Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Årets spiller

Hey!
Så er sæsonen ved at nå sin ende, og det betyder selvfølgelig også at man skal kigge tilbage på den sæson som nu er gået, hernede under kommer de spørgsmål, som jeg har stillet mig selv i denne sæson.

Ny indkøb.
Der blev hentet 6 spillere i sommerens transfervindue, det var T Hazard, E, Hazard, Marko Marin, Victor Moses, Cecar Azpillicueta og Oscar, nedenunder vil jeg min mening om hvad de har gjort ved klubben.

T. Hazard: Kan jeg ikke sige så meget om, fordi han ikke har spillet en førsteholdskamp endnu, men jeg har hørt han klarer det godt i Belgien.

E. Hazard: Ja.. 54 kampe, 12 mål og 17 assist, siger hvis bare hvor nivuet er for den ældste Hazard bror, han's fremragende teknik, hans evne til at sætte en mand er ganske enkelt fremragende, han har spillet stabilt over hele sæsonen, men der var en episode med en hvis bolddreng, der trak et minus, men jeg syntes at det var godt for ham at få den tænke pause som, han fik, han havde nemlig et lille formdyk... Men alt i alt synes jeg han har været et af de bedste indkøb i denne sæson, og jeg ser stadig endnu mere potentiale i ham...

Marko Marin: Han er faktisk en af de spillere der har skuffet mig allermest, det var en spiller jeg glædede mig til at se da sæsonen gik i gang, men den tanke jeg havde om ham blev fulkommen ødelagt... Han har ikke nivou som fx Mata, Hazard og Oscar har. Så han er faktisk den spiller der har skuffet mig mest!

Victor Moses: 38 gange i denne sæson har Victor Moses, trukket Chelsea trøjen over hovedet i denne sæson. 9 mål har han scoret. Han har egentlig haft en okay sæson, havde i forventet så meget af ham, men han har overrasket mig en lille smule, ved at få så meget spilletid, ser ham ikke som en fremtidig storspiller for Chelsea men en god breddespiller.

Oscar: Ja. 59 kampe 11 mål og 8 assist. Det er hvad man kan sige om Oscars sæson, det lyder måske ikke af så meget men han har til tider leveret helt fremragende præstationer, men han har desværre også et ret lavt bundnivou, han havde en downunder periode lige da Benitez kom til, men det har ændret sig meget det seneste stykke tid, og han er begyndt at være en fast stamspiller. Så jeg vil sige at han har leveret en brøkdel af det han kan i denne sæson.

Cesar Azpillicueta: I 42 kampe har han lavet 0 mål, men det var heller ikke det jeg havde forventet af ham inden kan kom til klubben. Min forventning til ham at han skulle blive en rotationsspiller for Ivanovic, og det startede faktisk også sådan, men i løbet af de sidste par måneder er han begyndt at blive mere, og mere sikker på den højre back position, så alt i alt har han været en lille skuffelse i denne sæson, men jeg tror han bliver en fast mand på højrebacken de kommende par år.

Det var så de nyindkøbte, det overstående er min mening i må meget gerne give jeres mening om hevm der har været et godt køb, og hvem der et lidt dumt køb lige nu.

Flop.
Ja, her er det så de spillere som jeg havde forventet mere af i denne sæson.
Nævner kun 3.

Marko Marin: En lille kort beskrivelse hvorfor jeg syntes ham: Han blev skadet lige op til sæsonstart, så det var selvfølgelig, ikke den mest optimale start på sin Chelsea karriere, men han har heller ikke leveret når han har fået chancen, Marin kan næsten ikke skabe noget selv, ude på den venstrekant, og scorer heller ikke særlig mange mål.

Fernando Torres: Ja, han har scoret 20 mål i denne sæson, men burde havde scoret 35-40 hvis han bare lidt mere sikkerhed i sin afslutning. Man kan vidst kun give Torres credit for at arbejde hårdt.

Ivanovic: Han har slet ikke leveret på samme måde som i sidste sæson, han er begyndt at lave mange fejl, og de er kostbare(husker i Swansea kampen?) havde forventet inden sæsonen startede at han ville være en af de bærende kræfter på holdet, men det er han desværre ikke blevet i denne sæson, måske har han ikke været en af de 3 dårligste spillere på holdet men, han
har skuffet af hvad jeg forventede af ham.

