Transfervinduet – lukket – evaluering
Hey Blues!
Så smækkede det famøse sommervindue i, og de 20 hold i Premier League, skulle alle have handlet ind, byttet og lånt sig til 12/13 sæsonen! Det er dog muligt i en kortere periode i januar måned 2013 at handle. Hold som deltager i europæiske ligaer har dog ikke mulighed for at benytte sig af køb i januar til disse, hvis de har været meldt til fra tidligere hold.
Transfervinduet har budt på rigtig mange spændende køb, salg og udlånte spillere. Hvis vi skal se ind af, og evaluere The Blues aktivitet, har vi handlet dyrt men ungt og fyldt med talent.
Købt:
Cesar Azpilicueta 65 mio kr.
Victor Moses 85 mio kr.
Júnior Oscar Dos Santos 230 mio kr.
Marko Marin 60 mio kr.
Eden Hazard 300 mio kr.
Thorgan Hazard ukendt pris.
Udlejet:
Michael Essien – Til Real Madrid hele sæsonen
Yossi Bennayoun – Til West Ham til januar
Gael Kakuta – Til Arnhem hele sæsonen
Nathaniel Chalobah – Til Watford til januar
Thorgan Hazard – Til SV Zulte Waregem hele sæsonen
Amin Affane – Til Roda JC hele sæsonen
Thibaut Courtois – Til Alt. Madrid hele sæsonen
Sam Hutchinson – Til Nottingham Forest hele sæsonen
Romelu Lukaku – Til West Brom hele sæsonen
Josh McEachran – Til Middlesbrough hele sæsonen
Kevin De Bruyne – Til Werder Bremen hele sæsonen
Kontrakt udløbet:
Didier Drogba – Til Shanghai Shenhua
Saloman Kalou – Til Lille
Jacob Mellis – Til Barnsley
José Bosingwa – Til QPR
Solgt:
Raul Meireles - Til Fenerbahce for 75 mio kr.
- Hvilken karakter fra 0-10 vil i give Chelsea for deres transfervindue (hvor 10 er bedst)?
- Hvilke køb mener I er det bedste og hvorfor?
- Hvordan vil I vurdere vores udlejninger, var det fornuftigt, hvilke og hvorfor?
- Hvilket kontrakt udløb var det bedst og ringeste, og hvorfor?
- Lad mig hører generelt hvad I mener om vores aktivitet?
Kommentarer
Man vælger at leje Essien ud - det alene er jo til et 03 :S
Jeg synes det er for ringe at man ikke formår at sælge Benayoun, Malouda og Kakuta. Det er jeg rent faktisk lidt sur over og synes det er utroligt ringe af klubben.
Købene synes jeg har været gode, især Hazard. Oscar synes jeg lidt er et overflødigt køb. Ja han er en kanon spiller, men jeg mener at man skulle satse på Piazon der i stedet.
Jeg synes det er fint man udlejer Essien. Han er langt fra top form, og han har ikke spillet særlig meget de sidste sæsoner. Det er jo blot en udlejning. Hvis han gør det godt i Real Madrid er jeg sikker på han er at finde i startopstillingen i næste sæson i Chelsea.
Alt i alt vil jeg give transfervinduet et stort 6 tal.
8. Jeg er synes vores udlejninger er gode. Essien forstår jeg egentlig godt. Han skal igang igen, og så er det jo fantastisk at sende ham til Mourinho der jo kender ham ud og ind. Mourinho skal nok få ham igang.
Købene har været gode. Hazard har helt klart været den bedste. Han er fremragende. Dog synes jeg godt at vi kunne forstærke forsvaret noget mere. Moses glæder jeg mig til at se. Om han virkelig var alt det besær vær.
Det havde fået et 10 tal hvis vi havde forstærket forsvaret.
#Drogba. Det er svært at sælge spillere som får en kæmpe løn i klubben, da køberen så udover en transfersum også skal betale en høj løn for spillere, hvis salgsdato er ved at være overskredet.
Jeg vil give det et 7 tal. Havde også selv håbet på at kunne få penge for Benayoun, Malouda og Kakuta, men vidste godt det ville være svært. Derudover så jeg også at der var blevet brugt penge på en central midtbanespiller istedet for en af de efterhånden mange offensive spillere som var kommet til.
Håber og tror stadigvæk på at vi med de nye spillere kan få en top 3 placering i EPL, samt spille en væsentlig rolle i hhv. CHL, FA Cup og Carling cup.
jeg vil give vinduet en 6\'er. Jeg syntes de køb vi har lavet minder for meget om hinanden.
Jeg er vild med Eden Hazard og Oscar som bliver store profiler, men jeg tror ikke Marin - de Bruyne. Thorgan Hazard og Moses bliver stam spillere, det vil da være en positiv overraskelse.
