Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Rygter + bekræftede handler, januar vindue 2014

Ja, tænker at vi mangler en tråd hvor folk kan smide hvad de hører :).

Det er jo altid en saftig tid! Sæt i gang!
12 år siden
7059 visninger

Kommentarer

Michael8212 år siden
Jeg lægger selv ud.

Mata... it really doesn't Mata, because he's awesome

http://www.standard.co.uk/sport/football/chelseas-juan-mata-ready-to-fight-for-his-place-and-will-not-hand-in-transfer-request-9041312.html

Mata vil kæmpe for sin plads! Sådan Zola#2!!! Do it! Du er perfekt for at skabe variation.

Jeg vil stadig gerne se et hold som hedder: (Forsvarskæden og Målmand er udladt da det er midtbanen/angrebet jeg har i fokus).

Så kan folk snakke om at den er for offensiv, men vi har set det defensive arbejde som Mikel og Oscar laver, så kan Mata også kontribuere, samt variere spillet da han og Hazard jo normalt finder hinanden uden at kikke
JodyMorris12 år siden
Michael den opstilling kommer aldrig til at ske under Murinho. Jeg deler dog dit synspunkt om, at det godt kunne gå. Men det sker ikke under Murinho.

Det overrasker mig at du ikke finder plads til Ramires i din opstilling. Jeg vil langt hellere stille op med Ramires i stedet for Mikel, og så i stedet hente en ny balancespiller som f.eks. Matic eller anvende Luiz på DM, og så i stedet hente en ny forsvars spiller.
Kirk12 år siden
Michael82, Kom nu over det! Oscar har spillet bedre ind Mata. Og den opstilling du ligger op til kommer vi aldrig til at spille. Hazard-Oscar-WIllian har været genialt. Jeg synes du skulle rette dit fokus på den defensiv midtbane, hvor jeg synes vi har haft en del problemer. Ramires er klasse men han mangler en makker. John Obi Mikel og Lampard er gode men jeg ser dem begge som brede spiller. Jeg så gerne man hentede en Matuidi. Han ville passe perfekt ind på holdet og den måde vi spiller på. samt jeg tro ham og Ramires ville været en godt makker par.
Vi er begge 100% enige i at Lukaku skal tilbage... men det bliver til sommer. Jeg synes nu godt man kunne hente en angriber til Januar. Det kunne eventuelt være Balotelli. Jeg tror Mourinho kunne gøre ham til verdens bedste på sin plads på et tidspunkt. Også fra sommer når Lukaku kommer tilbage har vi 2 klasse angriber i truppen, ligesom Mourinho havde i Madrid. Sælg Torres, Ba og lad vær med at forlænge med Eto'o.
Michael8212 år siden
Jody - well Mou har kørt 4-3-3, hvorfor jeg fastholder min optimisme :).
Men har ikke taget Rami ind i den opstilling fordi det netop er en 4-3-3. Og han duer ikke som den defensive midt i den situation. Med hans raids, vil vi ikke have nogen til at holde skansen.

Derimod i en 4-2-3-1, så har Rami en makker (fortrækker Mikel) og her kan han støtte de 3 offensive midts med raids og stadig have Mikel tilbage som skraldemand.

Kirk - kom over hvad?
Oscar HAR spillet bedre end Mata. Har jeg påstået andet?

Men at se en weltklassen spiller sige gå ind og sige at han vil kæmpe for pladsen, vidner om at de ikke kan tage den med ro.
Oscar er bedre defensivt end Mata, men Mata er langt bedre kreativt end Oscar i min verden. Oscar er fantastisk i omstillingsspillet og hurtigt spil, hvor Mata + Hazard kan åbne beton defensiver (så vi de sidste 2 år).

At se Mata som 10'er, med Lukaku foran (til at tage slåskampe) er en anden ting jeg gerne så.

At du mener at Mikel er bredde, er noget jeg ryster på hovedet af. Af defensive midtbaner i BPL, kan jeg kun se Yaya Toure som en jeg synes er bedre. Ellers er jeg altid glad og sikker når Mikel er CDM. Manden erobrer fantastisk og kan skærme folk uden problemer.

