Muligvis officielt: Gary Cahill til Chelsea
Så skulle den ifølge goal.com være god nok med Gary Cahill:
http://www.goal.com/en-us/news/69/transfer-zone/2012/01/10/2839742/report-chelsea-reaches-breakthrough-with-gary-cahill-over
Transferbeløbet er angiveligt stadig £7 mio, men Chelsea har førhen ikke ville møde Cahills krav på £100.000 om ugen. Det tyder dog på at de nu er blevet enige. Rygtet melder dog intet om hvor høj en løn han skulle få, men bare den ikke er i nærheden af de £100.000 om ugen (som eks. Ashley Cole ca. får), så er jeg fint tilfreds :)
Kommentarer
Aner intet om ham... Så for mig bliver det spændende at se
Han er en klassisk engelsk midterforsvar. Stærk i luftspillet, gode placeringsevner, ikke vanvittig hurtig, god mand mod mand, fysisk stærk, god tackler...
Men mod vævre hurtige og/eller tekniske angribere kommer han til kort. Han har brug for at komme til en bedre klub for at udvikle sig. I sidste sæson var han Boltons (udover Sturridge) bedste mand, men i denne sæson er han gået lidt i stå. Så man kan håbe det bliver bedre :)
Formoder at Luiz er bedre mod de tekniske... så er det jo praktisk at have Terry/Cahil mod visse hold og Terry/Luiz mod andre :)
Sådan tænker jeg også Michael.. og konkurrencen må alt andet lige også være med til at oppe spillet. Synes især David Luiz har lignet en der ikke har taget det seriøst de sidste par kampe jeg har set.. :)
Helt enig Ejerskov..
Er jeg den eneste der får lange løg af det her?
Bolton havde accepteret Chelseas bud allerede i slut december, men forhandlingerne går hele tiden i stå og skiftet bliver flyttet.
JEg kan ikke lade være med at tænke, at hvis han virkelig gerne ville til Chelsea, så var han signet 1/1 eller 2/1. Ok måske får han så ikke lige så meeget i løn som Ashley Cole, men tror lige man overlever med kun 500.000 om måneden.
Umiddelbart virker det på mig som om at han kun vil til Chelsea for at fremme sin egen karriere og er fuldstændig ligeglad med klubben, bare de betaler nok...
For mig virker det også som om, at Cahill presser citronen lige rigeligt. Det er selvfølgelig rene gætterier, da ingen af os ved, hvordan forhandlingerne egentlig forløber, men han virker til at forlange meget.
Han skal på ingen måde have over en halv mio. om ugen i min optik. Han kommer til klubben fra en midterklub, hvor han godt nok præsterede sidste sæson, men ikke har vist noget i indeværende. Han har aldrig spillet CL, så der mangler erfaring fra højeste niveau, omend han har landskampe på CV\'et. Jeg tror, han kan blive et super køb, men han kommer ikke til som stjerne, men som rotationsspiller og skal lønnes derefter.
Snitteman: Desværre er jeg nok enig. Alex er måske ikke så glad mere og præsterer ikke så højt som han bør... men jeg vil aldrig glemme Alex\'s højreben. Han kan nærmest losse en bil 400 meter med det spark (og glemmer aldrig målet mod Gunners, hvor Malouda træder ind bag muren og bolden bliver kanoneret afsted af Alex!)
Awekat@ jeg kan lige med nød og næppe klare mig med 500.000 om mdr, hvilket har betydet jeg har måtte skære lidt i luxsus livet. Endnu værre er at jeg er blevet truet med at skal gå 5 % ned i løn.Cahill, håber han kan gå ind og forstærke forsvaret, men som andre har vært inde på så mangler han rutine fra de store kampe i europa og det sætter mit lidt tvivl om han er go nok til at stå distancen, selvom jeg håber han vil gøre de bedre én Ben Haim da han kom fra Bolton.
Blev også overrasket over den lave pris, for vi skal da ikke ret mange sæsoner tilbage hvor han (lige som Cahill) var vurderet til en go sum.. Men aldre, spilletid og kontrakt længde taget i betrakning så naturligt man falder i værdig, men stadig er 31 mio for lidt..
Ville være dejligt hvis en udlandsk ejer betalte overpris for en af vores spillere..
Så er det kommet på plads.
http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2578766,00.html
Det tog da godt nok også laaang tid, men hærligt at han endelig er kommet på plads.
Han får nummer 24:)
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Som i måske har set på bold.dk, så bekræfter pålidelige SkySports også Cahills transfer:
http://www1.skysports.com/football/news/11668/7422732/
.. så den skulle efterhånden være god nok. Nu er det bare at vente på den officielle nyhed fra chelseafc.com. Jeg er sgu glad for denne handel. Han er billig, landsholdsaktuel, engelsk og så er han ikke spærret i CL. Samtidig åbner det også op for konkurrencen på de bagerste pladser og forhåbentlig således at Ivanovich får højrebacken hver kamp.
Spændende! :-)