Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Dit danske favorithold

Jeg ville bare lige høre hvilket danske hold i holder med herinde! Der er jo allerede blevet lavet sådan en tråd før(sorry michael), men det var jo sidste år og der er kommet voldsomt mange flere brugere(inklusiv mig selv). Men ihvertfald bare skriv hvad i holder med!

Jeg er selv randers-fan og synes det er skide irriterende at vi stod uafgjort med viborg! Og hvis der er nogen OB fans herinde, så glæd jer ikke til på søndag!

Skrevet af Ftorres9
Skrevet af 24/07/2013 - 21:00

Kommentarer

Jeg holder med AGF, ikke at jeg er voldsomt imponeret over holdet, men man er jo loyal.

Skrevet af kiiwiui d. 24/07/2013 - 21:12

Som skrevet i den tidligere tråd:

SØNDERJYSKE!

Skrevet af Elholm89 d. 24/07/2013 - 21:37

Mange vil nok hade mig for dette, men jeg er hoppet på "byens hold" FCK!

Men self. er Chelsea mit evige nr. 1!

Skrevet af SebastianLunnDK d. 24/07/2013 - 21:51

Jeg er ikke som sådan fan at et dansk hold, men jeg støtter mit lokale hold FC Vestsjælland, der fik en god start på sæsonen i Brøndby den anden dag.

Skrevet af Blue4Life d. 24/07/2013 - 22:02

Jeg må indrømme at jeg ikke holder med et eneste hold. Jeg synes simpelthen den danske liga er vanvittig kedelig at se på. Jeg bliver ihvertfald altid skuffet når jeg har set en Premier League kamp færdig, for så derefter at se en liga kamp fra Danmark!

Skrevet af Tweaker12 d. 24/07/2013 - 23:52

På tidligere tråd blev der diskuteret omkring overlevelsen om Brøndby og hvem vi holdte med af danske hold. Jeg foreslår at hvis der skal komme noget konstruktivt ud af det, så skal det samles i én tråd.

Den tidligere tråd var:
http://www.chelseafc.dk/forum/superligaens-bund-849/

Skrevet af Steen d. 25/07/2013 - 08:51

FC MIDTJYLLAND!!!
Der findes ingen andre ;)

Skrevet af Morten d. 26/07/2013 - 12:11

Morten: Det gør der da!: RANDERS FC!!!!!!!!

Skrevet af Ftorres9 d. 26/07/2013 - 15:42

FC MIDTJYLLAND skal spille venskabskamp mod Sunderland den 7. August :-)
Det bliver så fedt:-)

Skrevet af Morten d. 26/07/2013 - 19:56

Morten: Tillykke! Randers skal spille EL kvalifikationskamp mod Rubin Kazan d. 1 August;)

Skrevet af Ftorres9 d. 26/07/2013 - 21:30

Vejle BK :)
Selvom det er ved at være længe siden at det har været fedt at støtte VB

Skrevet af Chirsten d. 27/07/2013 - 11:05

Der er et yndigt land, og det land skal nok bestå, så længe byens hovedstad, har et hold som FCK

Skrevet af Awekat d. 27/07/2013 - 15:32

Brøndby selvfølig

Skrevet af WilliamGj02 d. 30/07/2013 - 08:44

Brøndby!

Siden midt 90'erne...

Savner dog bare dagene, hvor de kæmpede om 1 pladsen med FCK. De kommer FORHÅBENTLIGVIS tilbage igen (på det punkt er jeg lige så naiv som Liverpool fans)

Skrevet af Michael82 d. 31/07/2013 - 14:56

Ulvene fra Midtjylland!

Må dog indrømme, at det mest er af geografiske grunde, men synes altid, de har været garant for underholdende spil.

