Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Fremtidens Chelsea og spillemæssige profil

Hvordan ser I fremtidens Chelsea trup, start 11-er og spillestil ?

13 år siden
5421 visninger

Kommentarer

Chrmik13 år siden

Den umiddelbare udfordring for holdet som jeg ser det ligger i venstre back og angriber rollen, det er meget tydeligt at Torres aldrig kommer til at være den skarpretter som han var tidligere - han bør derfor sælges så andre kan komme til (jeg ville gerne se Cavani eller Falcao på den plads). Ydermere bør Cole få chancen for at komme til PSG så vi kan komme videre på venstre back position, jeg er sikker på Bertrand kunne være en brugbar løsning selvom han ikke ligger først for til den plads ...

Jeg er meget fortrøstningsfuld med hensyn til fremtidens Chelsea og det ser faktisk mere spændende ud end længe set med alle de unge dygtige spillere vi har fået ...

Hvad synes I ??

Chelsea4evertrueblue13 år siden

Hej Chr.

Jeg er meget enig i dit syn på fremtidens hold. Dog vil JT formodetlig være på holdet mange år fremover(2 - 3 år) Han er stedig vores bedste centerforsvar. Luiz har lavet en forbedret kontrakt til 2016 og jeg tror han bliver bedre med mere erfarring. Mikkel spiller også mere stabilt og er blevet rost meget i denne sæson. Så han ligner også en mand for fremtiden.

Jeg kunne godt tænke mig Fellaini ved siden af ham og en sikker afslutter oppe foran.

Men frygter lidt at vores hold mangler spillere med Engelske rødder når Cole, Terry og Lampard ikke spiller der mere, syntes stadig det er vigtigt at der er engelske spillere. På den anden side så mener jeg ikke der er gode nok engelske spillere på niveau til top 5 i Europa hvor Chelsea skal være. 

Ejerskov13 år siden

Angående engelske spillere i fremtiden, så har jeg store forhåbninger til forsvarsspilleren Chalobah, samt Bertrand der allerede har fået debut på det engelske landshold. Ellers er der Sturridge (som vi skal beholde!) og Cahill som også har mange år foran sig endnu - også på landsholdet forhåbentlig!

Derudover håber jeg stadig McEachran kommer tilbage til Chelsea og får chancen - da han blev afprøvet for 2 år siden imponerede han mig meget, trods sin unge alder.

Desværre er Victor Moses registreret for Nigeria, selvom han har fået hele sin fodboldopvækst i England. Det betyder dog at han vil tælle som \"national spiller\" ved holdregistreringer.

Derudover skal der nok komme køb af engelske spillere hvis vi kigger 2-3 år ud i fremtiden :)

Chrmik:

Angående Ashley Cole så skal han absolut ingen steder. Han er stadig blandt verdens bedste venstrebacks og han skal blive til han går på pension!

Bertrand er langt fra lige så stærk (endnu), men forhåbentlig har han fået niveauet når Cole stopper om et par år.

padefar13 år siden

Helt enig med Ejerskov angående venstre back.

Og John Terry mener jeg også har flere sæsoner i sig endnu. Han er så vigtig på det her hold!

Jeg synes under ingen omstændigheder at Torres skal sælges, for at hente en ny en ind. Jeg er meget optimistisk omkring vores angribere i både Sturridge og Lukaku, og jeg vil hade at se en ny angriber komme til, blot for at skubbe disse kæmpe talenter væk fra tid på førsteholdet, og den erfaring de har brug for.

Spille stilen bliver, som jeg også har forklaret i optaktstråden mellem FCN - Chelsea, anderledes end den man har været vand til de sidste par år fra Chelsea.

Man har ikke længere en stor tung angriber (jo Lukaku, men ham har man været dum nok til at udleje) og derfor mangler vi styrke i luftrummet inde i boksen, når ikke vi har vores central forsvar med oppe. Førhen var der Drogba og Anelka, som snildt kunne rejse sig op over forsvaret. Endvidere så blev kanterne brugt lidt anderledes dengang hvor Malouda og Anelka lå derude.

Der blev kanten brugt med en mere kontra agtig tilgang; Hurtigt op omkring baglinjen og smid et langt indlæg ind.

Hvor der nu fra kanterne, i mine øjne, mere bliver bliver trukket ind omkring stolpen, og så får den et lille tip videre ind til en som så sætter fod på. Endvidere bliver kanten også brugt som et sted vi kan føre bolden ud for at aftage lidt pres, og samtidig skabe et overblik med et par sammenspilninger. (håber det giver mening)

Men generelt så er spillet blevet mere koncentreret omkring midten, blandt andet pga. Hazard og Oscar, som meget gerne vil flytte bolden kort rund, nede på jorden.

