Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

El Tigre søger nye græsgange

13 år siden
5420 visninger

Kommentarer

Steen13 år siden
Fuldenavn: Radamel Falcao Garcia Zarate
Fødselsdag: 10 Februar 1986 (27 år)
Født: Santa Marta i Colombia (Sydamerika)
Højte: 177 cm

1999-2001 Lanceros
2005-2009 River Plate
2009-2011 Porto
2011- nuv. Atletico Madrid

Lidt et sjovt billede: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/02/20/article-2281686-18142969000005DC-348_634x615.jpg
Ehazard1713 år siden
De kommer begge hjem til sommer og slår igennem
Cole13 år siden
Hvad så med Cech? ;-)
Ehazard1713 år siden
Kan man ikke have to målmænd Cole?
Obi13 år siden
Synes han er alt for go til at stå som andet valg, og vi skal ikke til at begynde at rotere med målmænd, det kan se hos Arsenal at de ikke har den store succes med (at det er så er elendige målmænd de har er noget andet)
Ehazard1713 år siden
Obi Arsenal har kun elendige spillere;)
Cole13 år siden
Jo helt klart.

Men så vidt jeg har forstået, vil Courtois ikke været andet-valg (ret mig hvis jeg ikke har ret?) - og derudover skal Cech ikke bænkes, er min mening. Derudover er jeg helt enig med Obi, at rotere målmænd er jeg ikke stor fan af.
Michael8213 år siden
Som i andre siger, man skal ikke have 2 målmænd. Det er en plads man ikke roterer på.

Cech er førstevalget og Courtois er for god som reserve. Han skal stå hver kamp. Derfor er det fint hvis han forbliver i Atl. Madrid næste år. Eventuelt at han kommer til en PL klub i 2 sæsoner. Cech er 30/31 år gammel og har desværre ikke lige så mange år i sig som fx VDS (pga. sin skade).

Cech kan måske med tiden blive en god reserve. Han er nemlig god til at hive nye ind i klubben (taler flere sprog) og han har en erfaring som Courtois kan gøre gavn af.

Men ikke endnu... Cech er stadig voldsomt stærk og god :)
Steen13 år siden
Hører jeg jer sige, at Courtois først kommer tilbage til Chelsea og overtager startopstillingen fra Cech om 3 sæsoner, også bliver Cech hans sparringspartner og anden målmand? Hvilket egentligt ikke lyder helt dumt. Så er Cech, 33-34 år?
Michael8213 år siden
Det er blot min idé... hvad de faktisk laver og har af planer, ved jeg ikke :)... men en våd drøm er Cech som reserve og Courtois som fast i fremtiden... våde drømme... ja tak
WilliamGj0213 år siden
Cech tager Premier League, Champions League mod store hold og ottenedelsfinalerne og op ad og FA Cup mod store hold
Courtois Capatil one cup, Champions League mod små hold og FA Cup mod små hold
Ehazard1713 år siden
William selv om vi måske skal spille mod fx Leeds så kan vi nemt blive slået af og det kan blive for hårdt for Courtois og så score de andre mål
TheBison13 år siden
Slå det nu bare ud af hovedet, for det sker ikke! Courtois kommer IKKE til Chelsea før om 2-3 sæsoner, med mindre vi vælger at sælge Cech.
Steen13 år siden
TheBison: tænker du alligevel der kan gå over 3 sæsoner?
TheBison13 år siden
Steen: Ja helt sikkert. Hvorfor skulle Cech ikke kunne stå på det niveau han nu har holdt i snart 10 år, 3 år mere? Cech er stadig en verdensklasse målmand, og Chelsea har gjort et fremragende køb ved at købe Courtois før alle andre storklubber fik øjnene åbnet op for ham.
At Courtois' udvikling så har været meget hurtigere end nogen kunne have forudset er jo kun positivt. Vi har et luksus problem med 2 af verdens bedste målmand på hænderne, og så er det op til de 2 at kæmpe om startspladsen. Chelsea vil foretage udskiftningen når tiden er inde, og vi må bare stole på de gør det på det rigtige tidspunkt.

Jeg tror heller ikke Courtois har noget imod at stå for en klub som Atletico som vil spille CL de næste mange år, når han ved at han den dag han bliver bedre end Cech, vil komme til at stå for en endnu større klub, nemlig Chelsea.

