Jeg tror nogen af jer vil finde det her rimelig interessant læsning
Ja nogen af os har vel undret sig over hvorfor Falcao lige netop valgte Monaco, men havde han egentlig et valg?
Jeg anbefaler ihvertfald at i læser dette indslag, godt nok på engelsk, men det er skide god læsning;
http://www.reddit.com/r/soccer/comments/1e8ncw/explaining_the_falcao_move_to_monaco/
PS: Det er godt nok lang tid siden jeg har været her, så undskyld hvis jeg er lidt ude af kontekst med det her, og til ejerskov; wow, virkelig lækkert design siden har fået!
Jeg anbefaler ihvertfald at i læser dette indslag, godt nok på engelsk, men det er skide god læsning;
http://www.reddit.com/r/soccer/comments/1e8ncw/explaining_the_falcao_move_to_monaco/
PS: Det er godt nok lang tid siden jeg har været her, så undskyld hvis jeg er lidt ude af kontekst med det her, og til ejerskov; wow, virkelig lækkert design siden har fået!
Kommentarer
Kanon information tekst, til den ivrige Silly Season læser!
Jeg må sige, det der chokerede mig mest, er at Neymar rent faktisk er blevet handlet igennem Doyen Group, fra Santos til Barcelona. Og eftersigende så skulle de stadigvæk eje procenter i Neymar, for at handlen kunne lade sig gøre.
Hvad siger i til det?!
Jeg må sige, det der chokerede mig mest, er at Neymar rent faktisk er blevet handlet igennem Doyen Group, fra Santos til Barcelona. Og eftersigende så skulle de stadigvæk eje procenter i Neymar, for at handlen kunne lade sig gøre.
Hvad siger i til det?!
Jeg synes det er utrolig interessant emne. Det er typisk for sydlandske klubber at have spillere der er delvist ejet af selve klubben og delvist af forskellige investorer. Det virker helt klart forvirrende for mig, og jeg husker da at det var noget lignende der besværliggjorde et muligt Neymar-skifte til Chelsea for et par sæsoner siden.
Blue4Life: Ja, det er korrekt, med Neymar. Han er på lønningslisten ved Doyen Group, hvilket har sørget for handlen til Barcelona.
Hjemmebanetrøje
Premier League
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 3. | Liverpool | 10 | 18 |
| 4. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 5. | Tottenham | 10 | 17 |
| 6. | Chelsea | 10 | 17 |
| 7. | Sunderland | 9 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
Topscorer
Alle turn.
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| João Pedro | 19 | 6 |
| N. Jackson | 14 | 6 |
| L. Delap | 14 | 4 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Mange af de ting der står giver mening, men det samme forgår os i den danske liga, her er dog beløbene meget lavere.
Problemet med den måde som talene er sat op på, gør bare at man ikke tro at invester gruppen, ikke ville tjener penge ved et salg af Falcao, ved mindre de sælger Falcao til højest pris.
Det er bare forkert.
Invester gruppen ville haft tjente mange penge hvis de havde solgt alle Falcao's rettigheder til Madrid, Madrid havde bare ikke pengene.
Dette er bare et forsøg på at gøre Aktkilene mere forståelig, så er det os på dansk for dem der godt vil vide mere, men ikke er så gode til engelsk :)
Da Porto køber Falcao betaler en invester gruppen 55% eller mere af hans pris. der står ikke noget tal om hvilken pris Falcao kostede Porto, men flere medier på netter siger €4 mil.
Hvis vi siger det er denne pris (€4 mil red.) så betalte invester gruppen 55% af €4 mil ca. €2.2 mil
Sener bliver han så solgt til Madrid for €40 mil, men da madrid ikke har råd til at købe Falco for denne pris. Betaler invester gruppen selv de 55% igen, så derfor skal de betale sig selv €22 mil, da de ejer de 55% af den pris Falcao er værd, og da Madrid ikke har råd til at betale de €40 mil, betaler invester gruppen de 55% til porto.
Når Porto sælger Falcao skal de have alle 100%/€40 mil, og derefter skal de så betale de 55% videre til invester gruppen. men da invester gruppen selv ejer 55% af hans værdi bliver de aldrig betalt,*(de bytter bare 55% af hans tidligere værdi ''€4 mil'' til hans nye værdi ''€40 mil.'') derfor tjener porto på Falcao:
-Porto gav €1,8 mil for Falcao og sælger ham for 45% af €40 mil ca. €18 mil
-Invester gruppen har nu betalt €2.2 mil for Falcao (til River plate) og selv om han er skiftede fra porto til madrid er 55% af hans værdi stadigvæk invester gruppens.
Her ville invester gruppen haft tjent 55% af de €40 mil hvis de havde solgt deres rettigheder til Falcao, men det havde madrid ikke råd til (Madrid har økonomiske problemer og har ikke råd til at betale alle de €40), så istedet er invester gruppen villige til at lade ham forblive under deres ejerskab for at kunne tjene mere på Falcao sener, så de håber spillerens værdi stiger fordi han bliver mere kendt og bedre.
Nu mener invester gruppen så at Falcao er mere værd end de €40 mil som hans pris var til Madrid, de vil godt have €60 mil for ham, og som der står i aktielen så er der kun få klubber det har råd til det.
Og det blev så Monaco som kunne give de €60 millioner hvilket gør at Madrid kommer til at tjene:
- Madrid køber Falcao for €18 mil og sælger ham for 45% af €60 mil ca.€27 mil.
- Invester gruppen køber 55% af Falcao for €2.2 mil for River plate, og der efter videre sælger/køber de bare hans 55% fra porto til Madrid, og så nu sælger de hans 55% til Monaco, for 55% af €60 mil. ca €33 mil.
Det bedste af det hele er at i Monaco er der ikke noget særligt skat at betale for fodbold Transfer summer, som der er i Spanien. Dette gør at ud af den pris som invester gruppen, ville haft tjent hvis Madrid havde købt alle Falcao's rettigheder, ville de skulle betale en del af overskuet i skat, det skal de ikke nu efter et salg til Monaco.
Artiklen fremhæver os at salget af Hulk forgik på samme måde, at der var en invester gruppen som ejet 55% af hans rettigheder.
Ud over det er der en regel i England som gør at engelske klubber ikke må købe spiller som er ejet under en invester gruppen og Klub. Som da David Luiz blev købt af Chelsea, der fik Benfica hurtigt købt de sidste rettigheder, så Chelsea fik lov til at købe ham.