Samtiddig med dette så er vi gået fra at spille meget fysisk, til at lægge fokus over på det tekniske element. Dette ses igen med Hazard og Oscar, og også Mata, Marin, De Bruyne, Piazon og diverse andre talenter der er blevet hentet over de sidste to sæsoner.

malte12313 år siden

hvis en mceachran ikke bliver til noget (som han skal) så kan ross barkley fra everton være interresant.

Ridwan13 år siden
madeon13 år siden

Om et par år kunne den godt se sådan her ud.. :)

Det er altså når cech, cole, terry, ivan og torres blevet for gamle

Poyet13 år siden
joe13 år siden

Jeg kun være enig i, den grundlæggende holdning om at fremtiden ser lys ud for Chelsea. Som jeg ser det nu er der dog en del problemstillinger, der plager nutiden. Det er i mine øjne, angriberen, men det er også midtbanen såvel som forsvaret.

Angreb:

Jeg er meget glad for den stil Chelsea har lagt, og håber derfor at der fortsætter med fremtidens stjerner, ser lukaku og W. Bony(Vitesse) som fremtidens angribere i Chelsea, da de begge minder om Drogba. De har styrke men ogsdå eksplosivitet og teknink til at holde bolden. Et spændende alternativ kunne også være en Fernando Llorente der ligesom de andre ville bidrage noget styrke og en trussel i feltet, hvilket jeg synes mangler.

Midtbane:

Jeg synes ikke at John Obi Mikel er en brugbar defensiv midt, da hans forcer ikke gør op for hans svagheder, her tænker jeg hans bold omgang som den mest åbenlyse. Samtidig vil jeg mene at ramirez, er en fantastisk kontra spiller, men i rollen som den kontrollerende og spil fordelende midtbane spiller er ikke sublim.

Hvis man skal kigge i egne rækker, vil jeg mene at en De Bruyne eller en Mceachran er de beste alternativer til en spilfordelene cm. Og at David Luiz vil udgøre en bedre defensiv midt en han gør CB. Da han er god på bolden med rimelig fart, og i en mod en situationer er fenomænal, plus at når han træffer en af sine dårlige beslutninger er der en kæde bagved til at bakke op.

Hvis man skulle købe, vil jeg foreslå en Strootman som er et spændende talent, og en god spilfordeler, og en Fellaini eller De Rossi som den defensive midt.

Forsvar:

Forsvars problemerne er i mine øjne åbenlyse. David Luiz og Cahill er ikke et godt par.

Mit foreslag er at man må invisterer i en CB der kan erstatte Terry når det bliver relevant. Mit bedste bud er en Koyate som er et stort talent og en af profilerne i Belgisk fodblod. Yderligere synes jeg at det er vigtigt Cole bliver så Bertrand kan få den sidste udvikling med i bagagen.

Mit første indlæg,  nogen kommentarer? :)

Michael8213 år siden

Hey joe, velkommen til :).

Rigtig fint indlæg med egne synspunkter. Velformuleret og godt skrevet... men jeg er uenig :D. Well, uenig i noget af det.

1: Forsvar:

Jeg synes faktisk at Cahill og Luiz er begyndt at gøre det bedre sammen. Ja, Terry er en sublim leder og jeg kan forestille mig at Cahill overtager det. Jeg bemærker ofte at når forsvaret er langt fremme, er det faktisk Cahill der er styrmand bagtil, som Terry plejer/plejede at være. Så kan Luiz lave sine ting oppe foran. Ydermere så er Luiz blevet bedre til at tage beslutninger og sikre valg (ikke uden fejl endnu, men jeg er ikke nervøs med dem nede bagi). Vi har Chabolah bl.a. som er på vej frem her :)

2: Midtbane:

Du har ret at De Bryne skal have spilletid. Han gør det godt i WB, men han er ikke end CDM. Han er en offensiv midt/wing. Deri ligger hans kompetencer. Faktisk mere den offensive midt ude på siden (fx. en 4-2-3-1 opstilling). Jeg synes stadig at vi har vold fantastiske spillere der (Moses, Oscar, Hazard, Mata, Marin (som dog ikke har fået meget tid :( )). Så Bryne med de andre ville blive rotation. Det ville vi blive nød til og det skal en træner bare få dem til at fatte.