Angribersituationen er vi enige om... Men om Torres kan blive solgt, ved jeg ikke. Fortrækker næsten at Torres bliver og agerer substitut for Lukaku. Balo er selv en som vil være nr. 1... deri ligger hans problem... ud over hans adfærd
Awekat12 år siden
Jo, det vil være super lækkert med en angriber. Men det sker nok ikke, og sker det, ser jeg kun Rooney som en jeg virkelig gerne vil have. Glem Balotelli, han er samme type som Lukaku, og ham vil jeg hellere have vi satser på til sommer.
Hvis vi snakker "holding midfielders" så tænker jeg at det er et super godt bud med Matuidi. En anden spændende spiller ville være Nainggolan, selvom der er forlydener om han nok ender i Roma eller Juventus i januar...
Michael8212 år siden
Ja... en dygtig angriber kan gøre meget.

Se Utd... RVP og Rooney... det er grunden til at de overhovedet har kunne noget. Uden dem styrter de fuldstændig.

Vi har ikke en primoangriber... og vi er 2 point fra 1 pladsen... med i FA og med CL... imagine the destruction with Rooney :O
Awekat12 år siden
Nå, der røg Nainggolan til Roma…. Satans
Morten12 år siden
Enig med at en bomber af en angriber ville kunne gøre lige det sidste.

Jeg synes også vi skal have 1 CB som Benatia, Mangala eller Kurt Zouma. Med en ny CB ville Luiz kunne spille noget mere CDM, som jeg synes han skal. Der er han bare super god, han har nogle fantastiske bolderobringer, som ikke er for risikable hvis han spiller CDM. Han tilføre til med også noget fysik. Ikke at Mikel ikke har fysik, men Luiz er bare bedre frem af banen: bedre skud, bedre blik frem af banen, bedre teknik og vel mindst lige så god defensivt. Ikke at jeg ikke kan lide Mikel, jeg synes han er god, og vi skal beholde ham. Nu hvor Luiz spiller CB synes jeg Mikel er den bedste til at være Ramires' makker, da stabalisere det defensive, efter som Ramires er meget offensiv, og til trods for hans fantastiske hurtighed kan han ikke nå at komme med hjem hver gang.

Jeg synes også vi skal købe Luke Shaw, da Cole ikke bliver hverken yngre eller bedre.
Ellers har vi en super trup;-)

malte12312 år siden
Jeg synes Chelsea skal have en ny angriber og en ny CM. Det kunne også være en stopper, så vi kunne rykke Luiz op på den Defensive midtbane.

Angreb:

I lang tid var Lewandowski min førsteprioritet, men han er jo røget til Bayern. et andet godt bud kunne være Diego Costa fra Atl Madrid. Han er stærk, god med hovedet, en klog spiller. Men de skal først købe ham til sommer, for jeg synes han skal bevise mere, ihvertfald over en hel sæson.

i steden for kunne vi leje en angriber. drømmen er selvfølgelig at DD11 vender tilbage, og scorer en masse mål for os :)

Lej DD11 en halv sæson.
Køb Diego Costa til sommer.
sælg Demba Ba til vinter og Torres til sommer.

Midtbane:

Jeg synes Chelsea skal have en nye makker til Ramires, da Lampard ikke kan spille hver kamp mere, og Essien ikke har niveauet mere. Mikel er en god skraldemand at have, men jeg mener også at man skal have mindst 4 CM, når programmet er så tæt.

Jeg foretrækker helt klart Gundogan, (som ikke er særlig realistisk) som både kan rydde op bag i og tag nogle gode raids op af banen. Barkley har vist at han har et stort potentiale, og Mourinho vil gerne have flere englændere i sin trup, så han kunne godt være Lampards arvtager.
andet godt bud kunne være Pogba.

køb Gundogan, barkley eller Pogba
Sælg Essien.

Obi12 år siden
Der har gået rygter om Freddy Guardin fra Inter. Kender ikke nok til at udtale mig om ham. Men ellers så har jeg ikke lige for nylig læst rygter om hvem der kommer til. Tvivler lidt på der sker det vilde. Tror mere der sker noget til sommer..
Obi12 år siden
Matic er stalden, tjek. Et rygte der tager til er Kurt Zouma fra Saint-Étienne i Frankrig.

http://www1.skysports.com/football/news/11668/9118224/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Kommer han nu til, hvem ryger ud eller ses han som en afløser til Terry på sigt?
Elholm8912 år siden
Ja det er interessant og se hvad det bliver til - nogle mener et indkøb med tilbage-udlejning kunne blive en realitet.

