Fanside for Chelsea FC
Fanside for Chelsea FC

Hvad skal Chelsea gøre

Her på det sidste synes jeg at chelsea har haft nogne skuffende resultater hvad skal de gøre nu er der også nogne spillere der stikker af til Afrika Nations cup hvem synes i at de skal købe jeg synes deres forsvar vakler og en god front angriber
14 år siden
7067 visninger

Kommentarer

SebastianLunnDK14 år siden
Det er meget simpelt... Chelsea skal vinde kampe!!! De skal købe cahil til forsvaret, ved ikke helt med en midtbane fordi vi har så mange i forvejen. Og synes ikke vi skal bruge penge på en angriber, Torres har vist gode takter på det seneste og jeg er sikker på at han nok skal få selvtilliden og score nogle kasser :) Og så har vi jo sturridge selvfølgelig, og så måske prøve Lukaku og giv ham noget spilletid :) Kunne også godt tænke mig at se en 4-4-2 med Torres og sturridge
chelseafriis14 år siden

Hvis de kan få Kaka ville det være fantastisk!!!

chelseafan1714 år siden

Vertonghen, sammen med cahil kunne være gode køb, og så er der bredde, en Adam Johnson som vist er Chelseafan og Cavani helt fremme, det ville blive lidt samme måde som Real Madrid og City spiller på, Ramires som den evige motor som Yaya og Khedira, Romeu som den der kontrollere midtbanen lissom Alonso og barry gør, Mata 10\'eren lissom Silva og Özil, og så 2 udfordrende kanter og en stærk hurtig angriber der rent faktis kan finde ud af at score mål. Kun Cavani er et urealistisk køb i Januar, men derfor kan de gå efter ham til sommer.

christensen14 år siden

en spiller som Adam Johnson tror jeg også ville være god. og så måske med Mata på en offensiv midtbane.. Torres skal virkelig vise noget snart!! det er så træls vi ikke har en angriber der banker kasser ind... ellers må sturridge sendes ind på midten... 

Torres9Mata1014 år siden

Syntes vi skal satse på at købe Cahill og Hulk,det kunne være fedt! :D

hassan1114 år siden

Det kunne være fedt med Higuain og når Essien er tilbage tror jeg også det ville fungere bedre deffensivt

chelseafan1714 år siden

I sætter alle Cahil ind istedet for Luiz, men Luiz er meget bedre end cahil syns jeg, det er Terry der er problemet desværre, og det gør det ikk næmmere når Cech laver en del fejl. Generelt så skal Chelseas rygrad de sidste 5-6 år alle udskiftes, Cech, Terry, Lampard og Drogba. Den eneste grund til at cech bliver er nok fordi at der ikke er mange gode målmænd der spiller for mindre hold og der kunne blive fristet til at komme til Chelsea.

Michael8214 år siden

Chelseafan17

Eller også fordi Cech var den mest stabile spiller med Ivanovich i sidste sæson og reddede Chelseas røv i flere instanser... han er stadig i toppen af poppen i verdenen. Casillias, Neuer, Cech er mine favoritter pt.

Eneste outsider som jeg kan se og lide, er ham fra Lyon - Hugo Loris.

Fordelen ved Cech i PL er, at han er stor og stærk - og det kunne du se mod Stoke, hvor han faktisk kunne skubbe til deres store spillere, hvorimod en keeper som De Gea, bliver kastet rundt som et tøjdyr.

ChelseaFan2114 år siden

Cahill, Hummels, Ganso, Adam Johnson, Hazard, Hulk og Higuain.

Alle er nok ikke nødvendige men burde være muligheder. Vi skal have en angriber med mål i, om det så bliver Torres der finder formen eller om vi henter en anden skal jeg ikke kunne sige. Mere kreativitet på midten er også nødvendig, derfor Mata er i midten.

Hummels ved jeg ikke om er realistisk men han kunne være rigtig god at have om det så skal være sammen med Terry, Luiz, Cahill eller en helt fjerde må tiden jo vise.

Jako511814 år siden

Drenge..... Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor nogle af jer har sat Bosingwa som højre back? Ja, manden er god offensivt men halter defensivt! Er du vild, han er dårlig på låget (det har kostet kasser de seneste kampe!!), i modsætning til Ivano som er klasse som højre back, både offensiv og defensivt! 

Derudover er jeg lidt mobset over, at Mata spiller offensiv venstre kant når han sagtens kan spille den centrale midt, hvor han i forvejen befinder sig meget af tiden!  Derinde på midten kan han få samme rolle som han havde for Spaniens U21 i sommers!

