Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Januar Transfervindue 2014

Så er transfervinduet lige på trapperne, og synes vi skulle have en tråd til at diskutere, rygter og andre transferhistorier.

Får vi et travlt eller stille transfervindue?

Hvad har vi brug for at hente ind, og hvem skal ud?

Lad os i hvert fald håbe på det bedste :-)

Skrevet af SebastianLunnDK
Skrevet af 28/12/2013 - 17:33

Kommentarer

Jeg tror faktisk at vi får et forholdsvis stille transfervindue set fra vores side. Kevin De Bruyne vil være en spiller som højst sandsynligt vil lejes ud til en anden klub i sin søgen efter spilletid inden det går løs ved VM i Brasilien til sommer. Et andet alternativ kunne være at han bliver solgt, hvilket jeg ikke håber han gør, men hvis han forlanger det, så vil jeg uden tvivl kunne forstå ham. Hvorfor Mourinho ikke bruger ham mere, forstår jeg simpelthen ikke.

Der har været lidt snak, eller meget snak omkring ham Guarin fra Inter. Hvis jeg skal være ærlig så ved jeg ikke så meget om ham udover det som jeg har læst på diverse medier, men det lyder nu som om at Inter trækker lidt i land igen og måske er et salg ikke så nært forstående som det lød til på et tidspunkt. Hvis han kan købes for et rimeligt beløb i omegnen af 120 mio, så vil det vel være fint, da han nok vil være en balance og rotationsspiller.

Af personlige ønsker til transfervinduet, så håber jeg at Chelsea sælger Demba BA. Jeg synes egentlig at BA er en okay angriber, men han har ikke niveauet til Chelsea. Niveauet har Eto´o i øvrigt heller ikke, men hans kontrakt udløber til sommer, og der skal IKKE forlænges med ham, men han bliver selvfølgelig under dette transfervindue. Pengene fra salget af BA, så jeg gerne blive brugt i et bud på Jackson Martinez fra Porto. Ikke alene er han en formidabel angriber, men har samtidig selv overfor diverse medier snakket omkring et muligt skifte til England, og jeg så gerne at han hev Chelsea trøjen over sit hoved, enten her i januar eller til sommer.

I øvrigt så læste jeg her til aften at Balotelli skulle ønske et skifte her til januar. Jeg synes han er rigtig interessant for Chelsea, da han har alle de kvaliteter som Mourinho efterspørger i en angriber. Samtidig så er Mourinho nok den eneste træner som nogensinde har kunne håndtere ham, og hans problemer. Jeg siger: HENT HAM!

Ellers mener jeg at Chelsea er godt besat, men vores angriber problem skal simpelthen løses, og alle 3 af de nuværende angribere skal væk så hurtigt som overhovedet muligt ifølge mig. Om vi så køber en ny angriber til enten 100 mio eller 500 mio jeg er ligeglad, vi skal bare have noget nyt blod ind.

Skrevet af Tweaker12 d. 28/12/2013 - 23:14

Jeg synes de skal købe:
1 CB, mangala eller Benatia
1 CM kunne være Guarin (men håber nu at de rykker Luiz op på CDM)
1 ANG, hvis falcao eller lewandowski er for dyr må de gerne købe Jackson Martinez men er han ikke lidt meget samme type som Lukaku?
Men skal gerne have en angriber alligevel for sådan som Eto'o, Torres og Ba gør det, kunne man lige så godt sætte Schürrle op i angrebet.

Skrevet af Morten d. 29/12/2013 - 06:40

Tror desværre ikke vi sælger nogle angribere ifølge Mourinho i hvert fald, men man ved jo aldrig om et super tilbud skulle komme. Synes vi skal have en central midtbanespiller, som skal spille ved siden af Ramires, og så Lampard som backup. Mikel er god til tider, men synes ikke han er den verdensklasse spiller vi har brug for. Desuden har vi Romeu, som minder meget om ham, og Mourinho vil vidst gerne have ham tilbage fra Valencia til sommer da han vidst er en del af hans planer. Jeg tror Essien er væk til sommer (Et trist farvel) og så håber jeg virkelig at Lamps kan acceptere at være en slags "Giggs" for os.