Jeg håber dog på at Courtois bliver lejet ud til en PL klub som er i CL, men det er nok urealistisk. Hvorfor skulle Chelsea leje en af verdens bedste målmænd ud til en konkurrent og derved gøre dem stærkere :-)

Nu må vi se, men jeg tror skiftet kommer om 3 sæsoner.
Steen13 år siden
TheBison: Det giver virkelig god mening, dine argumenter. Og kan sagtens se det, du skitsere. Jeg er dog lidt i en anden optik omkring Courtois. Jeg tror han vil være at finde i Chelsea om i 15/16 sæsonen. Jeg tror ikke der går længere tid. Jeg siger ikke at Cech ikke kan holde niveauet, for det tror jeg du har fuldstændig ret i. Jeg tror bare gerne man vil kører Courtois ind i systemet imens man har Cech.

Vedr. Courtois, har diverse udtalelser fra ham faktisk indikeret på at han er lykkelig for at spille i Atl. Madrid, og han faktisk ikke ønsker at komme til Chelsea lige nu. Hvilket jeg godt kan forstå. Ligesom du skriver, han nu for muligheden for at spille større europærisk fodbold, og udfordringerne vælter ind :) Han får sæsonen 13/14 i Atl. Madrid også, også tror jeg han vil komme til en middelmådig klub i Premier League. (Fordi du har fuldstændig ret i.. hvorfor i alverden skulle vi leje ham ud til en konkurrent?) Og hvem mangler en målmand til den tid?
TheBison13 år siden
Steen: Jeg tror under ingen omstændigheder at Courtois bliver reserve for Cech, eller omvendt. Begge er så gode (Courtois allerede) at ingen vil eller skal være tilfredse med en plads som 2. målmand. Især ikke når muligheden for CL bold med Atletico og +50 kampe om året er der. Der ville heller ikke give mening for Chelsea at have begge hjemme. Målmandsposten er ikke en man skifter rundt på, så hvis de skulle kæmpe om det, ville den tabende maks få 10 kampe pr sæson. Ikke optimalt for en ung gut hvis Courtois skulle tabe den kamp. Og mht. at få han spillet ind på holdet, så vil det ikke være et problem. Det er ikke et problem for en målmand som det er for spillere.

Jeg tror Courtois bliver i Atletico i 3 år, men der er både pros og cons ved at udleje ham til en engelsk klub for at han kan lære det engelske fysisk hårdere spil, som De Gea havde lidt problemer med i starten jo.

Pros:
Han ville ikke have behov samme indkøringsperiode som De Gea
Han ville få bedre styr på sproget
Han ville lære den engelske kultur og kunne tilpasse sig England
Han ville møde stærkere modstandere hver uge

Cons:
Han ville med stor sandsynlighed miste CL/måske EL kampe
Hvis ikke, ville han forbedre en konkurrent hvilket må siges at være alt andet end godt

På baggrund af dette, vil jeg mener at cons for at få Courtois til England er større end pros og derfor skal vi lade ham være i Atletico indtil Chelsea er klar til at erstatte Cech.
Steen13 år siden
TheBison: Ville der ikke findes bedre ligaer end den spanske for Courtois så? Her tænker, jeg hvad Bundes ligaen, her bliver der spillet hårdt og der er rigtig mange gode hold. Han ville helt sikkert få lettere ved at integrere sig til det engelske på alle måder, fra Tyskland.
TheBison13 år siden
Steen: Tyskland kunne også sagtens være en mulighed, og udover Dortmund og Bayern, er der jo ingen i Bundesligaen der er sikret CL pladser, og en gratis verdensklasse målmand ville ingen sige nej til, udover de 2.
Læste også idag, at Courtois har sagt at han havde håbet på at få svar fra Chelsea i denne uge, men Chelsea har bedt om lidt mere tid pga. trænersituationen. Nu må vi se hvad der sker, det kan tiden kun vise.
Steen13 år siden
Bison: Hvor har du læst det henne? Det lyder satme spændende...
TheBison13 år siden
Steen: Kan jeg ikke huske, desværre :-) Må have været et link jeg så på min facebook vil jeg skyde på. Siden kan jeg ikke huske.
Elholm8912 år siden
http://www.atleticofans.com/17685/falcao-off-to-monaco/
Steen12 år siden
Elholm: Det tror jeg simpelthen ikke på, når man tænker på løn niveauet som PSG, City, United og Chelsea vil give for ham. Så tror jeg ikke på det er lønnen der skulle trække ham væk fra Atl. Madrid og ned til en ringere klub
Zola8612 år siden
Jeg synes også det lyder usandsynligt at han ville vælge Monaco fremfor Steens ovenstående nævnte klubber. Dog er det ikke umuligt. Bare se på Hulk, som valgte russisk fodbold fremfor fodbold i en stor liga...
Elholm8912 år siden
Det jeg helst ville have fremhævet var følgende:

A member of Falcao’s social circle has told us that he spoke to ‘El Tigre’ on Thursday, and that the striker told him that he will be sold by Atleti for sure, that he will not be staying at Atleti, but that his destination remains unknown.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.