Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Costa skadet ????

Det siges costa er ude 6 uger, hvad gør vi??

Har i hørt om det ??
11 år siden
3436 visninger

Kommentarer

Torres911 år siden
http://weaintgotnohistory.sbnation.com/2014/8/28/6076287/rumblings-of-a-diego-costa-hamstring-injury-to-fuel-your-concerns
LilHenrik11 år siden
Vi bruger enten Torres (hvis ikke han bliver solgt) eller Drogba, og er det helt galt så kan vi tage en fra ungdomsholdet :)
Michael8211 år siden
Jeg tror lige at jeg ville vente med at gå i panik.

1: The Sun
2: Det rapporteres ikke andre steder
3: The Sun
4: 2 uger af transferperioden tilbage
5: The... Sun...
Michael8211 år siden
Ok, flere steder snakker om det.

Jeg antager at der er sandhed i det. Spørgsmålet er hvor groft det er. Dertil skal det siges at der er 2 ugers pause grundet landsholdspause samt igen de 2 uger at handle i.

Falcao er rygtet væk fra Monaco (evt. som lån). Det ville ikke være en skidt backup at gå efter (især når vi i Chelsea er vilde med ham)
Dwise11 år siden
Det er næsten ikke til at holde ud, hvis han er alvorligt skadet. Men lad os nu lige se, hvor galt det står til.
Er det en alvorlig skade, og Torres ryger videre, er vi i mine øjne, tvunget til at hente en angriber. Og så bliver en løsning, lignende den vi lavede med Eto'o, tror jeg. Men det er på grænsen til det useriøse, hvis Costa allerede er væk grundet skade nu.
Awekat11 år siden
Aaaah, hold your horses. En mindre muskelskade - så er han ude i et par kampe.
Jeg giver det max 3
Michael8211 år siden
Enig Awe.

Ingen grund til at panikke, men vil dog være mere rolig hvis vi har en ekstra angriber. Mange kampe = karantæner og skader.
Drogba er indskifter, men en angriber som hentes ind som 2. valg kunne være fint (også for at presse Costa til træning) :)
Elholm8911 år siden
Jeg er nu heller ikke så urolig - jo han kommer nok til at være ude i et par kampe...
... men vi har jo Drogba som 2. valg og hvis det skulle gå helt galt så har vi jo stadig Bamford, som selvtillidsmæssigt er på højere niveau end Torres - hvorfor jeg ikke ser ham som en svækkelse.

Det ville også være rart at prøve en ung englænder af på højeste niveau :) Go Bamford!

(Det er dog nok mere en ønsketænkning)
Awekat11 år siden
Schürrle kan også gå ind og spille CF - skulle det komme til dét... Easy does it
Dwise11 år siden
En af grundene til at dette bliver til en stor nyhed, er vel også situationen i Chelsea. Ja vi har Drogba som backup, men det er et skrøbeligt fundament, synes jeg. Historien om Torres kender vi, og så mange Capital One Cupe-kampe skal vi heller ikke spille.
Så er der Schurrle, men jeg husker kun en enkelt kamp, hvor han har spillet den forreste plads.

Det der gør denne historie endnu mere ubehagelig, er Diego Costas tidligere problemer med muskelskader. Sidste sæson havde han store problemer i de sidste par runder med netop en muskelskade, som brød op igen ved flere lejligheder. Blandt andet i CL-finalen hvor han udgik tidligt.
Det er vores mest sårbare position, og jeg mener, at det er en markant svækkelse. Men, som sagt, håber jeg da også, at dette blot er blæst op af medierne.
Kingcain11 år siden
Håber virkelig de henter en angriber mere. Kunne være fantastisk med Cavani eller Falcao og så når endelig Costa er tilbage så lad os spille med 2 på toppen.. Det kan jo kun være win win :D
Kirk11 år siden
Gode nyheder og dårlige nyheder om Diego Costa's skade. Først de dårlige: Diego lider af et forstræknings problem. Det burde egentlig ikke overraske nogen, eftersom det er langt fra er første gang. Den gode nyhed er at den oprindelige rapport der sagde mellem fire og seks ugers pause, ikke passer. Chelsea ved stadig ikke om han vil gå glip af turen til Everton. Det vil træningen på fredag give svar på. Det tager nyhedens niveau ned fra 'åh nej' til ''pu ha''

Klide: http://weaintgotnohistory.sbnation.com/2014/8/28/6078283/diego-costa-injury-chelsea-fc

Men tænkevække at vi gå så meget amok over en skade. Viser måske problemer i bredden i vores truppe. Vi vil være mestre i år. Men hvis ekspelvis Agüerro blev skadet, har city Dzeko og Negredo som back up.

