forsvar og angrebs problemer!!
hej alle blues fans. er det bare mig eller er chelsea på vej ned mod noget der ligner en 7 plads og en exit af CL og FA? jeg synes det er næsten synd at se chelseas kampe efterhånden. der sker aldrig rigtig noget offensivt og de sejler i defensivt, når modstanderne nærmer sig i deres felt. jeg er lidt utilfreds med cahill også er jeg meget træt af vores angribere. jeg kan godt forstå at folk mener, det er Boas skyld det hele, men synes også at spilleren gøre det elendigt på banen! der bliver talt om manglende selvtillid og meget usikkerhed. hvis de ikke vinder kampe, kommer der heller ikke noget selvtillid. jeg synes Boas skal se at brug spillere som Kalou, Lukaku, Romeu, Essien, i stedet for Lampard, Meireles, Malouda, Torres, Drogba og Mikel. han bruger det samme spillere konstant og skifter næsten aldrig ud. Chelsea har en okay bredt trup, med masser af store navne af spillere, så måske skulle han tage og prøve dem af alle sammen? man går med en skide dårlige smag på munden som chelsea fan, lige pt. jeg har hørt at Boas er begyndt på at lave et helt nyt system om han vil gøre chelsea til klubber som United, arsenal og evt. Barca. det er jo en skide god ide, men synes også han samme tid skal vinde sine kampe. 1-1 mod Birmingham er jo utroligt? hvad siger i problemet er Blues fans?
Kommentarer
- Midtbanen - som falder igennem defensivt, og ikke kan sætte angriberne op med chancer.
- Dårlig kommunikation mellem de forskellige led (specielt forsvar / målmand)
- ...
@Abdik - Du nævner Cahill som en du er utildfreds med, og det forstår jeg simpelthen ikke. Manden er helt ny, og kommer direkte ind på et hold hvor anføren er ude. Jeg synes at med de betingelser taget i betragtning, så har han sku gjort det godt. Luiz er derimod en pisse farlig mand at have i sit forsvar. Specielt mod Napoli, der solgte han os satme et par gange! Ellers er jeg ret enig med Awekat, i at problemet helt klart også ligger i midtbanen.
Jeg syntes bare at Luiz kvaliteter ikke duer som midterforsvarer. Han laver for mange fejl, med ud skal han ikke, hvorfor ikke bare prøve at gøre ham højre back,central eller defensiv midtbane. Hans offensiv mangler i mine øjne abselut intet, og hvis han alligevel gang på gang laver fejl hvad er det så AVB venter på. Og med hensyn til Cahill, han var da næsten lyspunktet mod Napoli.
Luiz luiz luiz.. Hvornår lærer han det dog. Han skal spille forsvar, ikke midtbane.
Han ligner en der bliver styret af en 10-årig knægt. Det er vidst et meget godt citat.
Men ja der er sku mange fejl på det hold, og det skal der sku snart laves om på.
Et af problemeren kan også være at spillerne simpelthen ikk spiller på deres positioner, AVB vil hellere bruge bosingwa på venstre back end Bertrand viser han ikk har tillid til de unge, Meireles er ikk defensiv midtbane, men en kreatør, Lampard er ikk en boldfordeler, Mata er ikke kant men offensiv midtbane, når han er på kanten og trækker sig ind i banen skaber det ubalance, Sturridge er hellere ikke kant, han har været god og vigtig og det hele, men han har bare ikke den kreativitet som det kræves af en kant i det system AVB vil spille i, han score mål men ligger ikke op nok. Og så drogba og torres, de bliver begge spillet på den rigtige position men bliver ikke brugt på den rigtige måde, de kan ikke spille det der total fodbold, for der kræver det at bolden skifter mellem mange forskellige spillere, istedet for hurtigt at blive sendt op på dem.
Jeg ville heller ikke have smidt Bertrand ind på sådan en scene som det er i en Champions League 1/8-finale, på udebane i Napoli, der er han alligevel et for ubeskrevet blad, mener jeg. Ashley Cole, var tilsyneladende klar, men grundet en kontrovers med AVB, startede han altså ikke inde. Jeg tror bestemt AVB har tillid til de unge spillere, men man kan ikke forvente at de unge spillere skal være dem, der går ind og tager ansvar og får klubben ud af problemerne. Men de ældre og erfarne, kan åben bart ikke finde ud af det heller.
Ellers jeg enig i din analyse med hensyn til Meireles.
