Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Cuadrado

Hej Boys.

Så ligner det, at Cuadrado meget snart trækker den blå bluse over hovedet, og officielt kan betegnes som Chelseaspiller. Dog sker dette ikke uden tab, og det bliver sandsynligvis på bekostning af Schurrle, som efter sigende er på vej til Wolfsburg for hele 30 mio euro, og Salah der udlejes til netop Fiorentina, som sender Cuadrado vores vej, efter betaling af hans høje klausul på 35 mio euro. Dog burde klubbens budget holde vand da Schurrles salgspris dækker meget af den pris Cuadrado kommer til at koste, og reelt set er differencen, kun 5 mio euro, hvis man bruger normal bonderegning. Dog kan der forekomme en difference i forhold de to spilleres løn, man da Salah også lejes ud, tror jeg det går rigtig fint op.

Spørgsmålene kommer så her:
Ser i dette som en transfer der forbedre eller forværre det hold, der ligner et mesterhold, vi har i øjeblikket? Om intet andet bliver vi ramt på bredden, da to spillere smutter og en kommer ind, med mindre vi også formår og hente Douglas Costa, hvilket jeg tvivler på, men det er en anden snak.

Har Cuadrado større kvalitet end Schurrle? Han viste gode takter under VM i sommers, men det samme gjorde Schurrle, som vandt tunering med Tyskland. Hvordan er de to spillere forskellige og hvorfor passer Cuadrado bedre ind i vores system end Schurrle, skulle det overhovedet ville være tilfældet?

Kom endelig med jeres tanker og refleksioner omkring transferen, selvom intet jo officielt er endnu.
Jeg er selv meget begejstret for transferen, og ser Cuadrado som en styrkelse af vores trup, og jeg ser ham gå direkte ind i start 11'eren og erstatte Willian, da de lidt besidder samme kvaliteter, Cuadrados niveau, er bare en anelse højere efter min mening. Derudover fortæller statistikken jo også lidt om hans scoringsgennemsnit, som er langt bedre end Willians.

/Theisefar
11 år siden
3184 visninger

Kommentarer

Jorneii11 år siden
Jeg følger ikke selv specielt meget med i den Serie A, sidste gang jeg så Cuadrado spille var en verdensmesterskabet hvor han jo gjorde det fremragende.

Jeg tror han ville være en god forstærkning til truppen, jeg tror dog ikke han ville gå direkte ind i start 11'eren til at starte med. Jeg tror han vil starte på bænken de første par kampe. Jeg ser ham ikke slå Willian af da jeg synes han har været mega god denne sæson, dog tror jeg godt han kunne erstatte Oscar som jeg synes er gået lidt ned i niveau på det seneste. Han gik også ned i sidste halvdel af sidste sæson, så han har måske ikke kræfterne til at være på så højt niveau en hel sæson i Premier League.

I forhold til Schürrle og Salah ser jeg ikke noget problem med at de skulle væk. Mourinho vil ikke komme til at bruge dem, og så kan vi lige så godt komme af med dem mens deres markedsværdig stadig er høj.
elnino911 år siden
Jeg så kampen mellem Roma og Fiorentina forleden, hvor Cuadrado var med i startopstillingen. Han lå som hængende angriber, og var meget stationær (måske var det en del af taktikken). Cuadrado var meget direkte i kampen, han var en udfordrende spiller, der gerne vil drible en/to mand og skyde når han får chancen. Han er utrolig hurtig på fødderne de første meter, og gav flere Roma spiller grå hår. I kampen var han ikke særlig arbejdsom, som der måske kunne ønskes af ham hvis han kommer til Chelsea. Igen, jeg kender selvfølgelig ikke hans arbejdsbetingelser, men han er ikke en der presser modstanderens forsvar. han er spinkel i kropsbygning, og vinder ikke direkte kropsdueller, så ham flere gange mod De Rossi, hvor De Rossi fejet ham væk som en fjer. Men igen Oscar var heller ikke synderlig stærk da han kom til Chelsea. Men Mou ved hvad han laver, så mon ikke han har set noget i knægten. Jeg tror han vil være god supplering til midtbanen, til enten Willian eller når Hazard skal aflastes. Min vurdering er baseret på en kamp, men tænkte jeg lige vil dele dette.
andersterry11 år siden
hvad for et nummer tror i han for får det er jo bare en bekræftelse der mangler tror 17 eller 9
andersterry11 år siden
har lige tjekket et medie der siger at han har valgt 74
Obi11 år siden
Og han tweeter live fra broen :)
nikoskov11 år siden
Den transfer er vist mere eller mindre sikker, og jeg synes endnu engang, at der er blevet handlet fremragende.

Indrømmet, jeg kender ikke meget til Cuadrado, men har kun hørt gode ting, og selvom jeg rigtig godt kan lide Schürrle, er det vist på tide, at jeg indser, at han ikke slår igennem som starter!

Hvis både Schürrle og Salah smutter, kunne jeg dog godt tænker mig en tilbagekaldsklausul i Salahs kontrakt. En alvorlig skade til en af vores offensive spillere (det sker ikke 7-9-13) får truppen til at se lidt tynd ud, så det kan bestemt blive en fordel at kunne kalde Salah tilbage.
Jorneii11 år siden
Så er han på plads super godt køb efter min optik. Vi fik flere penge for Schürrle end vi købte Cuadrado for og samtidig kommer vi nok til at bruge ham mere end vi brugte Schürrle :)
Obi11 år siden
Hell yeah!

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold