Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Premier league tråd

Jeg synes der mangler en Premier League tråd, hvor vi (sjovt nok) diskuterer alt hvad der sker i ligaen (spillere, klubber, mål etc.). Så i den forbindelse kan vi bruge denne her tråd til at diskutere løst og fast om hvad der sker i verdens \"muligvis\" bedste liga. 

I den forbindelse vil jeg godt lægge ud med at linke til søstersiden, som har lavet en god analyse af hvem der laver de \"vigtige\" mål og hvem der laver målene til 5-1. 

http://www.weaintgotnohistory.com/2013/1/23/3906526/demba-ba-robin-van-persie-and-game-changing-goals-in-the-2012-13

Jeg synes det er en meget interessant artikel, som på mange måder giver et bedre overblik over kvaliteten af målscorerne, end ved bare at kigge på den forenklede topscorerliste. Jeg håber også der kommer en ligende liste, hvor man kigger på assist. Der er rigtig mange interessante ting i analysen. f.eks. at Mata laver vigtige mål, mens Cazorla endnu ikke har lavet et vigtigt mål endnu, ligesom at Bale også har svært ved at score de vigtige mål. 

Hvad finder i mest interessant i artiklen og måske endnu vigtigere, hvem synes er EPL\'s største douchebag?

Min personlige \"favorit\" er Evra.

13 år siden
9587 visninger

Kommentarer

Zola8613 år siden

Har i folket virkelig ikke en holdning til hvem der er EPL største douchebag?

Ejerskov13 år siden

Go tråd Zola, mærkeligt den ikke har fået nogle op af stolene :)

Den største douche.. hmm.. den kunne godt gives til Suarez. Han har dog forbedret sig markant og hans kvalitet kan bestemt ikke klandres for, men han er simpelthen så grim at se på, når han konstant gestikulerer til dommeren.

Awekat13 år siden

Jeg har først set den nu. Ro på.

Puha der er så mange spillere jeg ikke bryder mig om. Men min favorit som jeg elsker at hade er:

#1: Patrice Evra... Lil\' cunt.

#2/3/4/5 (Delt eller meget tæt på hinanden): Shaun Derry (QPR), Anton Ferdinand (QPR), Rio Ferdinand (MANURE), Javier \"Chicharita\" Hernandez...

Og fed tråd, må man også tale FA-cup i denne tråd?

JodyMorris13 år siden

Alle der trækker en rød trøje over hovedet i Manchester er de værste..

Og som Awekat siger Evra og Rio er de klammeste!!

EmilMiddleton13 år siden
Jeg kan ikke fordrage Wayne Ronney for det første har alt for stort tempromant og så er han også tude grim. kan heller ikke lide ferdinand. Det er enlig kun alle fra United jeg ikke kan lide ud over Valencia :)
Obi13 år siden

Den største klaphat, det må da være SAF, en gang respekteret jeg ham sgu for dine merettier og historie, nu finder jeg ham virkelig træls at se og høre på, konstant anklager mod alle, og så er alle efter ham, senest imod Tottenham kampen hvor han direkte klager dommeren, og han mener så der efter at FA er efter Ham og United. Listen er lang med alt det mund diarre den mand går rund og ulmer med..

WilliamGj0213 år siden
Helt enig med Obi Ferguson er den største abe
Dwise13 år siden

Jeg er heller ikke meget for United. Synes altid de har heldet med sig, og når noget ikke går deres vej, så er Ferguson den første til at pege fingre. Synes det er direkte pinligt nogle gange. F.eks. da han udtalte, at Van Persie var heldig at være i live efter, at have fået en fodbold i hovedet. Hvis jeg skulle nævne nogle konkrete spillere, som jeg ikke bryder mig om må det være: Nani, Schoels, Hernandez, Van persie og hvis de ikke skal være fra United: Nasri og Anton Ferdinand.

Michael8213 år siden

Jeg må beundre United for 1 ting... deres evne til at presse på.

Hver gang jeg ser United spille, så er kampen ikke ovre før dommeren har fløjtet. Det er en ting som jeg gerne så tilbage i Chelsea.

Spillere som jeg ikke har den største kærlighed til må nok være Anton Ferdinand. Og det er blot pga. QPR episoden.

Ellers må det helt klart være Joey Barton. Voldspsykopat (Hvis vi skal tage gamle narrøve, så må jeg nævne Roy Keane bl.a.)

Zola8613 år siden

Enig Obi....

Så tog QPR sgu lige point fra City. Så er mesterskabet vist endelig afgjort. Kan ikke se United smide så mange point, når forfølgerne er så ustabile....

Awekat13 år siden

Zola86: Skal vi ikke vente med at vurdere det til i morgen i det mindste? United har før haft hovedet oppe i røven på hjemmebane, når de skulle bruge \"walkovers\". Tag eksempelvis Blackburns sejr på Old Trafford sidste sæson :)

Michael8213 år siden

Som Awekat siger... it ain\'t over till the fat bitch sings.Hvor mange troede lige på at Chelsea skulle tage CL trofæet sidste år? ;) (ud over os altså ;))  

Zola8613 år siden

Jeg kan lide jeres optimisme, men jeg deler den ikke :) Og Michael du ved jo godt at der er KÆMPE forskel på at vinde CHL og så EPL. Du kan jo i realiteten vinde CHL på trods af at du taber hver 2. kamp. Det kan du ikke i EPL, hvor stabilitet er nøgleordet, og der er desværre kun ét hold som har det i øjeblikket (2 hvis man tager Aston Villa med ;))

Michael8213 år siden

Zola86 skrev:

Jeg kan lide jeres optimisme, men jeg deler den ikke :) Og Michael du ved jo godt at der er KÆMPE forskel på at vinde CHL og så EPL. Du kan jo i realiteten vinde CHL på trods af at du taber hver 2. kamp. Det kan du ikke i EPL, hvor stabilitet er nøgleordet, og der er desværre kun ét hold som har det i øjeblikket (2 hvis man tager Aston Villa med ;))

OH snap! http://www.youtube.com/watch?v=6zXDo4dL7SU ;)

Awekat13 år siden

Nå, jeg tror jeg er tilbøjelig til at give Zola86 ret. Mesterskabet går uden tvivl til United. Jeg er til gengæld ved at være overordentlig bekymret over præstationerne fra Chelseas side, med FSW ved roret. Top 4 er bestemt ikke en selvfølgelig

Steen13 år siden

Awekat: Jeg er også ved at blive seriøst bekymret.. Jeg tror vi skal erkende at europa-bold ikke nødvendigvis er en selvfølgelig for os længere, med det niveau vi ligger for dagen. Vi mangler så meget stabilitet og tryghed fra den interne organisation.