Så hvem ville i pege på som årets flop/skuffelse?

Er der flere som har været skuffelser?

Årets spiller:

Juan Mata: Uden tvivle ville jeg vælge ham som årets spiller, han har været fulkommen fantastisk under hele sæsonen, 34 assist og 18 mål i denne sæson siger lidt sige slev hvorfor jeg peger på ham som årets spiller.

Petr Cech: Han har stået stabilt gennem hele sæsonen, dog med et par fejl, men ellers er han i mine øjne stadig i top 3 over de bedste målmænd i verden, han fremragende redning mod United, gjorde mig bare endnu mere sikker på at han er en af verdens bedste målmænd.

David Luiz: Han kan lave fejl. MEN han kan virkelig også lave gode ting, hans fremragende skydeteknik, gør ham bare til en spiler som man tænker Hvorfor er han i forsvaret?” ville slev sige at han spiller bedst oppe på den defensive midtbane, men kan sagtens spille forsvar.

Så hvem ville i pege på som årets spiller?
Jeg har peget på mine 3 kandidater.

En helt anden ting er at årets spiller, årets hold og årets unge spiller i PL er blevet offendtligjort.

Årets hold ser ud som følgende:
Målmand: De Gea(Manchester United)
Højreback:Zableleta(Manchetser City)
Central forsvar 1:Rio Ferdinand(Manchester United)
Central forsvar 2: Jan Verthongen(Tottenham)
Venstreback:Baines(Everton)
Højremidtbane:Hazard(Chelsea)
Cenralmidtbane 1:Carrick(Manchester United)
Centralmidtbane 2:Mata:(Chelsea)
Venstremidtbane:Bale(Tottenham)
Angriber 1:Van Persie(Manchester United)
Angriber 2: Luiz Suarez(Liverpool)

Syntes egndtlig alt er på sin plads, undtagen De Gea på mål, der skulle Cech havde været.

Årets spiller:Bale(Tottenham)
Dybt fortjent.

Årets unge spiller:Bale(Tottenham)
Syntes måske godt Hazard kunne være blevet det.
13 år siden
5343 visninger

Kommentarer

Steen13 år siden
Hej Chelsea2101,

Super fed tråd.

Vedr. Flop
Jeg syntes du dømmer Marko Marin ret hårdt. Jeg tror han har rigtig svært ved at vænne sig til Premier League. Jeg er overbevist om at næste sæson bliver meget bedre fra hans side af.

Derudover syntes jeg du er helt forkert på den med Ivanovic. Alle spillere kan have en skod kamp, og hans årets skodkamp kostede os sejren og finalepladsen. Men nå ja okay - det går nok også alt sammen. Jeg syntes at Ivanovic er en af de bærende kræfter i Chelsea i en normal kamp. Han er klart en af mine favoritter og jeg syntes hans koldblodighed og råstyrke er et kæmpe plus for os, i mængden af teknikkerne.

Årets spiller:
Jeg har stemt på Eden Hazard, fordi jeg syntes han har været mindblowing! Han kommer fra en meget ringere liga og går direkte ind og viser hele verden hvorfor han har haft det prisskilt om halsen, som han havde. Han har været en af vores kreatører og playmaker, der selv har vist vejen til målet. Jeg syntes klart måden Hazard har taget Premier League viser at han skal være årets spiller. Jeg kan derfor stille spørgsmålet - hvor mange har i deres første sæson i Premier League, blevet nomineret til årets spiller under 21 år og årets unge spiller? (Han er så blevet 22 i januar).
Zola8613 år siden
Fin tråd, men en måned for tidlig :)

Jeg kommer med min vurdering af sæsonen, når jeg ved om vi spiller CHL eller ej til næste sæson og om EL trofæet er i hus eller ej.
EmilMiddleton13 år siden
Helt enig med Steen om det med Ivan han kom også på efterårets hold og spillede fantastisk i første halvdel af sæsonen, men han er måske faldet lidt i kvalitet i denne halvdel men stadig en utrolig vigtig spiller.

