Fanside for Chelsea FC - chelseafc.dk
chelseafc.dk

Tilbage

Kommer Varanen til Chelsea?

Skrevet af Steen
Skrevet af 21/03/2014 - 16:43



Kommentarer

Terry-Cahill
Varane-Zouma
Aké-Christensen

...Av!

Skrevet af Kirk d. 21/03/2014 - 19:03

Jeg må indrømme, at jeg ikke kan se hvad vi skulle med ham. Bevares han er da et stort talent, men har vi brug for forstærkninger i det centrale forsvar? Det mener jeg ikke. Vi har lige hentet Zouma, Cahill og Terry er pt det stærkeste makkerpar i ligaen, David Luiz sidder på bænken i forvejen, vi har en upcoming man i Andreas Christensen og Ivanovic kan også spille centralt. Læg dertil diverse udlejede talenter. Hvis forsvaret skulle forstærkes, så ville jeg foretrække, at man kiggede på venstre back.

Skrevet af Dwise d. 21/03/2014 - 21:58

For at være ærlig tror jeg måske godt der kommer endnu en CB til sommer - eftersom jeg tror at Mourinho har planer om at omskole Luiz til fast CM ved siden af Matic, med Ramires som rotation.

For vi kan sku ikke komme uden om at en centermidtbane med Matic og Luiz er insane!
Så er jeg ligeglad med om det bliver på bekostning af Ramires - da jeg personligt synes hans præstationer svinger for meget.

Skrevet af Elholm89 d. 22/03/2014 - 00:54

Elholm, For det første synes jeg Ramires er en af vores aller bedste spillere. Ham og Matic er klart stærkeste startopstilling på den centrale midtbane. Jeg giver dig ret i David Luiz har gjort det godt på midtbanen i de store kampe mod de andre tophold. Men mod de mindre hold hvor vi skal skabe kampen er Ramires langt bedre. For det andet tro jeg faktisk overhovede ikke vi har David Luiz til rådighed næste år. Men kan nok godt forvente at Barcelona lægger et kæmpe bud vi ikke kan eller skal sige nej til.

- Varene skal hentes. Ham og Zouma ville være et vanvittigt par som arv tager til Terry og Cahill.

Skrevet af Kirk d. 22/03/2014 - 09:18

Jeg vil bare lige henvise til den nuværende kamp mod Arsenal også, for at påpege hvor ufattelig farlig en midtbane med Matic og Luiz er!
Fair nok, vi har hver vores mening - men jeg mener bare klart at Matic + Luiz er stærkere end Matic + Ramires.

Jeg ville næsten oddse på at Mourinho vil omskole Luiz til fast midtbane og købe en ny CB.

Skrevet af Elholm89 d. 22/03/2014 - 14:35

Fuldstændig enig med dig Elholm! Det er en ufattelig god midtbane, og den er bestemt bedre end med Ramires liggende dernede! :-)

Skrevet af Tweaker12 d. 22/03/2014 - 14:44

Hmm jeg er ikke enig. Nu ved jeg godt, at det ikke lige var det, tråden handlede om. Men Ramires har da, i mine øjne, været en af de stærkeste i lang lang tid. Han mangler måske lidt i pasningerne, men han bidrager bare med så meget andet. At bringe kampen mod Arsenal som eksempel er også okay, men kampen var jo slut efter 15 minutter :). Jeg mener bestemt, at Ramires er blandt de 11 bedste. Til gengæld ser det ret skidt ud for Mikel.

Skrevet af Dwise d. 22/03/2014 - 15:03

Varane til Chelsea, ville være en drøm! Zouma og Varane... Jesus holy shit :D Det ville være fantastisk.... Og AC på vej, også Terry-Cahill til 1-2 sæsoner endnu! Yes sir...

Vedr. Ramires/Luiz sagen, så må jeg sige.. Det ene giver bedre mening end det andet, al efter hvilken modstander vi har. Ramires bidrager med kæmpe løbe kapacitet, hvor Luiz bidrager med de lækreste afleveringer. En ting har de til fælles, begge taber hovedet i en mængde der er ekstrem.

Skrevet af Steen d. 22/03/2014 - 23:44

Elholm, Som jeg skrev ''Jeg giver dig ret i David Luiz har gjort det godt på midtbanen i de store kampe mod de andre tophold''.