Meireles er hverken eller! Han er en middelmådig breddespiller, man kan bruge hvis man har skader. Han har ikke niveauet til en 3-mands midtbane. Hvis vi spiller 4-4-2 eller 4-5-1, hvor vi har bedre organiseret på midten, måske...
men hvad siger i til måske en 7 plads og exit af CL? hvordan kan det reddes?
Det skal i så fald reddes gennem FA-Cuppen. Personligt har jeg indstillet mig på at CHL næste år ikke er sikkert. men næste år tror jeg tilgengæld at vi igen er med i toppen.
Tror det er lidt enten eller mht. ingen Chl. På den ene side kunne jeg godt se fordele i at tage en sæson uden, da vi så kan finde ud af, hvem er her for klubben, og hvem er her for penge/pokaler. Det vil også give tid og plads til en selvrensering i truppen.
På den negative side, så træder Finacial Fair Play snart i kraft, og vi har brug for de Chl millioner i den sammenhæng.
torres9luiz4- Er også enig af at luiz skal spille forsvar, og ikke midtbane.
Denne er opstilling er vil jeg gerne se i fremtiden.
Denne er opstilling er vil jeg gerne se i fremtiden.
Han skal bruge denne opstilling... den fungerede imod United og vi scorede 3 kasser, og så brug dog Lukaku!! Ja hvad så hvis han ikke scorer?? det gør Torres heller ikke, så hvorfor ikke bare give ham chancen?
SebastianLunnDK - Så er forskellen jo bare at imod United startede Torres på banen, og spillede en glimrende kamp. Torres skal starte inde. Han er lige så effektiv (eller ineffektiv, alt efter hvordan man ser på det) som Drogba, det viste kampen mod Napoli da tydeligt. Men jeg synes også Chelsea skal spille med den opstilling der; 4 - 2 - 3 - 1
Synes bare at de skal give Lukaku chancen.. kan jo vise sig at han er perfekt! ;)
Jeg synes også de skal bruge ham noget mere, det må jeg dog også sige.
lad os lige komme bare lidt ud af den krise vi er i nu og så kan vi snakke om at bruge spillere som Lukaku osv. Hvis i mener at give Lukaku chancer med hele kampe er jeg slet ikke enig, men derimod synes jeg godt han kunne begynde at indskifte ham i nogle flere kampe.
Lad os få Lampard ind i nogle flere kampe så vi faktisk for en leder type på holdet nu når JT er skadet og alle de andre spillere ikke rigtig har nosser til at tage noget ansvar.
Nu når vi snakker om fremtiden, så kan vi da lige så godt håbe på at Kakuta kommer hjem til næste sæson og får noget spilletid siden han gør det godt i Dijon.
Jeg er enig med TrueBlue. Chelsea er i en stor krise, så det er ikke lige nu at vi skal bruge en Lukaku. Vi skal bruge en angriber der kan score(Drogba).
Og så bruge Lampard istedet for Meireles.
| # | Hold | K. | Pts. |
|---|---|---|---|
| 4. | Sunderland | 10 | 18 |
| 5. | Bournemouth | 10 | 18 |
| 6. | Tottenham | 10 | 17 |
| 7. | Chelsea | 10 | 17 |
| 8. | Manchester United | 10 | 17 |
| 9. | Crystal Palace | 10 | 16 |
| 10. | Brighton | 10 | 15 |
| Spiller | Mål | Assists |
|---|---|---|
| N. Jackson | 15 | 6 |
| João Pedro | 9 | 3 |
| C. Palmer | 9 | 4 |
| Pedro Neto | 8 | 2 |
| K. Páez | 7 | 3 |
| E. Fernández | 6 | 7 |

TV3 Sport
Viaplay.dk
Norlys

Der er mange problemer.
Personligt, som jeg også lige har skrevet i \'AVB\'-tråden, så tror jeg at det bliver bedre i næste sæson. Forhåbentlig Beholder AVB jobbet, og så kommer der en udrensning i truppen, og de spillere, der ikke kan finde ud af at indordne sig, bliver solgt, og nye hentet ind. Men min største frygt ligger i at Abramovich til sidst ikke har mere tålmodighed, men en trænerfyring lige nu, tror jeg virkelig ikke vil hjælpe stort. Og ærlig talt må vi snart have ramt bunden, og så kan det jo kun gå fremad. Jeg tror første skridt bliver en sejr over Bolton i weekenden.