Han er da også selv kommet med spændende udtalelser:

I will always take Chelsea. I loved this club since childhood and blue is my favourite colour. In my head, it is clear: I want a change. When going abroad, it's make or break. But it is a risk worth taking.
Morten12 år siden
Håber vi køber ham :-)
Steen12 år siden
Jeg kunne også godt tænke mig, at se den her signing. Så mangler vi bare Bruma :)
munk9012 år siden
Luke shaw mangler vi
EmilMiddleton12 år siden
jeg synes det er alt for mange indkøb der kommer på tale. Hvis vi skal have nogle spillere skal vi altså også sælge nogle. vi har 22 spillere udlejet og det er alt for mange.
SebastianLunnDK12 år siden
Helt enig med Emilmiddleton. 22 spillere på udlån er alt for mange, og selvom jeg selvfølgelig er super glad og spændt på Matic handlen, og synes det er en fantastisk signing, kan jeg ikke komme uden om at en spillere som Chalobah, Loftus-Cheek, McEachran osv. vil få svært at få et gennembrud når, vi henter stjerne på stjerne.

Et godt eksempel er Kakuta. Han blev hentet til som et "Vidunder barn" og blev spået en stor fremtid. Det kan man da godt sige han ikke har fået, og det er jo spildt talent. Hvad er pointen i at have et ungdomsakademi hvis man slet ikke bruger nogle af spillerne derfra? Er de der bare til at blive solgt og så vi kan tjene penge?
Michael8212 år siden
Drenge. Hvad er det i begræder? Det er jo en decideret forretningsstrategi som Chelsea har gang i.

Kort opsummeret, så handles spillere når de er unge og billige. De testes ved ungdomsakademiet. Når de rammer en god alder, så lejes de ud. Gerne i England (for at holde kvoten af homegrown).
Andre lejes ud til fx Vitesse.

Viser spillerne storform, vil de træde ind i vores lineup (hvis ikke Courtois og Lukaku er at finde i stalden inden for 2 sæsoner, så er jeg virkelig forundret). Mange vil være med i kampen, men kan ikke slå de andre af pinden (De Bryne). Og sælges med stor profit (KDB sælges til over dobbeltpris).

De penge vi kommer til at tjene, vil hjælpe os, når vi så vil handle.

Vi har fx ikke så stort et stadion eller samme korrupte luksus som Barca og Real. Ergo må penge komme andre steder fra.

Nej de 22 kommer ikke alle ind som spillere (er i øvrigt 26 om lidt. 4 er lige kommet hjem og på vej ud igen). Men hvis de gør det meget godt, har de muligheden... enten hos os, eller gøre sig bemærket andensted
Morten12 år siden
PLbold
Transfer Live
Kl. 16.46 "Kurt Zouma snuplende tæt på et Chelsea skifte"

Det skrev de dog også om Guarin som ikke blev til noget. Men her har Zouma også offentliggjort at han har talt i telefon med Mou og han siger at BLÅ er hans ynglingsfarve, og at han føler sig klar til at skifte til Chelsea!

Er han ikke den bedste erstatning for Terry på sigt???
Michael8212 år siden
Ryan Bertrand er udlejet til Villa?

Den havde jeg ikke set komme. Er det for at skabe plads til Luke Shaw tror i?
Ejerskov12 år siden
Michael82 skrev:

Tænkte det samme Michael :)
Uden Bertrand har vi Azp (venstre/højre), Ash (venstre) og Iva (højre) - så hvis ikke der kommer nogen ind er vi forholdsvis tyndt besat på backpositionerne, medmindre man vil bruge Essien på højre back eller hive en ungdomsspiller op hvis uheldet er ude.
En anden mulighed er at Zouma er på vej, men så vidt jeg ved er han forholdsvis solidt plantet inde på midten af forsvarskæden..
Michael8212 år siden
Ejerskov skrev:
Michael82 skrev:

Tænkte det samme Michael :)
Uden Bertrand har vi Azp (venstre/højre), Ash (venstre) og Iva (højre) - så hvis ikke der kommer nogen ind er vi forholdsvis tyndt besat på backpositionerne, medmindre man vil bruge Essien på højre back eller hive en ungdomsspiller op hvis uheldet er ude.
En anden mulighed er at Zouma er på vej, men så vidt jeg ved er han forholdsvis solidt plantet inde på midten af forsvarskæden.