Men hvis man skal vende det til det positive, så kan man sige. Hvis RA, vælger og overraske og ansætte en fornuftig kandidat på en længere kontrakt. (God bless us.. Mourinho), så må man da håbe at han tager chancen for at misse europabold også, bruger \"tiden\" på at stable et stabilt hold op, som er tittel kandidat for PL, som så er klar efterfølgende!  

Awekat13 år siden

Det er noget værre pisssss, nu er Cech ude med en brækket finger på ubestemt tid, Demba Ba med et brækket snudeskaft og Moses og Mikel videre i african cup of nations

Steen13 år siden

Hvis man skal være hudløs ærlig.. Så har vi meget ringe chancer for at blive top 4.

Michael8213 år siden

Jeg er uenig - top4 er bestemt en mulighed. Og ser selv følgende top 4 når året er omme

1: Devils

2: Blues

3: City

4: Spurs

Gunners tror jeg ganske enkelt ikke på. Måske kan Toffees drille Spurs, men tror snildt at vi kan drille City. Ja, vi har et formdyk, men nægter at tro på at vi opgiver direkte adgang til CL.

Hvad angår Mou, så skabte han nærmeste instant resultater sidst... Men det var en anden spillestil... gad vide om han ville kunne gøre det samme med Chelsea endnu engang, med det nuværende materiale?

Og lige en sidste ting... Ronaldo nævnte at han ville følge Mou... antaget at dette var sandt... hvad ville i sige til at Mou+Ronaldo kom til Chelsea?

WilliamB13 år siden

Antaget at Ronaldo faktisk vil følge Mourinho, hvorend han skulle tage hen, så vil jeg først og fremmest være enormt overrasket, derefter glæde mig over at vi har Ronaldo. Det ville være intet mindre end sublimt at have ham på holdet!Der er meget snak om at Mourinho måske kommer tilbage, og jeg ville sku velkomme ham tilbage med åbne arme, det ville være rart at få ham hjem igen. 

Obi13 år siden

Altså jeg er hverken fan af Messi eller Ronaldo, men ingen kan benægte Ronaldo\'s klasse, det er jo vildt hvad han laver der nede i Madrid. Men helt sikkert en klar forsærkning men tror ikke Chelsea vil betalte den sum for ham, det nægter jeg at tro på, og tror måske at United står ham nærmere en Mourinho gør, og City overvejede han i sommers, da de tilbød lidt over 2 mio om ugen plus bonus, om ugen!... Tvivler på han følger med Mourinho. Jeg ser naturligvis meget frem til hvis Mourinho tiltræder, men så skal han altså ha fuld kontrol over holdet og lade ham om holdet, i stedet for det cirkus der var sidst..

Steen13 år siden

Jeg tror efterhånden at RA er ved at have lært af lektien. Prøv se lige pt. med Benitez, RA er stort set ikke inde over. Og han er midlertidig.

Jeg er overbevist om, hvis Mourinho kommer til - er det hans ansvar, og hans alene. Hvilket også ville være en af de mange krav fra Mourinho for at komme tilbage.

Hvis vi skal antage at Ronaldo kommer med Mourinho, så kan jeg kun smile. Det ville da være insane? Slikhår - Mata - Hazard? Også Lukaku på toppen ;) Den kommende legende.. som han drømmer om :) ej at forglemme De Bruyne kommer altså også til sommer retur.. Han ville være et godt alternativ for Hazard.. Også Oscar på central og Moses som rotation.. Insane? Mhm..

Michael: Det er drømme scenarie. Det kommer ikke til at ske.

CFCSMITH13 år siden
Ang Ronaldo. Kunne vi jo godt bruge en der laver 40 mål pr. Sæson :) tror dog ikke det sker..! Er sikker på vi har offensive kræfter nok, både med dem vi har på holdet og de unge som er ude på lejemål :) midtbanen og forsvar svinger ALT ALT for meget.. Derfor burde Chelsea og os nedjuster forventningerne de næste par sæsoner. Også få kørt de unge spillere som løber rundt på lejeaftaler ind på holdet...! Tror helt sikkert det er det vi ville få mest ud af på den lange bane....!
Steen13 år siden

Det ville være ønske tænkning, men det helt store problem er - vores bænk, rotationsspillere og ungdomsspilleres niveau er så meget lavere end vores startopstilling. Det er et kæmpe problem, at vores trup er så smal som den er og at niveauet er så meget svingende! Vi bliver nød til at købe mere bredt til sommer.. Hvis vi vil vinde flere titler pr. sæson

WilliamGj0213 år siden

http://www.onside.dk/premier-league/southampton-city-3-1-se-harts-kaempe-drop-og-barrys-selvmaal

Torres2013 år siden

http://onside.dk/premier-league/laudrup-er-kun-nummer-59-i-england Læs lige den nedereste sætning i artiklen og se tabellen her har vi på tal at Di Matteo er bedre end the big spanish waiter

Zola8613 år siden

For satan hvor er jeg bekymret over om vi får den 3-4 plads eller ej. Spurs er godt spillende, og tror den kommer til at stå mellem Gunners og os selv. Jeg kan dog ikke helt finde ud af hvad jeg håber kampen mellem spurs og gunners bliver i weekenden. Hvad håber I andre på at kampen bliver?