Men Jeg vil sige at jeg synes det er vildt og tankevækkende at du kan ud fra en god kamp med Luiz sige at han er bedre ind Ramires. Jeg synes personligt du glemmer det kæmpe arbejde Ramires har lavet for os de sidste 2 år. Jeg fortrækker klart Matic-Ramires, ligesom Mourinho gør hvis han har alle mand klar. Vi taber desværre alt for mange point til de mindre hold fordi vi har svært ved at skabe kampene og det vil ikke lige frem hjælpe med Luiz istedet for Ramires. Luiz er fantastisk at havde i truppen, både som indskifter og som defensiv midtbane i de støre kampe mod de andre tophold. Han har også kæmpe betydning for omklædningsrummet, især en spiller som Oscar har sagt Luiz hjælper ham og hold meget psykisk. Så det skal ikke lyder som jeg ikke bryder mig om Luiz, for det gør jeg. Men at glemme hvad Ramires betyder for holdet, er vildt!!!

Skrevet af Kirk d. 23/03/2014 - 14:15

Kirk skrev:

Elholm, Som jeg skrev ''Jeg giver dig ret i David Luiz har gjort det godt på midtbanen i de store kampe mod de andre tophold''.

Men Jeg vil sige at jeg synes det er vildt og tankevækkende at du kan ud fra en god kamp med Luiz sige at han er bedre ind Ramires. Jeg synes personligt du glemmer det kæmpe arbejde Ramires har lavet for os de sidste 2 år. Jeg fortrækker klart Matic-Ramires, ligesom Mourinho gør hvis han har alle mand klar. Vi taber desværre alt for mange point til de mindre hold fordi vi har svært ved at skabe kampene og det vil ikke lige frem hjælpe med Luiz istedet for Ramires. Luiz er fantastisk at havde i truppen, både som indskifter og som defensiv midtbane i de støre kampe mod de andre tophold. Han har også kæmpe betydning for omklædningsrummet, især en spiller som Oscar har sagt Luiz hjælper ham og hold meget psykisk. Så det skal ikke lyder som jeg ikke bryder mig om Luiz, for det gør jeg.Men at glemme hvad Ramires betyder for holdet, er vildt!!!



Jeg melder mig lige ind i snakken her. Kirk det er jo heller ikke ud fra bare en kamp at Luiz bliver bedømt på den defensive midtbane. Hvis du husker tilbage på vores kamp mod City, vil du kunne huske en defensiv midtbane i form af Luiz-Matic som fuldstændig ødelagde City. Det er den bedste midtbane præstation jeg længe har set. Der er jo ingen der siger at Luiz er bedre som spiller i forhold til Ramires, men som defensiv midtbane, er jeg klart af den overbevisning at Luiz passer bedre på den plads. Ramires har sine styrker længere fremme på banen. Med hensyn til når vi skal skabe kampene mod kompakte hold har Luiz da også sine kvaliteter i form af sine offensive pasninger som virkelig kan åbne et helt forsvar. Den samme kvalitet mener jeg ikke Ramires har i forhold til pasninger, hvor han tit laver fejl efter min mening. Ramires har i følge mig klart sine styrker i hans løb, for manden er jo en maskine og kan løbe en hel bane tynd, og skabe plads til sine medspillere. De har hver deres styrker og svagheder, men der er da ingen som glemmer den betydning som Ramires har for holdet. Men jeg foretrækker ligesom Elholm klart Luiz på den defensive midtbane.

Skrevet af Tweaker12 d. 23/03/2014 - 14:53

Præcis Tweaker12 - det er lige præcis det jeg mener :)

Har da overhovedet ikke glemt hvad Ramires har gjort for holdet de sidste to år Kirk- hvor har du det fra?

Jeg siger bare at jeg synes Ramires har det med at svinge i præstationer og virker nogle gange ikke for skarp i hans boldbehandling, afleveringer og førsteberøringer.... derudover synes jeg også han på det sidste er begyndt at tabe hovedet lidt for nemt.

Så igen, det er bare min personlige præference at foretrække Luiz fremfor Ramires.


Jeg synes så tilgengæld det er tankevækkende at du udtrykker dig som om det er fakta, at Mourinho foretrækker Ramires og Matic når alle er klar...... hvorfor valgte han så Matic og Luiz mod en af de største kampe, nemlig den mod City?