Skrevet af nikoskov d. 31/07/2013 - 21:31

Mit danske favorithold, Brøndby, skulle efter sigende være meget tæt på at sikre sig en tidligere Chelsea-spiller! Khalid Boulahrouz kan blive en af de største profiler i Superligaens historie, og glæder mig meget til at se om det bliver en realitet. Han har et, for en superligaspiller, imponerende CV, og at han er tidligere Chelsea-mand giver bare ekstra krydderi.

http://sporten.tv2.dk/2013-09-24-%E2%80%99kannibalen%E2%80%99-enig-med-br%C3%B8ndby-s%C3%A5-dyr-er-han

Skrevet af Dwise d. 24/09/2013 - 13:56

Manden har spillet 93 kampe siden 2006, ingen tvivl om at det er godt navn at hente, og meget intressant for superligaen! og ingen tvivl om han vil forstærke brøndby, men som sagt antal af kampe er ikke ret højt. Det svarer til ca. 13 kampe pr. sæson.
Og jeg må indrømme de kampe jeg har set med ham i Sporting, har han ikke været på det niveau man før har set ham præstere.

Derudover så kan jeg virkelig kun grine af brøndby's ledelse, hvis jeg var aktionær eller ungdomsspiller ville jeg føle mig godt og grundigt røv pulet for at sige det mildt.

Man ligger op til det nye brøndby med ordene:
"Vi skal udvikle vores egne talenter til A-truppen, og ikke mindst være økonomisk ansvarlige"
Efterfølgende henter man 10 mand ind i truppen, hvor man må sige at sidst nævnte må regnes for at have en løn på ca. 400.000+.
Derudover laver man 2 gange aktie udvidelser således at de aktier som var med til at hjælpe klubben først, stille og roligt bliver udvandet. - og man kan ikke konstant regne med Jan Bech vil smide knaster i kassen.

Mellberg > Boulahrouz

Skrevet af Duxii d. 24/09/2013 - 14:15

Dejligt med en mulig spændende debat :)

Duxii
Jeg er helt uenig med dig.

Jo - der var sagt at vi skal udvikle vores egne talenter... og er der ikke kommet rigeligt med spilletid til dem?

Hjulsager, Riza, Durmic, Da Silva, Holst, Falkesgaard er bare nogle af de navne som er i start 11'eren eller på bænken og spiller hver gang.

Af de navne jeg lige har nævnt - er der 3 nærmest sikre startere hver gang. Vi har også haft mange som har forladt os, hvilket gør det naturligt at hente.

De ville have en Dortmund strategi og det har de også. Man smider ikke bare ungdomsspillere ind. Der skal erfarne kræfter til også. Hvilket der er.

Angående handlerne... prøv at se dem lidt nærmere efter vedr. priserne :).

http://www.soccerfame.com/transfer_table/team/brondby

Lukas Hradecky Free transfer
Martin Ørnskov 650 000 € (ca. 4.875.000kr)
Michael Almebäck 230 000 € (ca. 1.725.000kr)
Kenneth Zohore On loan
Thomas Kahlenberg Free transfer
Christian Nørgaard 400 000 € (ca. 3.000.000kr)
Alexander Szymanowski On loan
Ferhan Hasani 400 000 € (ca. 3.000.000kr)

Jeg er så godt klar over at Szymanowski, Kalle og Hradecky alle har haft sign on fees (mener det er 5 mio for Hradecky og 1,5 mio for Szymanowski - husker ikke Kalle)... Det er ærlig talt ikke mange penge.

FCK som eksempel, har smidt 10 mio efter Pouire alene.

Hvad angår lønninger, så er disse handler jo ikke 5 års kontrakter (som fx Jan Kristiansen eller Farnerud) - men derimod korte kontrakter.