Steen13 år siden

Det bedst tænkelige ville være uafgjort :)

Dwise13 år siden

Jeg håber på Arsenal, da de ikke virker specielt overbevisende, og nok skal sætte flere point til. Tottenham ser okay ud, men mener ikke de er stærkere end os. De har bare lige ham Bale, som er en afgørende faktor i næsten hver kamp i øjeblikket. Vi har selv et fornuftigt program i det næste stykke tid, og jeg er sikker på, at vi nok skal få 3.pladsen tilbage, hvis ikke vi dummer os alt for meget. Men ja, uafgjort er heller ikke en katastrofe.

Zola8613 år siden
Tænder fjernsynet og ser Spurs bagud til City, for så at se dem score 3 mål på 8 min og nappe 3 vigtige point. SUK!

Lampard12313 år siden
Ja jeg blev dæleme sur
justblue12313 år siden
Lorte kamp, jeg så den ikke men lorte kamp
Hvem spillede godt/dårligt?
gik Torres rundt og legede dingse overfor LFC??? eller spillede han godt??
maxx713 år siden
Torres spillede godt. men seriøst dommer du ligger 6 minutter til, og så giver du 8. Altså det er ikke ulovligt at fløjte kampen af. hjemme dommer.
Duxii13 år siden
Hold nu op med at give dommeren skylden!!!!

Det hedder MINIMUM 6 minutter tillægstid + at vi skifter Lampard ind så der ligges 30 sekunder til, og rotten scorer 96.32 inde i overtiden..

Det er bare sløjt dækket op ved 2-2 målet.

Men hvor det dog USSELT(!!!) af suarez, jeg hader ham virkelig - men godt at se FA går ind i sagen, håber fandeme han får minimum 7 dage som i 2010 da han gjorde det for Ajax..
SebastianLunnDK13 år siden
Enig med Duxii at det hedder MINIMUM 6 min, og da vi skiftede ud blev der self. lagt 30 sekunder til.
Det der undrer mig mere er hvor han fandt de 6 minutter henne? En normal kamp med 6 udskiftninger plejer at ligge på omkring de 3-4 minutters ekstratid, og hvis der har været en skade, er det engang imellem der bliver lagt 5 minutter til. Så hvidt jeg husker var der ingen skader, eller noget, og hvis dommeren synes der har været mange spilstop er det da normalt at lægge 5 minutter til, medmindre der er sket noget usædvanligt.
I denne kamp er 6 minutters ekstratid da helt forykkt!
Kfrandsen13 år siden
Vi kan da tilføje Kevin Friend på listen:

Chris Foy - Man City
Howard Webb - Man Utd
Mark Clattenburg - Man Utd
Martin Atkinson - Man Utd
Kevin Friend - Liverpool
Tom Henning Øvrebø - Barcelona
...

Kfrandsen
Tuxen13 år siden
HAHA bliver lige nødt til at stjæle den her:

When you live on a farm
And you bite someone's arm
That's a Suarez

When your forehead is wide
And your teeth are offside
That's a Suarez

When you dive for a pen
Over and over again
That's a Suarez

When your gums are so tight
Like you've strained for a shite
That's a Suarez
Steen13 år siden
For at være helt ærlig, så tror jeg Suarez bliver rykket fra hinanden af FA. De har i forvejen et kort lunte til den herre.
Duxii13 år siden
Tuxen skrev:

When your forehead is wide
And your teeth are offside
That's a Suarez

HAHAHA - That one killed me!
justblue12313 år siden
Torres spillede godt. men seriøst dommer du ligger 6 minutter til, og så giver du 8. Altså det er ikke ulovligt at fløjte kampen af. hjemme dommer.
for helvede hvor er det godt a høre han gjorde det ellers var jeg personligt rejst til london banket på hans dør og råbt af ham i mindst 2 timer!!!!!!
Ehazard1713 år siden
Tror ikke FA kam lide os fordi vi har Terry!
chelsea210113 år siden
Syntes det er dumt at plantre skylden på de 30 sekunder ekstra der gik før Suarez scorede 30 sekunder efter de 6 tillægsminutter, som dommeren havde lagt til. Syntes hellere man skulle klantre skylden på Suarez da han gør noget der er helt idiotisk at gøre.
chelsea210113 år siden
Haha måtte lige dele den:
http://sporten.tv2.dk/2013-04-22-spillerforening-tilbyder-suarez-mentalhj%C3%A6lp
Ehazard1713 år siden
Ja det kan være det er det der skal til for at behandle sådan nogen!
Ehazard1713 år siden
Faktisk lidt sjovt for både obi mikel og David luiz har fødselsdag i dag:-)
Awekat13 år siden
Det her er super. FA har bekræftet i en udtalelse fra deres officielle hjemmeside, at episoden ikke blev set af nogle af kampens dommere, hvorfor episoden bliver set igennem retrospektivt.

"It is alleged that the conduct of Suarez constitutes violent conduct and it is the FA's contention that the standard punishment of three matches that would otherwise apply is clearly insufficient in these circumstances."

Og med denne udtalelse kan man nok forvente at Suarez er ude resten af sæsonen. Det hjælper os dog ikke rigtig i vores kamp for top 4, når manden der udlignede i den gældende kamp, kun bliver straffet fremadrettet :(
Obi13 år siden
Jeg var ikke den store fan af ham i forvejen, men det der? Hvad fanden sker der lige for ham.. Fysisk overgreb som dette kan ikke nøjes med 3-4 dage, det skal slåets hårdt ned på. Kæmpe torsk..
EmilMiddleton13 år siden
Ja og det værste er at det ikke ikke engang er førstegang det sker!
Duxii13 år siden
10 spilledage til det klamme svin!!!

Fryd!

Vildt at han har haft 18 dages karantæne på knap to år
Ehazard1713 år siden
Har læst at han ville havde straffe da Ivanovic skubbet ham...
chelsea210113 år siden
10 dage!