Skrevet af Elholm89 d. 23/03/2014 - 15:08

Jeg tænker tilbage på hvor Mou sagde at han aldrig vil bruge Luiz som defensiv midt, så kan man selvfølgelig overveje om han siger det for ikke at røbe planer om at gøre ham til fast defensiv midt, med nogle enkelte kampe som CB, eller om han virkelig mener at Luiz aldrig bliver en fast defensiv midtbane, og det kun har været de store kampe han så sig nødsadet til at gøre det? :)

Skrevet af LilHenrik d. 23/03/2014 - 20:02

Jeg tror Mourinho vil bruge Luiz på den defensive midtbane fremover. Mener også han har udtalt at han synes Luiz skal spille der :-).

Skrevet af Tweaker12 d. 23/03/2014 - 20:07

Syntes bare jeg kan huske tilbage på en udtalelse hvor Mou sagde at han ikke vil bruge Luiz på midtbanen, men han har jo nok mange tanker oppe i hovedet :)

Jeg syntes personligt også at den bedste defensive midtbane vi har lige nu er Matic og Luiz, men Rameries er mere offensiv, så skal klart ind i stedet for Matic eller Luiz, hvis vi skal lave comeback f.eks. :)

Skrevet af LilHenrik d. 23/03/2014 - 20:13

Jeg synes vi er heldige at både Luiz og Ramires kan bruges på andre pladser, så derfor vil ingen af dem aldrig falde helt ud af holdet. Hvis enten JT eller Cahill bliver skadet, får vi brug for Luiz. og Ramires giver ekstra bredde i offensiven.
Jeg tror dog at Barca kommer til sommer og banker på døren for at høre om de kan lokke Luiz væk fra broen.

På det punkt vil det være rart med Varane som erstatning :)

Skrevet af tobylobi d. 23/03/2014 - 20:43

Faktisk meget spændende snak omkring vores midtbane.


Som jeg ser det pt. så har vi følgende til rådighed.

Mikel, Ramires, Lampard, MvG, Matic og Luiz (og jeg har ikke medtaget Chalaboah da han er ungdom, selvom han er tæt på at bryde igennem).

Mikel er en sten. Han er utrolig fokuseret og stabil i det defensive... men han byder ikke ind med noget offensivt desværre. Jeg tror derfor han max vil forblive en indskifter. Kan han leve med det, værsgo, men ellers tror jeg at han søger nye græsgange til sommer.

Ramires kan sammenlignes med den transsibiriske jernbane. Han bliver ved og ved. Manden løber konstant og har nogle rigtig vigtige gennembrud. Han er en rigtig god spiller imod de mindre fysiske hold og kan have et godt partnerskab med Matic og Lampard.

Lampard er... ja... lampard. Kan stadig skyde, kan stadig lave gode frispark og er en leder. Defensivt slår han ikke de andre, men han kan spille bolden fantastisk. Han kan teame godt op med Ramires (løbehelvede), Luiz (ham med skruen løs) og Matic (østeuropæisk monstrum). Med Mikel ved sin side vil jeg dog mene der sker for lidt.

MvG tør jeg ikke sige noget om.

Matic er vores nyeste skud på stammen for at hive de gamle østeuropæiske helvedsfolk og tidligere spetsnaz soldater ind i vores rækker.
Stærk som en okse, fantastisk overblik og gode spilninger. At han kan holde hovedet koldt, gør ham perfekt til Luiz.
De to minder mig om Vidic/Ferdinand, da de var bedst. Ferdinand var lederen og Vidic var crazy guy. Hvem skulle have troet at det var østeuropæeren som ville være lederfiguren af en duo haha :).

Luiz kender vi alle. Både styrker og svagheder. Disse svagheder mener jeg dog bliver opvejet af en god makker på midten (Matic) og af hans passion og generelle styrker. Han slår mig endvidere som den person, som Drogba var. En leder. En motivator. En holdspiller som kan få de andre til at spille bedre.

Mit bud på en def. midtbane bliver altså Matic/Luiz som førstevalg, med Matic/Ramires som bud mod mindre fysiske hold eller omstillingshold, hvor der skal løbes mange kilometer.

Lampard vil være indskifter og Mikel indskifter til når der skal lukkes af.