Jeg syntes vores 9\'er plads er noget tynd besat med Torres psyke jeg har svært ved at tro kan give endnu en stor titel. Så jeg havde forventet en stor signing. Men de løninger som Cavani ville have kan jeg godt se det rigtige i at lade ham være i Napoli. Jeg håber og tror de går hårdt efter Falcao i januar.
Vores forsvar ser fint ud med cesar som er kommet til og til en fornuftig pris.
Ville dog gerne have set Malouda og Benayoun solgt, men som der bliver skrevet deres løn er der næppe nogle der matcher. At vi har udlejet Josh, Chalaboah og Lukaku er fornuftigt og bliver spændende at følge dem.
truppen ser generelt fin ud, nu starter sæsonen FEDT
Jeg vil vurdere dette års transfervindue til et 8 tal. Det ligger jeg til grunde med den snilde vi har formået at købe ind for. Heri tænker jeg, at langtids strategien er lagt, vi ved hvilken fodbold vi gerne vil spille fremad rettet. Vores eget lille touch af boldflytteri og kontra med et bund fundament af 4 klipper.
- Købet af Marko Marin, ser jeg lidt som overflødig og vil trække lidt ned, da vi var usikre omkring Oscar købet ville blive en realitet. Købet skete for tidligt, da han ikke var første prioritet. Dog var han ikke særlig dyr, så det er \"acceptabelt\". En seriøs god brede spiller, som ikke er dyr i drift.
- Købet af Eden Hazard, er årets køb for hele Premier League. Og heri tænker jeg også at det slår RVP-købet fra Uniteds side. Han er fundamentet i vores offensiv sammen med Mata.
- Oscar var en usikker handel, som man ikke vidste ville gå igennem. Han er købt alene af den grund at han kan skabe frirum i midtbanen, og jeg synes siden herinde dømmer ham for hårdt. Han har slet ikke fået lov til at falde til eller skabe sig plads. Han er lige så stor som Mata.
- Victor Moses købet finder jeg spændende. Billig, god og stærk. Er han med i vores offensive fremtidsplaner? JA. Det må man uden tvivl sige ja til, ellers havde vi ikke haft budkrig omkring denne spiller i 5 vendiner og til sidst indfriet Wigans ønske om pris. Jeg er overbevist om han er pengene værd. På længere sigt.
- Cesar Azpilicueta købet er uden tvivl også spændende. Han vil nok ikke få en fast stamplads men han vil helt sikkert sagtens kunne arbejde sig ind på en fast bænk.
- Thorgan Hazard købet: Nu kan jeg se der er lidt kørende på at han ikke bliver en stamplads? Nej det gør han da ikke. Han er et billigt projekt. Han har altså ikke kostet mange basører og han skal bare udvikles også ser vi hvad der sker.
Min vurdering på transfervinduet, kunne først have været endnu mere vel lykket hvis vi havde allierede os med endnu en forsvarsspiller til det centrale. Jeg siger ikke vi skulle have signet en star, men havde vi fundet en lignende Cahill til samme størrelse penge med et ego på størrelse med ingenting, som kan finde ud af at spille efter reglerne der ikke tager mange chancer, havde vi været i nærheden af muligvis at kunne blive Premier Leagues stærkeste forsvar.
Jeg vil ikke vurdere at vi skulle have købt Falcao, Shurrle eller lignende. Jeg holder fast på at Torres is the mayn! Sturridge som anden valg, også ser vi hvad der sker med Lukaku efter sæsonen hvor han kunne have fået lov til at shine for West Brom.
Jeg vil give transfer vinduet et 10 tal, da man i mine oejne har gaaet kraftigt efter hvad vi har manglet de sidste par aar, nemlig kreativitet. Koebet af Mata var et skridt i den rigtige retning, men for meget af spillet skulle gaa igennem ham, hvilket betoed at naar han havde en daarlig dag, saa var vi tilbage til \"gamle\" Chelsea med meget statisk opspil.
Jeg overvejede en karakter lavere da jeg meget gerne havde set en angriber mere paa holdet. Jeg er enig med Steen i at Torres er the man i aar, men en skade eller form svigt kan blive meget dyr, da vi kun har Sturridge som egentlig angriber (det siger han i hvert fald han er). Haaber meget paa Falcao til Januar.
Hehe. Giv ham en \"earn when you play\" kontrakt paa 6 mdr sammen med Owen.
Hell no - Torres og Sturridge til januar, og så må vi betale prisen for Falcao :)
Ja lad os nu se om vi får brug for Falcao til Januar først...