Så skal vi også have en angriber synes jeg, men 4 angribere til én plads ville være lige i overkanten. Så skulle man eventuelt gå med til en byttehandel... (Ba for Balotelli ;-) ) Tror desværre bare ikke på vi henter en angriber med det Mourinho har sagt.. :-/
Synes heller ikke vi skal gå ud og bruge 500 millioner på en ny angriber. Da Mou hentede Drogba til Chelsea i 2004, var han overhovedet ikke en stjerne, men Mourinho gjorde ham til det, så håber vi kan gøre det samme, med Lukaku/Balotelli eventuelt.

Men ellers forventer jeg også et stille transfervindue.

Skrevet af SebastianLunnDK d. 29/12/2013 - 11:58

Er Balotelli ikke allerede en stjerne?

Skrevet af Morten d. 29/12/2013 - 13:59

Tjoo, men han er jo ikke på niveau med de helt store som Zlatan, Falcao, Suarez, Van Persie osv. :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 29/12/2013 - 14:36

Jeg ved ikke med jer, men jeg vil hellere se os rykke ned end have en person som Balotelli på holdkortet.

Skrevet af Blue4Life d. 29/12/2013 - 14:41

Aarrghh dog ikke :D Som sagt har Mourinho været den eneste der kunne styre ham, så måske ville det ikke være så dårlig en idé.. Hvis han nu bare kunne droppe alt det lort han laver uden for banen, ville jeg elske at se ham i klubben.

Skrevet af SebastianLunnDK d. 29/12/2013 - 14:46

Det var måske også lige i overkanten, hehe :-) Jeg kan bare ikke give udtryk for, hvor meget jeg ville hade at se ham i Chelsea.

Skrevet af Blue4Life d. 29/12/2013 - 15:26

Hehe ;-) Ja, man har jo sine meninger :-)

Skrevet af SebastianLunnDK d. 29/12/2013 - 15:33

Hvorfor skulle vi dog ikke have Balotelli? Efter min mening er han fuldstændig vokset fra, at være et stort pattebarn, som de fleste omtaler ham! Et køb af ham, og et salg af Ba, synes jeg da ville være på sin plads!

Skrevet af Ftorres9 d. 29/12/2013 - 16:27

Jeg tror ikke vi for et særlig travlt vindue, foruden for at sige nej tak til at sælge ud af vores ualmindelige brede og gode trup. Hvis der kommer til at ske noget i transfervinduet, så bliver det ind.

Jeg kunne godt forestille mig, hvis Mourinho kan få lokket den angriber til, som er hans første prioritet, så vil det være det, vi vil komme til at se. Der kommer ikke til at ske nogle panik køb, som vi så efterfølgende er "brændt" inde med, som Ba og lignende.

Altså - Mourinho's prioriteringsliste er(som jeg ser det)
1. Behold den nuværende trup (ikke sælg ud).
2. Køb en af de tre angriber, der står på hans liste. (Hvis det overhovedet er muligt i vinter vinudet)
3. Forstærk højre backen positionen.

Vedr. 3., så er jeg meget i tvivl. Da jeg mener faktisk Azzi gør det godt derovre, og med Cole som "første valg". Jeg syntes dog at Azzi gør det bedre på venstre backen, men det er jo helt udelukket da, Ivanovic er vores første valg på start-11. Hvilket gør, hvis vi kan evt. lokke Southampton til at sælge os Luke Shaw, så tror jeg, Chelsea vil slå til. Det er ikke noget panik køb, for bare at hente en erstatning for Cole. Det skal dog lige siges, jeg håber han for forlænget med 1-2 år igen til sommer. Han er ikke lige så hurtig mere, men han er satme snu og læser spillet fabelagtigt.

Skrevet af Steen d. 29/12/2013 - 19:37

Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.