Alt for lidt efter min mening, han BIDER en spiller så burde man ha' 12 spilledag's karentæne.
EmilMiddleton13 år siden
Men tænk over det, han for ikke lov til at spille resten af sæsonen og nogle af de første kampe næste sæson. Som jeg ser det er det straf nok, plus det går kun ud over Liverpool.
chelsea210113 år siden
Jeg vil sige det går mest ud over Liverpool, men det er jeg da ligeglad med!
Når man laver en så dum aktion(og det er ikke første gang) så skal man have en længere karantæne.
Duxii13 år siden
Uddyb lige hvorfor du mener 12 dage?

FA giver normalt 3 dage for voldelig adfærd.

Så han har fået FA's normale straf + det han fik sidst han lavede samme idioti - så 10 dage er bestemt en passende straf troede kun han ville få 6-7 dage
chelsea210113 år siden
12 dage var for det meste et skud i tågen, men ville mene at han skulle bandes for Engelsk fodbold, fordi han har lavet så mange dumme ting.
Obi13 år siden
FA er ikke altid lige med logik:

- Ni måneder: Eric Cantona (Manchester United) for et “kung fu-spark” mod en tilskuer.

- Ni måneder: Mark Bosnich (Chelsea) – testet positiv for brug af kokain.

- Otte måneder: Rio Ferdinand (Manchester United) for at udeblive fra en doping-test.

- 12 kampe: Joey Barton (QPR) for voldelig adfærd mod to Manchester City-spillere.

- 11 kampe: Paolo Di Canio (Sheffield Wednesday) for at skubbe en dommer i jorden.

- 10 kampe: David Prutton (Southampton) for at skubbe en dommer.

- Ni kampe: Paul Davis (Arsenal) for at slå Southamptons Glenn Cockerill.

- Otte kampe: Luís Suarez (Liverpool) for racistiske udtalelser rettet mod Patrice Evra.

- Otte kampe: Ben Thatcher (Manchester City) for “albue-tackling” på Pedro Mendes.

- Fem uger: Roy Keane (Manchester United) for udtalelser i sin selvbiografi.

(sakset fra Indkast.dk)
Awekat13 år siden
Det må du gerne uddybe Obi :)
Obi13 år siden
Hvad vil du havde jeg skal uddybe? det er blot nogen straffe de har uddelt..
Awekat13 år siden
Det kan jeg se :) Men du skrev bare: "FA er ikke altid lige med logik"..

Synes du de straffe du lister op, er helt ude i hampen, eller synes du de generelt dømmer for hårdt, eller er der nogle straffe du specifikt undrer dig over?
Obi13 år siden
8 mdr for at udeblive fra en doping kontrol men de tacklinger som f.eks. Thatcher lavet var til kampe. For mig er begge ting naturlig ikke iorden, men synes de voldsomme tacklinger og personlige angreb skal der slås' ned på, at man misser en doping kontrol skal give hele 8 mdr fatter jeg ikke.. Kunne man ikke sige som min læge altid gør når jeg misser min urin test: Vi finder bare en anden dag hvor politiet kan eskortere dig her op...
Awekat13 år siden
Hehe, jeg vil helst ikke blandes ind i hvad politiet, dig og din læge har af anliggender.

Men jeg synes den er 100% på sin plads. Det efterlader jo netop en kæmpe risiko ved at dope sig og/eller derfor udeblive fra kontrol.
En doping kontrol virker jo kun, hvis man ikke kan forberede sig på den - om man bliver eskorteret af politi eller ej. Og hvis man så bare kan udeblive uden det får store konsekvenser, så giver det jo en stor mulighed for at spillere kunne bruge doping, uden den store risiko.

Obi13 år siden
Du er inde på noget af det rigtige og må give dig ret. Men at du slå en mand halv fordærvet eller bider, det har altså intet med fodbold at gøre. Dertil synes jeg det var helt fair med ham den græske ungdoms spiller FIFA vist nok gav livs karantæne for nazi hilsen..

Steen13 år siden
Obi: Fik han en livstid karantæne?
justblue12313 år siden
Tror jeg...ikke sikker
Lampard12313 år siden
Nej kun for landsholdet!
DrogbaThaKing13 år siden
Ser ud til Tiny tot taber 3p . idag dejligt! Så skal vi bare vinde over Swansea så ser det godt ud igen : )

Lampard12313 år siden
Nej uafgjort men stadig godt!!
justblue12313 år siden
HAHAHHAHHAHAHH Spurs aber til wigan YES
EmilMiddleton13 år siden
Den blev uafgjort :-(
justblue12313 år siden
NO!
nejejnej
Elholm8913 år siden
justblue123, ikke fordi jeg vil nedgøre dig eller på nogen måde forsøge at jage dig væk fra forummet. Men kunne du generelt ikke have lidt mere kvalitet i dine indlæg i stedet for dine mange (ligegyldige) indlæg!
Man bliver lidt træt af alle dine mange små bemærkninger her inde på forummet.. Det er lækkert er du er så passioneret, men kunne du ikke holde lidt igen?

Hvis jeg er den eneste der har det sådan, skal admins have lov til at fjerne min kommentar og for den sags skyld give mig en advarsel.. Ville bare lige udtrykke mine meninger :)
Ehazard1713 år siden
Elholm det er for meget. Hun skal have lov til at skrive indlæg som dig og mig. Der var heller ikke for meget indhold på mine men justblue er forholdvist ny så det er ok de ikke er helt gode. Du lære af dine fejl justblue:D
justblue12313 år siden
ustblue123, ikke fordi jeg vil nedgøre dig eller på nogen måde forsøge at jage dig væk fra forummet. Men kunne du generelt ikke have lidt mere kvalitet i dine indlæg i stedet for dine mange (ligegyldige) indlæg!
Man bliver lidt træt af alle dine mange små bemærkninger her inde på forummet.. Det er lækkert er du er så passioneret, men kunne du ikke holde lidt igen?