Desuden, når der kommer flere penge i lommen, så ændres strategier naturligt :). Personligt synes jeg det er fedt at der arbejdes som der gør. Især fordi spillerne har fansnes opbakning... både ude og hjemme :)

Skrevet af Michael82 d. 24/09/2013 - 15:07

Dwise skrev:

Mit danske favorithold, Brøndby, skulle efter sigende være meget tæt på at sikre sig en tidligere Chelsea-spiller! Khalid Boulahrouz kan blive en af de største profiler i Superligaens historie, og glæder mig meget til at se om det bliver en realitet. Han har et, for en superligaspiller, imponerende CV, og at han er tidligere Chelsea-mand giver bare ekstra krydderi.

http://sporten.tv2.dk/2013-09-24-%E2%80%99kannibalen%E2%80%99-enig-med-br%C3%B8ndby-s%C3%A5-dyr-er-han

Lader til at han præsenteres i morgen

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Boulahrouz-klar-for-Broendby

Skrevet af Michael82 d. 24/09/2013 - 15:08

Michael82 skrev:

Dejligt med en mulig spændende debat :)

Duxii
Jeg er helt uenig med dig.

Jo - der var sagt at vi skal udvikle vores egne talenter... og er der ikke kommet rigeligt med spilletid til dem?

Hjulsager, Riza, Durmic, Da Silva, Holst, Falkesgaard er bare nogle af de navne som er i start 11'eren eller på bænken og spiller hver gang.

Det jeg mener er at havde man ikke lånt Szymanowski og Almebäck, havde der været fast plads til bla. Holst og Hjulsager som nu er skubbet på bænken.
De havde nok forventet noget andet.

Af de navne jeg lige har nævnt - er der 3 nærmest sikre startere hver gang. Vi har også haft mange som har forladt os, hvilket gør det naturligt at hente.

De ville have en Dortmund strategi og det har de også. Man smider ikke bare ungdomsspillere ind. Der skal erfarne kræfter til også. Hvilket der er.

Men der havde en enkelt eller to signinger jo været fint og ikke 10.

Angående handlerne... prøv at se dem lidt nærmere efter vedr. priserne :).

http://www.soccerfame.com/transfer_table/team/brondby

Lukas Hradecky Free transfer
Martin Ørnskov 650 000 € (ca. 4.875.000kr)
Michael Almebäck 230 000 € (ca. 1.725.000kr)
Kenneth Zohore On loan
Thomas Kahlenberg Free transfer
Christian Nørgaard 400 000 € (ca. 3.000.000kr)
Alexander Szymanowski On loan
Ferhan Hasani 400 000 € (ca. 3.000.000kr)

Jeg er så godt klar over at Szymanowski, Kalle og Hradecky alle har haft sign on fees (mener det er 5 mio for Hradecky og 1,5 mio for Szymanowski - husker ikke Kalle)... Det er ærlig talt ikke mange penge.

Det er stadig ca. 12 millioner kun i transfers, hertil kommer deres løn, hvor alle på den liste trækker en høj hyre, måske lige Nørgaard undtaget.
Hvad jeg har læst skal bif dække 50% af zohores lønninger, og 100% på Szymanowski, dertil tvivler jeg på at Kahlenberg render rundt derude til under 350.000
Så det er lønudgifterne der er det tunge læs, i en klub som som har haft det svært før økonomisk, og vel stadig er det selvom der bliver skudt lidt penge i dem engang imellem, men det kan de jo ikke blive ved med at leve på.

FCK som eksempel, har smidt 10 mio efter Pouire alene.

Kæmpe fejlkøb, men FCK har også pengene til det.

Hvad angår lønninger, så er disse handler jo ikke 5 års kontrakter (som fx Jan Kristiansen eller Farnerud) - men derimod korte kontrakter.

Desuden, når der kommer flere penge i lommen, så ændres strategier naturligt :). Personligt synes jeg det er fedt at der arbejdes som der gør. Især fordi spillerne har fansnes opbakning... både ude og hjemme :)

Ingen tvivl om at det ændres, men igen som aktionær ville jeg føle mig pisset på, da ens aktier jo bliver udvandet hver gang de laver en ny udvidelse.
Aldo's job har alle dage været at hive så mange penge ud af lommen på folk som muligt!