Marin har også haft en fin sæson hvis man ser bort fra hans skade og hans kamp mod brentford. Han har spillet fint i de 7-8 kampe (tror jeg) hvor han har fået chancen. Og jo han har skabt chancer "som du skriver han ikke har chelsea2101" og til med scoret et mål som jeg ser det har han bare ikke fået chancen han har jo kun startet 1 gang i Premier leage.

Og Steen Bale er 23 og han vandt den og ligesom dig forstår det jeg ikke ¿¡?!
Dwise13 år siden
Årets spiller:
Jeg har 4 kandidater til den titel. Hazard, Luiz, Chech og Mata.
Luiz og Cech, synes jeg, har holdt et højt niveau gennem hele sæsonen. De spiller næsten aldrig en dårlig kamp, og de er spillere man altid kan regne med. Luiz er også den, som oftest går forrest i kampene med sin gejst og vilje. Hazard har i perioder været den mest iøjnefaldende spiller på holdet. Han er vel den mest boldsikre spiller i hele Premier League, og det er altid en fornøjelse at se hans evner med bolden. Jeg synes dog, at han i perioder af sæsonen faldt lidt i niveau. Min valg som årets spiller bliver Mata. Jeg synes han er genial med bolden. Han er næsten altid spilbar, og skaber mange chancer for holdet. Han laver også selv en del mål, og han virker til at have begge ben på jorden på trods af sin status.

Årets flop:
Marko Marin er mit valg som årets flop. Han har ikke kunne få det til at fungere i Chelsea, og jeg tror, at han fortid til sommer. Jeg synes ikke, der er så meget at skrive om ham, andet end han ikke har vist sig som god nok til Chelsea.

Jeg vil lige knytte en kommentar til kåringen af Bale som årets spiller. Det er vel i orden, at manden som har båret Tottenham gennem denne sæson, bliver kåret som den bedste i denne sæson. Det er ret vildt, hvad han har præsteret, og de kommer virkelig til at savne ham, hvis han bliver solgt til sommer, hvilket meget kunne tyde på.
chelsea210113 år siden
Vil sige som mange af jer siger, at Ivanovic ikke har været det største flop, men han har skuffet mig ud fra det jeg havde forventet af ham, syntes han spillede fint i efteråret, men en sæson er mere end et efterår, og jeg mener han er faldet i nivou her i foråret.

EmilMiddelton: Har ikke set så meget til Marin, men i de kampe jeg har set, ser han saldeles harmløs ud, jeg har ikke set alle kampe han har spillet, så det kan godt være du har et helt andet blik på ham end mig:-)
Blue4Life13 år siden
Jeg må også sige at Juan Mata utvivlsomt er årets spiller i mine øjne. Den måde han bar os igennem de første par måneder af sæsonen er ubeskrivelig, og på trods af han spiller hver eneste kamp, bidrager han altid til holdet med hans sublime teknik og blik for spillet. Hans niveau har dog(sandsynligvis grundet overbelastning) dykket gevaldigt til tider, men dette har vi vist ikke én spiller der ikke har oplevet denne sæson.

Med hensyn til den hårde kritik af Marin, vil jeg påpege at han ikke er en skuffelse, da der aldrig har eksisteret store forventninger til ham. I mine øjne var han et panikkøb, med tanke på at klubben frygtede ikke at spille Champions League i denne sæson. Derfor valgte man at købe en breddespiller, da Hazard, Oscar osv. nok ikke ville være at finde i klubben, hvis Drogba og co. ikke gjorde det utænkelige i maj sidste år.
Steen13 år siden
Blue4Life: Jeg kan godt se hvor du vil hen med teorien omkring "panikkøbet". Men det vil jeg på ingen måde give dig ret i. Hvis man Marko Marins karriere forløb, så er han ikke noget panikkøb men nok nærmere en investering. http://www.transfermarkt.co.uk/en/marko-marin/mwverlaufgraph/spieler_35251.html - Han er en rigtig dygtig teknikker, men han har simpelthen ikke været rent mentalt eller fysisk klar til at erobre Premier League. Det kan sagtens være at han går hen og bliver solgt til sommer, men det syntes jeg ville være synd og skam. For jeg tror på at han kan gå hen og blive en god investering over 2-3 sæsoner.
Blue4Life13 år siden
Steen: Panikkøb er måske også så meget sagt :-) Men pointen er at klubben aldrig ville have investeret i Marin, hvis man var 100% sikker på at kunne tiltrække mere prestigefyldte spillere. Det ville havde givet meget mere mening at signe ham for et par år siden, hvor han var en af de mest lovende talenter i tysk fodbold, men da vi købte ham uden for transfervindue sidste år, havde ham og Bremen underpræsteret i lang, lang tid.

