Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Træner og transfers

Nu synes jeg at det er på tide at vi taler om situationen i klubben. Jeg mener at det er fuldstændig til grin den måde vores klub bliver ledet på. Ingen ved hvad der foregår og der er ikke andet end tvivl og dårlige historier i medierne.
Der er stor uvished om hvorvidt vores ejer sælger klubben eller hvad der sker på den post. Samtidig er det nu hver dag den sidste måned blevet rygtet at vi får Sarri som ny træner. Men stadig har vi Conte rendende rundt som træner. Forstå mig ret, jeg elsker Conte, men alt er ødelagt mellem ham og klubben, og det eneste han går og venter på er at blive fyret, så han kan få hans penge, og kan man virkelig bebrejde ham for det?
Men hvordan reagere spillerne når de møder op på Cobham og ser en træner der står og siger "Jeg er pisse hamrende ligeglad med det her fis". Situationen på trænerposten, gør jo samtidig at det er svært, hvis ikke nærmest umuligt at hente store spillere. Hvorfor skulle Hazard, Willian og Cortouis have lyst til at være i Chelsea. Jeg kan godt forstå hvis de vil væk, for ingenting giver mening i den her klub som det ser ud lige nu. Hvorfor gør vi ikke som Arsenal? De annoncerede en ny manager hurtigt efter sæsonen og dermed har de kunne hente, en række nye spillere. Hvorfor kan vi ikke et par dage efter vi vandt FA cuppen annoncere en ny træner og dermed ikke skabe denne tvivl omkring klubben.
Jeg er meget ked af at sige det men jeg synes personligt selv at det ser meget sort ud for os, og jeg vil ikke blive overrasket hvis vi ender i nederste halvdel af tabellen, hvis ikke noget ændrer sig hurtigt, for lige nu kan jeg ikke se nogen der har lyst til at yde 100% for den her fodboldklub

Skrevet af Jorneii
Skrevet af 11/07/2018 - 00:40

Kommentarer

Kær Jorneli.

Jeg kunne ikke blive mere enige med dig i dit opslag. Jeg har personligt til tider mistet håbet og endnu værre lysten til at følge holdet og klubben. Jeg bryder mig generelt ikke om klubbens ledelse og transferpolitik længere. Chelsea var en klub, som plejer at have styr på deres transfers mht. spillere og alle spillere i verden drømte om at blive købt af Chelsea. Lige nu ligner klubben hverken et sted nogen managers gider at komme til og dermed også spillere. Vores nuværende spiller er blevet påvirket af situationen at de nu overvejer at flygte for deres egen succes skyld, hvilken jo giver god mening. Jeg fatter personligt ikke Contes fyrring overhovedet!! JA det skidt at vi ikke har formået at få en CL plads, men husk nu på, at manden har leveret PL i sin debut sæson og en FA trofæ i det efterfølgende sæson, så det er ikke fordi at der er sket en katastrofe vel?

Vi husker alle sammen hvor kollapset holdets selvtillid var, da Mourinho blev fyrret som manager og hvilken tilstand tingene var i. Men Conte kom og pumpede selvtillid og form i disse ødelagte spillere og forandrede dem til ild, hvilken ført til PL triumf. Ikke nok med det, så har Conte også forandret hele ligaen, da han inspirerede flere klubber til at tage hans taktisk opstilling til sig og fik succes med det (Spurs, United, Arsenal, Westham osv).

Derudover er han den meste passioneret og opmuntrende manager på sidelinjen, så dejligt og livligt at se på!

DEN MAND ER FOR MIG DEN RETTE FOR JOBBET UDEN TVIVL!!!

Er han heller ikke god nok, så ved jeg snart ikke hvilken andre manager der gider kom til denne klub.

Jeg forudser en meget svært sæson, med spillere som måske aldrig kommer til at præster igen.

Sandsynligheden for at vi mister Hazard, Kante, Willian og Thibaut er store!

Skrevet af Abdikarim11 d. 12/07/2018 - 23:36

Ohøj.

Rigtig godt beskrevet, og jeg står med de tanker; er Chelsea virkelig blevet overhalet så meget af Liverpool, Arsenal og Tottenham på den sportslige front, men nu tyder det også på at den interne del og leder delen er lige til at lukke op, og ja, du får står min pointe.