Hvis jeg er den eneste der har det sådan, skal admins have lov til at fjerne min kommentar og for den sags skyld give mig en advarsel.. Ville bare lige udtrykke mine meninger :)

det helt fint skal prøve at gøre det bedre jeg kunne ligesom bare ikke rigtig beskrive det med mere end et nej XD
Du lære af dine fejl justblue:D
hvor er du sød:D
Ehazard1713 år siden
Tak justblue:)
chelsea210113 år siden
thomasmeldgaard13 år siden
En lille bøn:
Hold nu op med al den personlige kritik og at gøre sig til herre over hvad der er "gode og "dårlige" indlæg/kommentarer. Læs dog udenom hvis det generer jer. Altså, hvad forventer i? At folk som skriver herinde skal være rutinerede blogskribenter og have insider PL-viden? Lad nu folk ytre sig som de har lyst og respektere det charmerende i den aldersforskel, som brugere på dette fora har. Det er da fantastisk at et fodboldhold kan samle passion fra så mange forskellige mennesker. Uanset alder, drømme/meninger, skriftlige kompetencer og forhold til brug af sitet.

Fans er fans og vi står sammen for at diskutere og nå vores mål :-)

Jeg forventer meget af kampen i eftermiddag. Håber på at se en stor boldbesiddelse og at CFC viser den rutine imod midterhold, som de snart burde have tillagt sig :-)
justblue12313 år siden
Jeg håber da virklig meget at vi for hævn over Swansea som Laudrup jo også var ude at sige og jeg synes ikke de har klaret sig så godt på det sidste så nu må vi slå til!
Og så tager vi 3 pladsen igen :D
SebastianLunnDK13 år siden
Og når United nu alligevel har vundet mesterskabet, håber jeg på at de slår Arsenal, og sætter os i en bedre position. Vi fik også lidt hjælp af Wigan igår, og nu skal vi for fanden udnytte det!
Zola8613 år siden
Spurs smed point væg mod mægtige Wigan... VIGTIGT! Swansea har intet at spille for, hvilket man også kan se i deres formkurve og jeg forventer derfor en forholdsvis let sejr idag.

Det er også dagen hvor jeg skal prøve at holde med de røde djævle. Jeg tror det bliver en MEGET ambivalent fornemmelse at sidde og juble når Rooney, Evra, Young og andre "hyggelige" djævle banker bolden i arsenalmålet.

Lampard12313 år siden
haha ja. Men Arsenal spiller godt for tiden. Men mon ikke de engelske mestere klare den?
Steen13 år siden
Kære debattører,

Vi bliver lige nød til at trække en linje over hvad vi forventer af Jer og hvad I kan forvente af os admins her på siden.

Til alle de mange nye på forummet som ikke har deltaget her igennem sidens opblomstring og efterhånden lange historik. Så skal I være klar over at der har været en stærk efterspørgsel på kvalitet frem for kvantitet og unødige kommentar. Grunden til dette, skyldes det fjerner fokus fra det aktuelle emne samt lukker debatten for ny tilkommende til debatten.

Hvis I ønsker at tale indbyrdes til hinanden, så har Ejerskov lavet et besked center, hvor det står Jer frit for at debattere indbyrdes. Dermed ikke sagt, I ikke må debattere indbyrdes om det aktuelle emne på en tråd. Men for at holde debatten så åbent og indbydende som muligt, bedes I tænke over om det I skriver er relevant for debatten eller ej. Her vil jeg gerne gøre Jer opmærksom på §4 samt §1*.

Kærlighed har ingen aldersgrænse, og det samme gælder for passionen for Chelsea. Derfor skal der selvfølgelig ikke være nogen aldersgrænse for at deltage i debatten her på siden. Men for at tilsikre os at alle kan være med, forventes der af alle medlemmer om du er 10 eller 50 år - kvalitet frem for kvantitet.

Holdningen for adminsene på siden, er som en dommer i en fodboldkamp. Vi ønsker ikke at gribe for meget ind, tværtimod - vi er der bare for at holde en god ånd. Så tænk Jer om før I smider et indlæg.

Regelsættet findes under menu punktet "Forum" nede i bunden.
http://www.chelseafc.dk/forum/

Med venlig hilsen
Steen
AnnemarieA13 år siden
Steen:

Kan være du skal lave en seperat tråd, så man er sikker på at (næsten) alle får læst den? :)
Steen13 år siden
Hej AnnemarieA,

Det tænker vi ikke er nødvendigt, fordi der i "normale" omstændigheder ikke er noget problem herinde på forummet. Så vil vi heller tage fat i de enkelte situationer, end at generalisere. Derudover er det forventet fra vores side af, at alle brugere læser og forstår det, før man begiver sig ud i forummet.

Hvis der er nogen der har nogle spørgsmål, er de selvfølgelig velkommen til at kontakte en af os.

Michael82, Ejerskov eller jeg.
Duxii13 år siden
Steen - Men det skader jo ikke at lave en "Sticky" på den så nye tilkommende ser den?
Ejerskov13 år siden
Duxii:

Følgende står lige over "Skriv kommentar"-knappen:

"Husk at læse reglerne igennem, inden du skriver kommentarer"
Duxii13 år siden
Ejerskov skrev:
Duxii:Følgende står lige over "Skriv kommentar"-knappen:"Husk at læse reglerne igennem, inden du skriver kommentarer"

Hej Ejerskov.

Havde ikke set den var blevet markeret så man kunne trykke direkte ind på reglerne ;)

I er sku også på forkant med det hele ;)
Obi13 år siden
Reading og QPR er rykket ned, ikke den store overraskelse, især ikke med QPR som gennem hele sæsonen har vært med, parten my french, med røven i vand skorpen. Men ser man på deres hold, burde den være til mindst en mider placering, selvom der er nogen fortids levn på holdet, så burde de havde gjort bedre, selvom at Redknapp gjorde hvad han kunne med flere indkøb.