Btw meget fedt link du har lagt ind, den skal jeg lige skrive mig bag øret :-D
Steen13 år siden
Blue4Life: Ja vi er da enige om, han skulle have været køb for 2 år siden, men der var det for tidligt at se hvad han kunne ende som. :) Jeg syntes nu stadigvæk han er et godt køb, bare ikke lige pt. Men det bliver han. Jeg er overbevist - næsten stensikker på at han vil gå hen og blive en rotationsspiller som f.eks. Moses, når han først får fat i PL.
chelsea210113 år siden
Man kan vel ikke sige han er et panikkøb, da han blev købt allerede inden transfervinduet åbnede.
Håber også selv for Marin at han kan vænne sig til PL, for hvis han kan det kan han blive en god breddespiller.
Ehazard1713 år siden
Er irriteret over Bale bliver den unge spiller han er 23!
Chirsten13 år siden
Flop: Her kommer man simpelthen ikke uden om Marin. Han har slet ikke leveret i de få minutter han har fået, og på trods af at hans vilkår har været dårlige, må han stadig betragtes som et flop.

Årets spiller: Her er der i min verden kun 2 muligheder: Mata og Cech. Og mellem disse to hælder jeg mest til Mata, da han har været fænomenal over en hel sæson. Han udviser stabilitet, som Hazard i den grad mangler for at blive nævnt som året spiller, og derudover er hans overblik og spilforståelse utrolig god. Han er, i mine øjne, den vigtigste spiller for vores hold.
Angående Cech, så synes jeg han har vist sig som verdens bedste målmand i år. Ikke mindst fordi Casillas har været under niveau, men også fordi han har været en sikker sidste skanse og hævet flere vandvittige verdensklasse redninger op end jeg kan huske. Jeg er, som de fleste andre, sikkert også dybt skuffet over valget af De Gea som årets målmand, hvilket må betegnes som en dårlig joke.
Dog må jeg nok gå med Mata. Han er simpelthen så god, og jeg nyder virkelig at have en spiller som ham i truppen.
WilliamGj0213 år siden
Årets spiller: Juan Mata han har virkelig præsteret, lavet mål og mange assister men kunne også blevet Luiz eller Hazard
Men Marin har også virkelig været dårlig tror heller ikke vi havde købt hvis havde købt Hazard, Oscar og Moses
Tweaker1213 år siden
Efter min mening er Mata klart årets spiller for Chelsea. Ikke nok med at han har scoret 10 mål i Premier League, det er også nemt at se hvor stor en betydning han har for Chelsea når han er på banen. Meget af den kreativitet som kommer fra midtbanen kommer fra ham, og samtidig så er han med til at binde det hele sammen. Når Mata, Hazard og Oscar spiller sammen, så er de hver i sær med til at gøre hinanden bedre, men Mata er helt sikkert årets spiller.

Hazard har haft en fantastisk sæson, ingen tvivl om det. Hvem havde troet at han kunne komme fra en noget dårligere liga, og fra første kamp gå ind og spille så stor en rolle for Chelsea som han har gjort? Det var vidst de færreste som havde regnet med det. Jeg kan nævne mange på holdet som jeg egentlig synes har haft en rigtig god sæson. Blandt dem er David Luiz. Hans første halvsæson var egentlig okay, men man må sige at han i foråret virkelig har udviklet sig, og er blevet endnu bedre end man tidligere har set ham. Jeg bliver ihvertfald mere og mere glad for David Luiz, for han bliver bedre kamp for kamp og samtidig så kommer han til at være en af de bærende kræfter fremover. Cech viser gang på gang at han er en verdensklasse målmand, og han har efter min mening, også haft en kanon sæson. At De Gea er blevet kåret som årets målmand, kan jeg kun grine af!