Spørgsmålet er jo bare, hvem som skal erstatte Mata på den offensive venstre kant eller \"venstre angriber\" om man vil. Jeg tror på, at truppen mangler en ny kreativ hurtigt indspøjtning. Derfor foreslår jeg spillere som Lavezzi, Hazard eller måske endda Neymar selvom han er en dyr dreng. Man kunne også bruge Malouda eller Kalou men håber alligevel der kommer nye kræfter til! 

Awekat14 år siden

@Jako: Kan godt forstå hvad du mener, men synes bestemt ikke du har ret.

Det virker lidt som om at du glemmer, at det er et dynamisk spil, som foregår i virkeligheden og ikke på en computer/playstation.

Lad mig forklare: Pointen med at netop have sturridge og mata på hver sin wing, er at de er så utrolig dynamiske og kreative, at de trækker væk fra deres \"plads\" og dermed giver en masse plads og frirum til bolde i dybden, backs og uforudsigelig spil. I modsætning til at have en wing, som kun spiller wing, så optager du pladsen fra vores (wing)backs, og dermed giver vi en masse forudsigelighed i vores spil. Det var dét som modstandere gennemskuede i sidste sæson, da vores spil ikke ændrede sig betydeligt.Denne bevægelighed ind over midten og sidebyt, giver pladsen til, at Torres kan løbe i dybden, hvor vi så i den første sæson at Torres slet ikke kunne fungere på den måde vi spillede. 

Jeg er sådan set enig i at Mata kunne spille på midten, men det ville efterlade en svag midtbane, hvor Ramires har været en utrættelig turbine af energi. 

Jeg synes i stedet det kunne være spændende at se: Essein, Ramires, Lampard/Meireles på midten. Og så er jeg slet ikke i tvivl om, at om et par år (med den rette erfaring) vil McEachran være i stand til at gå ind og overtage Lampard/Meireles rolle på midten.

Jako511814 år siden

Med Mata på midten vil det jo netop skabe et dynamisk spil? Forestil dig et hold med en offensiv med Lamps, Mata, Sturridge, Torres og Lavezzi som næsten alle kan dække de fleste pladser offensivt. Det er spillere som alle kan ligge \"den gyldne aflevering\" og netop skaber det dynamiske spil. Det er jo ikke meningen er Mata skal stå og krydre røv inde på midten?  Håber du forstår, hvad jeg mener. 

Awekat14 år siden

Med en kreativ kant mere, a\'la Mata, kunne der sagtens komme mere dynamik ind i spillet. Men så ville jeg spille med Ramires og Essein som defensive midtbaner, da vi ellers ville blive slugt af modstandere i defensive perioder. Husk på at det er Premier League og ikke Primera Division. 

Jako511814 år siden

At Premier League er så fysisk betonet er efterhånden da lidt af en cliché. Selvfølgelig bliver der gået til den osv, men der er efterhånden massere af \"klejne\" spillere som har slået igennem de senere år. Mhs. til det med at blive slugt i defensive perioder, se bare Tottenham som jo gør fantastisk med b. la. Modric på midten. Med en ekstrem stærk defensiv 4-backkæde og Essien og Lampard på midten kunne jeg da sagtens se det blive en succes!

Obi14 år siden

Hvis der skal hentes noget ind så må det være til forsvaret (Cahill bliver nævnt igen og tror han vil styrke forsvaret igen grad)

Men hvis ikke Ivanovic til højreback, så skal der hentes en ny ind.. Bruma der pt er udlejet til HSV, ved jeg ikke om han kan stå distancen endnu.

Midtbanen skal i den den grad styrkes, Raul Meireles er go nok og gør mange gode ting, men tror aldrig han når op hvor Lampard var da han var bedst. Meireles er måske bedre som brede spiller a la Tiago var i sin tid. Dertil håber jeg at man henter Hamsik ind så man får midtbane spilleren der kan de uventet ting og kan gå begge veje. Men der er en som Remou som jeg efterhånden har store forventninger til, så tror sgu vi sidder på et guld æg.