Toure er CB og snakken går på køb og udleje til Saint Einne igen.

Ess er kraftigt rygtet væk (formoder ikke han er her efter jan).
EmilMiddleton12 år siden
Men Michael du skal også tænke på at sådan nogle spillere som f.eks. kakuta
(som sebstianlunn skrev) for aldrig chancen for at spille, og så er det bare spild af talent.
Et andet eksempel er PVA. Han har været udlejet i 5 sæsoner og for nok aldrig chancen hos os.

Så kan det godt være at vi tjener nogle penge, men vi ødelægger også fodboldspillere.
Elholm8912 år siden
Hvorfor mener du vi ødelægger dem?
Via udlejning giver vi dem mulighed for at prøve sig selv af på højere niveau end reserveholdet og mulighed for at udvikle sig som spiller.
Det er så deres eget ansvar at imponere så meget under udlejningen at de kan komme i spil til førsteholdet.

En spiller som Kakuta havde/har et stort potentiale - men det er da lige så meget hans egen skyld at han ikke kom i betragtning til førsteholdet.

Vi skal jo tænke på hvor stor en klub vi er - og hvor store ambitioner vi har.
Vi kan ikke nøjes med gode talenter - vi skal have verdensklasse talenter.

Michael8212 år siden
EmilMiddleton skrev:
Men Michael du skal også tænke på at sådan nogle spillere som f.eks. kakuta
(som sebstianlunn skrev) for aldrig chancen for at spille, og så er det bare spild af talent.
Et andet eksempel er PVA. Han har været udlejet i 5 sæsoner og for nok aldrig chancen hos os.

Så kan det godt være at vi tjener nogle penge, men vi ødelægger også fodboldspillere.

Hvordan ødelægges de?

Kakuta var spået stort, men levede ikke op til sit potentiale. McEachran er et andet eksempel på en spiller, som bare ikke kan nok på the big stage.
PVA har spillet fint og jeg har læst noget om at han måske kunne få nogle chancer hvis/når Cole smutter (så har vi kun azpi og ivan... )

Spillerne får jo spilletid. Det er jo ikke at ødelægge dem. Hvis ikke de lever op til potentialet, så sælges de til klubber som kan bruge dem... med profit.

Og Kakuta har da fået rigeligt med spilletid i Vitesse :)
Elholm, hvordan kan det være Kakuta's skyld at han ikke kom på holdet? Han var jo imponerende for reserverne og i de kampe han kom ind, men hvis ikke klubben giver ham chancen kan han jo ikke gøre så meget. Det vi jo også gør er at bare hente store stjerner ind til alle vores positioner og ikke prøver vores "eget" talent. Ja, i ny og næ er der en U21 spiller med på bænken, men så bliver det jo heller ikke mere.
Elholm8912 år siden
Manageren på daværende tidspunkt må jo have set noget ved hans træningsniveau og lignende, som ikke var tilfredsstillende nok til at han kunne få mere førsteholds fodbold.

Det må jo så være Kakutas egen skyld at han ikke imponere træneren nok - eller også er han bare ikke bedre?
Grunden til at vi henter disse store stjerner ind er fordi vi er en stjerneklub.

Tænk på trænerens synspunkt - hvis du har en gruppe spillere hvor der var en ung spiller, du havde store forhåbninger til, ikke imponere dig så meget til træning som du havde håbet - hvorfor skulle du så udtage ham til kampe?
Selvfølgelig er han ikke god nok til at komme på holdet, netop fordi vi henter stjerner på hans plads, som han aldrig ville kunne slå af. Da han kom til klubben sad Malouda jo tungt på hans plads, og han havde da måske håbet på en chance da han var færdig, men nej. Der blev hentet en ny spiller ved navn Juan Mata, og han var med det samme fast mand på holdet. Det er jo svært for ham når der bliver hentet bedre spillere end ham, og han aldrig får chancen.