Ja lige præcis det der er min pointe :) jeg tror det er ganske fornuftigt for Torres og Sturridge at have det i baghovedet at vi har en mulighed i købet af Falcao til januar, hvis der ikke sker noget. Det er lidt ligesom guleroden og æslet :D
Jeg synes stadig 2 angribere er lige i underkanten naar man taenker paa antallet af kampe indtil Januar vinduet aabner. Desuden er jeg stadig ikke 100% overbevist om at Sturridge er bedre som angriber end som kant. Jeg havde gerne set Lukaku blive i klubben, da han har udsigt til en del mere spilletid.
Kender i andre spirrende angrebstalenter i klubben, hvis nu Torres skulle side over?
ATT: Blueviking
Der kom en meget ung, men meget spændende spiller fra Celtic, Islam Feruz... Kan være han kan få nogle af de tidlige kampe i Capital One Cup...
Moses har udtalt han kan spille helt på toppen også...
Så har vi jo også mulighed for at gøre som Spanien gjorde til EM og spille med en \"falsk\" 9\'er med en Piazon
Piazon er faktisk ganske glimrende som 9\'er.
Vedr. Islam Feruz, så var han faktisk også den jeg først havde i tankerne. Men tror vi undervurdere Wathfort eller hvad han nu hedder. Han er faktisk rigtig god. Hvis man ser deres U21 kampe lige pt. så gør han faktisk en masse rigtige ting :)
Det var også derfor jeg satte det i citationstegn...
Han kan godt spille en 9\'er men er ikke hans yndlingsposition...
Der er faktisk også Bamford som har scoret mange mål indtil videre, bl.a. 3 mod chelsea, hvilket vist var grunden til han blev signet... Ung men stort potentiale...
Ham du nævner har jeg aldrig hørt om :)
Det kunne vaere godt at se nogle af de unge faa lidt spilletid. Det aergrer mig stadig at Lukaku er laant ud. Desuden haaber godt nok aldrig vi kommer til at spille uden en egentlig angriber som Spanien. Mage til kedeligt spillestil skal man godt nok lede langt efter imho.
Jeg har ikke set at nogle af dem i naevner paa baenken, men det aendrer sig forhaabentligt.
Tuxen: Det var også Bamford jeg mente :D Kunne ikke huske om det var W-artford eller B-amford :D!
Den er godkendt Steen, godt reddet ;)
Jeg mener heller ikke de skal spille som Spanien, de udnyttede slet ikke de mange chancer de kunne have fået fordi der ikke var nogen der ville sparke på mål, men Hazard, Oscar og Piazon eller hvem der nu fik den har aabsolut ikke noget imod at afslutte udefra og det er det der skal til at åbne mere op hvis man spiller med en falsk 9\'er...
Nu hvor Transfervinduet er lukket, skal \"rygtebørsen\" så ikke opdateres, så spillere som f.eks. Hulk ikke længere står på den?
http://www.footy.dk/2012/09/10/transfervinduets-konklusioner-premier-league/
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Jeg vil give Chelsea et stort 9 tal som karakter. Synes at de har købt nogle fantastiske spillere, som virkelig har noget at byde med, og det har været nogenlunde fornuftige priser. Specielt Eden Hazard som jeg også synes er det bedste køb i dette vindue. I det første stykke tid han har været her, har han imponeret alle i hele verden, og han bliver med garanti et af Chelseas bedste køb i de sidste mange år! Er også spændt på at se Marin, Oscar, Moses, Azpilicuetta komme rigtigt igang! :) Det der gør at jeg ikke giver topkarakter er at man ikke rigtig har forstærket forsvaret nok efter min mening. Efter den præsentation igår mod Atl. Madrid kunne jeg da sagtens se noget nyt til forsvaret, og der er en højre back bare ikke nok.
Udlejningerne har været fornuftige nok synes jeg, dog blev jeg lidt overrasket da jeg så at Essien skulle til Real Madrid, men på den anden side var det vel nok det bedste. Han så ikke ud til at få meget spilletid i den kommende sæson, med den meget brede midtbane vi har. Samme situation med Bennayoun. Synes det er godt at vi har lejet ud mange af de unge spillere (Lukaku, De Bruyne, T. Hazard, McEachran, Hutchinson osv.) Specielt med Lukaku... ham kan man følge i West Brom, og han har da fået en god start, og han kan vende tilbage stærkt i Chelsea som med Sturridge fra Bolton.
Kontraktudløbende er vel også fine nok.. Vi måtte sige farvel til en Legende, Didier Drogba! og det var da lidt rørende, men det var vel også på tide... og sikke en måde at slutte af på! :D Bliver da også meget sjovt at se Bosingwa i aktion for QPR.. :)
Alt i alt synes jeg at transfer vinduet har været udemærket og er tilfreds med købene og salgene :)