Sidste nedrykker kan findes imellem Wigan Pt med 32 point, Aston Villa, Newcastle og Sunderland med alle 37 point, dog rent mattematisk kan Norwich 38 point, Southampton 39 point, Stoke 40 point og Fulham med ligeledes 40, dog skal meget gå galt hvis Saints, Stoke og Fulham ryger ned. Villa fik noget af en livlinen da de slog Sunderland med 1-6, et nederlag der og det kunne meget vel havde vært det første søm i kisten.

Slut program for Wigan.
West Bromwich-Wigan
Wigan-Swansea
Arsenal-Wigan
Wigan-Aston Villa (Bund gyser!)

Hvis det hele forbliver tæt, så får vi årets gyser i sidste runde, taberen af kampen, må nok indstille sig på en tur ned i Champions ship. Håber naturligvis Wigan henter point mod Arsenal.

Aston Villa:

Norwich-Aston Villa
Aston Villa-Chelsea
Wigan-Aston Villa

Norwich kan med sejre sige sig sikker for ikke at rykke ned. Chelsea kampen skal vindes for begge parter, Nederlag mens Wigan er på formidling overarbejde i Arsenal kampen, så er Villa presset til point, mens Chelsea er godt kørnes og har i de sidste år haft godt tag på Villa, der har delt nogen øretæver ud. En sejre og CL pladsen er så småt i hus, hvis Arsenal & Spurs sætter point til. Ønske tænkning.

Newcastle:

West Ham-Newcastle
Queens Park Rangers-Newcastle
Newcastle-Arsenal

Newcaslte må siges at være årest skuffelse, når man tænker på deres trup og så deres spil sidste år. West Ham er altid svære at blive kloge på og de er oftes hjemme stærke (det så vi selv), og man vil formode at QPR vil give fansene en ordentlig afslutning på sæsonen på hjemmebane og så er til sidst er nøgle kampen for begge når Arsenal gæster.

Sunderland:

Sunderland-Stoke
Sunderland-Southampton
Tottenham-Sunderland

Sunderland er ikke særlig godt kørens og både Saints og Stoke har meget at vinde, for en sejre kan sikre dem endnu en sæson i Premier League. Den sidste kamp mod Bale FC aka Spurs er vital for Spurs der skal med til CL hvis man vil beholde Bale (ud fra rygter), men ligeledes vores egen situation.

Dwise13 år siden
Jeg tror Wigan er "favorit" til at ryge med ned. Men jeg mener, at Newcastle har set virkelig skidt ud på sidste. De mange franske spillere så ellers ud til at have haft en god indflydelse på Newcastle, men det har været op ad bakke på seneste. De fik en ordentlig afklapsning på 0-6, og de seneste to hjemmekampe har givet en målscore på 0-9, og et af de nederlag var til ærkerivalerne fra Sunderland. Mentalt må de være nede, og tror faktisk godt, at de kan ende med, at bytte plads med Wigan.
Steen13 år siden
Dwise: Jeg tror faktisk du har helt ret. Jeg tror godt vi kan ende med at se Newcastle rykke ned.

Kan de få point mod

West Ham-Newcastle ( ikke nødvendigvis men den stibe de har)
Queens Park Rangers-Newcastle (Her skal de hente 3 point)
Newcastle-Arsenal (nok næppe....)

Ergo mulig 3 point eller 1 point tilbage. Så kan de sagtens ryge ned.
EmilMiddleton13 år siden
Wigan er næsten altid gode i slutspillet, se bare at de lavede uafgjordt mod snottenham/Bale og var klart det bedste hold. I sidste sæson var de også ubesejrede i 8 kampe så hvidt jeg husker og det var også i slutspillet. Så måske er der chance for at de hiver nogle sejre hjem og bliver i pl :-)
Obi13 år siden
Den største douche.. hmm.. den kunne godt gives til Suarez. Han har dog forbedret sig markant og hans kvalitet kan bestemt ikke klandres for, men han er simpelthen så grim at se på, når han konstant gestikulerer til dommeren.

Har du det stadig sådan Ejerskov?
Obi13 år siden
Runde 36:

Norwich-Aston Villa 1-2
West Bromwich-Wigan 2-3
West Ham-Newcastle 0-0
Sunderland-Stoke Spiller mandag.

Med Aston Villa's sejre over Norwich, så er Villa på en 13 plads med 40 point, og kan med måske 1 point sikre sig endnu en sæson i PL, de kommer forhåbentlig ikke imod Chelsea som de gæster i deres næste kamp. Wigan, de bliver sgu ved at kæmpe til sidste runde, og nu efter sejre over WBA, så blot 2 point op til Sunderland, som skal spille imod Stoke. Sunderland er på 37 og en sejre er man på de magiske 40 point der plejer at give en sæson mere. Norwich' nederlag, det bragte dem i den grad med i nedryknings spillet, hvor blot er 3 point fra Wigan med 35 point.
Newcastle fik 0-0 mod West Ham, og da de nærmest hold begge vandt, så er Newcastle presset til at hente sejre mod QPR i næste runde.

15 Norwich 36 8 14 14 34-56 38
16 Newcastle 36 10 8 18 43-66 38
17 Sunderland 35 9 10 16 39-51 37
18 Wigan 35 9 8 18 42-64 35
19 Reading 36 6 10 20 41-67 28
20 Qpr 36 4 13 19 29-57 25

Toppen, United og City er sikker på deres, så det springer vi nemt og elefant over.

3 Arsenal 36 19 10 7 67-36 67
4 Chelsea 34 19 8 7 68-35 65
5 Tottenham 35 19 8 8 61-43 65

Queens Park Rangers - Arsenal 0-1
Tottenham - Southampton 0-1
Manchester United-Chelsea Spiller idag.