Selvfølgelig skal vi hente spillere, det er slet ikke det jeg siger, men synes bare godt at vi kunne blive bedre til at give de unge drenge chancen f.eks i Capital One Cup eller lign. Se bare Januzaj i United! Havde han spillet for os, var han garanteret lejet ud.
Elholm8912 år siden
Det hele det ligger i niveauet, gejsten og viljen man viser til træningen - og her må vores daværende managere ikke have ment at Kakuta var god nok til potentielt at blive ny arvtager for Malouda.
Derfor blev der hentet en ny stjerne ind, da det ikke ville give stor mening at give pladsen til en spiller som man egentlig kun mente havde et middelmådigt niveau.

Denne teori du har omkring at vi ville leje Januzaj ud er jo bare din egen mening. For mig lyder det bare som om du ikke har tiltro til vores trænere?
Verdensklasse talenter som vil være gode nok til vores ambitioner hænger altså ikke på træerne - derfor er der en del af vores "talenter" der ryger videre til lidt mindre klubber.

Mange spillere kan have KÆMPE potentiale - men er bare ikke mentalt stærke nok til at blive verdensklasse. Her er en spiller som Bojan fra selveste Barcelona et godt eksempel.
Har skam stor tillid til vores trænerstab, og synes de gør et fantastisk stykke arbejde. Det du siger med at de skal blive mentalt klar.. De kan jo ikke få erfaring i ligaen og vokse mentalt når de aldrig spiller i den. I stedet bliver de sendt til en mindre liga, hvor presset ikke er ligeså stort. Nu skal det heller ikke lyde som om at jeg er helt i mod at leje spillere ud, for synes det en super måde for talenter at få spilletid, men når det så er sagt er det ikke fedt at have en spiller der har været på lån i 5 sæsoner i træk uden at have fået chancen på førsteholdet. Synes bare vi burde prøve/satse lidt mere på vores egne unge drenge :-)
Elholm8912 år siden
Jeg er skam enig i at vi gerne må prøve de unge af noget mere - hvis de da viser sig ordentlig frem ved udlejning eller træning.
Men hvis ikke de gør det - hvorfor skulle de så have chancen?
Jeg tror skam Kakuta imponerede meget til træning. Kan ikke huske hvem, men der var et spiller interview hvor han sagde at Kakuta altid strålede til træning, og havde en fantastisk teknik. Selvfølgelig er der mange der ikke er gode nok, men der må da være nogle. De får bare ikke chancen.
Elholm8912 år siden
Der må jo have en grund til at Kakuta ikke fik nok chancer.
Du tror da vel ikke at de har ment, han var fantastisk og havde niveauet til førsteholdet - men så alligevel ikke vælger at bruge ham? Fordi det ville jo være idioti - og det tvivler jeg stærkt på.

De kan jo sagtens mene han var klarede det fint til træning - men at han manglede et eller andet til at kunne slå igennem hos et verdensklasse mandskab.

Men lad os være enige om at være uenige.

Der sker jo mange ting bag kulissen som vi ikke kender til - jeg tror bare 100% på at trænerstaben nok tager de rigtige beslutninger. Som er bedst for klubben.
EmilMiddleton12 år siden
så er det officielt wolfsburg har købt de bruyne.
noget lort at vi ikke fik mere ud af ham.
Kirk12 år siden
Vildt, Bertrand starter allerede inde for Villa i dag mod Liverpool!
LilHenrik12 år siden
Ja det er ret vildt at Bertrand allerede får en plads på start elleveren :D
Lampard12312 år siden
http://plbold.dk/video-bertrands-foerste-villa-interview/

Jeg kan entenlig meget godt lide Ryan Betrand. Men jeg ved ikke rigtig om han nogensinde kommer til at være vores fortrukne venstreback
simonmathiesen12 år siden
Kan ikke rigtig se hvorfor vi skulle købe flere spillere, da vores udlejede spillere styrer jo.
Vi har over 20 lejet ud, og blandt dem er der altså nogle, som virkelig har potienale!
Lillebror Hazard, Traore, Piazo, Atsu og mange flere og så er der også nogle på ungdomsholdet!
Der er også flere defensive talenter som danske AC, Chalobah, Omeruo, Kalas, Ake, Wallace og defensive midtbanespillere.
Hvorfor ikke give dem en chance?
Mourinho til pressemødet før United kampen:

"You can see that since I left, Chelsea didn’t really have a player coming direct from the academy to the first team. John Terry was the last and it was not with me, it was before my first spell."

