! Først falde ivan, så cahill også til sidst cech der var en spøgelse af sig selv!

Men men Azpilgueta på kanten tror jeg vi får mere fart og mere kvalitet i indlægne.

Jeg havde troet at vi ville havde holdt 0 mindst 7 gange i denne sæson indtil videre med mourinho!

Offensivt kan man jo også stille spørgsmåls tegn.

Det er uffateligt at man kan have Willian - Oscar - Hazard i offensiven og abselut INGEN chancer skabe til en angriber. Vi bliver ved med at skrige efter angriber men problemet er at dem vi har skabe ingen chancer til angriberne. Jeg er MEGET imponeret over eto`o og torres kan score 4 og 5 mål på egen hånd (næsten) Godt lavet!

Fart på kanterne:

Der skal meget mere fart på de kanter. hazard: God fart dygtig spiller en af 23 bedste spillere i verden. Schrulle: Masser af fart, dygtig til at drible og har imponeret meget. Mata: fordi han er edderfandme god og vil være VIRKELIG godt med en så boldsikker spiller i midten til de 2 kanter:

BUM! Opskriften til en masse indlæg til Torres/etoo. Der vil klart komme mere kreativt ud af dem. Dog tror jeg først dette vil gavne os VOLDSOMT når lukaku kommer tilbage! Men da Ba er den stærkeste i luften indtil Lukaku kommer vil jeg fortrække ham i denne start!
Entenlig kun fordi han er stærkest af de 3.
Mata:
SKAL tilbage. Oscar har scoret 4 mål indtil videre og har da spillet godt, men jeg synes han er ved at se træt ud. Mata er alt afgørende for vores sæson (godt være han ikke kan sikre os mesterskabet som van persie gjorde for United) men han kan stadig udføre mirakler. Mourinho bliver nødt til at slække lidt på sine holdninger hvis vi skal have en chance for at vinde. Ligesom med city for 2 år siden skal vi have nogle spillere som kan øfte hele holdet

VI HAR DE SPILLERE!

Kompany: Luiz
Silva: Mata
Joe hart: Cech
Aguero/balotelli/tevez: Willian/schruule, Torres/Etoo, Hazard.

Vi burde sagtens kunne hive det mesterskab hjem!
Godt være Arsenal har Ozil og Ramsey. Forhelvede de må sku da gå døde på et eller andet tidspunkt!
Meget skal ske og MANGE spillere skal træde i karrakter men hvis bare mata, Etoo/Torres og Luiz spiller fremrangende så kan det sagtens ske!

Hvordan kan man også vinde 3-0 over Schalke den ene dag og spille uafgjort mod WBA?! Fodbold er sku en mærkelig sport!

Jeg tror at vi bliver nødt til at have den opstliling og de skal alle sammens være on fire.

(ja den ligner lidt Benitez yndlings opstlining men jeg skynes fandme også han havde fat i noget rigtigt)

Så det blev en lang smøre men ikke desto mindre hvad der skal til for at vi vinder pl.
Blue4Life12 år siden
Chelsea4evertrueblue skrev:
Heldigvis er der nu en pause, hvor spillerne kan komme lidt væk og vi har Westham ude samt Basel ude. West Ham kampen skal vindes...

Undskyld, men det er ganske enkelt for naivt at anse 3 point som værende en selvfølge på et svært stadion som Upton Park. Så sent som sidste sæson måtte vi gå slukørede hjem med et 3-1 nederlag i bagagen. Med det sagt har "The Hammers" tabt tre af deres 5 hjemmebanekampe denne sæson. Jeg ser det naturligvis også som en kamp vi skal have fuld udbytte af, men det er langt fra sikkert at det bliver tilfældet.
Lampard12312 år siden
Uanset hvor mange gange vi jar tabt der er det selvfølelig en selvfølge at vinde over west ham uder og hjemme. Det hold vi stiller med burde kunne vinde en champions league finale!
Awekat12 år siden
Ja jeg er delvist enig med Lampard123.
Der bør simpelthen ikke være nogen tvivl om, at vi skal vinde den kamp ude mod West Ham. Hvis man vil være med i toppen af Premier League, og tages seriøst som titeludfordrer, er en sejr over West Ham (og ligaens nummer 16) et krav. Alt andet er useriøst!
Dwise12 år siden
På papiret ser vores hold godt ud ja. Og det burde vel ikke være noget problem at spille West Brom ud af banen hjemme, og ikke kun lige redde et enkelt point på et straffespark i over tiden. Der skal i hvert fald være en anden tilgang til spillet, hvis vi sikkert skal hente 3 point fra Upton Park.
Blue4Life12 år siden
Misforstå mig ikke! Jeg ser da også West Ham-kampen som en must win, men det vil bare langt fra overraske mig hvis vi ser et andet udfald.
Og hvis vi nu ikke havde tabt mod Newcastle og kikset mod West Brom, havde jeg sandsynligvis stillet mig tilfreds med et enkelt point på Upton Park.
Zolafan12 år siden
Personligt blev jeg lidt trøstet af at se de andre hold, som har spillet i de europæiske turneringer også kvajede sig i weekenden. Os, Man C, Tott, swansea. Så jeg ser November forbandelsen, som et resultate af at de europæiske turneringer virkelig trækker store veksler på de hold, der deltager.
I forhold til de tidligere år har vi dog et hold med en væsentlig bedre bredde, så jeg håber at forbandelsen slutter mod West Ham. Men husk at stort set alle vores spillere nu skal ud og spille landskampe, mens West Hams spillere kan træne og lade op til kampen, så de bliver megasvært. Men vi gør det!!! Ellers begynder det at se sort ud i forhold til at blive mestre.
Obi12 år siden
Tror der er tale om tilfældigheder, at man går sukker kold i november. Var det nu altid April eller Maj, man gik kolde ville jeg give træthed eller gummiben skylden. For Oktober, der gjorde vi jo total rent bord, vandt 8 kampe og blot lukket MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅLLLLLLLLLL Lampard til 0-3 fra den position som vi kender ham fra ca 200 gange fra før! 1 mål ind i det mdr. Det er da klasse.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.