Spurs vandt lidt heldig mod Saints på mål af, ja, hvem ellers én Bale i slutningen af kampen, hvor Arsenal vandt på en scoring efter 21 sek. Så en Sejre idag eller i så fald point, kan være guld værd. Det er tæt men Chelsea er inde i rigtig go periode, så jeg er fortrøstnings fuld mht kampen i dag..
justblue12313 år siden
Ja så vi på tredjepladsen igen!
Zola8613 år siden
Det var SÅ vigtigt og så en fuld fortjent sejr. Jeg synes virkelig vi spiller god og underholdende fodbold for tiden..
Dwise13 år siden
Hvor jeg dog elsker, når vi slår United. Det er bare så fedt! Det giver lige lidt ekstra, når det er imod dem, og så endda i deres egens hule. Det ser lyst ud i forhold til CL-pladserne nu.
EmilMiddleton12 år siden
Tredje gang i denne sæson :-)
nikoskov12 år siden
Så går det løs på Broen i aften mod Tottenham. En kamp, der kan blive altafgørende for, hvordan de europæiske pladser bliver uddelt. En sejr vil med rimelig sikkerhed give en direkte plads i gruppespillet, mens en uafgjort og et nederlag vil betyde fortsat åbent spil. Jeg er dog rimelig fortrøstningsfuld til aftenens brag og tipper en 2-0 sejr til os.
Den vigtigste faktor for en sejr bliver at neutralisere deres usandsynligt formstærke og hurtige waliser. Vi er dog selv i god form for tiden og med de vigtigste spillere klar, håber jeg på, at vi kan sætte Spurs og Vilas-Boas på plads som det bedste hold i London!
justblue12312 år siden
Vi spillede godt jeg synes det var ærgerligt de fik udlignet men sådan er det jo bare;)
Tweaker1212 år siden
Jeg synes egentlig at præstationen igår var godkendt. Men det er langt fra den bedste kamp vi har spillet i sæsonen. Jeg synes der var flere som spillede en lettere dårlig kamp. F.eks. Torres. Han laver mildest talt ikke en ting rigtig i hele kampen. Jo han lavede assist til det mål Ramires scorer, men ellers intet. Han har elendige førsteberøringer og bolden bliver hele tiden taget fra ham, så let som ingenting, det er forfærdeligt at se på. Ramires laver et mål, et ganske udemærket mål at bemærke. Men ellers synes jeg også at han laver en del fejl igennem kampen. Han ser ikke særlig stærk ud når han skal spille bolden rundt, for puha hvor lavede han mange afleveringer som endte direkte i Tottenhams fødder. En sidste ting jeg ikke forstår, er hvorfor Chelsea vælger i de sidste 10 min af kampen og stille sig så langt tilbage på banen, og give Tottenham mulighed for at lægge pres på os? Det var jo lige nøjagtig det pres som gjorde at de udlignede. I stedet burde man da have lagt pres på Tottenham, således at de ikke fik mulighed for at score.

Mine kommentarer kort.
Steen12 år siden
Tweaker: Grunden til de stillede sig meget langt tilbage på banen var fordi der ikke var mere energi tilbage. Spillerne var meget trætte og det er utrolig krævende at spille højt på banen. Hvis du bemærkede så lignende Ramires en væddeløbshest med fråde om munden, og han er nok premier leagues mest løbe stærke spiller. Hvilket siger lidt :) Vi har mange kampe i benene og vi har også en EL finale vi skal tænke på i næste uge, og hvis vi kunne få den hjem til 2-1 eller i værste tilfælde uafgjort (som skete) er det ikke jordens undergang, da vi har Aston Villa i weekenden og Toffies hjemme snart også, så vi skal nok få vores 3 point som minimum - og dermed en minimums placering på 4 og CL pladsen :)
Tweaker1212 år siden
Jeg er udemærket godt klar over at grunden til de stiller sig tilbage på banen er fordi kræfterne var ved at slippe op, og at det samtidig er hårdt at spille højt på banen. Jeg mener så at man måske skulle have haft en lidt anden disposition for kampen, således at man havde kræfter til at spille hele kampen for fuldt blus, eller ihvertfald ikke blev nød til at stille sig helt tilbage til sidst. Jeg personligt finder kval til CHL vigtigere end Europa League trofæet.
Steen12 år siden
Hvilket Benitez vel også gjorde, da han fik et vigtigt point ud af kampen? :) og samtidig med går hen og kan stille stærkt til finalen?
Tweaker1212 år siden
Lad os nu se hvor vigtigt det ene point går hen og bliver ;-)
Steen12 år siden
Tweaker: vi fik 3 igår hvilket har sikret os mindst en 4 plads :)?
Ehazard1712 år siden
Tottenham er bag ud til Stoke! Hahaha:D
SebastianLunnDK12 år siden
Hvorfor "hahaha" ?? :-)
Ehazard1712 år siden
Stoke er ikke de bedste:-D
tobylobi12 år siden
En uafgjort vil være helt perfekt! :)
justblue12312 år siden
så blev det 2-1 :(
EmilMiddleton12 år siden
Lort
Zola8612 år siden
Lad os så få den sejr idag, så vi kun er 2 point efter Arsenal :)
Lampard12312 år siden
Godt vi vandt.

Men hold da kæft hvor vi brændte idag! Men kun 2 point bagud nu. Så det er jo ganske fint
Morten12 år siden
Kan kun være godt træt af Ivanovic' indlæg, de var simpel hen mega ringe!!!
Spil med Cole og Azpilequeta i stedet
Obi12 år siden
Det var da helt utroligt at man ikke fik mere ud af den kamp en blot 2 mål, der var jo masser af chancer, men dårligt udnyttet. Men der var meget sløs og dumme indgreb som kampen skred frem og om der var vores held eller Palace's dårlige evne til at slå til skal være usagt, for der var flere gode tilbud, se bare den Delaney brændte, den var jeg helt sikker på gik ind. Men det er vel kendetegnet for et mestre hold at spille dårligt og så stadig vinde, for Torres's mål var et rigtig center forward mål og Ramires var jo super sat ind.