Alle vidste da sæsonen var slut, at Conte's tid var det samme, så hvorfor ikke annoncer man ikke at man stopper sammenarbejdet, det har Chelsea ellers nok kunne gøre før uden at har tøvet. En tin jeg tror Chelsea ledelsen har forsøgt er at få en klub til at overtage Conte, så man ikke skulle betale for en opsigelses betaling. Real Madrid og Paris SG manglet manager, men de var hurtige til at få deres afløser på plads. Nu er han ude, og ved ikke om Chelsea har skulle betale en halv bondegård for at sende Conte afsted, væk er han desværre. For hvor det virkelig bliver lidt til grin, er Napoli hyre King Carlo (i øvrigt en mand Chelsea skulle ha givet længere snor), og Sarri stod på sidelinen og ventet.

På transfer delen, der mangler Chelsea også en der kan gøre en forskel og finde de rette spillere frem i rette tide, frem for at man er så langsom til at få det sidste på plads. Se bare de sidste 2 sæsoner, det har vært alt for langsomt og det bliver, hvad jeg tror, 2 og 3 valg de får ind i stedet. Man er så også ekstra uheldig med sidste sommer, at stort set alle indkøb flopper, men det kunne måske havde vært klaret med en bedre sportslige ledelse.

Sarri, jeg har ikke den store fidus, jo han spiller offensiv og meget positiv, men ser ham ikke som en forbedring på posten og mine forventninger er ca lige så høje som da man ansatte King Carlo (jo, ham var jeg faktisk ikke overbevist om den gang) og Scolari. Men kan han holde på Hazard og Kante, som jeg ser som de 2 nøgle spillere på holdet, er meget vundet.

Jeg frygter lidt den her sæson bliver svær og lige nu sælger jeg gerne sæsonen for en 4 plads, tror ikke på ret meget lige pt og de andre hold omkring sig forstærker sig med spillere der har vært nævnt i Chelsea.

Skrevet af Obi d. 18/07/2018 - 17:47

Obi - jeg er faktisk uenig omkring Sarri.

Spillere som Hazard har netop udtalt at de savner at spille offensivt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se en træner som tør og har lyst til at spille offensiv bold.

Minus ved Sarri er, at han ingenting har vundet før. Så spørgsmålet er, hvordan han klarer sig imod de store drenge (Pep, Mou m.fl). Når det er sagt, så se, hvad han gjorde i Napoli. Han klarede sig sgu ikke dårligt, med små midler, hvilket er det som Chelsea nok vil pt. - de vil ikke punge ud.
Jeg håber at man vil punge ud efter 1 el. 2 spillere, hvert vindue og tage 1-2 ungdomsspillere med. Resten må godt være bredde som købes ind.

Jeg håber at Odoi, Abraham og Ampadu får spilletid. Ikke bare lidt, men en del.

Sarri kører også en 4-3-3 (det betyder problemer for Alonso og Mozes desværre). Aspi skal også lige køres ind i en flad bagkæde, men centralt er vi fint besat. Offensivt tror jeg bliver dejligt. Jeg ser følgende opstilling og glæder mig til at se, om den kan holde (4-3-3)

----------------------Tibo
Azpi/Mozes----Rudiger----Luiz/AC-------Alonso/Emerson
---------------------Kante
---------Jorghino--------Fabre
Willian/Pedro--------------------------Hazard/Odoi
----------------Batman/Giroud

Kante som 6'er (ved ikke, hvem der måske skal skifte med ham)
Forsvaret har også udskiftninger... Backs mangler dog. Zapacosta ser jeg dog ikke som god nok (ikke set noget godt i pre-season).

Offensiv midt har vi et par stykker som kan gå ind. Måske Barkley kan skifte lidt med Fabre. Han har vist positive takter, men mangler lidt. Drinkwater kan ikke køre presspillet

Fløje er fint besat og så må jeg håbe på at angrebet bliver tyndet ud... pt. er der jo 4 (Giroud, Bats, Morata og Tammy)...

Skrevet af Michael82 d. 02/08/2018 - 10:37

Havde hele sommeren håbet mere på Sarri end Ancelotti. Han er fantastisk til at få det bedste ud af det han har til rådighed. Under Sarri blev Mertens og Koulibaly verdensklasse. Insigne, Allan, Ghoulam, Jorginho og Hamsik er også alle blevet nogle af de bedste på deres positioner. Er sikker på at spillere som Emerson, Barkley og Morata vil blive bedere i denne sæson og vi vil bestemt se én spiller blomstre mere end nogensinde før, Hazard.

Skrevet af HanniCFC d. 02/08/2018 - 16:47

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.