Skrevet af Duxii d. 24/09/2013 - 15:28

Duxii skrev:

Det jeg mener er at havde man ikke lånt Szymanowski og Almebäck, havde der været fast plads til bla. Holst og Hjulsager som nu er skubbet på bænken.
De havde nok forventet noget andet.

Almebäck er jeg lidt "meh" omkring. Han er en CB spiller, hvor Holst er Højreback. Det har han desværre ikke gjort godt nok. Han har stadig mange svagheder, ser ham som en der kan klare sig i en Dansk klub - måske en mellem liga, hvis han lever op til sit potentiale.

Hjulsager skal nok få kampe... bare se hvordan han har spillet i starten og se hvor ung han er.

Men der havde en enkelt eller to signinger jo været fint og ikke 10.

Både og. Somsagt, mange som forlod dem. Er enig i at Hradecky ikke burde have været købt (ville have fortrukket Falken... og gør jeg stadig). Men de andre har været fine eller rigtig gode.

Det er stadig ca. 12 millioner kun i transfers, hertil kommer deres løn, hvor alle på den liste trækker en høj hyre, måske lige Nørgaard undtaget.
Hvad jeg har læst skal bif dække 50% af zohores lønninger, og 100% på Szymanowski, dertil tvivler jeg på at Kahlenberg render rundt derude til under 350.000
Så det er lønudgifterne der er det tunge læs, i en klub som som har haft det svært før økonomisk, og vel stadig er det selvom der bliver skudt lidt penge i dem engang imellem, men det kan de jo ikke blive ved med at leve på.

Ja - 12 mio. Og hvor meget har de fået ind i deres emissioner? Og Jan som har tilført 65 mio?
De har jo råd til det... og der skal jo investeres for at tingene skal køre.

De har jo betalt af på gæld (glem feriepengesagen, da de prøves individuelt) og ved højere placeringer, vil de få flere penge (og flere hjemmebanekampe).

Folk vender tilbage til tribunerne. Der er også gevinster i det her.

Vedr. lønninger, så ved jeg ikke hvor meget de giver de forskellige:

Zohore har jeg fundet følgende http://www.bt.dk/fodbold/bt-erfarer-broendby-haever-buddet-paa-angriber ca. 1.040.000 kr. for hele lejeaftalen

Kalle koster i omegnen af 10 mio for hele året http://www.bt.dk/superligaen/broendbys-dyre-noedpakke-se-kahlenbergs-vilde-sign-on-fee-og-tunge-aarsloen.

Ja, det er udgifter, men ser positivt på det. Tvivler på at der er behov for indskud konstant. Et projekt koster penge - sådan er det jo.

Ingen tvivl om at det ændres, men igen som aktionær ville jeg føle mig pisset på, da ens aktier jo bliver udvandet hver gang de laver en ny udvidelse.
Aldo's job har alle dage været at hive så mange penge ud af lommen på folk som muligt!

Ahh - den er lidt tynd, er den ikke? Du kender ikke Aldos mål og tvivler det er det :).

Men du har ret - aktierne udvandes som du siger. Men på kort sigt, kommer der penge i projektet og så kan man argumentere, at aktierne - som følge af succes - vil stige i værdi

Skrevet af Michael82 d. 24/09/2013 - 16:02

Jeg vil give duxii ret i, at man måske ikke helt ved, hvad man skal forvente af Boulahrouz. Det kan også godt være, at han ikke har været fast mand i de klubber, han har været. Men han har været med til både EM og VM med Holland flere gange, været i store klubber i mange af de store ligaer og han er stadig kun 31 år. I Superligaen er det jo en monstersigning, og jeg synes, det er fedt, at den danske liga kan tiltrække et så stort navn.

Skrevet af Dwise d. 24/09/2013 - 16:11

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.