Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Florent Malouda

Hej alle,

Jeg sad her til aften og kom til at tænke på noget da jeg så at Florent Malouda er skiftet fra Chelsea til Trabzonspor. Jeg håbede egentlig på at der var nogle af jer kloge folk i forummet som kunne svare mig på, hvad der egentlig er sket med Malouda? Her tænker jeg på at han mildest talt gik fra masser af spilletid, til absolut intet. Efter hvad jeg har kunne snuse mig frem til, så er der foregået noget i kulisserne som er gået forud for dette, men jeg ville egentlig lige høre om der var nogle af jer som var klogere på det her emne end mig?

http://www1.skysports.com/football/news/11668/8828792/
12 år siden
1645 visninger

Kommentarer

Steen12 år siden
Hej Tweaker12,

Det er et rigtig interessant emne, F. Malouda, og hvad der skete med ham.

Han nægtede at blive solgt i sidste sæson, fordi vi ville af med ham, og skifte ham ud med Hazard, om du vil. Så fik vi flere tilbud på ham, og havde vidst flere handler på plads. Men så når han skulle forhandle hans personlige vilkår på plads, var han direkte urimelig, i forhold til hans alder. Så alle handlerne gik i hårdknuder. Chelsea viste tænder, og truede med bål og brand. Malouda blakkede totalt af.

Det resultere i at Malouda røg ned og trænede med ungdomsholdet, hvilket er totalt uacceptabelt. Men man må konstatere, at Malouda er mere pengegrisk, end spilleglad. Så må han jo føle. Og nu står han i en situation, som du har observeret, at nu kan han efter en hel sæson uden spilletid, acceptere et tilbud fra Trabzonspor, istedet for at få lov til at spille for et bedre fransk hold, og et udmærket brasiliansk hold.

Jeg tabte rigtig meget for ham, men må også sige, jeg syntes Chelsea viste sig som en meget disciplineret leder. Men sådan er det jo.

Så vidt jeg kan huske, så fulgte Awekatten og Obi ret meget med i den sag, og har garanteret noget ekstra at kunne tilføje, eller korrigere mig, hvis jeg ikke ramte helt rigtigt.
Awekat12 år siden
Du opridsede det sådan set meget fint.
Jeg synes ikke det er helt uacceptabelt af Chelsea, at sætte ham til at træne med ungdomsspillerne. Selvfølgelig har man jo ret til at udfylde den kontrakt man har underskrevet, men normalt er spillere og klubber i stand til at tale sammen, hvis den ene part ikke vil det længere.
Jeg var lidt inde på det dengang også, at det mindede om situation med Winston Bogarde.
Jeg skrev dengang:

Nu er det så lidt uklart hvad der sker med Malouda, men jeg tror at det her er sket: Malouda ville ikke gå ned i løn for at skifte klub, og ingen ville betale den løn han kræver nu, efter som han er faldet enormt i niveau og er blevet ældre. CFC har sikkert fået en masse tilbudt, og gjort det klart for Malouda, at han ikke var en del af fremtidsplanerne. Så jeg tror det nok nærmere er derfor at han er endt med at træne med U21.

Lige præcis dét, var det samme som skete for Winston Bogarde! Han var ikke ønsket alligevel, og ville ikke gå ned i løn eller skifte klub, og derfor endte med reservehold og ungdomstræning. At Bogarde så var 100% tilfreds med den løsning er så en anden sag, han grinte hele vejen til banken.

Anmoder en spiller om at blive solgt, vil han i næsten alle tilfælde blive det (naturligvis med få undtagelser). Det skyldes nogle tekniske finesser i kontrakter og udbetaling, men også i forhold til stemningen i truppen og spillet på banen. En utilfreds spiller i en trup, er ikke noget man har lyst til at have som træner.
Derudover har klubben også chancen for, at undgå at betale resten af hans kontrakt. I "The Secret Footballer" som jeg for nyligt har læst, beskrives det hvordan at spilleren har krav på lønnen fra resten af sin kontrakt, hvis han bliver solgt uden at anmode om det. Skulle han selv ønske at skifte, vil man ikke have krav på at få lønnen fra resten af sin kontrakt. Til gengæld, ved at lade sin kontrakt udløbe, får Malouda og hans agent et klækkeligt sign-on fee ved at skifte uden om en klub. Selvom han er på "fri transfer" er der intet i fodboldverdenen der er gratis, og Malouda og agenten har sikkert stukket mange millioner i egne lommer.
nikoskov12 år siden
Uanset hvem der er skurken, er det virkelig en skam at vores forhold til Malouda slutter på denne måde. Ved en gensidig venlig afgang kunne han have stået som et stort idol i klubben fremover. Han er langt fra legendestatus, men han ville alligevel blive husket for at være en af vores vigtigste spillere i vores storhedstid.
Det ry er blevet en del plettet desværre. Nu vil han i højere grad blive husket som en pengegrisk spiller, der vægtede penge over spilletid. Ærgerligt for en spiller af hans kaliber.
Steen12 år siden
Uanset hvem han er, og hvorfor han har gjort som han har gjort. Selvom jeg tror Awekatten rammer plet, så har Malouda udtalt for lang tid siden, at han vil udtale sig om hvad der skete i Chelsea, når han forlod os. Og det er nu..... Så nu venter vi spændt på at høre en sviner :)
nikoskov12 år siden
En sviner får vi nok, ja - bliver spændende at høre ;-)

Han må dog stadig have lidt følelser for klubben, hvor han har tilbragt de bedste år af sin karriere. Jeg håber trods alt, at han får et godt ophold i Tyrkiet.
Tweaker1212 år siden
Mange tak for de gode svar drenge. For mig lyder det som at Malouda har været lidt pengegrisk, og samtidig så har Chelsea ikke været helt gode nok til håndtere situationen. Jeg må indrømme at jeg ikke synes det er okay af Chelsea at sætte ham til at træne med ungdomsspillerne, det synes jeg er mangel på respekt overfor Malouda. Tingene kan selvfølgelig være gået så meget i hårdknude at en løsning ikke har været til at opnå, men for mig at se, så har Chelsea håndteret situationen en smule forkert. Men det er selvfølgelig utrolig svært at vurdere hvad der egentlig er sket helt præcist. Jeg håber at Malouda kommer med historien fra hans side af.
Steen12 år siden
Tweaker: Ja, lad os se, hvad han har at sige. Dengang han udtalte at han først ville fortælle om hvordan han havde oplevet det sidste år i hans karriere ved Chelsea. Sagde han faktisk, at han ikke ville tale dårligt om Chelsea.
Tweaker1212 år siden
Det bliver ihvertfald spændende at høre hvad han har at sige, og hvordan han har oplevet det hele.

Næste kamp

Lørdag 20:00
Premier League Premier League
ChelseaChelsea vs. WolvesWolves

Forrige kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag2 : 2ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.