Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Defensivt imponerende

Hej med fans,

Jeg er træt af rygter og indkøbs snak. Mens vi går rundt i alt det her medieskabte cirkus, har jeg lagt mærke til noget som gøre mig virkelig glad og tryk.
Vores defensiv er blevet skræmmende stærk og en spiller som Cahill er virkelig trådt i karakter, og er måske den pt bedste midterforsvar i PL.
I de 3 første kampe i December lukkede vi 9 mål ind i 3 kampe. Det er vel og mærket 9 mere ind de første 3 kampe i Januar og de har ovenikøbet alle været på udebane.
I de sidste 6 kampe har vi kun lukket 1 mål ind, på trods af vi har mødt offensive gode hold som Liverpool, Arsenal og Southampton. Det vidner om klasse, og det sådan et forsvar der vinder mesterskaber.

Status er således de sidste 6 kampe:
0-0 Ude mod Arsenal
1-0 Hjemme mod Swansea
2-1 Hjemme mod Liverpool
0-3 Ude mod Southampton
0-2 Ude mod Derby
0-2 Ude mod Hull City

10 mål scoret
1 mål indkasseret
5 sejre
1 uafgjorte
0 nederlag.

Ikke desto mindre giver det mig en rigtigt god fornemelse mod Man.Utd på Søndag. Men hvordan og hvorfor tro i vi er blevet så stærke defensivt på så kort tid?

12 år siden
3872 visninger

Kommentarer

Morten12 år siden
Mou sagde efter Crystal Palace kampen at fordi vi ikke score 4 eller 5 mål, men kun 2 skulle vi MÅSKE spille mere defensivt. Ud over kampen mod Southamton har vi jo heller ikke vundet med 3 mål.

Så det kunne være en grund ;-)
Elholm8912 år siden
Grunden til at vi har lukket så få mål ind er fordi vi med en kæmpe holdindsats har lukket ned for modstanderen. Ikke udelukkende pga. af vores forsvarskæde, men også offensiven.
Dette har dog kostet længere fremme på banen - forstået på den måde at vi ikke lukker de små kampe, med et overbevisende resultat.

Det er som om vi er blevet nødt til at gå på kompromis med den offensive del - ved at have mest fokus på den defensive del. Nemlig fordi den defensive har set så skidt ud før dette blev indført.

Så hvis vi skal til at spille mere attraktivt fodbold igen og sikre os overbevisende sejre - skal vores defensiv indimellem kunne klare sig uden hjælp fra hele holdet.

Dog skal det så også siges at vores offensiv så skal træde mere i karakter og score de mål der skal til for at lukke en kamp fuldstændig!
Hvorfor jeg gerne vil have Lukaku tilbage så hurtigt som muligt - og et indkøb af en centerforsvar ikke er så tosset.
Michael8212 år siden
Jeg er enig. Det ser bedre ud, men at Cahill ligner den bedste CB i PL... aaahhh... aahhhh... det må du vist længere ud på landet med ;).

Kompany bare of the top of my head, er klart at fortrække over Cahill
Steen12 år siden
Glæder mig til at se Nastasi? tilbage, jeg ser ham som det største forsvars talent lige pt. i PL. I verden er vi jo ikke i tvivl om hvem det er ... Varane :) Se et indkøb af en af disse to, også få Lukaku tilbage. Kæft så er vi godt kørende.
Kirk12 år siden
Elholm89, Jeg er enig i at det er hele holdet fortjeneste vi er blevet bedre defensivt. Men jeg ser nu ikke vores offensiv er blevet dårligere. Spiller som Hazard og Willian har måske aldrig spillet bedre end de gør lige nu. Jeg ser nu mere grunden til at vi ikke lukker kampene er fordi vi ikke har en angriber der scorer de ''nemme'' mål. Så ja det bliver dejligt at få Lukaku tilbage.

Michael82, Kompany er dygtigt. Men det er en usaglig diskussion og diskutere hvem der er bedst. Og som jeg skriver ''Cahill er virkelig trådt i karakter, og er (måske) den pt bedste midterforsvar i PL. Men når det sagt så synes Jeg Cahill gør det fantastisk, Og han fortjener noget anerkendelse. Han er stærk undervurderet. Om den ende er bedre en den anden kan vi havde hvert sinde argumenter om. Kompany har helt sikkert det største navn, men det betyder jo ikke han er bedst.
Men som sagt, nok om det. Det er heller ikke det denne tråd ligger op til.
Michael8212 år siden
Kirk du har ret i at det er en diskussion som er - well, jeg ville kalde den... speciel. Det er jo smag og behag.
Cahill for mig, har altid været den svageste af de 3 (Terry, Luiz og Cahill). Han har været skyld i mål, som simpelthen ikke måtte være scoret, hvorfor jeg ikke er så begejstret for ham.

Uden tvivl er han dygtig, men han har altså nogle svagheder jeg ikke bryder mig om. Du har dog ret i at han er blevet bedre :).