"Bringing a player through from the academy to the first team is very important. It’s something I really want to happen. We are working in the academy with the kids, but the transitional period from youth ­football to the first team is the most difficult one in the game."

Ingen spiller siden JT er kommet direkte fra akademiet.. Så du mener at der ikke engang er én enkel spiller der har vist nok potentiale? Hvad er det.. snart 13 år siden eller sådan noget, og ikke engang én spiller? Kunne være super fedt at have en spiller direkte fra akademiet som rent faktisk slog igennem, og synes vi nogle gange går lidt for meget amok på transfermarkedet i stedet for at satse på akademiet. Men ja, man har jo sine meninger :-)
simonmathiesen12 år siden
Det her er dog ikke en handel som sådan, men Chelsea har lige forlænget med Islam Feruz til 2018. :)
Obi12 år siden
Senest rygte går på Essien til AC Milan, hvilket jeg endelig godt kunne se komme. Essien, al respekt til ham og dygtig spiller, men han fortjener måske mere græs under støvlerne en det han får i den her sæson, desuden kan det være der skal en ny tænding til for at han finder sin gamle form igen.

http://indkast.dk/index.php?nyhed=113358&title=Medier%3A+Essien+er+t%C3%A6t+p%C3%A5+AC+Milan
Zola8612 år siden
Hvis vi kan komme af med Essien og hans løn, vil det være perfekt..... for begge parter. En sympatisk person som år tilbage leverede på højeste niveau for klub og land
EmilMiddleton12 år siden
så er det officielt Essien til Milan.

http://www.bold.dk/nyt/Officielt-Essien-skriver-med-Milan
TheBlueBerner12 år siden
Jeg synes dette transfervindue peger godt hen mod, hvordan Mourinho ser fremtiden for holdet. Det at der har været mange afgange i vores transfervindue denne gang, gør at jeg tror der efterhånden bliver ryddet ud i truppen af dem der ikke er tiltænkt en fremtrædende rolle, i det langtidsholdbare projekt som JM har sagt han vil opbygge.

De spillere der har forladt permanent, synes jeg viser at JM brugte sommerpausen til at se hele truppen an og finde ud af hvem der passede ind. Ud fra det antal minutter de solgte spillere har fået, passer det jo med at det ikke er spillere JM ser have noget at bringe i forhold til spillestilen.

Jeg synes også at det tegner til der vil være mere økonomisk hensyn fremadrettet (hvilket klubben også har brug for). Noget jeg dog er glad for at læse er at Mourinho siger er at han vil have nogle spillere fra akademiet ind i truppen for at udfylde det hul der er opstået efter flere afgange end tilgange i dette vindue.

Citat: "I want to bring in another two because I like to work with a squad of 22 players. These two will be Academy players, that's the way we're going to do it now in order to open the door for them." Det indikerer jo også at vi ikke henter flere spillere ind i dette transfervindue, når JM allerede nu kan sige at akademispillere udflyder de sidste to pladser.

Mit bud er at Piazon er en spiller der ikke skal lejes ud næste sæson, men får chancen til at vise sig frem i truppen næste sæson.

Har I andre bud på spillere, der er på udlån eller i akademiet, der næste sæson kan gøre sig gældende i truppen?
Som han også siger i det interview, vil han hive 2 englændere op fra akademiet. (Yes!!) Det synes jeg er super fedt, da jeg mener det er vigtigt at have englændere i truppen, og selv bringe spillere fra akademiet ind på førsteholdet.
En spiller jeg rigtig godt kunne tænke mig at se er Patrick Bamford som lige nu er lejet ud til Derby. Tror han kunne blive et super alternativ til Lukaku, og eventuelt en ny signing til sommer. Måske indtage Demba's rolle som 3' angriber og være på bænken nogle gange, og spille i de små turneringer, og tror godt han vil finde sig i det da han stadig kun er 20, og derfor stadig havde tid til at udvikle sig osv.

