Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Moses ude i kulden???

hey Blues....
Som i kan se er transfer-vinduet allerede i fuldt gang, og der vrimler med rygtere og nye spillere til forskellige klubber. Vi har allerede hørt, at vores nye træner " The Happy One" ikke vil sælge nogen spillere i dette transfer. http://footy.dk/2013/07/17/mourinho-vi-saelger-ikke/
Men pludselig var der noget der fik mig op fra stolen, og som jeg gerne ville dele med jer andre... jeg havde nemlig hørt, at Victor Moses skulle have været rygtet til Everton. jeg kunne sagtens se det som et realistisk køb af Everton, nu hvor vi dog allerede har købt Andre Shrurrle. Selvom Mourinho har sagt at vi ikke vil sælge nogen, mener jeg at kan der jo ske alt i transfer-vinduet. Jeg synes at det ville være en skam at vi skulle af med ham, nu hvor vi har brug for hans hurtighed, og at han dog er så ung...
Men, hvis det dog sker ville jeg forslå at vi købte "Hatem Ben Arfa" fra Newcastle. Han er bla. Hurtig, Driblestærk, Styrke, og er dog stadig i en "fin" alder. ( Mener at han ca. er 25 år. )

Så hvad synes i ??? Skal vi beholde Moses i Chelsea, Eller skal der nye kræfter til??? :-)
12 år siden
3315 visninger

Kommentarer

nikoskov12 år siden
Jeg synes bestemt, at vi skal beholde Moses. Som du selv siger, kan han bidrage med nogle ting som vores andres offensive spillere ikke besidder i lige så høj grad. Han er hurtig og meget direkte og mere en klassisk fløj end fx Hazard. Jeg synes det vil være en skam at skille sig af med ham og bruge penge og tid på at få en ny luget ind i truppen.
Moses er en rigtig god rotationsspiller, og vi kan kun håbe, at hans niveau kan nå at hæve sig, da han stadig er meget ung.

Mht. Ben Arfa har jeg faktisk altid været en lille fan af ham. Jeg mener, at hans potentiale rækker til en plads blandt de 10 bedste offensive spillere i verden. Virkelig store ord, I know, men når han er bedst, er han fantastisk.
Der er dog en grund til, at ingen topklub har købt ham. Hans bundniveau er stadig for lavt, han er for svingende i sine præstationer, for stor skadefrekvens, og ikke mindst er han vist lidt af en ballademager.
GoldForce12 år siden
Lige mine ord nikoskov.den spiller er squ interessant :-) http://www.youtube.com/watch?v=TlRoJnWILgo ( Har Selv Lavet Den )
Steen12 år siden
Hey GoldForce:

Jeg syntes det er rigtig interessant at kigge på et muligt salg af Moses. Jeg ved ikke om vi længere har plads til ham i truppen, og da slet ikke hvis vi kigger på et potential køb af Rooney eller Hulk?

Men uanset hvad, så er jeg faktisk ok fan af Moses. Han har en masse ting som resten af vores offensive spillere ikke har. Men hvis vi skal bruge Torres på kanten, så ser jeg da slet ikke Moses i vores trup. Desværre.

Men et muligt køb af Hatem Ben Arfa.... Nej... Han er utrolig drible sikker. Men minder utrolig meget om et forkælet barn, der altid for sin vilje. Hvis han har svært ved at spille sig ind i de startende elleve ved Newcastle, så har han ikke en chance ved os. Hans potentiale eller ej, så ønsker jeg ham ikke. Jeg har dog selv før nævnt ham som et ønske, men efter sidste sæson, hvor man gang på gang så ham tabe bolden, til mindre bedre spillere end ham selv i direkte duel, så må jeg sige, at hans potentiale er større end hans virkelige talent. Vil faktisk sige, lige pt. er Moses en bedre rotationsspillere end, en der konstant vil ind og bevise at han er bedre teknisk en Messi. Plus - der var faktisk fokus på hans spillestil, hvor de talte hans boldberøringer, og de var mega høje kontran hvilke chancer og hans afleveringsprocent. Ergo - vi er tilbage til han forsøge at bevise, at han er noget, som han på ingen måde er. No go.

Også den positive side.. Jeg tror han ville gøre sig langt bedre, i den spanske liga, i et hold som Valencia, Malaga eller lignende. Hvor han ville kunne få lov til at spille de mange berøringer, imod mindre talentfulde forsvarsspillere. Jeg tror han ville få succes i den spanske liga. God rejse Ben Arfa.
GoldForce12 år siden
tjaaa Steen, du har squ fat i noget...
GoldForce12 år siden
Men derudover var det jo bare et forslag, hvis moses forsvandt, og at hvis vi dog skulle have en erstatning. Nu hvor du nævnte at han dog var meget driblestærk/Ego så tror jeg faktisk godt at han kan blive til en rigtig playmaker. bla. Hazard, inden han kom til Chelsea var han også meget Ego i Lille, men ændrerde sig derefter, og blev dog så til en fantastisk fodboldspiller, da han kom til Chelsea. Også Cristiano Ronaldo... vi husker sikkert hans tid i Man Utd. Også derefter hvor han så kom til Real Madrid spiller han på en helt anden måde, som han har gjort tidligere.
Nu hvor du også nævnte at han havde det svært med at komme på de 11. mands startholdopstilling.... Tjaaa, sådan tror jeg squ bare Newcastle er, de brugte også nogle gange Demba Ba som kant. Men Ben Arfa har også tit, været ramt af mange skadere, det kan måske være årsagen til at han ikke så tit var på i sidste season...
Obi12 år siden
Moses ude i kulden? Har han nogensinde vært inde i varmen? Altså en go brede spiller, men i forhold til resten af vores offensive folk, så er han ret ordinær. Håber han kan slå igennem i Chelsea, men har lidt min tvivl om han nogensinde viser hvad han viste i Wigan, hvilket også er to meget forskellige verdner...
Awekat12 år siden
Ah Ro på Obi. Synes ikke at han er "ude i kulden" (ved ikke helt hvor den kommer fra?), men ud fra kampen i dag, spillede han glimrende.
Jeg synes Moses har en masse at byde på, men hans største konkurrent i år bliver Schürrle, fordi de ligner mest hinanden i forhold til deres direkte og udfordrende spil og deres hurtige fødder. Men tiden vil vise hvad Schürrle kan, og hvad Moses formår at vise i denne sæson
Steen12 år siden
Awekatten: Ja, hans direkte modstander til spilletid, må klart være Schurrle, og derefter den gode Oscar, som skal battle om startende højre kant. Medmindre vi ser et vanvittigt køb af Rooney, (vel og mærke) hvis man stadigvæk lader Torres eller Lukaku være på toppen. Hvilket jeg ville foretrække.

Er der nogen der er friske på et væddemål?
Hvis ja.

Jeg tror personligt, Moses ikke er Chelsea spiller efter denne sæsons transfervindue, hvilket indebære vinterens vindue også.

Hvis du tør, så sig til. Så er der sku en Big Mac menu på højkant :)!
BlueFan12 år siden
Enig med jer som synes vi skal beholde Moses, men set realistisk på kommer han knapt til at spille mere end max 10-15 minutter hver kamp, hvilket jeg tror han ikke acceptere.

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.