Nogen af jer diskuterer hvorvidt Eden Hazard burde have haft årets unge spiller i Premier League i stedet for Bale. Til det kan jeg kun sige, at det er fortjent at Bale bliver årets unge spiller. Hvis du kigger på hans sæson, så har han scoret 20 mål hvilket er vanvittigt. Samtidig så ville Tottenham slet ikke være Tottenham uden Bale. Tottenham havde helt sikkert ikke været så langt fremme i ligaen hvis det ikke var for ham. Hvis jeg husker rigtigt, så har Tottenham ikke vundet en kamp siden slutningen af december uden Bale har været på måltavlen, dog må i ikke hænge mig op på det, da jeg ikke er sikker.

Årets flop må efter min mening være Marin. Marin har efter min mening ikke spillet nogen gode kampe igennem sæsonen. Jeg har fra starten set Marin som et fejlkøb, og det ser jeg ham stadig som. Til Marins forsvar skal det dog siges at han fik en svær start med hans skade, samtidig med at han derefter ikke har fået noget spilletid hvor han kunne bevise sit værd.

Det var kort mine kommentarer.
justblue12313 år siden
Flop.
Ja, her er det så de spillere som jeg havde forventet mere af i denne sæson.
Nævner kun 3.

Marko Marin: En lille kort beskrivelse hvorfor jeg syntes ham: Han blev skadet lige op til sæsonstart, så det var selvfølgelig, ikke den mest optimale start på sin Chelsea karriere, men han har heller ikke leveret når han har fået chancen, Marin kan næsten ikke skabe noget selv, ude på den venstrekant, og scorer heller ikke særlig mange mål.

Fernando Torres: Ja, han har scoret 20 mål i denne sæson, men burde havde scoret 35-40 hvis han bare lidt mere sikkerhed i sin afslutning. Man kan vidst kun give Torres credit for at arbejde hårdt.

Ivanovic: Han har slet ikke leveret på samme måde som i sidste sæson, han er begyndt at lave mange fejl, og de er kostbare(husker i Swansea kampen?) havde forventet inden sæsonen startede at han ville være en af de bærende kræfter på holdet, men det er han desværre ikke blevet i denne sæson, måske har han ikke været en af de 3 dårligste spillere på holdet men, han
har skuffet af hvad jeg forventede af ham.

Jeg synes enlig ikke marin er et flop han har meget at se op til Eden,Luiz,mata og de andre men han har jo enlig ikke haft lang tid til at vise hvad han er vær.
Torres: jeg synes det er super at han kæmper så hårdt for at være truppen værdig. Fighter. Han er tydeligvis en af dem der har arbejdet aller hårdest og det ser ud til at det har hjulpet.
Ivanovic: han havde en ekstremt god sæson sidste år så der er meget at se op til self skal han blive bedre men jeg synes det har været meget godt i efteråret men resten har været lidt svingende.
Bedste: jeg synes Eden eller Luiz skulle have haft mest af alt Eden han kommer fra en helt anden Liga og tage os med storm han har de geniale bold kvaliteter han har potientiale til at blive den bedste.
chelsea210113 år siden
Justblue123: Du har ret i atcTorres kæmper og kæmper, men at kæmpe er ikke alt, man skal kunne kæmpe, men man skal også spille godt og det mener jeg ikke at Torres har gjort.
justblue12313 år siden
Joh det synes jeg han har
Tweaker1213 år siden
Justblue123: Synes du virkelig at Torres har haft en god sæson? Jo han har da scoret mål i Europa League, men det er vidst også nogenlunde det. Det er rigtig fint at han kæmper og giver sig selv 100 % i hver kamp, men det er bare ikke nok når Chelsea giver ham så meget i løn. Der kommer simpelthen bare ikke nok valuta fra hans fødder i form af mål, og det kan du simpelthen ikke benægte uanset hvor meget holder af ham. Det er på tide at han finder sig en anden klub, medmindre han går gevaldigt ned i løn, og har lyst til at være rotationsspiller.
chelsea210113 år siden
Syntes du han har spillet godt? Torres har SLET ikke levret! Hans indstats er virkelig ringe, han skaber absolut INTET i kampene!
Ehazard1713 år siden
Ville det være helt langt ude og sige Ramires?
Abdik13 år siden
fint tråd..
årets spillere..
1. Mata
2. Cech
3. Luiz

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30