Mine 5 cent :)

Skrevet af Michael82 d. 24/03/2014 - 09:11

Elholm89, Fordi det er fakta. Ramires har været med fra start 29 gange i denne sæson mod David Luiz som har startet inde 19 gange. Mod Arsenal havde Ramires karantæne og mod Man. City startede Ramires også inde, bare på højre kant. Så igen, Ja! Jeg fortrækker Matic-Ramires også David Luiz som en ekstra mand på midtbanen mod de andre tophold ligesom Mourinho har gjort ind til videre i sæsonen.

Skrevet af Kirk d. 24/03/2014 - 19:34

Michael, du siger: ''Mikel er en sten. Han er utrolig fokuseret og stabil i det defensive... men han byder ikke ind med noget offensivt desværre. Jeg tror derfor han max vil forblive en indskifter. Kan han leve med det, værsgo, men ellers tror jeg at han søger nye græsgange til sommer.''

- Så forstår jeg ikke du kaldte det (hovederystede) og at (Mikel er en af PL bedste defensive midtbane spillere), da jeg for nogle måneder siden skrev at jeg synes man skulle købe en ny mand på midtbanen. og derefter bruge Mikel som indstifter.

- Man ja, nu er Matic købt og Mikel er på bænken. Godt vi er blevet enige.

Skrevet af Kirk d. 24/03/2014 - 19:46

Jeg vil nu mene at Mikel er en af PLs bedste defensive midtbaner, men han er heller ikke andet, han giver ikke noget med offensivt, og det gør at der er andre som bliver fortrækket, selvom de måske ikke tænker lige så defensivt som Mikel :D

Skrevet af LilHenrik d. 24/03/2014 - 22:03

Kirk skrev:

Elholm89, Fordi det er fakta. Ramires har været med fra start 29 gange i denne sæson mod David Luiz som har startet inde 19 gange. Mod Arsenal havde Ramires karantæne og mod Man. City startede Ramires også inde, bare på højre kant. Så igen, Ja! Jeg fortrækker Matic-Ramires også David Luiz som en ekstra mand på midtbanen mod de andre tophold ligesom Mourinho har gjort ind til videre i sæsonen.


Du skal lige huske på at Luiz har døjet med små skader flere gange i denne sæson. Hvis de skader ikke havde været der, ville du højst sandsynligt have set Luiz ligeså mange gange på banen som Ramires.

Skrevet af Tweaker12 d. 24/03/2014 - 22:42

Kirk skrev:

Michael, du siger: ''Mikel er en sten. Han er utrolig fokuseret og stabil i det defensive... men han byder ikke ind med noget offensivt desværre. Jeg tror derfor han max vil forblive en indskifter. Kan han leve med det, værsgo, men ellers tror jeg at han søger nye græsgange til sommer.''

- Så forstår jeg ikke du kaldte det (hovederystede) og at (Mikel er en af PL bedste defensive midtbane spillere), da jeg for nogle måneder siden skrev at jeg synes man skulle købe en ny mand på midtbanen. og derefter bruge Mikel som indstifter.

- Man ja, nu er Matic købt og Mikel er på bænken. Godt vi er blevet enige.


Fordi han stadig er pisse god defensivt :).

Men hvad byder han ind med offensivt?

For nogle måneder siden, havde vi ikke Matic el Luiz på midten, ergo var vi svage som fanden :). Han er stadig god i en defensiv rolle (ja, prøv at gense vores CL finale mod Bayern... Mikel var nærmest MvP).
Vi er dog begyndt på mere offensivt spil, og her passer han ikke ind mere :).

Skrevet af Michael82 d. 25/03/2014 - 09:17

Fair nok Kirk at det er sådan du foretrækker det - og vi kan nemt blive enige om at vi er uenige.

Men du kan sku da ikke komme med en udmelding om at Mourinho faktuelt foretrækker Ramires over Luiz, baseret på antal kampe spillet. Specielt ikke når Luiz har døjet med så mange skader i denne sæson som han har.

Derudover vil jeg lige påpege at jeg ikke har udtrykt mig andet end mine egne præferencer og at jeg bare tror at Luiz fremover vil være at se på midtbanen i stedet for forsvaret, som rotationspartner til Ramires.

Skrevet af Elholm89 d. 25/03/2014 - 09:20


Skriv kommentar

Du skal være logget ind for at skrive kommentarer.
Log ind eller opret en bruger.