Spænende project :-)
malte12312 år siden
Jeg synes også Thorgan Hazard ser rigtig spænende ud til næste sæson :)
Obi12 år siden
Så skulle Kakuta være på vej til Lazio, tvivler på han har nogen fremtid i Chelsea

http://www.bold.dk/nyt/Lazio-taet-paa-Chelsea-spiller
tobylobi12 år siden
Vi stod for 4 af de største 5 handler denne Januar

http://plbold.dk/top-10-stoerste-januar-signings/
Jamie Rednapp kom tidligere med en super bemærkning synes jeg. Mourinho bliver ved med at sige "City er favoritter" "De har den bedste trup" "De burde vinde flere pokaler" og siger at Chelsea er underdogs.
Jamie Rednapp: "Når de så bruger så mange penge som de gør burde vi ikke være underdogs, men nærmere favoritter. Betyder det så at Chelsea laver de forkerte handler, eller er det mindgames fra Mourinho"

Synes faktisk det er ret interessant og en god pointe af Rednapp. Forhåbelig i næste sæson kan vi være med helt fremme.

Hvad tænker i om dette? :-)
Obi12 år siden
Status for transfer vinduet.

Solgt:

Kevin de Bruyne til Wolfsburg 14.960.000 pund

Mata til Manchester United 39.362.400 pund

Købt:

Kurt Zouma fra Saint-Étienne 12.848.000 pund

Mohamed Salah fra Basel 11.616.000 pund

Nemanja Matic fra Benfica 22.000.000 pund

Total: + 7.858.400 pund

Der kan man da tale om FFP der :)
Michael8212 år siden
Ikke helt Obi :).
(Jeg vælger at runde op og ned for at simplificere regnestykket - Tallene kommer fra transfermarket.co.uk ik?)

KDB:
Købt for 7 mio. over 5 år - 1,4 mio pr. år. 3,5 mio afskrevet (halvdelen af kontrakten afskrevet)
Solgt for 15 mio - 3,5 mio = 11,5 mio overskud på FFP i år

Mata:
Købt for 22,5 mio. over 5 år - 4,5 mio pr. år. 11,25 mio afskrevet (halvdelen af kontrakten afskrevet)
Solgt for 39 mio - 11,25 mio = 27,75 mio overskud på FFP i år

Zouma:
Købt for 13 mio over 5,5 år
FFP ramt med 1,18 i år og 2,36 de næste 5 år

Salah:
Købt for 12 mio over 5,5 år.
FFP ramt med 1,09 mio i år og 2,18 de næste 5 år

Matic:
Købt for 22 mio over 5,5 år.
FFP ramt med 2 mio i år og 4 mio de næste 5 år.

11,5 + 27,75 - 1,18 - 1,09 - 2 = 34,98 overskud på FFP i år ;) (Jeg tager ikke højde for løn skal det siges - blot transfers)
Obi12 år siden
Jeps, de er taget der fra, tænkte at jeg lige så godt kunne bruge de faktuelle tal frem for "lige ved og næsten" ;)
Kirk12 år siden
http://onside.dk/premier-league/man-utd-takkede-nej-til-hazard-koebte-kagawa

Man Utd takkede nej til Hazard - købte Kagawa!

HAHAHHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!
Michael8212 år siden
Heh Kirk - jeg har intet imod et godt grin af Utd, men husker ellers at rygterne var tykke omkring Utd, City og Chelsea.

Plus Onside har deres historie fra Daily Mail (engelsk Ekstra Blad).

Men for grinets skyld - så vælger jeg at tro på at den er sand :D (og tak for grinet :D)
Michael8212 år siden
I øvrigt - til jer som synes at FFP er spændende:

https://skydrive.live.com/view.aspx?cid=f28c844afe417c7e&id=documents&resid=F28C844AFE417C7E%21145&app=Excel&authkey=!AB4AfYQR11qOIxs&

Her kan i se hvordan de forskellige spillere påvirker regnskabet :). Bemærk især hvor tungt Torres vejer ift. hans bidrag på banen

Det skal dog bemærkes, at det er en af dem fra WAGNH som har skabt arket, men han opdaterer det løbende og synes det virker meget plausibelt. Ydermere, så virker tallene realistiske plus det giver indblik i hvordan FFP fungerer
Mvinther12 år siden
Azpi fortjener meget mere i løn! Mon ikke han ikke også får det med hans nye kontrAkt?

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.