Hvis spillere som Costa og Matic blev skadet kan vi ikke erstatte dem med kvalitet.
LilHenrik11 år siden
Kirk - Hvis spillere som Costa og Matic bliver skadet så kan vi da godt erstatte dem med kvalitet.
Det syntes jeg er noget vrøvl at sige at vi ikke kan.
Vi har nogle andre kvaliteter hos andre spillere, hvis vi havde to af Matic, altså den samme slags spiller, med de samme kvaliteter, så vil vi blive for gennemskuelige, det der er stærkt ved Chelsea, efter min mening, er at vi kan skifte en spiller ud, og så ændre kampen sig helt :)
Elholm8911 år siden
Jeg vil nu give Kirk ret - især hvis man tænker på direkte erstatninger. Da vil Matic blive erstattet er Mikel som er på samme niveau i den defensive del, men ikke så stærk frem i banen, altså en svækkelse.
Costa ville blive erstattet af en gammel udgave af ham selv (Drogba), som ikke er hvad han har været, altså en svækkelse.

Selvfølgelig kan man diskutere hvad kvalitet er - men jeg synes ikke vi samme kvalitet i bredden som f.eks. City har på de positioner.

Men hey, det er bare min mening.
LilHenrik11 år siden
Elholm89 - Men er det meningen vi skal havde samme kvaliteter at skifte ud med?
Lad os nu sige at vi står 1-1 mod city, der er 10 minutter igen, og vi kæmper her om mesterskabet, vi har Matic på banen, han er ved at blive træt efter alle hans løb og nærkampe, så vi skal nu havde en anden spiller ind, du ændre ikke kampen ved at sætte en Matic nr. to ind, nej, du ændre kampen ved at sætte en spiller ind med kvaliteter end Matic ind, f.eks. spiller Fabregras også som CM, han spiller bare en smule mere offensivt, så pludselig har du nogle andre kvaliteter, og kan ændre kampen med en gylden passning op til Torres, som løber alt hvad han kan, og finter forbi Joe Hart, og score :)

Men hey, heldigvis ser vi tingene anderledes alle sammen, ellers vil der ikke være meget gang i dette forum :)
Obi11 år siden
Der er snak om det er en skade er intet er i, at han skulle være klar. Men det er alt for tidlig at gå i panik. :)
Elholm8911 år siden
Jeg kan sagtens se hvad du mener med at skifte en anden type spiller ind - hvad end du skal forsvare en føring eller op og score mål. For så ville man jo bare skifte en spiller fra en anden kæde ind, hvilket vi jo har.

Men hvis vi nu f.eks. i en kamp VIRKELIG har brug for en Matic eller Costa type på banen fra start, men den person døjer med en skade - så har vi ikke en spiller med stor nok kvalitet til at tage over på den direkte plads, synes jeg ikke.

Jeg tror bare vi tænker på to forskellige scenarier ;) Du tænker undervejs i en kamp - jeg tænker i en hel kamp.
LilHenrik11 år siden
LilHenrik11 år siden
Jeg kan sagtens se hvad du mener Elholm89, vi har nok snakker forbi hinanden ;)
For det er rigtigt at en anden Costa har vi ikke, udover en ældre udgave af ham, som ikke har den hurtighed mere, og samme fighter ånd mere (håber den kommer bare halvt igen)
Men i en situartion hvor Costa er skadet som, måske, mod Everton idag, så håber jeg vores kanter kan tage hånd om målene, for er Costa ikke på banen, så har vi enten Drogba, som godt kan være med på hovedet, og stadig er fysisk, bare ikke i samme grad som før, eller måske Schürrle, som Mou har brugt en enkelt gang før i den position, hans løb er dræbende, og en god passning fra Fabregras, Matic, eller en Hazard, så har Schürrle en friløber mod målmanden :)

Men lad os nu se hvad der sker, der kommer forhåbentlig en erstatning for Torres i angrebet, en anden på CDM eller CM positionen, tror jeg ikke vi kommer til at se :)
Steen11 år siden
De har lige meldt at han er med i truppen imod Everton idag. Og han er fit for fight.
andersterry11 år siden
tak steen for den info nu er jeg lettet
Lars9311 år siden
Hold saft mand Costa er imponerende! Han er noget af et mandfolk, og jeg elsker at han er med til at skabe den samme atmosfære i Chelsea, som de havde da de var stærkest! Nemlig at det er Chelsea mod verden, og alle andre hader os ! :D
LilHenrik11 år siden
Er i sikker på Costa nogensinde har været skadet, så hvertfald ikke sådan ud ;)
Lars9311 år siden
Nej, jeg tror mere at det var spil for galleriet, ligesom at Everton også sagde at Lukaku var usikker til kampen :P
Steen11 år siden
Det er en klassisk Mourinho. Han gør det all the time.. Mindgames, for at få Martinez til at tænke i andre baner, om hvor han skal så forsvare sig.

Men noget andet er, jeg tror rent faktisk at Costa fik en lille forstrækning i onsdags. Men dermed ikke sagt, han ikke var klar lige bagefter igen :)

In Mourinho we trust.

Næste kamp

I dag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.