Jeg er dog mere til Kompany og hans måde. Well, både ham og Luiz. Luiz er langt mere aggressiv og laver gode raids, samt han er hurtig (og glemmer aldrig hans redning på stregen for Brasillien).
Kompany er bare en naturlig leder, stærk og intelligent bag ved.

Mht. din snak om at vi ikke scorer de lette mål... der er vi fuldkommen enige :/
Kirk12 år siden
Michael du skriver om Cahill ''Han har været skyld i mål, som simpelthen ikke måtte være scoret, hvorfor jeg ikke er så begejstret for ham'' Denne sætning er der indbegrabet af David Luiz? Jeg er 100 gange mere tryk med Cahill ind Luiz.
Luiz er dygtig......... Men til alt andet ind det en forsvarspiller skal beside. Det er ikke for sjov at Cahill er en sikker prik I Mourinho’s startopstiling. Ud fra det du skriver kan man kun bekræfte hvor undervurderet Cahill er. Han tager de nemme beslutninger, han udstråler ro samt han er en meget intelligent forsvarspiller. God med hovedet, stærk og tager stort set altid de rigtig indgreb. Udover alt det er han bare inde i en ekstremt god formkurve. Han er kollosal vigtigt for vores hold. Og bare vendt på søndag når vi spiller mod Man.Utd er det med Terry og Cahill i forsvaret. Glemmer ikke hans kamp mod Liverpool hvor han fuldstædig tog PL's bedste angriber Suarez ud af kampen.

Vi er fuldstædig enige omkring Kompany, han er klasse spiller. Det kan der ikke være 2 meninger om.

Mht. snakken om en angriber som kan score ''nemme'' mål, må vi nok til vores begges ærgrelse vente til sommer hvor Lukaku kommer tilbage. Desværre kan jeg godt se for mig at det kan komme til at koste mesterskabet i år til City.

Men hvad andet er, så vil jeg gerne fremhæve Azpilicueta på backen. Han har virkelig også spillet godt. Det var ellers en spiller jeg ikke så det store i for et halvt år siden. Men jeg må side jeg er i den grad er blevet klogere. Jeg fortrækker ham klart foran Ivanovic. På venstrebacken er Cole stadig god men Luke Shaw skal købes ind og afsatte ham. Jeg tro Shaw kan tage venstre backen i Chelsea til nye højder.

Zola8612 år siden
God tråd.

Jeg er meget enig med #2, omkring at den offensive del deltager mere i det defensive arbejde, hvilket gør det lettere for forsvaret. Når det så er sagt så har vores forsvar også være virkelig stærkt, hvilket jeg i høj grad tilskriver Mourinhos taktiske evner.

Det er dog også værd at have med i diskussionen at mange af de mål der var gået ind imod os har været på dødbolde, så det er måske måske især dødboldesituationer vi er blevet bedre (haft marginalerne på vores side), end selve forsvarsspillet i det åbne spil.
tobylobi12 år siden
Vi er lige nu det hold som har lukket færrest mål ind :)'
20 mål i 22 kampe er status. Det er vel okay?

http://www.bold.dk/fodbold/england/premier-league

Blue4Life12 år siden
tobyloi: Ja det er dejlige stats! :-) Kan dog ikke glemme at 6 af de 20 mål er blevet lukket ind på henholdvis Stokes og Southamptons baner... Vi er heldigvis blevet meget mere stabile i de sidste par måneder og jeg tvivler på vi kommer til at lave mange flere lignende defensive svipsere denne sæson.
Stefenrajah12 år siden
Jeg håber vi stiller sådan her op idag!
Morten12 år siden
Salah kommer ikke til at starte inde i aften ifølge plbold
Blue4Life12 år siden
Nej forhåbentlig ikke da :) Det er trods alt en 3-points kamp, der muligvis kan bringe os til top i tabellen. Hvis Salah overhovedet er rejst til London endnu, hvilket jeg faktisk ikke tror han er, så skulle han da højst opnå en bænkplads til den her kamp
tobylobi12 år siden
Sådan kunne en startopstilling godt se ud :)
Kirk12 år siden
Nogen grinet af mig for 2 måneder siden da jeg sagde 'Vores defensiv er blevet skræmmende stærk og en spiller som Cahill er virkelig trådt i karakter, og er måske den pt bedste midterforsvar i PL.' No shit.. Jeg har ret!

Det næste jeg vil prædike er 'Vi har verdens bedste defensiv'

Kirk12 år siden
Citat Mourinho:
' I øjeblikket synes jeg, at Cesar Azpilicueta er urørlig. I de sidste mange, mange kampe mindes jeg ikke at have set ham tabe en eneste direkte duel med en modstander. '
Obi12 år siden
Jeg skal være ærlig, jeg var på et tidspunkt lidt ude efter defensiven, som jeg ikke var imponeret af, men skal da nok sige at de sidste par mdr har vært imponeret ..

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.