Angående vores defensive midt, der er McEachran et godt bud. Han kan sætte gode spilninger. Derudover, hvis Romeu kan spille som mod FCN, er han også en fin fremtidig skraldemand.

Ramires er en fantastisk boks til boks spiller. Løber som en Kenyaner... i evigheder og har en god speed og styrke på trods af sin størrelse... der hvor filmen knækker for mig, er din kritik af Mikel. Mikel gør det som ingen andre ser. Han er en skraldemand. Hans job er ikke at lave fancy spilninger. Hans job er ikke at sætte folk af. Hans job er ikke at score mål.

Mikels job er at sætte en fod i vejen, få ro på midten og holde på bolden... og det gør han formidabelt.

Manden spiller fremad end de fleste andre CDM\'er (ja, jeg har set undersøgelser på det). Han er stærkere end de fleste i BPL (Kun matchet af typer som Fellaini/Yaya Toure) og han laver ikke dumdristige ting. Han er den sikre spiller og skraldemand... en RIGTIG dejlig ting at have på sit hold! :)

WilliamGj0213 år siden
joe13 år siden

I forhold til Luiz og Cahill vil jeg give dig ret i at det ser lysere ud, men Luiz dårlige beslutninger (selv om de er få) kan stadigvæk være afgørende, og hans force er som jeg ser det 1 mod en situationer hvor han er en af verdens bedste, hvilket er bedre givet ud på den CDM.

Mine tanker i forhold til De Bruyne var en mindre omskoling, Lampard har ikke altid været CDM, Pirlo har ikke altid været CDM catch my drift?

Jeg vil give dig ret i at mikel ikke har den mest prestige fyldte rolle, men jeg vil stadigvæk mene at han er for dårlig på bolden hvilket skaber farlige situationer når der bliver sat et højt pres fra modstanderen, dette kunne man bl.a. se ude mod juventus. Han er god men han er ikke verdensklasse og det ër vel det vi må stræbe efter?

Michael8213 år siden

Forskellen på Pirlo og Lamps er at deres speed er væk. De er gamle og kan ikke lave samme tilbageløb. Det kan De Bryne så der er ingen point i at omskole ham dertil efter min mening.

Mht. Mikel så er jeg uenig. Ja, han lavede en fejl mod Juve, ja han har lavet andre fejl, men han er boldsikker - synes det her fortæller godt om ham http://www.youtube.com/watch?v=6T-7T2rza3k og det er sådan jeg ser ham generelt :).

Luiz er en uberegnelig spiller og ja det kan koste... men ift. hvad det har gjort, så synes jeg at det slet ikke gør det mere. Slet ikke nok til at jeg vil mene at han er farlig for os. Det gode opvejer så at sige, det dårlige :).

joe13 år siden

lets agree to disagree:) når det gælder ham

Dwise13 år siden

Der er vel egentlig ikke så mange pladser, som ikke er sikret i fremtiden. Jeg synes klubben har lavet gode indkøb, som alle er langtidssigtede. Hvis Cole forlader os til sommer, så får Bertrand chancen, og så er det op til ham at gribe den. Den forreste angriber er også lidt et spørgsmålstegn, hvis vi tænker 2-3 sæsoner frem. Lukaku er selvfølgelig ung, men det er stadig ikke nok med en angriber. Jeg forventer lidt, at Sturridge smutter, og der bliver købt en ny. David Luiz har jeg stor tiltro til, og jeg forventer egentlig, at han bliver bedre og bedre de næste par år.

Jeg synes Mikel er en super spiller, og at han tit bliver undervurderet. Han ligger, som den eneste på midtbane, med en decideret defensiv rolle. Hans opgave er at støtte forsvaret og binde det sammen med midtbanen. Han bidrager med en enorm fysik, og er sikker med bolden. Han skal ikke lave assists, eller lækre finter det er der andre til. At han laver en fejl mod Juventus, er jo det der sker i fodbold. Jeg tror ikke det er mange fodboldspillere, som ikke har lavet en fejl ind i mellem. Mod Barcelona sidste sæson synes jeg Mikel var fantastisk. Han var cool med bolden, og det var på trods af, at Barcelona nok er det bedste hold i verden, til at lægge et højt pres.

WilliamGj0213 år siden
Ja Mikel er enorm vigtig men der er Lampard også og selvfølig Oscar, Mata, Hazard og Ramires er med i start 11\'eren men hvem synes i Ejerskov prøv at lave en afstemning om det

Næste kamp

Onsdag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

I går 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.