Ser frem til "finalen" den 23 december mod Arsenal.
Kirk12 år siden
Ufarligt angreb, mangel på kynisme, Ingen ro på den centrale/defensive midtbane også krydret med vores forsvar er en katastrofe!!! Bliver så sur når jeg ser vores hold spille i øjeblikket!
Vi kunne sagtes havde tabt i går, der var overhovede ikke styr på noget de sidste 20 minutter.
Lampard12312 år siden
Der har været en del problemer i denne sæson både defensivt og offensivt. Men jeg er dog MEGET glad for at Mata har spillet sig ind på holdet igen! Hvilke en god ting.

Jeg gætter allerede nu på vores opstiling på tirsdag mod Sunderland (den bliver vist på 7eren!!!)

Cech: Fordi at Schwarzer spillede sidste sidste kamp, så der skal lige gå 50 kampe igen inden det bliver hans tur igen.
Det ville ikke komme som et chok hvis Schwarzer startede fordi det er Capital One Cup. Men at schwarzer spiller 2 ud af 3 kampe i træk ville dog komme bag på mig.
Luiz/JT: Mou vælger 100 % en af sine fortrukne forsvarspiller (altså JT/Luiz) Fordi de har kamptræning osv.
Cahill: Fordi han ikke har startet i de sidste 2 kampe.
Azpilcueta: Fordi han har spillet godt på VB og Ivan har brug for en pause.
Det ville dog stadig ikke komme bag på mig hvis han gav genvalg til sin yndlings HB.
Mikel: Fordi han skal supplere Lampards offensive løb og tilgang.
Lampard: Han har ikke spillet så meget på det sidste så...
Oscar: Han har ikke spillet i et LILLE stykke tid.
Hazard: Fordi Mou har sparet en del på de andre positioner i denne kamp så han giver genvalg til vores (måske) bedste spiller.
Schurrle: (skriv lige hvordan jeg skriver hans navn!) Det overaskede mig at på trods at have scoret 2 mål da han startede sidste sidste kamp at han så ikke startede den næste eller den næste igen. Derfor for han en Capital one cup (også fordi sidste gang han spillede mod dem scorede han 2 mål)
Eto´o: Han har ikke spillet i et stykketid.. Kun derfor...
Måske Ba jeg er ikke sikker...

Jeg er sikker på at KDB kommer ind før eller siden.

Morten12 år siden
Tror BA starter inde
SebastianLunnDK12 år siden
Lampard123: Hvorfor ville det komme bag på dig hvis Schwarzer startede inde? Det er jo trods alt "kun" Capital One Cup, og han stod jo godt mod Steaua, så jeg tror at han starter inde. Cahill, og Oscar har været skadet, og kunne derfor ikke spille i det sidste stykke tid (Pånær nogle indskiftninger af Oscar) men har faktisk en anelse om at Mata vil starte, så Oscar kan blive 100% klar til Arsenal braget.

Jeg er næsten også sikker på at Ivanovic starter inde, da han fik sit 5. gule kort i denne PL sæson mod Crystal Palace, og har derfor karantæne, medmindre han kan afsone sin karantæne i den her kamp, og måske et gensyn af Bertrand, hvis han ikke er skadet længere?

Giver dig ret i at Eto'o nok starter inde. Han har ikke spillet i et stykke tid, og han er altid bedst når han starter inde, og ikke er indskifter. :-)
Blue4Life12 år siden
Håber da i hvert fald at Schwarzer er at finde i målet nok engang, da vi altid har tradition for at give backup-keeperne en chance i de indledende runder af cupturneringerne. Som @SebastianLunnDK siger, stod han en fornuftig kamp mod Steaua og fortjener uden tvivl en start i en sådan kamp, som tirsdagens opgør mod Sunderland.

Og så lige en kort kommentar angående Oscar og Mata. Håber inderligt på at se Mata på Emirates d.23. Han har ikke imponeret i den sidste række kampe, hvor han får en gang skyld har fået en reel chance for at spille sig ind i en stime, men han var fantastisk, da vi gæstede Arsenal sidste gang.
Det er et utvivlsomt stort signal Mourinho vil sende, i tilfælde af at han lader ham starte ud i en så vigtig kamp som et London-derby mod førerholdet... Jeg har dog desværre på fornemmelsen at jeg må tage til takke med at se ham i Sunderland... Suk. :/
Lampard12312 år siden
Det kan godt være i har ret omkring Schwarzer. Men overvej lige at så har manden spillet 2 ud af de seneste 3 kampe!
Blue4Life12 år siden
Ja det lyder ganske vist lidt uvant, men det var det i den grad også at se Schwarzer på holdkortet mod Steaua, da vi ikke havde sikret førstepladsen i puljen før kampen.
Man må gå ud fra at det bare lige er for at vise Cech, at han ikke er garanteret pladsen. Han har trods alt stået noget ustabilt på det sidste. Har sågar hørt stats, der siger at han ikke lavede en eneste redning i både Sunderland og Stoke... Lad os håbe han vender sin form, men i første omgang synes jeg Schwarzer fortjener pladsen mellem stængerne i morgen.
Steen12 år siden
Cech tilbage imellem stængerne, og efter min mening var det bestået. :) Dejligt at se!

Rigtig glædelig jul og godt nytår til Jer alle :)
Zola8612 år siden
Jeg er begyndt I de seneste runder at håbe på at Everton, Spurs og til dels også Liverpool vinder deres kampe, da jeg ikke gider se United få 4. pladsen. (I mit hovedet står mesterskabet mellem de 3 øverste hold, og kan ikke se andre hold nå dem)

Mit spørgsmål er så om det for tidligt at "heppe" på de andre hold, eller sidder I også og håber at Lukaku, Agger og Eriksen sparker deres hold videre?
Kirk12 år siden
Jeg følger Everton pga Lukaku... Men jeg håber på 3 røde kort og 8 skade i alle Liverpool, Man. C, Man. Utd, Spurs og Arsenal's kampe!

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.