Angrebet er jeg mere usikker på, efter som Torres viser gode takter dog uden mål, og face it, det er det han er købt til, som vores egen flødebolle siger, Jan Mølby siger: En angriber bliver målt ud fra mål, og når en angriber ikke laver mål, så er man ikke go nok.. Drogba er jeg 50/50 omkring, mens Kalou og især Malouda ligner fortid... Spændt på hva der skal ske.. For der skal en oprydning til og starte holde forfra. Ser den her sæson som et finger peg om hvem der er på holdkortet til sommer...

malte12314 år siden

ind: edinson cavani og hulk

ud: didier drogba, florent malouda og raul meireles

Obi14 år siden

En ting vi alle lige skal huske, er at fra sommer af, træder den finacial fair play regl i kræft, og det betyder man ikke kan bruge flere penge en man har tjent. Så de store million køb tror jeg man skal se lidt bort fra, for så skal der sælges, og så mange spillere der stadig har høj værdi er der ikke mange tilbage som ikke kan undværes.

Her er oversigt over deres markeds værdi, vurder selv:http://www.transfermarkt.de/de/fc-chelsea/startseite/verein_631.html

læs mere her http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/protectingthegame/financialfairplay/index.html

nikoskov14 år siden

Jeg tror heller ikke, at vi vil se de helt store beløb blive smidt af sted. Det kan vores økonomi simpelthen ikke bære. Derfor ser jeg køb af Hulk og Cavani som rygter, der aldrig går i opfyldelse. Hulk er ALT for dyr. Cavani er også dyr, og Napoli vil aldrig gå med til at sælge i dette vindue. Selvom rygterne gang på gang nævner, at svingdøren hos Chelsea virkelig vil køre her i januar, tror jeg faktisk ikke så meget på det. Jeg tror højest på 1-2 køb og 2-3 salg - så kan man argumentere for, at det også er en del :) Jeg er virkelig spændt på, hvad de nye Financial Fairplay regler kommer til at betyde. Det bliver meget interessant, men frygter det lidt samtidig.

malte12314 år siden

ind med: willian og hulk men kun hvis prisen ikke er så høj.

ud med: florent malouda og en central/defensiv midtbane.

Awekat14 år siden

2 vundne kampe ud af de sidste 7 mulige.....

\"Hvad skal Chelsea gøre?\".

Jeg er selv meget i tvivl om hvad vi skal gøre. Er det bare heldet vi mangler? Jeg ved godt at Norwich har været meget stærke på hjemmebane i denne sæson, og ligger også godt til i PL, men jeg må indrømme at jeg synes vi er kedelige og stationære i vores angreb. Vi virker forudsigelige og uopfindsomme. Mata og Sturridge har haft en dårlig periode på det sidste, og uden dem er der ingen opfindsomhed... :/

Michael8214 år siden

Awekat:Jeg ved nu ikke om vi var uopfindsomme i den kamp. Bosingwa var stærk i offensiven, samme var Mata og Sturridge. Torres tog også lidt tjanser...Kan måske give dig ret i at vi var lidt for stillestående, men den kamp (som eksempel) var det sgu ikke marginalerne som var med os. Jeg har op til flere gange i denne sæson bemærket at Premier League team of the week havde målmanden fra netop Chelseas modstander hold på holdet. Rodney spillede altså utrolig godt og hvis ikke han lige nåede bolden, kom der en tå eller noget andet i vejen.Jeg synes godt at Chelsea kan begynde på skudtræning og begynde at bombe udefra. For når man skal spille sig igennem, så stille folk sig på kanten af feltet og gør det svært, hvor langskud kan tvinge dem frem og skabe huller.Bare mine 5 cent

Awekat14 år siden

Jeg synes vi virkede uopfindsomme. Sturridge så man da slet ikke i kampen? Torres havde en god aktion i første halvleg med en fræk yderside, men ellers var der langt mellem snapsene.

Enig i at træne på langskud, for da sådan en som Malouda prøvede sig, var den tættere på at ryge ud af stadion end i kassen :D

Michael8214 år siden

Haha ja, det skud sad jeg også og grimmede mig over :D. Men skud udefra har jo den effekt at det skal hive forsvaret længere frem, så hvis der kommer dybteløb der, så ved de ikke hvem de skal gå i vejen for.

Undrer mig gang på gang hvorfor man ikke bare tager skudene :S

Awekat14 år siden

Michael82:Tjek målmanden: http://indkast.dk/index.php?nyhed=88114

Michael8214 år siden

Awekat - ja, så det godt tidligere på dagen. Vidste ikke om jeg skulle grine eller græde

Næste kamp

I dag 17:45
Champions League Champions League
QarabagQarabag vs. ChelseaChelsea

Forrige kamp

Lørdag 17:30
Premier League Premier League
TottenhamTottenham0 : 1ChelseaChelsea
Premier League
# Hold
K.
Pts.